EA bekräftar Battlefield 4 Beta hösten 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Red Orchestra 2

Arma II

DayZ

Skyrim

Shogun 2 Total War

Mount & Blade

Försöker du trolla?

OnT: Jag får en lite obehaglig känsla när jag läser nyheten, BF4 känns väldigt framstressat :/ Om DICE släpper BF4 Q1 2014, samma grafik, samma vapen, färre men ngt modifierade mindre banor, 5 DLC samt Premium så är mjölk mjölk mjölka kossan, mjölka tjuren stämpeln på sin plats. Någon som känner igen konceptet ifrån en annan spelserie?

Visst har BF3 skänkt sjukt många roliga speltimmar, samt en hel del asgarv hehe det kan jag inte förneka Gillar verkligen BF3, hoppas bara att inte EA kommer att sabba trevliga snygga Battelfield!

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Arma 2 måste ju vara mycket bättre simulator än BF3?

Dock så är Arma2 just en krigssimulator, vilket inte Bf3 är. BF3 är ett SPEL, Arma 2 är en SIMULATOR. See the difference

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Medlem

Om det blir bra och så ser jag ingen anledning att rata det.
Klart som fan dom kommer fortsätta släppa både DLCs och nya Battlefield ofta, dom tjänar ju pengar på det! Sen om det bara går nåt år mellan skiter nog dom i.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Avstängd

BF2142 hade katastrofalt många buggar.
BC2 likaså, därför jag inte köpt BF3
Nu får man höra samma sak om BF3
och så kungör de BF4

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Arma 2 måste ju vara mycket bättre simulator än BF3?

Och det innebär per automatik att man måste välja bort BF?

Förstår mig inte på folk som prompt måste välja bort ett spel för ett annat.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

3:an var ju ingen hit direkt, så detta känns välkommet!

Skickades från m.sweclockers.com

Frågan är hur man kan göra alla nöjda och glada oavsett hur bra spelet är. Det går inte.

BF3 är ett bättre spel på många punkter än övriga större krigsspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Märker att många är emot BF3... o visst... ja kanske är en fanboy av spelet ( trots att jag faktiskt inte spelar de )

Men då ställer jag frågan hur de kommer sig att BF3 används i simulatorer för militären...

Men snälla. Sett flera vids med svenska militären som lirar CS, betyder det att dem använder det som simulatorer?
Vill man ha verklighet så tror jag inte direkt BF3 är det man går till...

Om du har länk däremot så skulle det hjälpa

Skrivet av Legopappa:

MW3 roligt på sitt sätt, BF3 samma sak skilda spel på många sätt.
BF3 drogs/drar med lite buggar än, men sånt är livet.
Tro BF4 kommer bli kickass spel samma sak på ett annat sätt MOh warfighter

Nackdelen är bara att BF3 börjar dra sig åt det hållet. Close Quarters är säkert skitkul, men som sagt, det är inte Battlefield

Warfighter är f.ö riktigt skoj, lirade säkert 4 - 5 timmar under DHS12

Skrivet av Jockew1989:

Du behöver ju inte köpa nånting över huvud taget

...jo, för att kunna lira Battlefield

Det argumentet funkar inte, vill man spela ett spel med stora banor, fordon osv så är det egentligen Battlefield som gäller? Enda jag kan komma på är väl ARMA annars?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det finns redan stora kartor och med tanke på hur lite spelet kostar är det inte för lite begärt att betala 150kr för större kartor om du nu vill ha det. Och nej du behöver inte köpa en expansion. Det är helt frivilligt. Och de flesta spel har inte ens några stora kartor så att bf3 redan har de största kartorna jag vet i en shooter som släpptes under de senaste tre åren och sen också erbjuder en expansion med ännu större kartor är väl bara ett +?

Det är det som är så fint med frivilliga saker. Det finns inga måste eller behöva. Vill du köpa det så köp det, annars så är det bara att låta bli.

Finns det redan stora kartor? Ursäkta?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag ser att många klagar på hur ofta BF och DLC kommer. Men värt å nämna är ju att så här var det ju med BF2 också!

Battlefield 2, 2005 - SF, 2005 - EF och AF, 2006 - Battlefield 2142, 2006.

Battlefield 3, 2011 - BK 2011 - CQ, AK och Aftermath 2012 - EndGame 2013 - Battefield 4, 2013/2014.

Så förra BF generationen tog det 2'4 År tills nästa spel kom Battlefield 2142.

Och nu för BF3, så verkar det ju ta 2 eller 2 och 1 halvt till ett nytt era spel kommer Battlefield 4.

Så BF3 har längre ensam livstid i nuvarande BF generation som det ser ut.

