Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

kopplar in 8 pin till moderkortet dator startar då icket..

Permalänk
Medlem

kopplar in 8 pin till moderkortet dator startar då icket..

jag har nyligen råkat ut för att datorn bara tvär dog. satt och spelade d3 när det hände. jag har felsökt hela dagen och kommit fram till att när jag drar ut 8 pin till processorn så startar datorn igång men när den kopplas in igen då startas inget.

är det moderkortet som är trasigt då?

vänliga hälsningar Jonathan

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Skrivet av kjj:

jag har nyligen råkat ut för att datorn bara tvär dog. satt och spelade d3 när det hände. jag har felsökt hela dagen och kommit fram till att när jag drar ut 8 pin till processorn så startar datorn igång men när den kopplas in igen då startas inget.

är det moderkortet som är trasigt då?

vänliga hälsningar Jonathan

det är troligtvis antingen moderkortet eller sladden som kortsluter och är sönder
testa med en annan 8pin om du får tag i en

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

det är troligtvis antingen moderkortet eller sladden som kortsluter och är sönder
testa med en annan 8pin om du får tag i en

byte nätagg och felet var fortfarande kvar så moderkortet är väl bara att lägga på hyllan..

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen CPUn 8 pinnar då?
Jag sitter med 4 på en i7 2600k utan problem.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

Behöver verkligen CPUn 8 pinnar då?
Jag sitter med 4 på en i7 2600k utan problem.

Behöver nja, det funkar ju med 4 också, men moderkort som kan ta CPU över 95Watt har 8 pins
Och datorn ska ju funka med 8 pins, inte dö med den i.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Om det är kortis i bara kontakten kan du ju testa att ansluta en 4-pins och se om det fungerar. Det är väl värt att testa som en del av felsökningen om inte annat.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem

jag byte moderkortet idag mot ett gigabyte 990fx ud3 och det var bara att trycka på power knappen och sedan dess har datorn rullat på!

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz