Vilken konsol är att föredra till grabben?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Vad är det här för strunt? Tror min bror och jag lirade vid 10/4 år gamla, honom är det mig veterligen inget fel på. Bara man håller sig hyfsat till åldersgränsen på spelet så ser jag inget fel med det. Jag började spela på vår första dator när jag var fyra, jag klarar mig så det räcker och blir över, inte har jag slagit ihjäl någon heller.

[sarkasm] Rättelse: Du har inte slagit ihjäl någon ÄN! [/sarkasm]

Nä, allvarligt så tror jag inte det är våldet i spelet som är problemet. Jag gissar att gingerejl syftar på att tv-spel kan ha andra negativa egenskaper som kan hämma barnets utveckling såväl fysiskt som socialt. Säger inte att det är så, utan gissar att det kan vara en aspekt. Har inte läs på ordentligt men vill minnas att forskare har sett samband mellan olika bokstavskombinationssjukdomar och associalt beteende i samband med överdrivet tv-spelande.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Entusiast

Intressant detta med att man skulle bli mindre social, mig veterligen kan man spela spel med kompisar?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Rekordmedlem

Ge honom en gammal beg konsol, en original xbox, han är så liten att han troligen kommer att vara ovarsam med den, fundera på en ny konsol när nästa generation kommer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Stämmer nog in i kören, Wii har massor av lämpliga spel till barn. Polarens dotter började spela när hon var i 6-årsåldern, och hon älskade det. Hon piskade för övrigt skiten ur mig i bowlingdelen av Wii Sports

Hon fick sedan en DS i 7-årspresent, och den blev snabbt den nya favoriten. Kan kanske också vara ett alternativ för din grabb.

Jag får nog dock lägga in en brasklapp här. Blir det så att konsollen inte alls gör succé hos honom, så är det ju en klar fördel om även du uppskattar konsollen. Vill man gardera sig mot det så är nog trots allt en 360 eller en PS3 det bättre valet, själv hade jag kört på en 360.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

till min son.. dock lite yngre (3 år) så körs det xbox 360 med kinect. och spelet kinect animals.
det tycker han är väldigt kul att få spela lite då och då.
lätt så vem som helst klarar av att leka med. till och med min far som är pesinär
kanske för lätt för en 5åring men finns väldigt många roliga spel till kinect.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Ge din son en Ipad istället

Nu är ju en ipad lite dyrare än konsollerna, men det är en bra ide.
Särskilt om man är ute efter pedagogiska spel.

Min tre-åring spelar angry birds och tycker det är skitkul.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Köp en gammal NES och SNES med lite kul spel och ge grabben lite riktig TV-Spels historia istället för dyngan som finns idag.

Permalänk

Orkar inte läsa vad alla har skrivet, men nintendo har varit det företag som haft flest barnspel titlar, men iom kinect till xbox kom så röstar jag för en XBOX 360, min 4 åriga dotter spelade ninja fruit och aelskade det, hon har också spelat många andra spel som har stöd för kinect, hon kan inte kontrollera en kontroll än så kinect är hennes kontroll och det fungerar jätte bra.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Nu är ju en ipad lite dyrare än konsollerna, men det är en bra ide.
Särskilt om man är ute efter pedagogiska spel.

Min tre-åring spelar angry birds och tycker det är skitkul.

Angry birds är ju inte ett pedagogiskt spel och det finns desutom en motsvarande version på xbox 360 och riktiga angry birds ska snart släppas.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Köp en gammal NES och SNES med lite kul spel och ge grabben lite riktig TV-Spels historia istället för dyngan som finns idag.

Håller med dig verkligen, lirade Super Mario som mitt första spel på super nintendo (hade lirat på nes tidigare) och det var skitkul, alltså riktigt kul och än idag även i äldre ålder så har jag inte haft ett spel som givit mig så mycket glädje, men kan också ha och göra med att spelen var så färgglada och inte dystra som dem är idag (undantag barnspel)

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

jag rekomenderar wii, jag kan fortfarande inte släppa mario kart det är så jkla kul,
har haft lan med mina kompisar där vi har suttit och spelat wii i timmar, trots att jag är 15!

jag röstar för ett wii

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

5 år? Grabben borde få spela Command & Conquer och liknande!

Haha, det är precis som mig i den åldern! Command & Conquer, Starcraft och Age of Empires, det var tider det!

