Resterna av Digg.com säljs för kaffepengar

Permalänk
Medlem

Hörde att google la ett bud på 200miljoner för sweclokers.com här om dagen, hoppas dom inte säljer, för sidan är mycket mer värd än så (enligt mig). Eftersom om Digg.com var värd till 200$ miljoner så måste ju sweclokers vara mer värd (;

(OBS: Kan inte garantera att all ovanstående fakta stämmer till 100%)

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Hörde att google la ett bu på 200miljoner för sweclokers.com här om dagen, hoppas dom inte säljer, för sidan är mycket mer värd än så (enligt mig). Eftersom om Digg.com var värd till 200$ miljoner så måste ju sweclokers vara mer värd (;

(OBS: Kan inte garantera att all ovanstående fakta stämmer till 100%)

Dold text

Google ville köpa Digg.com för 200M dollar 2008, och då var den prislappen rätt så rimlig
Haha men om det ändå vore så att de erbjudit 200M för SweC! Men nånstans får ju SweC sina pengar, de sitter ju och äter lunch på Vapiano var och varannan dag

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Nja, Digg dog på grund utav att de körde en skruvmejsel genom sin egen skalle. Allt som gjorde Digg till en gigantisk sida (user generated content) blev borttaget, då de ville skapa bukt med de såkallade "Power Users", en grupp med människor som i stort sett kontrollerade vad som skulle visas på Digg.

Lösningen på detta blev att låta företag köpa framsideannonser istället, så efter att version 4 kom, så försvann i stort sett alla saker som drog användare till Digg och istället fanns enbart artiklar från CNN och liknande kvar.

Då stack alla till Reddit istället, som direkt gick från att vara en mer teknikinriktad sida (likt Digg också var när det startades) och blev en bättre version av det Digg de flesta gillade (mängder av värdelösa memes och insiderskämt).

Det stämmer bra det... plus då att de totalt ändrade infrastrukturen bakom sidan samtidigt som V4 lanserades. Det gjorde ju att de inte kunde gå tillbaka till hur det var innan även om de hade velat, och blev den sista spiken i kistan.

Man kan ju inget annat än skaka på huvudet och fascineras av hur de kunde misslyckas så grovt.

Permalänk
Medlem

Vad är detta för sida? Har aldrig hört talas om den är jag rädd.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Jag har Aspergers Syndrom (en av symptomen är tydligeen att aspiesar tydligen ska tolka allt bokstavligt) och till och med jag fattar vad som menas med "kaffepengar"... det är ju inte så att det är viss skillnad på 500K och 200M eller? Eller ska vi säga att 500000 är en "piss i havet" för att du ska förstå?

det där med att tolka allting bokstavligt lyckas du ju dock verkligen med genom att missa ironin i inlägget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeee:

9gag's funktion är mer eller mindre att stjäla internet comics runt om på internet där det saknas möjligheten att äga någonting ex: 4chan.org.

Vill inte skydda 9gag, håller med att det är ren gojja och att de själ
Bryr mig inte om att de stjäl saker utan stör mig mest på att de påstår att det är deras comics, visst gör de egna comics men det är ren gojja.
Kan även påpeka att 4chan stjäl också, i alla fall idioter som tror att det är riktiga 4cancergians som har gjort det när det flesta är från luelinks och andra källor.
Reddit gör det samma, men det är bara atheist delen som hävdar att allt är deras.

4chan och Krautchan hatar de och stör sig på det, de är idioter som gör det de enda som är vettiga är våra kära grannars imageboard som inte bryr sig ett smack och gör deras dåliga comics ännu dåligare bara för att.
http://ylilauta.org/
http://ylilauta.org/int/

EDIT: Glömde on topic posten
Digg har varit en bra sida med bra funktioner men har aldrig gillat den, ganska synd att värdet på sidan har gått ner så mycket och andledningen till varför folk tappade intresset för det är just uppdateringarna och "cabbals".

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Altavista!

När jag var ung var altavista kung (mitten på 90talet)
Sedan fanns iofs webcrawler också men altavista var huvudsökmotorn. Sedan kom Google och altavista dog jäkligt snabbt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trihxeem:

När jag var ung var altavista kung (mitten på 90talet)
Sedan fanns iofs webcrawler också men altavista var huvudsökmotorn. Sedan kom Google och altavista dog jäkligt snabbt.

Ha ha gamla hederliga Altavista. Ja fan Minns den gången man sökte efter Quake II demot på Altavista. Det var tider det.

Permalänk
Medlem

www.pusha.se

Är ungefär som digg

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört talas om digg, kanske därför de gick i konkurs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Jag har Aspergers Syndrom (en av symptomen är tydligeen att aspiesar tydligen ska tolka allt bokstavligt) och till och med jag fattar vad som menas med "kaffepengar"... det är ju inte så att det är viss skillnad på 500K och 200M eller? Eller ska vi säga att 500000 är en "piss i havet" för att du ska förstå?

Jävlars, du måste pissa floder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Kan man verkligen ta patent på sånt?

Fan, då ska jag ta patent på stolar med 4 ben

En del sjuka patent beviljas, men det betyder inte alltid att de håller i rätten. Även om de i värsta fall gör de det.

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Kan man verkligen ta patent på sånt?

Fan, då ska jag ta patent på stolar med 4 ben

Skickades från m.sweclockers.com

En väldigt gammal släkting till mig, Evert Neuman tror jag han hette, han tog patent på fågelholkar! Hahah, det är sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjompex:

500 000dollar är ju "kaffe" pengar jämfört med 200milj dollar. Helt sjukt att dem inte accepterade Googles bud redan då!

Jo, har dom 50k anställda så är det ju kaffepengar:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Jag har Aspergers Syndrom (en av symptomen är tydligeen att aspiesar tydligen ska tolka allt bokstavligt) och till och med jag fattar vad som menas med "kaffepengar"... det är ju inte så att det är viss skillnad på 500K och 200M eller? Eller ska vi säga att 500000 är en "piss i havet" för att du ska förstå?

Ja, du har rätt, det är tydligen ett av symptomen. Jag ber om ursäkt om min sarkasm inte var tydligen nog för dig med ditt handikapp.

Skickades från m.sweclockers.com