Gabe Newell sågar Windows 8 – ser Linux som lösningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Förutom möjligtvis Metro, vad är det som folk ogillar med Win8?

Även desktop är förfulat och metrofierat tex, jag hoppas det kommer nått tredjeparts program som kan byta ut hela fönsterhanteraren och slänger ur metro eller åtminstone så det kan inaktiveras och allt till nått som är användbart.

Finns ju en hel del till Windows 7 som byter shell från explorer till nått annat, nått sånt är vad som behövs om jag ska köra windows 8, annars stanar jag kvar vid win 7, eller byter från Microsoft till nått annat
Kör idag en del linux (pingye OS) som är helt ok, Ubuntu baserat men utan unify.
Dock Ubuntu skulle platsa bra på en kommande surfplatta med Intel x86 CPU om det går att installera förstås, om inte blir det Android eller Ipad istället.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zillio:

Alltid lika roligt när folk ska ta fram varannan bra-grejen. Windows 2000 va bra. Men ingen nämner det bara för att få ihop varannan bra - varannan dålig.

Alltså blir det:
Windows 98: Bra
Windows 2000: Bra
Windows ME: Dålig

Ska man då vara siktigt noga så var Win 98 fullt av buggar och knappt användbart. Win 98 SE var ju de flesta buggarna borta och helt klar ett bra OS för sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Alltid lika roligt när folk ska ta fram varannan bra-grejen. Windows 2000 va bra. Men ingen nämner det bara för att få ihop varannan bra - varannan dålig.

Alltså blir det:
Windows 98: Bra
Windows 2000: Bra
Windows ME: Dålig

Windows 2000 var ingen konsumentprodukt, Windows 2000 var uppföljaren till NT4.
Och den typen av versioner räknar man inte med när man pratar konsumentversioner av windows, då kan man lika gärna räkna med alla olika servervarianter och så också.

EDIT: Att kalla Windows 95 för dåligt känns dock helt fel, det var grymt när det kom!

Permalänk
Medlem

"Är spel den största anledningen till att du använder Windows?" jag använder inte ens windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WASD_:

"Är spel den största anledningen till att du använder Windows?" jag använder inte ens windows.

Så tänkte jag med. Jag använder Arch Linux och spel intresserar inte mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Är inte det Microsofts plan att få Windows så likt som deras attans konsol-OS för att få spelföretag att tycka att de lika gärna kan utveckla spel till Xbox?

Usch, Gabe och Valve är några som verkar veta vad de pratar om, dock är de inga jag kan relatera till direkt då Valve inte erbjuder några spel jag är intresserad av.

Detta skrevs av en användare på joystiq som bör ses om fakta/nyhet/intresse or what ever you wanna call it.

Gabe Newell: DirectX 10 for Vista was a mistake http://pressf1.pcworld.co.nz/showthread.php?82465-Gabe-Newell...
Gabe Newell Explains Why Valve Hates The mac http://kotaku.com/gaming/player-hater/gabe-newell-explains-wh...
Newell: Half-Life 2 on Xbox Was a Disappointment http://kotaku.com/162955/valve-not-happy-with-xbox-half+life-...
Gabe Newell: Xbox 360 Makes My Life Worse news.teamxbox.com/xbox/9103/Gabe-Newell-Xbox-360-Makes-My-Life-Worse/
Gabe Newell calls PS3 'waste of everybody's time' http://www.joystiq.com/2007/10/11/gabe-newell-calls-ps3-waste...

Den killen är för negativ och babblar en hel del, men han måste ha rätt en som i hans position?

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av albin98:

windows har vart dåligt sen vista , linux is tha shit !! xp är det ända som blev nåt bra om. hoppas men kan dumpa windows snart då ,

Själv var jag väldigt nöjd med Windows 2000.
XP tyckte jag såg ut som fisher-price.
Vista sög (efter service packs blev lite bättre), men 7an blev ju lite bättre iaf.
Föredrar dock Linux.

Skrivet av Skinpop:

eftersom linux är gratis och drivs av folk med en ideologi som stämmer bra överrens med dagens fildelande datoranvändare.

Nej.

Skrivet av Jesperu97:

Och åter en gång så visar sig Gabe och Valve vara gudarna av internet!

