Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pappy:

Ok, du verkar ha spelat upp till höglevel och det blir bättre? Det låter lovande.

Det sista stycket som jag tror du syftar på är inte heller BARA baserat på mina erfarenheter av spelet, utan är även förstärkt i tråd efter tråd på forum efter forum av andra som spelat ända upp till 30-35. Min känsla är att det är den kollektiva bedömningen av de personer som spelade långt i betorna.

Ville bara klargöra det för hela tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Ok, du verkar ha spelat upp till höglevel och det blir bättre? Det låter lovande.

Jag hade läst och hört deras manifest om alla MMORPGs... "have som really fun quests, occationally, that you get to do and the rest is this boring grind to get to the fun stuff"... "as a structure the MMO have lost the ability to make the player feel like a hero. Everyone around you is doing the same thing you are doing. The boss you just killed respawns 10min later..."

Se'n spelar man - OCH DET ÄR SAMMA SAK... då blir man lite "jaha, samma igen då".

Men du verkar ha spelat betydligt högre än vad jag hann med och det låter lovande. Man får bara grinda förbi det första skräpet tills man kommer till det bra... men men ... "and the rest is this boring grind to get to the fun stuff".

Jag hann upp till lvl 39 under tidigare betorna (bara 31 denna beta) och jag tyckte det var kul hela vägen. Det enda jag hittat i spelet som inte är kul är cooking som är helt värdelöst och dom borde verkligen göra om det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Jag hann upp till lvl 39 under tidigare betorna (bara 31 denna beta) och jag tyckte det var kul hela vägen. Det enda jag hittat i spelet som inte är kul är cooking som är helt värdelöst och dom borde verkligen göra om det.

Jag älskade cooking

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Jag älskade cooking

Instämmer helt, cooking är nice, gillar den mer random delen med att hitta nya recept

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

1. Okej, finns det något slags matchmaking system för battlegrounds eller får man hitta egna vänner att spela med för att kunna joina själva bgn? och får man i så fall någon slags rankning per vunnen/förlorad match?
3. Är det likt det PQ system som fanns i ex, warhammer online?

1. Battlegrounds kan man joina direkt när man vill, oavsett om man är i grupp eller inte. Ranks vet jag inte
3. Ja, "event"s som dom kallar det i GW2 är samma sak som PQ's i warhammer online. Skillnaderna är att dom är något mer random, scalear bättre, det finns fler, och man får endast xp och resurser för dom

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Menar inte att klaga nu utan jag älskade spelet när jag provade det nu i helgen men jag tyckte jag hade "svårt" att lvla..haha..det jag menar är att jag hamnade liksom efter i lvl jämfört med hur mkt content det fanns..räckte liksom inte till..utan när jag gjort vissa hearts så var nästa alltid en lvl över minst..och mobsen ca2..gjorde jag nått fel? haha..

som sagt, älskar spelet..tyckte det var "svårt" att lvla bara..om ni förstår mig rätt:-P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skudd:

Menar inte att klaga nu utan jag älskade spelet när jag provade det nu i helgen men jag tyckte jag hade "svårt" att lvla..haha..det jag menar är att jag hamnade liksom efter i lvl jämfört med hur mkt content det fanns..räckte liksom inte till..utan när jag gjort vissa hearts så var nästa alltid en lvl över minst..och mobsen ca2..gjorde jag nått fel? haha..

som sagt, älskar spelet..tyckte det var "svårt" att lvla bara..om ni förstår mig rätt:-P

Skickades från m.sweclockers.com

Gör fler dynamiska events emellan alla "hjärtan", så bör du kunna hänga med.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skudd:

Menar inte att klaga nu utan jag älskade spelet när jag provade det nu i helgen men jag tyckte jag hade "svårt" att lvla..haha..det jag menar är att jag hamnade liksom efter i lvl jämfört med hur mkt content det fanns..räckte liksom inte till..utan när jag gjort vissa hearts så var nästa alltid en lvl över minst..och mobsen ca2..gjorde jag nått fel? haha..

