Permalänk

MSI GT70 0ne med GTX 680m

Nu kommer MSI med GTX 680m. http://se.msi.com/product/nb/GT70-0NE.html

Verkar komma till Sverige under augusti med en riktigt fet prislapp på 25k. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757368#info

Kommer även med billigare GTX 675m. http://se.msi.com/product/nb/GT70-0ND.html

Permalänk
Medlem

oj... Skulle gissa på att man får en bra mycket fetare clevo/kanske alienware? för det priset <,<
Men priset kanske bara är en "placeholder" tills datorn verkligen kommer?

Permalänk
Skrivet av adfi:

oj... Skulle gissa på att man får en bra mycket fetare clevo/kanske alienware? för det priset <,<

Ja den känns överdrivet dyr, men kanske priserna rasar lite efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid undrat....halva priset och du bygger en MINST lika bra desktop, what´s the deal med alla dyra laptop´s. Undrar seriöst ,inte bara klankar ner,

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Hur är en CPU som är fyrdubbelkärnig?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Jag har alltid undrat....halva priset och du bygger en MINST lika bra desktop, what´s the deal med alla dyra laptop´s. Undrar seriöst ,inte bara klankar ner,

För att du vill kunna spela medans du reser/lättare kunna flytta datorn till lan, polare. Jag hade gärna haft en laptop, då hade jag kunnat sitta i trädgården och spela ^^

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

För att du vill kunna spela medans du reser/lättare kunna flytta datorn till lan, polare. Jag hade gärna haft en laptop, då hade jag kunnat sitta i trädgården och spela ^^

Men vilka pengar...jaja har man råd så har man. Svaren var vad jag väntade mig . Tack.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk

Wow, billigt och bra. Inte.

Tycker Msi datorerna är rätt fula. Skulle jag lägga 25k på en laptop ska den fanimej vara snygg också. Nej, pass på den. Bra, men alldeles för dyr och alldeles för ful.

Permalänk
Medlem

Priset låg väl i linje med vad jag förväntade mig. GTX 680m kostar förmodligen en vacker slant även om de köps in i stora volymer och resterande hårdvara inkluderar ju SSD samt 16GB RAM. Är dock osäker på om jag skulle välja MSI i denna prisklass när både Alienware och Clevo finns som alternativ.

Dessutom, vem vill ha en i5:a i en dator som denna? Varför är det ens ett alternativ?

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Skrivet av Alexander99:

Wow, billigt och bra. Inte.

Tycker Msi datorerna är rätt fula. Skulle jag lägga 25k på en laptop ska den fanimej vara snygg också. Nej, pass på den. Bra, men alldeles för dyr och alldeles för ful.

Vad är det som du tycker är så fult med den ? är det belysningen så går den att stänga av eller att byta färg.

Skrivet av Aenarian:

Priset låg väl i linje med vad jag förväntade mig. GTX 680m kostar förmodligen en vacker slant även om de köps in i stora volymer och resterande hårdvara inkluderar ju SSD samt 16GB RAM. Är dock osäker på om jag skulle välja MSI i denna prisklass när både Alienware och Clevo finns som alternativ.

Dessutom, vem vill ha en i5:a i en dator som denna? Varför är det ens ett alternativ?

Tror den garanterat inte kommer att säljas med en i5, utan dom har nog bara kopierat CPU specen rakt av från dom billigare modellerna.

Annars så är det otroligt vilka priser Nvidia har på sina high end modeller jämfört med AMD. Ett 7970m är inte många % sämre en ett GTX 680m.

Permalänk
Skrivet av Fetkoala:

Kan ju säga att batteritiderna suger på spelmaskinerna, och prestandan rasar om man inte har strömkabeln isatt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Vad är det som du tycker är så fult med den ? är det belysningen så går den att stänga av eller att byta färg.

Jag gillar inte designen rent allmänt, förderdar ex mycket hellre asus design på g modellerna. Smaken är som baken, delad, men jag upplever att asusdatorerna känns som bättre byggkvalite och snyggare design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaalen111:

Kan ju säga att batteritiderna suger på spelmaskinerna, och prestandan rasar om man inte har strömkabeln isatt

Hur var det med batteritiden på din stationära?

Det är en avvägning. Jag har sett tester på att Alienware M17x kan komma upp i ~4h batteritid vid normalt surfande, även om det självfallet inte går att spela seriöst på den då. Men för en dator med prestanda motsvarande AMD 7850 (tror jag) så är det ändå rätt bra.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Skrivet av Aenarian:

Hur var det med batteritiden på din stationära?

Det är en avvägning. Jag har sett tester på att Alienware M17x kan komma upp i ~4h batteritid vid normalt surfande, även om det självfallet inte går att spela seriöst på den då. Men för en dator med prestanda motsvarande AMD 7850 (tror jag) så är det ändå rätt bra.

Ser tyvärr inte vart detta är relevant med tanke på vad jag svarade på.
Han skrev något om att sitta i trädgårn och Spela.. Men men

Permalänk
Medlem

Skulle hellre vilja att det var en 18,4" med en 3720QM eller 3820QM.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cokeman 1337:

Nu kommer MSI med GTX 680m. http://se.msi.com/product/nb/GT70-0NE.html

Verkar komma till Sverige under augusti med en riktigt fet prislapp på 25k. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757368#info

Kommer även med billigare GTX 675m. http://se.msi.com/product/nb/GT70-0ND.html

Fortfarande en 60hz skärm utan 3d osv för 25k fi fan vilket skämt.