Jupp, tillsammans med John Carmack, Linus Torvalds, John Gilmore.

Skrivet av Zyriak:

Linux drivs av människor som är vana att allt är gratis, det är en svag och ointressant konsumentgrupp på desktopsidan.

Humble Indie Bundle har visat att Linuxanvändare betalar mest av alla och betalar i snitt dubbelt så mycket som Windowskonsumenter.

Skrivet av propan:

Klart att steam ogillar andra mjukvarubutiker...

Man kommer ju hämta Steam från Ubuntu Software Center.

Skrivet av hasseb64:

Mr 30 procentaren har uttalat sig! Från och med att jag läste detta kommer det inte köpas mer Steam spel till min burk iaf.

Varför inte?
Varför ska du sluta köpa spel från Steam för att Gabe Newell personligen inte är förtjust i Windows 8? Eller för att han tycker Linux verkar lovande?

Vart är logiken?

Skrivet av FredrikMH:

Jag har svårt att ta en person som äter för mycket snabbmat seriöst

Vad vet du om Gabe Newells kostvanor?

Han är framgångsrik och hans företag är den störta digitala distributionsplattformen för spel, så jag tror man kan ta honom seriöst.

Skrivet av Mocka:

Är Linux lätt att lära sig?

Ja, jag tror Linux är lika lätt att lära sig som Windows.

Det är väldigt enkelt att komma igång med både Windows och Linux.
Men ska man lära sig Windows och Linux på djupet, så är dom båda inte så lätta.
Inte många som vet hur man sätter upp ActiveDirectory i Windows, hur man sköter Group Policies, hur man skriptar med PowerShell, etc.

Skrivet av Fetskaft:

Hur och när har dom stängt ute andra operativsystem?

När ACPI togs fram, så kollade Bill Gates om det fanns något sätt att göra så att det funkade bra för Windows men inte gick att göra bra på Linux.

Dom har även tvingat tillverkare till att inte sälja datorer utan operativ system och inte sälja datorer med Windows.

De har proprietära filformat som gör man blir låst till deras produkter då filerna inte går att läsa med andra program eller på andra operativ system.

Skrivet av Fetskaft:

Men Dell har ju sålt datorer med Linux sedan 2007. Eller gick det så dåligt så dom slutat med det?

Dell har nu på gång Project Sputnik.
En laptop för utvecklare som körs på Ubuntu.
http://content.dell.com/us/en/enterprise/d/campaigns/sputnik

Skrivet av Dahle86:

Jasså varje gång jag går in på dells sida och ska byta OS så finns bara Windows, men du kanske vet ett till företag som heter dell?

Det är för att vanliga puckade användare inte ska råka köpa en Linux dator av misstag och sedan skicka tillbaka den eller klaga.
Idioter skulle välja Ubuntu för att spara pengar, sen bli förvirrade och ringa och skrika och undra varför det inte är Windows.

Så man får gå via någon speciell sida istället.
http://linux.dell.com/

Skrivet av xigmatek asgard:

Enda anledningen till att jag sitter kvar på windows är till stor del att jag e van vid det. Har inte orken att sätta mig in i ett nytt OS men blir tvungen till hösten när man får en macbook som skoldator. Det enda spelet jag spelar är LoL och det funkar ju på OSx med lite fulhack om jag inte minns fel.

Windows har fördelar över Linux och OS X.
OS X har fördelar över Windows och Linux.
Linux har fördelar över Windows och OS X.

Prova och se vad du tycker om. Du kan köra flera samtidigt och dual-boota eller trippel-boota eller köra ett operativ system i virtualiserad miljö.

LoL går att köra på Linux med Wine.
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=...

Skrivet av biorrith:

Förutom möjligtvis Metro, vad är det som folk ogillar med Win8?

Jag tycker att det ser fulare.
Folk ogillar att den inte har någon startmeny/startknapp.
Jag tycker det är jättejobbigt att när man trycker på Windowsknappen så kickas man till en fullscreen meny döljer det man har öppet.

Jag tycker det känns för mycket som att köra en tablet eller smartphone operativ system på en dator.

