Permalänk

Prestandan var riktigt dålig. Dålig fps i BG även fast ingen är inom synhåll. Spelar ingen roll vilken grafikinställning man kör. Känns ej optimerat bara.

och DX9 är också en besvikelse.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul men fruktansvärt dåligt optimerat.

Ligger på runt 40fps med burken i min sign, fantastiskt värdelöst.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Det kan vara en idé för alla med nvidia kort att dra in de senaste beta drivrutinerna, det skall tydligen hjälpt många.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Det kan vara en idé för alla med nvidia kort att dra in de senaste beta drivrutinerna, det skall tydligen hjälpt många.

Samma gäller för AMD också.Clean install i felsäkert läge mm och polarns laptop med "6990" gick ifrån 30fps till uppe å nosa på 90+! (Crossfire avstängd)

Själv ligger jag på runt 50 med första riggen i signen(kör på medium inställningar 1920x1080).har inte ominstallerat drivrutinen än. Andra riggen ligger runt 60fps med all grafik på bästa.Har heller inte installerat om drivrutiner på den.

Det finns alltså FPS att hämta om man gör allt på rätt sätt!

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem

Spelet rullar på riktigt bra för mig, har en i7 870 och ett gtx480. Lirat mesmer sen igår kväll, hur rolig klass som helst. Springer runt med ett greatsword och köttar satan, tycker det är mycket bättre optimerat nu än förra betan. Dessvärre är log in-servern nere nu så jag kan inte lira

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Riktigt kul men fruktansvärt dåligt optimerat.

Ligger på runt 40fps med burken i min sign, fantastiskt värdelöst.

Eller så är det Nvidias drivrutiner som är fantastiskt dåligt optimerade.
Jag har inga problem med mitt HD7970 iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Eller så är det Nvidias drivrutiner som är fantastiskt dåligt optimerade.
Jag har inga problem med mitt HD7970 iaf.

En i gillet fick ut sämre prestanda med ett/två 680 kort än andra med 4xx kort. Samtidigt laggade jag med ett upplåst 6950. Så det ligger något i det han säger om optimeringen.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

En i gillet fick ut sämre prestanda med ett/två 680 kort än andra med 4xx kort. Samtidigt laggade jag med ett upplåst 6950. Så det ligger något i det han säger om optimeringen.

Möjligtvis cpu bound? Kolla vilka klocks folket kör

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

hur klarar man sig på ett 1,5
gtx 580 i gw 2 ?
1920x1080 har jag i resolution

PS: jag har kollat lite streams och börjar bli väldigt taggad!

Permalänk

Ytterligare ett hotkey MMO, är inte alls imponerad tyvärr. Kanske helt enkelt inte är min grejj längre. Men det känns så sjukt föråldrat.

Permalänk
Skrivet av DBHErazor:

Ytterligare ett hotkey MMO, är inte alls imponerad tyvärr. Kanske helt enkelt inte är min grejj längre. Men det känns så sjukt föråldrat.

Vet inte vad du menar med föråldrat? Ska man inte ha skills på siffrorna eller?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

hur klarar man sig på ett 1,5
gtx 580 i gw 2 ?
1920x1080 har jag i resolution

PS: jag har kollat lite streams och börjar bli väldigt taggad!

Du klarar dig bra, min polare kör med ett 570 och har inga problem, när det är som värst dippar hon ner i 15-20 med maxade grafikinställningar men då är det troligen hennes lite äldre CPU som stoppar mer än grafikkortet (ingen skillnad på lägre settings) och det går fortfarande att spela, allmänt kör det stadigt i 40-50FPS med högsta inställningarna.

EDIT:
Angående optimeringar så varken jag som kör på 7970 eller min kompis som kör på 570 har några extrema problem och båda har helt ok FPS, jag ligger lite bättre för jag har starkare CPU och 7970 är vassare än 570 så är det strul med era, kolla CCC och nivida control panel och försök med olika inställningar m.m. se även till att inte ha annat igång bakom m.m. och försök första se om ni kan få det att flyta bra, sedan kör med uteslutnings metod för att hitta det som spökar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

11:59 p.m. Pacific sunday betyder att betan slutar kl 7 på måndag morgon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

11:59 p.m. Pacific sunday betyder att betan slutar kl 7 på måndag morgon?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inte helt säker men man kan väll tumma att antingen slutar den idag runt 00:00 eller imorn 06:00-07:00 beronde på vart man är?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Jag är inte helt säker men man kan väll tumma att antingen slutar den idag runt 00:00 eller imorn 06:00-07:00 beronde på vart man är?

Ahh. .. tänkte bara eftersom Amerika ligger väl 8 timmar bakåt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Pacific är västkusten och de har -7 och vi +2 i sommartid, 9 timmar skillnad alltså. Så klockan 09.00 på måndag slutar betan för oss.