Men, ska du ha en konsol så blir nog Wii det bästa, minst lurendrejjeri av pengar med den. Sen kan man ju alltid introducera PC spel för han, jag hade som liten aldrig någon konsol till skilldnad från många andra.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

För en 5 åring räcker Bolibompaspelen på deras hemsida gott och väl.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Xbox360 ska du välja. Den har mest utbud och kommer hålla längre. Min son är 5år och spelar BF3. Han har sniprat många bra spelare. Om de visste att de blev ägda av en femåring,
Och ja moralpredikare undanbedes!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

hade kört på ett beg n64 eller Wii har många roliga Spel som fungerar bra i SP och MP. typ mario kart / super smash bros.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk

Tjo
Har själv en grabb på 5 år och vad jag märkt så verkar han inte ha någon som helst uppfattning om flashig grafik.
Han lirar t.ex hellre NES emulatorn (TMNT) på min gamla xbox än gran turismo 5 på ps3:an.
Fast Mariokart till wii är nog största favoriten. När han inte gibbar bolibompawebben...

Föreslår ett wii ! Riktigt billiga just nu. 1300 spänn för basenhet med mario kart på webhallen.

Permalänk
Medlem

Har en systerson som "ärvt" massor av konsoler och spel från morbröder och äldre kusiner. Wii är den konsol som höll intresset kortast tid. Han tröttnar fort på wii spelen och vill ha nya. Det som håller bäst är nog min gamla ps2, fast jag hade rätt många ruskigt bra spel till den.

Skrivet av Efta:

Ptja, tycker att du borde låta ungen spela fotboll eller ishockey istället, då det är mer pedagogiskt.

Tror inte pedagogisk var ordet du sökte. Spel är mycket mer pedagogiska än sport. Möjligtvis kan tränaren vara pedagogisk. Sport är däremot socialt och bra för kropp och hälsa. Dock så är sport och spel inte motsatser så man kan utan problem göra båda.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

men VARFÖR köpa ett Wii när man kan gå på en "bättre" Wii d.v.s kinect... slösar ju bara pengar om man ska behöva köpa nya konsoler efter 2 år för att grabben har tröttnat ???

Ursäkta men det var den värsta dynga jag någonsin har läst.
Man köper inte en konsol för att den har flashigare teknik man köper det för att spelen är bättre och roligare.
Varför man ska köpa ett Wii? Ja ta spel som är lätt att lära sig när man är 5 år plus att pappa/mamma kan hoppa in och vara med så får de kvalitetstid tillsammans, spel som:

New Super Mario Bros WII, Mario Kart Wii, Wii Sports Resort, Kirbys Epic Yarn, Kirby: Superstar Saga, Wii Party, Donkey Kong Country Returns (kan vara lite för svårt för grabben, speciellt de senare levlarna), alla Lego Spel (finns visserligen på andra konsoler med). Senare kommer grabben kunna spela spel som Zelda Twilight Princess, Skyward Sword, Mario Galaxy, Pikmin, Metroid Prime, Xenoblade och andra spel så att Wii bara är till för barn är en tröttsam stämpel som ännu inte har suddats bort sedan Nintendo 64 tiden.

Vad har då Kinect? Dance Central, Kinect Adventures och euuhm.. Sesame Street åt honom. Kinect är något som är coolt första minutrarna men man märker snabbt att det funkar dåligt då lagg är en av stora huvudorsakerna och skapar frustration i spel som kräver precision. XBox360 köper man för online och FPS spel (som jag ändå spelar hellre på datorn) inte på grund av kinect.

PS3 har också några roliga spel som Little Big Planet 1+2, Ratchet and Clank och några andra barnvänliga spel jag inte kommer på just nu.

Efter allt detta så skulle jag säga att köp inget, för i slutet av året kommer Wii U ut som kommer vara bakåtkompatibel med alla Wii spel plus vara framtidssäker och ha pekkontroll för att lättare förstå vad man gör.

Jag måste medge att mitt hjärta dunkar lite mer för Nintendo, men jag har alla tre konsoler men en första konsol tycker åtminstone jag att ett Wii borde vara då det finns flest Co-op spel där, kom ihåg att jag älskade när pappa eller storebror min var med och spelade med mig på NES och SNES och det är även så jag vill att de flesta barn ska växa upp; mer tid med sina föräldrar.

Visa signatur

Main: Moderkort: MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | CPU: i5 2500k | GFX: MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC SLI | PSU: Corsair Gaming Series 800W 80+ | HDD: Intel 120gb 520 / 2gb Seagate Barracuda Green 5900rpm | Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE | Chassi: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Angry birds är ju inte ett pedagogiskt spel och det finns desutom en motsvarande version på xbox 360 och riktiga angry birds ska snart släppas.

Kopplingen mellan kraft och vinkel är inte pedagogisk?
Men visst, det var bara ett exempel.