Skrivet av Nivity:

Kanske för windows 2000 inte direkt var populär bland casual användare?
Oset var ju inte direkt menad för allmäna användare utan mera highend, precis som alla andra företags/server baserade OS versioner.

Jag var extremt nöjd med Windows 2000.
Det var grymt bra och grymt stabilt.
Mycket bättre än 98 och Me.
Svensson körde med 98 och Me, men vi var många på Sweclockers som körde 2000.

Skrivet av anders190:

Säg inte det, EA har också kikat åt Linux en längre tid. Oklart vad för planer de har dock.

EA har småsneglat lite grann. Dom har släppt någon webbversion av Command & Conquer till Ubuntu Software Store.
Men det är inte något som behövs portat, så dom har inte behövt göra något commitment.
Bara paketerat en befintlig webbversion.
Man kan spela det utan att ladda ner det på: http://alliances.commandandconquer.com/

Så dom småsneglar bara. Jag skulle inte förvänta mig allt för mycket från EA - men man kan ju alltid hoppas.

Skrivet av Ative00:

Hoppar också på Linux-tåget direkt när man kan spela lite större titlar.

Varför vänta? Hoppa på redan nu!
Du kan ju dual-boota och köra både Windows och Linux.

Skrivet av johnh3:

Då kanske vi slipper virus och trojaner till Windows plattformen. En fördel för många.

Nej, virus och trojaner kommer fortsätta att finnas. Flash, Java, Silverlight och browser exploits, email, phishing, etc.

Skrivet av Wiiga:

Men sen finns det ju ett annat problem med Linux, att man måste vara ganska duktig på datorer för att kunna ställa in Linux. För allt görs väl typ via terminal (heter det så?) fortfarande? Jag har aldrig kört ett "hardcore" Linux utan har bara testat Ubuntu där mitt ljudkort genast började bråka, men där var man ju tvungen att köra en hel del via terminal. Nu är det nog några år sedan jag provade Ubuntu så jag vet inte hur pass användarvänligt det är idag men...

Jaja, någon får gärna rätta mig angående det jag skrev om Linux, har som sagt inte använt det direkt.

Nej, man behöver inte vara speciellt duktig. Man behöver inte använda terminalen.
Ofta så ges instruktioner med terminalen, då det är lättare att kopiera-och-klistra ett kommando från terminalen än att förklara "tryck på Applications menyn, sen på System Tools, sen på Administration, sen Broadcast Preferences. Nu ska du klicka på Messages fliken och bocka för Always". Så förklarar han på Engelska men du har valt Svenska, etc. Mycket lättare, enklare och snabbare att bara kopiera-och-klistra ett kommando i terminalen.

Du borde prova Ubuntu idag, det är mycket bättre nu än vad det var för några år sedan.

Skrivet av Morpiha:

Jag tar nog och hoppar på Linux tåget också om några av favorit titlarna fixas till Linux

Left 4 Dead 2 kommer inledningsvis. Gissar på att andra Source-spel följer, såsom Half-Life, Portal, Team Fortress, Counter-Strike, etc.
Men du kan hoppa på Linuxtåget redan nu, och dual-boota Linux och Windows.

Skrivet av Atlas Tasume:

Jag pratar om spel som Valve utvecklat. Personligen undviker jag spel som är låsta till Steam om det finns alternativ.

Det finns Desura för indiespel.
GOG.com för DRM-fria spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Left 4 Dead 2 kommer inledningsvis. Gissar på att andra Source-spel följer, såsom Half-Life, Portal, Team Fortress, Counter-Strike, etc.
Men du kan hoppa på Linuxtåget redan nu, och dual-boota Linux och Windows.

Jo man får ju hoppas. Dock så kör jag mest bara Counter-strike source av alla source spelen. Men dom kanske samarbetar sen med företagen och kanske släpper andra spel för Linux. T.ex APB Reloaded, DDO osv.
Har tänkt köra dual boot men jag vet inte vilket Linux man ska välja (Ubuntu, Arch Linux osv.)

Permalänk
Medlem

Som jag sa rektor, casual användare använde inte 2000, därför tas det ofta inte med.
Det var inte tänkt till den marknaden, som server os.