Permalänk

kul att man har valt fel ljudkälla och upptäcker det efter man spelat in 1tb gameplay

Permalänk
Medlem

Hur är det med prestandan nu om man har ett GTX2xx kort ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Hur är det med prestandan nu om man har ett GTX2xx kort ?

Ska gå bra om du drar ner inställningarna lite, men det är ju beta nu och de kommer förmodligen i framtiden att optimisera spelet bättre.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Testade betan nu i helgen också, så jävla härligt spel alltså :D. Kommer definitivt att köpas!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

såg precis på forumet att de ska bli en beta final, fast kan nog inte va me på den, räknade ut att det skulle bli kl 06 :(...
men nån kanske har nytta av det

"Beta Weekend Event Finale - Metrica Province

The finale event will take place in Metrica Province (asura starting area) at 23:00 PDT. To find out what time that is in your time zone, visit this link"

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

såg precis på forumet att de ska bli en beta final, fast kan nog inte va me på den, räknade ut att det skulle bli kl 06 :(...
men nån kanske har nytta av det

"Beta Weekend Event Finale - Metrica Province

The finale event will take place in Metrica Province (asura starting area) at 23:00 PDT. To find out what time that is in your time zone, visit this link"

23.00+ 9 timmar blir 08.00 och då startar eventet

Permalänk

Om någon geekade WvW (på FS) längre än mig ser detta berätta då om vi fick hela kartan eller om vi fortfarande fattades några ställen. Natti!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Prestandan var riktigt dålig. Dålig fps i BG även fast ingen är inom synhåll. Spelar ingen roll vilken grafikinställning man kör. Känns ej optimerat bara.

och DX9 är också en besvikelse.

Spelet är fortfarande CPU-bound... Att ändra grafik inställningar har dom själva gått ut och sagt att det har liten inverkan på din FPS.. Kan ¨hålla med om att det va lite dålig FPS dock.. hade oftast mellan 50-60 med V-sync.. Men ibland rasade det ner mot 20 fps... och GPU låg ändå run 90% och prollen run 35-45%... Om man ska tro på att det är CPU bound eller inte är ju en annan sak när man ser dom %.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

hur klarar man sig på ett 1,5
gtx 580 i gw 2 ?
1920x1080 har jag i resolution

PS: jag har kollat lite streams och börjar bli väldigt taggad!

det kortet är mer än tillräckligt och allt på högsta borde inte va några problem alls.. kör själv med GTX480 o-clockat och allt på högsta.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Möjligtvis cpu bound? Kolla vilka klocks folket kör

Prestandan blev återigen bättre med lägre klock, vi började alla en bra bit över 4 ghz och slutade på standardklock. Min 2500k var f.ö klenast i fältet.

Förstår faktiskt inte vad de gjort med grafikmotorn för att lyckas med detta.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att det var någon ny upplevelse av ett MMO-rpg.
Samma gamla visa:
a) Hitta gubbe i skogen/staden.
Han säger åt dig att döda x antal råttor/vargar
De har slängt ut lite råttor/vargar i skogen med lite mellanrum.
Döda. Få XP. Rinse and repeat.
b) Hitta annan gubbe i skogen/staden.
Han säger åt dig att plocka x antal blommor.
De har slängt ut lite blommor i skogen.
Gå runt klicka på blommorna. Få XP. Rinse and repeat.

Markera motståndare. Klicka ikon. Klicka ikon. Klicka ikon. Död.

Hade förväntat mig nått nytt.

Det som är kul är väl Dynamic Events som är en direkt kopia på Warhammer.
Inget nytt under solen.

Ingen månadskostnad är ju bra dock. Kanske blir att slöspela lite.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

När man skapar en gubbe så ska man svara på ett gäng frågor, är det något viktigt för gameplay eller?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pappy:

Kan inte säga att det var någon ny upplevelse av ett MMO-rpg.
Samma gamla visa:
a) Hitta gubbe i skogen/staden.
Han säger åt dig att döda x antal råttor/vargar
De har slängt ut lite råttor/vargar i skogen med lite mellanrum.
Döda. Få XP. Rinse and repeat.
b) Hitta annan gubbe i skogen/staden.
Han säger åt dig att plocka x antal blommor.
De har slängt ut lite blommor i skogen.
Gå runt klicka på blommorna. Få XP. Rinse and repeat.

Markera motståndare. Klicka ikon. Klicka ikon. Klicka ikon. Död.

Hade förväntat mig nått nytt.

Det som är kul är väl Dynamic Events som är en direkt kopia på Warhammer.
Inget nytt under solen.

Ingen månadskostnad är ju bra dock. Kanske blir att slöspela lite.

1) Du behöver inte hitta gubben
2) Han vill att du ska döda råttor OCH/ELLER plocka blommor OCH/ELLER mata korna (exempelvis)
3) Markera motståndare. Klicka ikon. Klicka ikon. Klicka ikon. Död. <--- THIS WOULD GET YOU KILLED! Kanske inte under din första halvtimme/timme, men sen MÅSTE du röra på dig under striderna.