Ska man gå på mer traditionellt pedagogiska saker så finns det mängder med språk/matte/pusselspel mm.
Gäller ju även android-plattorna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Antingen skaffar han ett nintedo wii som har väldigt mkt barnspel + att man rör sig lite o inte sitter stilla vilket kan vara bra för ett barn, eller så skulle jag säga ps3.
Till skillnad ifrån xbox så slipper du betala för att kunna spela online. Ps3 har även en hel del barnspel och på psn finns det även en hel del.
Du får blurayspelare mindre handkontroll och så är det bättre andrahandsvärde på det. Kinect fungerar inte så bra som alla tror, move är bra fast det finns inte många spel som stödjer det.

Vill bara komplettera ett grymt inägg med att tillägga.... TV-spelande bör vara en social grej med ens barn och inte en isolerande tillflykt eller en "ensamhetsburk" för barnet.
Wii med dess kontroll och spelurval har en lägre tröskel för föräldrar och t.o.m. för de äldre att haka på och spela.
Nu säger jag inte att tv-spel är isolerande, kan vara för vissa personer och deras situation dock, men Wii är bäst idag på marknaden när det gäller socialt spelande för alla åldrar och kön.

Permalänk
Medlem

Vänta till höst/vinter och köp WiiU. Där kan han spela alla Wii spel (I princip alla lego spel finns där och tom jag tycker de är roliga) plus att den är någorlunda framtidssäkert när han växer upp och vill spela vuxnare spel.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

jag rekomenderar wii, jag kan fortfarande inte släppa mario kart det är så jkla kul,
har haft lan med mina kompisar där vi har suttit och spelat wii i timmar, trots att jag är 15!

jag röstar för ett wii

uhm jag är 23 och lirar Mario Kart fler ggr i veckan. Mario Kart är nog det minst barnsliga barnspelet som finns. Aldrig lirat något som lockar fram aggretionerna mer än mario kart...

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

har en 4åring och en 6åring. Wii går varm medans ps3an står.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Wii känns mest anpassad för den åldern. Billigare och mer enkla spel som passar barn.
Om du velar mellan 360 och PS3; glöm 360 och köp PS3 direkt. Bättre på alla sätt, plus att du får en Blu-ray spelare också.

Skrivet av Malawie:

Wii? nae, grabben kommer tröttna.
Det är PS3 med Gran turismo, Little Big Planet och GTA 4 som gäller.

haha, ja köp GT4 till en kille på 5 år, det låter som en bra idé
Annars är ju Little Big Planet förmodligen världens bästa spel för en sån knodd om han är någorlunda van vid att styra med handkontroll (vilket han säkert är, min sambo tillhör nog en av få födda efter 1980 som inte har consol-kontroll medfött).

Permalänk
Medlem

Skulle vilja uttala mig lite som familjefar/gamer;

Jag är far till en son 6år och en dotter 8år, de har fått spela sedan de var 5-6år gamla. Vi har en PS3'a, en Xbox360 samt ett Wii. Har förljer mina åsikter/synpunkter på dessa konsoler. Med utgång för barnen =).

-Wii, hyffsat billig konsol, helt klart den som ligger sämst med i den tekniska utvecklingen. Men det är denna konsol mina barn spelar på. Mycket barn anpassade spel som både är roliga och lärorika. Barnbetyg: 7/10

-Xbox, bra pris på denna också, något utdaterad teknik men något som knappt märks. Helt klart bästa konsolen om du vill spela med kompisar över nätet. Med kinekt och en del lämpliga spel för barn tycker jag konsolen är bra ur familjesynpunkt. Barnbetyg: 6/10

-PS3, dyraste och starkaste konsolen. Den som jag lirar på. Finnes några få spel lämpade för barnen men inte så många. Fungerar ypperligt som media center, också! Barnbetyg 4/10

-Surfplatta/Ipad, äger inte en själv men jag ser hur andra familjer med plattor har det, samt hur mina barn hanterar telefonen. Detta val skall inte underskattas, då plattan även har andra användnings områden. Spelen är inte särskilt dyra men inte eller särskilt avancerade/lärorika. Barnbetyg 5/10

Vill även lägga till litet angående andras åsikter. Spel för barn kan vara mycket givande, så länge de spelar spel anpassade för barn och inte för mycket. Jag kan tycka att en 30-60min om dagen är lagom(mina kanske spelar 10-30min/dag). Vänta inte på nästa generation, de kommer tidigast 2015*. Jag tippar på att det är nu frågan är uppe.

*Gäller dock inte WiiU, som förhoppningsvis släpps runt Jul.

Lycka till och hoppas att ert val blir er givande.