Jag använde också 2000, och swec är knappast en bra represent på casual användare/amatörer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morpiha:

Jo man får ju hoppas. Dock så kör jag mest bara Counter-strike source av alla source spelen. Men dom kanske samarbetar sen med företagen och kanske släpper andra spel för Linux. T.ex APB Reloaded, DDO osv.
Har tänkt köra dual boot men jag vet inte vilket Linux man ska välja (Ubuntu, Arch Linux osv.)

Counter-Strike kan du spela redan nu på Linux med hjälp av Wine. Då kör du Windows versionen.
Du kan testa både Ubuntu och Arch Linux för att vilken som faller dig i smaken.
Arch Linux är kanske lite mer för entusiaster. De allra flesta väljer Ubuntu, speciellt om man inte har någon Linuxbakgrund. Ubuntu är den stora distributionen som har mest momentum och flest anhängare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Counter-Strike kan du spela redan nu på Linux med hjälp av Wine. Då kör du Windows versionen.
Du kan testa både Ubuntu och Arch Linux för att vilken som faller dig i smaken.
Arch Linux är kanske lite mer för entusiaster. De allra flesta väljer Ubuntu, speciellt om man inte har någon Linuxbakgrund. Ubuntu är den stora distributionen som har mest momentum och flest anhängare.

Ah okej
Jag är ingen erfaren Linux användare så Ubuntu får det bli
Tack

Permalänk
Medlem

Gabe Newell är alltså förbannad för att Microsoft skaffar en programbutik som kan konkurrera med Steam?

Buhu.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Spindel:

Det här med virusprogram kommer du ju behöva i framtiden i Linux om det får samma marknadsandel som Windows har idag. Du ska bara veta vilken lång lista jag får när jag skriver in "grep 'Failed password' /var/log/auth.log" på Ubuntu Servern. Eftersom Linux har en stor marknad på serversidan så är det väldigt mycket hackningsförsök och kryphål som folk försöker leta sig in genom.

Ett litet tips: kör din SSH-server på någon annan port än 22, väldigt nära 100% av alla botar som försöker "gissa" ditt lösenord kollar bara om port 22 är öppen. För mig gick antal misslyckade inloggningsförsök ner från kanske ett par hundra per dag till färre än ett per månad efter jag bytte port.

Sedan finns det en väldigt stor anledning till varför virus antagligen aldrig kommer bli ett lika stort problem på Linux (eller egentligen alla UNUX-varianter): filer som laddas ner från Internet har ALDRIG "x" flaggan satt och kan således inte orsaka virus genom att man bara råkar klicka på en fil man laddat ner. Så den typen av "social engineering" för att sprida virus fungerar inte och har i alla fall tidigare varit rätt framgångsrikt på Windows.

Hoppas verkligen det kommer spel till Linux då det definitivt är ett bättre OS än Windows om man bara tittar på respektive tekniska "kompetens". Tillhör också den del av datoranvändarna som i princip aldrig spelar och har därför inga problem att köra Linux på skrivbordet. Slutade spela PC-spel för lite mer än 10 år sedan och har kört Linux på skrivbordet ungefär lika länge. Har däremot absolut inga problem att betala för program jag använder, använder Linux för det är bättre än Windows, inte för att det är billigare!

Men om/när steam kommer till Linux så får man väl se till att köpa ett gäng spel, gjorde ju faktiskt det när det först kom till OSX. Ungarna gillar ju att spela

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Datavetare

Hur kan folk hävda att en redan installerad version av Ubuntu är svår att använda? Har testat både Win7, Win8, OSX, Ubtuntu och Xubuntu på resten av familjen (som inte är "datornördar"). De har inga större problem att klara av det grundläggande funktionerna på något av dessa, ska man utse en "förlorare" så är det i så fall Win8 som de tyckte var krångligast (de använder oftast Win7 och OSX).

Och de var inte tvungna att använda terminalen en enda gång i vare sig Ubuntu eller Xubuntu (som är min favorit). Men OM man lär sig att jobba i terminalen så kommer man kunna göra en rad saker betydligt snabbare. Kör själv väldigt ofta "Terminal" under OSX just för att det går betydligt mycket snabbare än att försöka göra samma sak i GUIt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

o jag hävdar att Steam/Valve bara är skit. Kass klient, kass support och dyra spel.