Men Många va kommande DLC pack kan ju ändras!?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Näää, BF franschisen har helt tappat sin charm nu när EA har satt klorna i det, BF BC1 och BC2/Vietnam och Battlefield 1943 för xbox 360/ps3 var episkt men BF3 är så satans långtråkigt och överdrivet flashigt överallt med alla soleffekter etc.. dom borde göra det mindre realistiskt för jag vill inte bli bländad i ett spel och få ont i ögonen -.-

"Nu när EA har satt klorna i det"...EA publicerade 1942, och alla spel i serien efter det också, så EA har "haft klorna" i BF serien sedan början.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

frågan är hur de ska kunna smeta ut allt dlc till bf3, delar som kommer så sent som 2013, och ändå kunna ha tid att utveckla ETT HELT NYTT FUCKING BF under samma år.

förutsatt att all dlc inte redan var klar när BF3 lanserades.

Det är inte en person som sitter och gör hela spelet så du vet. En del sitter och bygger miljöerna (kartorna), en del reparerar buggar till Battlefield 3, medan andra jobbar med nästkommande release.

Skrivet av YamahaDGX630:

Märker att många är emot BF3... o visst... ja kanske är en fanboy av spelet ( trots att jag faktiskt inte spelar de )

Men då ställer jag frågan hur de kommer sig att BF3 används i simulatorer för militären...

Svenska militären? Källa?

Permalänk
Medlem

Redan? alltså BF3 är fortfarande det troligtvis snyggaste och enligt mig bästa FPS spelet på marknaden, det är fortfarande snyggt och krävande nog även för dom kraftigaste systemen. Vad tusan kan dom möjligen göra för att 4an ska klå detta? behövs inte DX12 eller någon form utav uber verklighetstrogen grafikmotor? tex FB3?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Finns det redan stora kartor? Ursäkta?

Firestorm ? Eller hur definierar du "stor bana" ?

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Dayz är en mod senast jag kolla och Skyrim är bugg.

CS var en mod från början det med, men fortfarande ett eget spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

sånt vill man ju hellre se som del i nästa patchnote
inte ett helt nytt lir.

Sant

Lär dock bli problem om man har ett så monströst pengakåtaktigt bolag som EA i ryggen

Nä, jag vill hellre se att BF3 får en SDK och dedikerade servrar för oss dödliga

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Min guide till ett bra BF4:

  • Extremt snabba respawntider. (kan väljas som config) Jag tycker det e skit tråkigt o vänta på att respawna om och om igen.

  • Gratis dedikerade servrar, hosta själv.

  • Zombie/Dinosaur mode!

  • Buggar skall patchas..

  • Bättre close range combat.. Inte dö på 2 skott.

  • MODTOOLS!

  • Bring back the commander! Jag vill vara befälhavare!

  • RIKTIG Frostbite 2.0, man kan ju inte förstöra ett enda hus i BF3 jämfört med BC2.

  • WW2? Minns ni Operation Aurora i BC2? Jag hade lätt spelat ett 1943 liknande spel till PC, fast ge fan i Japan skitet och ge oss lite paradropping in Berlin!

[*]Bättre close range combat.. Inte dö på 2 skott. <- ehm nej tack behöva tömma en MG med extended mag för att ta kål på nån är korkat

Övrigt låter det som den "vettiga" önskelistan... Men jag önskar mig även en riktigt bra LÅNG och QTE fri singelplayer... i vilken jäkla miljö som helst med Frostbite 2 (+) motorn...

Kommer kanske plocka upp kommande MoH mest eftersom de har SSG/SIG har länge velat ha möjlighet att plocka upp svenska skräp-bösserna och mörsa lite! (ja "svenska" AK5 är ett mindre "bra" vapen)

(edit)
För övrigt är BF4 lite väl tätt in på BF3 speciellt med tanke på att sista expansionen släpps typ samma år...

Permalänk
Medlem

Trevligt Alltid kul med nya Battlefield spel Battlefield 3 har jag haft väldigt roligt med, kommer säkert bli lika roligt med Battlefield 4

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Finns det redan stora kartor? Ursäkta?

Ja, jag tycker att de är stora. Tycker du att sharqi peninsula eller caspian border är små? I så fall har du ett väldigt konstigt perspektiv.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av leafbranch:

Frågan är hur man kan göra alla nöjda och glada oavsett hur bra spelet är. Det går inte.

Ett BF2 i frostbite, med vissa justeringar

Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

CS var en mod från början det med, men fortfarande ett eget spel.

Det är väl fortfarande en mod, för övrigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Vad spelar det för roll om DayZ är en mod? Många av dagens populäraste spel var en gång i tiden moddar.