Permalänk

Man kan ju tex se på Dells hemsida på AW att det skiljer 3600:- mellan GTX 680m och 7970m och då skiljer det bara några få % prestanda mellan korten.

Bättre dom hade slängt in ett 7970m i MSI,n för att få ner priset.

AW M17x hamnar på samma pris som MSI,n om man lägger till en liknande SSD.

Man får liknade spec och prestanda för ca 18k hos PC-Konsulten, men när dom släpper GTX 680m så kan priset hamna på ca 21-22k.

Så summa summarum så är GTX 680m inte specielt prisvärt idagsläget.

Permalänk
Medlem

Är det 3 eller 4GB grafikminne??
MSI GT70 17.3" Full HD
GeForce GTX680 4GB,Core i7-3610QM,16GB RAM,128 GB SSD,750GB HDD,BD-RE,BT,W7H

Men under tekniska specifikationer står det 3GB.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Tror inte att GTX 680m levereras med 3 GB minne, så det är nog MSI som har skrivit fel.

Visa signatur

Permalänk

7.7kg? Kan man ju dra en stationär istället

Permalänk
Föredetting
Skrivet av gaalen111:

7.7kg? Kan man ju dra en stationär istället

7.7kg är nog vikten på hela paketet. Datorn i sig ligger på under 4kg, om det inte tillkommit några extremt tunga kyllösningar.

Dessutom är GTX 680M exklusivt för MSI, vill ni ha den vassaste gaminggrafiken är det GT70 som gäller.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Dessutom är GTX 680M exklusivt för MSI, vill ni ha den vassaste gaminggrafiken är det GT70 som gäller.

Förutom hos Alienware och Clevo då, som båda erbjuder möjlighet till väsentligt bättre hårdvara?

Visa signatur

Permalänk
Föredetting

Hmh, det var ju inte riktigt rätt info jag hade, nej. Så går det när jag lyssnar på marknadsföringsfolk. *Ställer mig i skamvrån*

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Förutom hos Alienware och Clevo då, som båda erbjuder möjlighet till väsentligt bättre hårdvara?

Glöm inte Eurocom och DevilTech. Finns säkert fler andra som erbjuder GTX 680M.
Jag hoppas ASUS släpper nån värsting-variant ur sin G-serie med GTX 680M, vore härligt med en på 18,4".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ganska meningslös dator för det priset, med tanke på att dom inte har så bra kylning heller = mkt värme + massa oljud o inget 120hz.
Bättre o skaffa en liknande från pc konsulten för mkt billigare pris. Dock är gtx680m ett dåligt kort jämfört med 7970m med tanke på priset, det måste ner i pris.
Lika bra o skaffa en alienware m17x med 120hz o gtx680m eller skippa 120hz o köra på 7970m vilket inte blir ett par tusen billigare än den.

Det som alla bör veta är att prestandaskillnaden mellan gtx680m och 7970m är +-0, de presterar identiskt i stort sett,
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-680M.72679.0....
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7970M.72675.0.html

Msin för 25k.... Varför skaffa den när man kan skaffa en alienware m18x med 7970m crossfire där du kan köra allt på högsta i stort sett helt laggfritt?
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7970M-Crossfire.74...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Glöm inte Eurocom och DevilTech.

Eurocom och DevilTech grundar sig väl (till viss del i alla fall) på Clevo-modeller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni några bra tips på likvärdiga eller bättre bärbara gaimingdatorer för runt 18-22k?

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Ganska meningslös dator för det priset, med tanke på att dom inte har så bra kylning heller = mkt värme + massa oljud o inget 120hz.
Bättre o skaffa en liknande från pc konsulten för mkt billigare pris. Dock är gtx680m ett dåligt kort jämfört med 7970m med tanke på priset, det måste ner i pris.
Lika bra o skaffa en alienware m17x med 120hz o gtx680m eller skippa 120hz o köra på 7970m vilket inte blir ett par tusen billigare än den.

Det som alla bör veta är att prestandaskillnaden mellan gtx680m och 7970m är +-0, de presterar identiskt i stort sett,
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-680M.72679.0....
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7970M.72675.0.html

Msin för 25k.... Varför skaffa den när man kan skaffa en alienware m18x med 7970m crossfire där du kan köra allt på högsta i stort sett helt laggfritt?
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7970M-Crossfire.74...

Det är rätt bra kylning i dom nyare MSI modellerna, men 25k tror jag bara är preliminärt pris, kommer säkert att landa på runt 20k.

AW M18x kostar 27k med 7970m CF utan SSD och väljer man GTX 680m SLI istället så går man upp 7000:- till. Snacka om att Nvidia överprisar.

Permalänk
Skrivet av Mr-F:

Har ni några bra tips på likvärdiga eller bättre bärbara gaimingdatorer för runt 18-22k?

PC-Konsulten och Deviltech har likvärdiga för mindre pengar.

Permalänk
Medlem

Vad är adressen till sidorna? Är det datorer som konfigureras enligt önskemål eller färdiga paket?