som sagt, älskar spelet..tyckte det var "svårt" att lvla bara..om ni förstår mig rätt:-P

Skickades från m.sweclockers.com

Om du stannar kvar när ett event (de orangea inringade områdena på kartan) är slut dyker det ofta upp ett till event där. Låter man sig stanna kvar på platser för att se vad som händer istället för att springa vidare så fort rewarden dyker upp samlar man på sig ganska mycket mer xp.
Ett annat tips är att köpa gathering tools och samla crafting materials du passerar, det ger en hel del xp i längden.
Resurrecta alla döda/downed spelare du kommer åt.
Använd de crafting materials du samlat på dig och crafta, det ger en stor bit xp det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag hann upp till lvl 39 under tidigare betorna (bara 31 denna beta) och jag tyckte det var kul hela vägen. Det enda jag hittat i spelet som inte är kul är cooking som är helt värdelöst och dom borde verkligen göra om det.

39 säger du? 31 vart max level BWE1 och BWE2, inga 32+ zones vart öppna så antagligen har du väll levlat via wvw då?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Vad finns det att göra när man når max lvl? Vad jag kan se finns de inga raids i stil med WoW att göra med sin guild. De jag söker är planerade events där en större grupp kan jobba mot ett mål (sista bossen i instansen), men de svåraste man verkar kunna göra en dungeons i mindre format. Är de tänkt att man ska hålla sig till PvP i alla dess former, eller till bossarna som spawnar i världen som alla kan ansluta sig till?

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommybellan:

Vad finns det att göra när man når max lvl? Vad jag kan se finns de inga raids i stil med WoW att göra med sin guild. De jag söker är planerade events där en större grupp kan jobba mot ett mål (sista bossen i instansen), men de svåraste man verkar kunna göra en dungeons i mindre format. Är de tänkt att man ska hålla sig till PvP i alla dess former, eller till bossarna som spawnar i världen som alla kan ansluta sig till?

Förhoppningsvis är det tänkt att resan i någon mening är målet, istället för en oändlig grindfest innan det "riktiga" spelet börjar.

Läs även detta:
http://www.darkademic.co.uk/blog?id=202

Kort sammanfattning av ovan länk:

Citat:

Most MMOs make use of the following infinite loop, which could be considered the "engine" of the endgame: Gear increases your character's power which allows you to defeat more powerful enemies which drop gear which increases your character's power which allows you to defeat more powerful enemies… and so on. It is reasonable to assume that for most players, one part of the loop serves the motivating aspect, whereas the other serves as the means to it.

This infinite loop does not exist in Guild Wars 2, and if the motivating aspect for you is the constant increase in your character's power then you will be disappointed. I would however ask you to question why it's important; after all, the increase in power doesn't significantly impact your experience as newly added encounters are designed to be a match for you, no matter how large the numbers on your character sheet might be. In fact, if character power is kept constant, it makes it easier for developers to create content with a finely-tuned level of difficulty.

On the other hand, if it's the facing of the encounters which serves as the motivator for you, then you likely have nothing to be worried about. In Guild Wars 2, new content expands rather than extends the game. Thanks to the side-kicking system, content never becomes obsolete; when you reach the level cap your options are not limited to content specifically made for the endgame, you can still play any of the dynamic events or attempt any of the dungeons you may have initially missed. Furthermore, dynamic events provide constant variation across the entire game world. A zone might be completely different the next time you visit it due to different events being active, events being at different stages, or events having a different number of players participating in them.

