Permalänk

Logitech G35, ljud i bara höger örat.

Hej!

Köpte min G35 för nån månad sedan och är ett extrem bra headset enligt mej.
Men problemet är att när jag har headsetet på 2.0 så hör jag bara all ljud i höger örat på youtube och andra hemsidor. 2.0 funkar på allt annat, spel, windows media player, spotify m.m. Men inte på Youtube??????????

jag har testat att byta usb port, om installera drivrutiner till headsetet. Det ända jag kan misstänka att det är nåt med flash player att göra?

Permalänk
Medlem

testa stänga av och sätta på surroundljudet, funkar alltid för mig om jag bara råkar ha ljud från ena

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

har exakt samma problem, började igår och bara på youtube!
enormt irriterande och höjer man volymen på youtube låter de förfärligt illa :S

nån ide nån?

mvh Markus

Permalänk
Skrivet av sten1930:

testa stänga av och sätta på surroundljudet, funkar alltid för mig om jag bara råkar ha ljud från ena

Jag har av Surrond ljudet med tack ändå ^^

EDIT: sry läste fel, nej det funkar inte

Permalänk
Medlem

Samma här. Då vet vi att det är ett mjukvaruproblem och troligtvis kommer bli fixat snart

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Permalänk
Medlem

har testat alla lösningar han föreslog, med den sista fick ja ljud i vänster örat men de lät som man hade två lite vatten i örat

tack för tipset:) men tyvärr...

Permalänk
Medlem

Har haft g35 själv, bytte ut den 3 ggr för fel. Den klarar inte små fall. Det är bara att lämna in den för en ny eller pengarna tbx antar jag. Ända sättet du kan kolla vad som är fel är genom att öppna den, dock försvinner garantin då.

Permalänk
Medlem

har iallafall lyckats med de smått otroliga och fått dom och inte fungera med ett enda program längre...... ändrade lite i ljudprofilerna i win 7 och nu är de knäpptyst

Permalänk
Medlem

Har löst problemet

Steg 1: högerklicka på ljud nere i högra hörnet och tryck på uppspelningsenheter.
Steg 2: högerklicka på G35 headsetet och välj konfigurera högtalare
Steg 3: klicka nästa och avmarkera alla boxar med högtalare i, klicka nästa
Steg 4: låt "fronthögtalare, vänster och höger" och "Surround-högtalare" vara i kryssat och tryck nästa sen slutför
Steg 5: högerklicka på G35 headsetet igen och välj egenskaper
Steg 6: gå in på förbättringar och kolla så att "högtalarutfyllnad" och "mixa ned" är ikryssat, klicka på ok
Steg 7: Starta om datorn och sedan ska allt fungera

MvH Markus

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Har löst problemet

Steg 1: högerklicka på ljud nere i högra hörnet och tryck på uppspelningsenheter.
Steg 2: högerklicka på G35 headsetet och välj konfigurera högtalare
Steg 3: klicka nästa och avmarkera alla boxar med högtalare i, klicka nästa
Steg 4: låt "fronthögtalare, vänster och höger" och "Surround-högtalare" vara i kryssat och tryck nästa sen slutför
Steg 5: högerklicka på G35 headsetet igen och välj egenskaper
Steg 6: gå in på förbättringar och kolla så att "högtalarutfyllnad" och "mixa ned" är ikryssat, klicka på ok
Steg 7: Starta om datorn och sedan ska allt fungera

MvH Markus

Tack så mycket. Det funkar på det sättet.

Fast kommer det påverkar dem andra inställningarna t.e.x som 7.1 ?

Permalänk
Medlem

Ska inte göra de då högtalarutfyllnaden ska balansera ut det:)

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Ska inte göra de då högtalarutfyllnaden ska balansera ut det:)

Det är ju sant, kanske är bättre att vänta på fix från logitech.

Permalänk
Medlem

Då får du vänta hittade folk som haft problem redan början på 2011;)