Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Resterna av Digg.com säljs för kaffepengar

Permalänk
Melding Plague

Resterna av Digg.com säljs för kaffepengar

Lyckan kan vända snabbt i IT-industrin, och ett färskt exempel är Digg.com. Resterna av webbplatsen säljs för 500 000 dollar, endast en bråkdel av värdet för ett par år sedan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag visste inte att man kunde buda på personal! Ser nån på web-programmet Diggnation, med skaparna? Har inte sett det på ett tag. Skulle vara intressant att höra deras kommentarer.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Trevligt att se att åtminstone inte alla blev utan jobb; att några kunde gå vidare.
Sådant skulle man gärna se mer av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bland dessa finns funktionen för att "rösta upp en artikel genom att trycka på en knapp".

Jävligt unikt... Reddit sopade mattan med digg

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Verkar som att 9gag knäckte Digg tillslut.

Permalänk

Fy vilken ångest att ångra sig nu;O
200 miljoner dollar vs en halv miljon dollar;S

Är sjuka summor men går inte jämnföra skillnaden;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Jävligt unikt... Reddit sopade mattan med digg

Största anledningen till Diggs ras var version 4, eller var det version 3?, användarantalet nästan halverades på bara ett par veckor och intressanta artiklar på framsidan likaså.

Sen gick det utför...

EDIT: Sen var väll Digg den första riktigt framgångsrika webbplatsen av den här typen?

Permalänk
Medlem
Citat:

(Om patenten): Bland dessa finns funktionen för att "rösta upp en artikel genom att trycka på en knapp".

På ren svenska: Det är f**ked up.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Entusiast
Citat:

Bland dessa finns funktionen för att "rösta upp en artikel genom att trycka på en knapp".

Kan man verkligen ta patent på sånt?

Fan, då ska jag ta patent på stolar med 4 ben

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Största anledningen till Diggs ras var version 4, eller var det version 3?, användarantalet nästan halverades på bara ett par veckor och intressanta artiklar på framsidan likaså.

Sen gick det utför...

EDIT: Sen var väll Digg den första riktigt framgångsrika webbplatsen av den här typen?

Jo Digg var ju mycket mer populär från början. Har aldrig använt digg så kan inte svara för hur och när diggs användare slutade använda digg

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Digg dog iochmed Reddit.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Hah, kul skämt!

Permalänk
Medlem

Alta vista och metacrawler använde man flitit förr ja:)
Sjuka pengar det är på webbdomäner alltså

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Kan man verkligen ta patent på sånt?

Fan, då ska jag ta patent på stolar med 4 ben

Nu är jag ju ingen expert, men misstänker att patenten har mer att göra med hur varje klick tolkas, för att sedan presenteras som rankning. Inte idén som sådan alltså.

Det finns ju otaliga sidor med just en sådan funktion nämligen.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Jag visste inte att man kunde buda på personal! Ser nån på web-programmet Diggnation, med skaparna? Har inte sett det på ett tag. Skulle vara intressant att höra deras kommentarer.

Dom la ner Diggnation i slutet av förra året. Sista avsnittet spelades in runt nyår. Kevin Rose startade Milk Inc som blev uppköpt av Google i våras (endast designers fick gå över till Google då dom redan hade tillräckligt engineers) och Alex Albrecht kör vidare på rev3 serier.

Permalänk

Jag kommer ihåg år 2006, jag arbetade med att köra ut veckotidningar till landvetter flygplats och lyssnade på diggnation på ipoden, kommer in på pressbyrån utrikeshallen och ser detta nummer i hyllan:

wtf! kommer jag ihåg hur jag tänkte, kevin i mainstream media!
Jag köpte mig ett ex och har fortfarande kvar det

Han har så han klarar sig den killen iaf och digg har varit dött länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

9gag's funktion är mer eller mindre att stjäla internet comics runt om på internet där det saknas möjligheten att äga någonting ex: 4chan.org.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackeee:

9gag's funktion är mer eller mindre att stjäla internet comics runt om på internet där det saknas möjligheten att äga någonting ex: 4chan.org.

Gissningsvis är du en person som håller reddit högt.

9gag är översvämmat av tolvåringar, visst, men det är en bra sida om man vill få sig ett dagligt skratt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Lyckan kan vända snabbt i IT-industrin, och ett färskt exempel är Digg.com. Resterna av webbplatsen säljs för 500 000 dollar, endast en bråkdel av värdet för ett par år sedan.

Läs artikeln

Jag skulle gärna bli bjuden på kaffe hos den som kallar en halv miljon dollar kaffepengar.

Permalänk
Medlem

Jag måste faktiskt påpeka att 2008 var fyra år sedan, och inte "ett par år".

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag skulle gärna bli bjuden på kaffe hos den som kallar en halv miljon dollar kaffepengar.

500 000dollar är ju "kaffe" pengar jämfört med 200milj dollar. Helt sjukt att dem inte accepterade Googles bud redan då!

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Digg dog iochmed Reddit.

Nja, Digg dog på grund utav att de körde en skruvmejsel genom sin egen skalle. Allt som gjorde Digg till en gigantisk sida (user generated content) blev borttaget, då de ville skapa bukt med de såkallade "Power Users", en grupp med människor som i stort sett kontrollerade vad som skulle visas på Digg.

Lösningen på detta blev att låta företag köpa framsideannonser istället, så efter att version 4 kom, så försvann i stort sett alla saker som drog användare till Digg och istället fanns enbart artiklar från CNN och liknande kvar.

Då stack alla till Reddit istället, som direkt gick från att vara en mer teknikinriktad sida (likt Digg också var när det startades) och blev en bättre version av det Digg de flesta gillade (mängder av värdelösa memes och insiderskämt).

Permalänk
Medlem

Dricker sweclockers redaktionen väldigt mycket kaffe, då 500 000 dollar är en del kaffe.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Höhö

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag har Aspergers Syndrom (en av symptomen är tydligeen att aspiesar tydligen ska tolka allt bokstavligt) och till och med jag fattar vad som menas med "kaffepengar"... det är ju inte så att det är viss skillnad på 500K och 200M eller? Eller ska vi säga att 500000 är en "piss i havet" för att du ska förstå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Dricker sweclockers redaktionen väldigt mycket kaffe, då 500 000 dollar är en del kaffe.

Det vet du ju, de skulle lika gärna kunna byta namn på sidan till SweKaffers.com.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Avstängd

Jag använde Digg förut och gillade det, men sen slutade jag använda det.

Digg var bra när det var organiskt.
Sen blev det så stort, och då kom cabals som tog över det. Grupper som votade upp varandras artiklar, journalister och marketing folk som missbrukade systemet. Folk med många konton som votade upp sina egna artiklar, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Jo Digg var ju mycket mer populär från början. Har aldrig använt digg så kan inte svara för hur och när diggs användare slutade använda digg

Det var en uppdatering som ändrade väldigt mycket i hur artiklar rankades och lite annat.
Från en dag till en annan var det HELT annorlunda och artiklarna på framsidan gick inte alls att känna igen.
Jag gick från att kolla digg flera gånger per dag till att mest bara kolla nån gång i veckan för att se om det blivit vettigt igen, efter ett par veckor reggade jag mig på reddit istället.

Skrivet av Cindori:

Digg dog iochmed Reddit.

Nej, det tror jag inte.
Digg och reddit hade lite olika användarbaser och fokus.

Men när Digg gjorde en väldigt impopulär förändring så minskade användarantalet kraftigt, samtidigt som använderantalet hos reddit gjrode ett hopp.

Permalänk
Medlem

Såldes för $16m, inte $500k

http://techcrunch.com/2012/07/12/digg-sold-to-linkedin-and-th...

Citat:

Sun Valley and self-driving cars aside, the story of the day today is that social news site Digg has sold its remaining assets for $500K to the NYC-based tech firm Betaworks. While that number is indeed in the ballpark, we’re hearing from multiple sources that the total price of the Digg acquisition was around $16 million, including the price paid for IP by a previously unreported acquirer, LinkedIn.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Inaktiv

Ja jag hade ju hellre köpt kaffe för pengarna än köpt Digg för kaffepengar.