Permalänk
Medlem
Skrivet av SirExzib:

Förstod mig inte på detdär med editorn, när jag tryckte på preview så är det en kamera fast ute i vattnet..

du måste sätta ut en spelare på kartan att köra som.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SundanceKid:

Och det här är mer en smaksak, men jag skulle ändra ATOC till 0, på det sättet får du valmöjligheten att sätta Terrain från high till very high.

Testade dina inställningar och det såg riktigt bra ut även om jag själv kör utan shadows för att kunna se bättre under träd (snipers).

Hur fick du valmöjligheten du nämnde? Satte Atoc till 0 men har fortfarande high som max i spelet?

Permalänk
Medlem

Blir att testa detta när jag kommer hem från jobbet!

Skriver för att hitta tillbaks.

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk
Medlem

Laggar rätt så mycket för mig fast jag har normal på allt och 1920x1080 på både 3D resolution och interface. Borde inte jag kunna köra på högre grafik med min spec.
Min Spec:

CPU: AMD Phenom x6 1090t
GPU: AMD Radeon 6950 2 GB
RAM: 8 GB DDR3
OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Avstängd

Detta spel äger....

Permalänk

Tycker mitt flyter på rätt bra men skulle vilja ha det lite bättre (en del inställningar är inte dirrekt på high om man säger så), och funder på att köpa ett bättre grafikkort fram i vinter men innan dess skall jag försöka tweaka inställningarna bättre, men en sak jag funderade på skulle det göra skillnad med mer RAM, jag har idag 4g - se sinature för komplett rigg?

/spelar för övrigt mest DAYZ eller ARMA2 off line.

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem

Vad tror ni jag ska ha för settings? Har försökt pilla med detta utan något märkbart resultat.

Intel core Q8400 @ 2.67 GHz
6 GB Ram
nvidia GTX 560 1024mb

Detta är mina launchoptions:
-nosplash -skipIntro -noPause -CpuCount=4 -maxvram=1024 -exThreads=4
Vet inte alls om dom är bra, men har läst mig till att detta ska fungera. Hade även -maxmem 6144 men tog bort det utan att märka någon skillnad.

Är jag mitt ute i skogen har jag kring 50 fps, men står med typ 10-15 fps i städer när jag har massa zombies omkring mig. Har kring 20-30 FPS när jag spelar på sweclockers wastelandservrar i vanliga ArmA 2 OA. Spelar jag BF3 på t.ex. en 64manna TDM server kan jag ligga på 50-70 fps på LOW.

Hjälp?

Permalänk
Skrivet av shaddyz:

Vad tror ni jag ska ha för settings? Har försökt pilla med detta utan något märkbart resultat.

Intel core Q8400 @ 2.67 GHz
6 GB Ram
nvidia GTX 560 1024mb

Detta är mina launchoptions:
-nosplash -skipIntro -noPause -CpuCount=4 -maxvram=1024 -exThreads=4
Vet inte alls om dom är bra, men har läst mig till att detta ska fungera. Hade även -maxmem 6144 men tog bort det utan att märka någon skillnad.

Är jag mitt ute i skogen har jag kring 50 fps, men står med typ 10-15 fps i städer när jag har massa zombies omkring mig. Har kring 20-30 FPS när jag spelar på sweclockers wastelandservrar i vanliga ArmA 2 OA. Spelar jag BF3 på t.ex. en 64manna TDM server kan jag ligga på 50-70 fps på LOW.

Hjälp?

Spelet är dåligt optimerat, så det är svårt att få bra fps. Sedan så tror jag inte du behöver -maxMem, eftersom de ändå faller ner till 2047 om du har mer

Citat:

2047 is hard-coded maximum (anything higher falls back to 2047)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Spelet är dåligt optimerat, så det är svårt att få bra fps. Sedan så tror jag inte du behöver -maxMem, eftersom de ändå faller ner till 2047 om du har mer

Jo jag vet att det är dåligt optimerat. Fan ArmA 2 släpptes 2009, en dator byggd 2010 ska klara av det utan problem. Det enda jag bommar på enligt canyourunit.com för att klara av allt på recommended är mitt operativsystem, och jag tvivlar starkt på att vista ultimate x64 fungerar mycket sämre än win 7. Klart vista har fler buggar, men det är ju inte relevant i det här fallet.

Vill bara få det här satans spelet att spinna på som det ska. Trött på dålig FPS.