TL;DR: GW2 *har* inget endgame. GW2 behöver inget endgame.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommybellan:

Vad finns det att göra när man når max lvl? Vad jag kan se finns de inga raids i stil med WoW att göra med sin guild. De jag söker är planerade events där en större grupp kan jobba mot ett mål (sista bossen i instansen), men de svåraste man verkar kunna göra en dungeons i mindre format. Är de tänkt att man ska hålla sig till PvP i alla dess former, eller till bossarna som spawnar i världen som alla kan ansluta sig till?

WvW fyller en del av den rollen, sedan sant att dungeons är riktade mot 5manna inte 25, detta pga att 25 låser ute många spelare och iaf för egen del även om jag älskade första gången vi tog Ragnaros så känns det mer givande att spela en 5manna än större och på elite med dynamiska dungeons blird et nog utmanande, sedan som du nämner kommer det finnas World Bosses.
Där efter får du tänka på att spelet inte släppts än, det kommer om en månad och det kommer att komma expansioner och troligen fler dungeons och event, WoW t.ex. så tog det ju ett ganska bra tag efter release innan Molten Core öppnades, sedan ytterligare ett tag innan det faktiskt funka att spela det ^^

Men just WvW som sagt kommer nog vara något som många större guilds kommer köra, de olika Lords som finns i olika fort (verkar som att de även är starkare och har mer support i de större) samtidigt som man måste hålla bort andra spelare m.m. och där är det även möjligt att köra mer strategiskt, t.ex. guildet börjar uppdelat med små gerilla styrkor som tar ut resources och support, gör sken attacker för att dra bort försvarare, planerar sina siege weapons i förväg och sedan "rushar" ett fort.

Sedan om de märker att det är många som vill ha större dungeons lär det dyka upp med, men jag tror ärligt att behovet av dem är ganska litet och ja självklart är det kul att lägga en hel dag på en dungeon och slåss mot stora bossar, problemet är att de är få som har den möjligheten. Några som lyckats (IMO) extremt bra med dungeons är The Secret World, inga trash mobs typ och väldigt utmanande bossar med bra variation på striderna och hoppas GW2 lever upp till samma

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Undra om man kan bara uppdatera sista betan till final eller om det måste laddas ner en ny.... ?!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Undra om man kan bara uppdatera sista betan till final eller om det måste laddas ner en ny.... ?!

Vore skumt om de inte kommer gå att patcha det till retail.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Undra om man kan bara uppdatera sista betan till final eller om det måste laddas ner en ny.... ?!

Man behöver bara uppdatera den

Permalänk
Medlem

Vart är det billigast att beställa samt få tillgång till headstarten 25:e augusti?

Permalänk
Medlem

34 dagar, 18 h, 34 mins.....

Skrivet av vajjan:

Vart är det billigast att beställa samt få tillgång till headstarten 25:e augusti?

http://friskyttarna.eu/cdon/

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

39 säger du? 31 vart max level BWE1 och BWE2, inga 32+ zones vart öppna så antagligen har du väll levlat via wvw då?

Första betahelgen kom jag till lvl 23. Under andra kom jag till 39 och då var Gendarran Fields öppnat som, om jag minns rätt, var 25-35 area. Jag craftade väldigt mycket också och gjorde väldigt mycket dynamic events (nästan bara dynamic events) samtidigt som jag fick 100% i alla städer och zoner som gick under första två helgerna.

Nu under andra betan så craftade jag också väldigt mycket (typ lvl 240 cooking bland annat), mycket dynamic events och 100% på en del ställen. Spelade nästan ingen PvP alls och upplevde att man lvlade sämre.

Även om man är t.ex lvl 40 så kan man lvla i en lvl 10 zon. Det skalas bara om helt enkelt. Spelet är så bra gjort på det viset.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Lirade GW2 nu under BW3, måste bara säga att det är det bästa spelet jag lirat på länge, både PVE och PVP. Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan förklara weaponsmithing och armorcrafting 25-50 och 50-75 för mig? Alltså hur man kommer förbi Copper och "upptäcker" nya items efter 25.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sanazin:

Är det någon som kan förklara weaponsmithing och armorcrafting 25-50 och 50-75 för mig? Alltså hur man kommer förbi Copper och "upptäcker" nya items efter 25.