Låt Lunix världen ta skiten

// Lz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Spel är givetvis en stor anledning men en hel del gillar både Photoshop och Office som inte heller finns till Linux. Sedan har Windows överlägset bäst stöd för all möjlig hårdvara.

Jag kommer ihåg den gången jag försökte mig på Debian på ny hårdvara. Blev tvärstopp, fick gå in på #debian (eller liknande på Freenode) och fråga vad som kunde vara fel (skrivbordet blinkade hela tiden). Först fick jag någon krånglig hjälp, i stil med gör det här och det här (säkert över 20 st olika saker jag fick mata in i Linux terminalen). Hjälpte inte... Till slut visade det sig att Debian hade inget bra stöd för mitt AMD Radeon grafikkort och felet såg till synes omöjligt ut att lösas. Jag gav upp.

Säga vad man vill om Windows men till skillnad från Linux så har det alltid fungerat från start utan några problem. Linux (Debian, Fedora, Ubuntu) har jag aldrig lyckats få igång tillfredsställande utan att något har krånglat (grafikkortet, nätverkskort, hårddiskar som inte dyker upp).

Med det sagt vill jag avsluta med att Ubuntu Server är överlägset Windows Server. Linux hör helt klart hemma på servern men inte än så länge som Desktop OS.

konstigt, jag har haft flera datorer på sistone där det funkade absolut ingenting med ett nyinstallerat windows dvs usb3 , lan, wlan, cam på en laptotp osv, under linux fungerade ALLT out of the box , under win fick jag gå in under #tillverkarens hemsida och ladda ner en massa drivrutiner och installera, starta om och starta om och starta om ......

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att jag fått de flesta även nya spel att fungera under Wine i Linux, så Linux har rent tekniskt inga problem att köra de senaste spelen, det är bara att fnv måste man emulera DirectX genom Wine.

I de fall spel inte har fungerat har det inte berott på själva spelet utan på att det är något sofistikerat antipirat-system bundlat med spelet som tyckt att man inte kör Windows och crappat ur. Börjar det släppas OpenGL-spel så kommer dom att fungera möjligen ännu bättre än på Windows.

Troligen kommer jag att forsätta köra Windows även när Linux-Steam är släppt, men då inte för spel utan bara för att Linux än så länge är rätt så dåligt som DAW(digital audio workstation). Något liknande kommer säkert att gälla för grafiska artister ett bra tag framöver. Något nyare än Windows 7 känns det inte som att det finns något behov för. Och på mobila enheter duger Android alldeles utmärkt, tack Google, keep it up!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Canonical är betydligt mer sammarbetsvillig än vad Microsoft är på detaljer som intresserar Valve. Sedan är Linux-plattformen helt öppen till skillnad från en mer låst Windows-plattform. I annat fall kan de ju bara fokusera på en annan distro eller göra en egen om behovet uppstår.

Sedan vill Valve såklart alltid tjäna mer pengar och ytterliggare en plattform som är PC-kompatibel är ju såklart intressant. Ganska riskabelt att försöka etablera sig med Linux men Valve hör nog till de företag som är så pass stora och mäktiga att de faktiskt dels kan ta risken men också öka intresset från andra utgivare och utvecklare att följa efter.

Det var en retorisk fråga >.>
Jag vet redan varför.
Jag bara stör mig på att folk bashar Gabe när de egentligen inte vet någonting.

Tack för kommentaren i alla fall ^_^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

o jag hävdar att Steam/Valve bara är skit. Kass klient, kass support och dyra spel.

Låt Lunix världen ta skiten

// Lz

Jaså? Har alltid haft suveräna upplevelser med Steam. AAA-spel för 20kr? Javisst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

konstigt, jag har haft flera datorer på sistone där det funkade absolut ingenting med ett nyinstallerat windows dvs usb3 , lan, wlan, cam på en laptotp osv, under linux fungerade ALLT out of the box , under win fick jag gå in under #tillverkarens hemsida och ladda ner en massa drivrutiner och installera, starta om och starta om och starta om ......

Det har varit vanligt ganska länge att man använt en Linux live-dist för att reparera en buggad Windows-dator ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Jaså? Har alltid haft suveräna upplevelser med Steam. AAA-spel för 20kr? Javisst!