Mvh Micke.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEng:

Ursäkta men det var den värsta dynga jag någonsin har läst.
Man köper inte en konsol för att den har flashigare teknik man köper det för att spelen är bättre och roligare.
Varför man ska köpa ett Wii? Ja ta spel som är lätt att lära sig när man är 5 år plus att pappa/mamma kan hoppa in och vara med så får de kvalitetstid tillsammans, spel som:

New Super Mario Bros WII, Mario Kart Wii, Wii Sports Resort, Kirbys Epic Yarn, Kirby: Superstar Saga, Wii Party, Donkey Kong Country Returns (kan vara lite för svårt för grabben, speciellt de senare levlarna), alla Lego Spel (finns visserligen på andra konsoler med). Senare kommer grabben kunna spela spel som Zelda Twilight Princess, Skyward Sword, Mario Galaxy, Pikmin, Metroid Prime, Xenoblade och andra spel så att Wii bara är till för barn är en tröttsam stämpel som ännu inte har suddats bort sedan Nintendo 64 tiden.

Vad har då Kinect? Dance Central, Kinect Adventures och euuhm.. Sesame Street åt honom. Kinect är något som är coolt första minutrarna men man märker snabbt att det funkar dåligt då lagg är en av stora huvudorsakerna och skapar frustration i spel som kräver precision. XBox360 köper man för online och FPS spel (som jag ändå spelar hellre på datorn) inte på grund av kinect.

PS3 har också några roliga spel som Little Big Planet 1+2, Ratchet and Clank och några andra barnvänliga spel jag inte kommer på just nu.

Efter allt detta så skulle jag säga att köp inget, för i slutet av året kommer Wii U ut som kommer vara bakåtkompatibel med alla Wii spel plus vara framtidssäker och ha pekkontroll för att lättare förstå vad man gör.

Jag måste medge att mitt hjärta dunkar lite mer för Nintendo, men jag har alla tre konsoler men en första konsol tycker åtminstone jag att ett Wii borde vara då det finns flest Co-op spel där, kom ihåg att jag älskade när pappa eller storebror min var med och spelade med mig på NES och SNES och det är även så jag vill att de flesta barn ska växa upp; mer tid med sina föräldrar.

du pratar om lagg och liknande i kinect? kallar du mitt för dynga? xD ja haoppas så många som hellst läser det ja nu tänker skriva: Varför används kinect i simulatorer för t.ex BF3????? Varför kommer kinect att användas i framtida datorer??? jag kan nog sätta mitt liv på att de som testat både Wii och kinect kan nog med största sannorlikhet säga att kinect hänger med 10 gånger mer än Wii

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630

Jo, Kinect är sjukt mycket bättre än Wii's stavar. Ungarna lirar ändån i huvudsak Wii, jag räknar med att det kommer att ändras om ett par år. Lagom till Xbox720, FTW! =). Sedan är det så att folk alltid har olika smak och synsett och det är upp till Dansken att ta åt sig av våra åsikter och skapa sig sin egen uppfattning samt ta ett beslut. Men ja, det är svårt att jämnföra Wii's kontoller med Kinect.

Held och lykke Dansken.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Vad är det här för strunt? Tror min bror och jag lirade vid 10/4 år gamla, honom är det mig veterligen inget fel på. Bara man håller sig hyfsat till åldersgränsen på spelet så ser jag inget fel med det. Jag började spela på vår första dator när jag var fyra, jag klarar mig så det räcker och blir över, inte har jag slagit ihjäl någon heller.

Tror nog inte att han syftade på det. Utan att man är för ung för att använda konsoller över huvud taget vid den åldern.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Varför används kinect i simulatorer för t.ex BF3????? Varför kommer kinect att användas i framtida datorer??? jag kan nog sätta mitt liv på att de som testat både Wii och kinect kan nog med största sannorlikhet säga att kinect hänger med 10 gånger mer än Wii

Svaret på fråga 1 samt ditt slutliga påstående är kraftigare hårdvara (än wii). Det har dock väldigt lite med hur roliga samt responsiva spelen är. Många spelutvecklare är väldigt dåliga på att optimera kontrollen för kinect.

Svaret på fråga 2 stavas Microsoft.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd

Jag skulle rekommendera Xbox 360 med Kinect framför ett Wii.

Eller så sparar du pengarna och låter ungen köra Wii på datorn via Dolphin. (Du får då även bättre grafik)
http://www.dealextreme.com/p/white-wireless-ir-sensor-bar-for... - Trådlös IR sensor till datorn.
http://www.dealextreme.com/p/remote-and-nunchuck-wireless-con... - Wii dosa + Nunchuck.
http://www.dealextreme.com/p/super-mini-bluetooth-2-0-adapter... - Bluetooth adapter.

För 152kr så har du ett "Wii"

Visa signatur

Var trevliga