akutHjälp med compaq presario cq71 Bluescreen

Permalänk

akutHjälp med compaq presario cq71 Bluescreen

hejsan behöver akut hjälp med min morfars dator dom gamle hade lite problem med datorn tänkte att de fixar jag lätt som en plätt men nej,

Datorn hade vista innan och allt hängde sig och segade och höll på , de kom jämnt och ständigt up "main ap error" i en ruta, så tänkte datorn är några och kanske dags för en ominstalltion, så jag slängde i Windos 7 för datorns prestanda duger till 32-bit, när jag väl gjort de , kommer den förbannad rutan " main app error" up igen och sedan några stycken bluescreen sedan startar de igen, men nu vägrar den starta alls..

Några som har en idé ? evigt tacksam förhjälp då datorn används tills hansjobb!

Mvh

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Skrivet av sandbergoskar:

hejsan behöver akut hjälp med min morfars dator dom gamle hade lite problem med datorn tänkte att de fixar jag lätt som en plätt men nej,

Datorn hade vista innan och allt hängde sig och segade och höll på , de kom jämnt och ständigt up "main ap error" i en ruta, så tänkte datorn är några och kanske dags för en ominstalltion, så jag slängde i Windos 7 för datorns prestanda duger till 32-bit, när jag väl gjort de , kommer den förbannad rutan " main app error" up igen och sedan några stycken bluescreen sedan startar de igen, men nu vägrar den starta alls..

Några som har en idé ? evigt tacksam förhjälp då datorn används tills hansjobb!

Mvh

När du inst W7, formaterade du då disken innan inst så du inte lyckats med att inst W7 "över" Vista? Dum fråga kanske, men många har gjort den missen....

Permalänk
Skrivet av Pax Vobiscum:

När du inst W7, formaterade du då disken innan inst så du inte lyckats med att inst W7 "över" Vista? Dum fråga kanske, men många har gjort den missen....

jo jag formaterade den, inte alls dum fråga hänt mig hundra tals gånger..

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Skrivet av sandbergoskar:

jo jag formaterade den, inte alls dum fråga hänt mig hundra tals gånger..

Ok, har du gjort de klassiska testen så minnena är ok? Sitter kablaget till disken rätt? Testat helt utan disk, kmr du då in i bios? Testat med annan disk? Hållit nere startknappen i runt 1 min? Finns fin guide bland de översta trådarna i denna kategori, kolla där.