Steam is-the-shit, i alla fall jämfört med alternativen, guld-och-honungs-regn-klienten finns inte ännu ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

o jag hävdar att Steam/Valve bara är skit. Kass klient, kass support och dyra spel.

Låt Lunix världen ta skiten

// Lz

Lever du och jag i samma värld? Samma år?

Permalänk
Medlem

jag kanske har haft otur - för ett år sen så hade mitt namn varit med i någon lista som läckt ut från Steam(stulna konton) - det var ett h*elvete att bevisa att jag var jag. Erbjöd mig att scann ID och faxa, men det hade de inga rutiner för. Var utan alla mina betalda spel i mer än 1 månad, så efter det är jag lite avigt inställda till Steam. O ja, jag tycker det är fräckt att ta lika mycket/mer betalt för en digital kopia som en i en box med en skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

jag kanske har haft otur - för ett år sen så hade mitt namn varit med i någon lista som läckt ut från Steam(stulna konton) - det var ett h*elvete att bevisa att jag var jag. Erbjöd mig att scann ID och faxa, men det hade de inga rutiner för. Var utan alla mina betalda spel i mer än 1 månad, så efter det är jag lite avigt inställda till Steam. O ja, jag tycker det är fräckt att ta lika mycket/mer betalt för en digital kopia som en i en box med en skiva.

Det är dock inte Valve/Steam som bestämmer priserna så länge det inte är ett Valve-spel. Som du kan se på Steam så är alla Valves egna spel ganska billiga medans många företag så som EA, Activision, Ubisoft etc tar hemska priser för sina digitala spel.

Permalänk

Har faktiskt liknande farhågor om Win8, fast ur ett lite annat perspektiv, jag tror Win8 är ett strategiskt misstag. Menmen, det är en annan story.

Steam regerar. Innan Steam var jag en pirat, nu köper jag mina spel; lösningen på PC's piratproblem är att göra det enklare och bekvämare att köpa spel än att piratisera - och Steam är rätt nära.

Sen är förstås frågan om utvecklarna följer Steam över på Linux. Man kan ju hoppas.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Själv var jag väldigt nöjd med Windows 2000.
XP tyckte jag såg ut som fisher-price.

Vad är det, 3-4 klick totalt och så ser du knappt skillnad på XP och 2000.
Att döma ett operativsystem efter en sån sak känns totalt meningslöst imo.

Permalänk
Avstängd

Det här med intergrerad butik gör mig galen, nu finns det Steam ,Origin, U-Play, och massor andra som försöker sig på.
Vill hålla mig till bara steam

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Steam regerar. Innan Steam var jag en pirat, nu köper jag mina spel; lösningen på PC's piratproblem är att göra det enklare och bekvämare att köpa spel än att piratisera - och Steam är rätt nära.

Samma här, fast man köpte ju lite spel.

Gabe summerar det ganska bra; "Piracy is a service problem and the only way to defeat piracy is to provide a better service than the pirates."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

håller med w7 är bra men aldrig att w8 kommer in på en stationär dator metro förbli plattor och telefoner inte bärbara datorer eller stationärt

hoppas w8 säljer sämt på stationärt eller bärbart

skulle inte äns ta emot skiten gratis ....verkligen skit i mina ögon hade man valt bort metro å riktat in sig på att förbättra nuvarande w7 och ett separat för plattor m.m där metro var med i leken hade jag förstått

men va fan håller microsoft på med blir å vänta se om w9 kan förbäras yteligare med metro för surfpatta å att man ätligen får ett classic grymt w9 för oss med stationära datorer eller bärbart

samt att ta bort aero peek helt sjukt isånnfall skall ju bärbara ta bort för å spara batteri men va tusan stör det en stationär med ström utan batteri ?

+ att tvinga bort vanliga bios för att man skall köpa nytt moderkort fy asså går ju 100 gånger snabbare med vanliga bios ...att styra från windows tycker alla är sämmre rörigare varför då inte bara köra hedliga bios lixom skiter man väll i om det är snyggt man ställer om 1-4gånger max å sen är man aldrig inne mer sen ju