En gång i tiden ja, men DayZ är fortfarande en mod.

Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

CS var en mod från början det med, men fortfarande ett eget spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Dayz är en mod och inget eget spel.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Yay, nytt Battlefield!
Det kommer bli riktigt häftigt och jag har på känn att de kommer ha gjort mycket nytt, för att inte tala om fixat allt strul från de tidigare spelen... eller vänta nu, det känner jag ju inte alls... Jag antar att man kan glädjas över att någon hos EA har lärt sig att skriva 4 på kartongen istället för 3. Det betyder ju ändå en framgång, om än oändligt liten.

Det jag är mest nyfiken på om vi denna gång kan slippa default-vinster i alla "of the year"-utnämnelser bara för att det står Battlefield som titel.

Och nu ska jag nog gå och köpa om min cykel i en annan färg, bara för att jag verkligen tror på att ett färgbyte kommer då den att bli som en helt annan cykel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

"Nu när EA har satt klorna i det"...EA publicerade 1942, och alla spel i serien efter det också, så EA har "haft klorna" i BF serien sedan början.

du förstår.. dom ser bara pengar, need for speed serien var också bra på den tiden, kolla bara hur omtyckt need for speed underground 2 är t.ex.. det är bara de senaste åren dom totalt börjat ruinera bra spelfranschises och bara mjölka pengar ur dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

En gång i tiden ja, men DayZ är fortfarande en mod.

Dayz är en mod och inget eget spel.

DayZ är en mod men den gör om hela spelet. Varför är inte en mod ett spel? Det är något man spelar, alltså ett spel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lolflakes:

Nej absolut inte! Men om ett spel inte lockas att köpa - hur bra är det då? Har man inte rätt att ge kritik?

Det där var inte kritik, det var gnäll.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Jag har inga problem med BF3! Och har aldrig haft det. Vad är det som ska fixas? Vad är tråkigt? Vad är sämst?

Finns tusentals och åter tusentals som spelar och har jättekul, och allting flyter på.

Det som skall fixas är alla de små buggar som förstör hela känslan.
* Rex texturer vid reload fungerar inte.
* Många texturer från byggnader svävar i luften.
* Ecm jammer för jet flygplan fungerar ej.
* Man blir revivad med respawnrutan mitt på skärmen fast man lever.
* Matchmaking systemet har många brister.
* När man reparerar sin reactive armor på tanks/IFVs så syns det inte alltid på "reactive overview" saken inne i tanken.
* Det konstiga lagget som gör att man blir skjuten bakom skydd trots att man har låg ping.
* Man kan inte hosta en egen hemma server utan måste pröjsa ett licenserat företag.
* Om man byter vapen i sitt fordon i 3rd person view så ändras det till 1st person view.
* Det går inte att reviva personer ibland, detta kan vara avgörande i squad rush när man endast har 20 tickets.
* Det finns ingen "spawnview" där man kan växla mellan alla spelare, och på så sätt streama och kommentera matchen.
Där här du några saker som bör fixas innan man börjar fila på ett nytt spel, många av dessa buggar har funnits sedan release av spelet och finns fortfarande.
Se denna tråden för fler buggar http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1118681-dags...

Permalänk
Inaktiv

..ursäkta mitt val av ord men vad fan håller EA och DICE på med?

Det här är inte första gången som man får en fet käftsmäll mitt i natten av respektive företag (vaknar i panik och skriker) när de gång på gång förannonserar sina expansioner, DLCs innan release och framtida titlar när inte ens de aktuella spelet i fokus är färdigsläppt/ utvecklat. Vi får heller inte glömma bort att man även lyckats att per rutin eller aa som vanligt lyckats att lura till sig de flesta trogna fanboys att köpa på sig "Premium".

Permalänk
Medlem

Svenska militären... jag har inte sagt nåt om "svenska" militären... xD o tyvärr jag har ingen källa... de enda ja kan säga är att ja läste om att militären börjat använda BF3 för att träna sina förmågor i t.ex krig

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av Uvania:

du förstår.. dom ser bara pengar, need for speed serien var också bra på den tiden, kolla bara hur omtyckt need for speed underground 2 är t.ex.. det är bara de senaste åren dom totalt börjat ruinera bra spelfranschises och bara mjölka pengar ur dom

Det vet jag, tyckte bara att det var lite konstigt uttryckt, då EA alltid har publiserat BF spelen, och därför alltid haft klorna i dem

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Orka bara läsa första sidan med kommentarer, fy fan va människor är negativa..... Aldrig nöjda oavsett vad. Tröttsamt.

Skickades från m.sweclockers.com