Så vitt jag vet börjar det bli dags att antingen köpa järn eller köpa bättre mining pick och bege sig till nåt lvl 15-25 område och leta järn. Du behöver lvl 10 för att använda en sådan pick, men det kan nog vara en idé att vara 15+ för att ha överlevnadschanser i de svårare områdena.

EDIT: Monster i högre levlade områden droppar bättre trophies att använda också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Så vitt jag vet börjar det bli dags att antingen köpa järn eller köpa bättre mining pick och bege sig till nåt lvl 15-25 område och leta järn. Du behöver lvl 10 för att använda en sådan pick, men det kan nog vara en idé att vara 15+ för att ha överlevnadschanser i de svårare områdena.

EDIT: Monster i högre levlade områden droppar bättre trophies att använda också.

Det var inget svar på mitt fråga. Har inga frågor angående gathering.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Är det någon som kan förklara weaponsmithing och armorcrafting 25-50 och 50-75 för mig? Alltså hur man kommer förbi Copper och "upptäcker" nya items efter 25.

Du kan köpa vissa patterns med karma (har jag för mig), annars är det bara prova sig fram

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Är det någon som kan förklara weaponsmithing och armorcrafting 25-50 och 50-75 för mig? Alltså hur man kommer förbi Copper och "upptäcker" nya items efter 25.

Förstår inte riktigt frågan, men du kan ju göra upptäckter för att lätt nå 50 och då får du nya föremål som du kan upptäcka ytterligare vapen/armor med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Är det någon som kan förklara weaponsmithing och armorcrafting 25-50 och 50-75 för mig? Alltså hur man kommer förbi Copper och "upptäcker" nya items efter 25.

Permalänk
Medlem

Gör upptäckter, eller så gör du mycket av någon sak som ger bra exp. Så gjorde jag för att nå 240 cooking senaste betan. Mycket chocolate chip cookies och frosting

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Har varit på Game idag och frågat öga mot öga vad som händer med våra förköp från deras nedlagda webshop. De skickade ett mail till någon chef och skulle ringa mig på måndag om vad som gäller.

Har du fått reda på vad som gäller? Sitter nämligen i samma båt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Har du fått reda på vad som gäller? Sitter nämligen i samma båt

Ja! Glömde helt bort att posta det Det jag fick höra var att webshopen är nerlagd under ordnade former och inte tvärdött på grund av Game UK. Det innebär att det endast är hemsidan som är nerlagd så det inte går att lägga nya beställningar, men redan lagda beställningar kommer skickas som om inget hänt.

We are safe

Permalänk
Medlem

någon som testade GW2 i 2560x1440 eller högre ?

och isf hur bra flöt det på för er ?
med dator i sign var det helt ospelbart med högsta möjliga inställningar och 0xAA.

har beställt ett MSI GTX 680 Lightning idag så hoppas det ger några fps extra till release.

kanske tillochmed någon som spelade med ett 680, isf hur gick det?

ni som spelade i 1080p behöver ej svara endast 2560x1440 och uppåt är det jag vill ha svar på.

tack på förhand!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Skrivet av undrande:

någon som testade GW2 i 2560x1440 eller högre ?

och isf hur bra flöt det på för er ?
med dator i sign var det helt ospelbart med högsta möjliga inställningar och 0xAA.

har beställt ett MSI GTX 680 Lightning idag så hoppas det ger några fps extra till release.

kanske tillochmed någon som spelade med ett 680, isf hur gick det?

ni som spelade i 1080p behöver ej svara endast 2560x1440 och uppåt är det jag vill ha svar på.

tack på förhand!

Det gick riktigt uselt i 2560x1440, hade normalt ~40-50 fps men droppade ner till 20 ibland och då var inte allting på högsta ens