Permalänk
Avstängd

Applicera kylpasta på Laptop?

Vilket är det bästa sättet att applicera kylpasta (i det här fallet artic silver) på en laptop?

Läste på en del ställen att man inte ska göra som på stationära (riskorn och sedan låta kylflänsen sprida ut pastan) utan att man ska ta en pytteliten dutt och sedan sprida ut den med en plastbit och sedan sätta ditt heatpipen...så tänkte att någon här kanske har koll på vilket det bästa sättet är för laptops?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av grubbluck:

Vilket är det bästa sättet att applicera kylpasta (i det här fallet artic silver) på en laptop?

Läste på en del ställen att man inte ska göra som på stationära (riskorn och sedan låta kylflänsen sprida ut pastan) utan att man ska ta en pytteliten dutt och sedan sprida ut den med en plastbit och sedan sätta ditt heatpipen...så tänkte att någon här kanske har koll på vilket det bästa sättet är för laptops?

Skickades från m.sweclockers.com

När jag bytade kylpasta på min processor och mina grafikkort (7970M CF)
Så kör jag med ett streck mitteln rakt över. Sen trycka till ganska bra för att det ska sprida sig.
Du måste ta ganska mycket för att det ska "rinna ut"
Och jag har inte haft några som helst problem med detta.

Samt om du har värme problem så kan du även byta dina kylmattor till något i bättre kvalitet, typ Fujipoly

Hör av dig om det är något annat du vill veta

Mvh: Marcus O

EDIT: Har använt både Arctic silver och MX4 med denna metoden.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M