Får varken Battlefield 3 eller Battlefield 4 att fungera, d.v.s. kommer inte in på servrar - vad ska jag göra?!

Permalänk

Får varken Battlefield 3 eller Battlefield 4 att fungera, d.v.s. kommer inte in på servrar - vad ska jag göra?!

Hej!

Vill lira två riktigt bra spel, enligt mitt tycke, som är Battlefield 3 och Battlefield 4. Dock får jag inte igång dessa spel. Det står dels om produktnyckel men när jag får upp webbläsaren och ska gå in på servrarna så fungerar det inte, jag kommer helt enkelt inte in på någon server.

Någon som vet vad man kan göra för att få detta att fungera?

Permalänk
Medlem

Bytte de inte matchmakingsystem för typ 5 år sen så att det blev som för konsollerna fast på PC med server browser osv inbyggt i spelet istället för en websida. Jag skulle säga starta upp bf3/4 och se ifall det funkar den vägen.

Permalänk
Skrivet av Mikos:

Bytte de inte matchmakingsystem för typ 5 år sen så att det blev som för konsollerna fast på PC med server browser osv inbyggt i spelet istället för en websida. Jag skulle säga starta upp bf3/4 och se ifall det funkar den vägen.

Hur gör man det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur gör man det då?

Du startar spelet via EA play appen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Du startar spelet via EA play appen.

Det är det jag gör men jag kommer ändå in i webbläsaren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Det är det jag gör men jag kommer ändå in i webbläsaren...

Då är något nog knas, installerade bf4 för någon vecka sen och fick då upp spelet samt browser i spelet och inte gammla webbaserade browsern

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Det är det jag gör men jag kommer ändå in i webbläsaren...

Testa detta om du inte redan har gjort det.
https://answers.ea.com/t5/Battlefield-3/FIX-How-to-fix-the-re...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P