Permalänk

wow cool!

Visa signatur

Allt som har en början har ett slut. -förutom evigheten
Gigabyte P55 UD6 - Intel Core I7 875K- BenQ24 - Fractal Design Define R2 Titan - 4x2GB DDR3 Corsair Dominator - Asus A -OCZ (PSU) 700W - Asus EAH 5850 - Corsair Hydro H50 - hackintosh -Windows-7 Ultimate + en massa be-quiet Noise Absorber Kit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Samma för mig direkt när Prodigy släpptes så köpte jag dator delar men jag vågar inte vattenkyla då jag alldrig gjort de :/

Inte så svårt men i prodigy och mITX i övrigt kräver det att man planerar sitt bygge lite noggrannare

Skrivet av damoloni123:

Coolt bygge

Tack tack

Skrivet av Thesoxie:

Vad för material har du använt för insynsskydden? Skaffar snart ett Prodigy och vilja gärna dölja agget på ett diskret, men ändå snyggt vis

bara en bit plexiskiva med lite "kolfibertejp" på. finns på biltema

Skrivet av goodnoah.com:

wow cool!

Thanks!

Permalänk

Så fruktansvärt läckert, det är mycket sällan jag ger 5 p men denna gång blev det full pott. Fick du köpt alla vattenkylningsdelarna från Sverige?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Så fruktansvärt läckert, det är mycket sällan jag ger 5 p men denna gång blev det full pott. Fick du köpt alla vattenkylningsdelarna från Sverige?

Det tackar jag för yes allt är köpt i sverige. Det mesta från coolingstuff och några saker från Inet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av epizk:

Det tackar jag för yes allt är köpt i sverige. Det mesta från coolingstuff och några saker från Inet.

Kan du länka delarna ?

Permalänk
Medlem

Uhm, låter 200mm mycket ? Undrar det eftersom man själv tänkt pröva med lite vattenkylning i antagligen Prodigy, PS07B eller TJ08B-E ?

Sen undrar man ju också hur svårt/jobbigt det var att göras i Prodigy ? Eftersom det inte exakt finns så pass mycket info än.

Glömt att säga, snyggt gjort. Gillar nätaggs skydden.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Uhm, låter 200mm mycket ? Undrar det eftersom man själv tänkt pröva med lite vattenkylning i antagligen Prodigy, PS07B eller TJ08B-E ?

Sen undrar man ju också hur svårt/jobbigt det var att göras i Prodigy ? Eftersom det inte exakt finns så pass mycket info än.

Glömt att säga, snyggt gjort. Gillar nätaggs skydden.

Ja den låter ganska så mycket, om man jämför med andra stora fläktar. Det är en 180mm Silverstone Air Penetrator. Nu så här i efterhand hade jag kanske kört på en lite tystare fläkt. men den kyler bra och jag är ändå nöjd med den.

Tack tack! ja dom blev hyffsade. Ger en lite mer stilren look

Permalänk
Hedersmedlem

Caseking gillar ditt bygge!
http://www.facebook.com/caseking/posts/167426203391779

Ska du byta ut 180mm-fläkten föreslår jag Phobyas variant: http://www.coolingstuff.se/p/560/phobya-g-silent-18-red-led
Tyvärr röd med LEDs, men de går ju att knippsa bort och ingen ser ju den röda fläkten bakom fronten ändå.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

gillar bygget, vad väger det? känner igen från mitt cosmos 1000 vilket var släpbart, men absolut inte ett enmansjobb en längre sträcka...

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Caseking gillar ditt bygge!
http://www.facebook.com/caseking/posts/167426203391779

Ska du byta ut 180mm-fläkten föreslår jag Phobyas variant: http://www.coolingstuff.se/p/560/phobya-g-silent-18-red-led
Tyvärr röd med LEDs, men de går ju att knippsa bort och ingen ser ju den röda fläkten bakom fronten ändå.

Nämen ser man på Har faktiskt kikat på den också. Skulle vilja ha en 180-200mm fläkt med runt 1000rpm, men de flesta verkar vara långsammare än så.

Skrivet av linus.klang:

gillar bygget, vad väger det? känner igen från mitt cosmos 1000 vilket var släpbart, men absolut inte ett enmansjobb en längre sträcka...

Det väger ju en del jag är så dålig på att uppskatta vikter, men 15-20 kg kanske. Inte jätte tungt, men man förväntar sig något lättare om man inte vet vad som sitter i

Permalänk

snyggt och kompakt bygge

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att göra ett liknande bygge. Har exakt likadant nätagg som du använder - Var det svårt att få plats med kablarna, eller var det bara att koppla och köra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

snyggt och kompakt bygge

Tack så mycket

Skrivet av ShinyChrome:

Jag har funderat på att göra ett liknande bygge. Har exakt likadant nätagg som du använder - Var det svårt att få plats med kablarna, eller var det bara att koppla och köra?

Ja det var lite trångt, precis att jag fick dit skruvarna

Permalänk

kan säga att det var grymt snyggt chassi.. gillar verkligen hur du fick plats med allt..

Permalänk
Medlem

Jäkla fint bygge!

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av epizk:

Nämen ser man på

Hmm, en tanke kring det är att du kanske kan få spons av Caseking nästa gång du bygger? Vet att de brukar vara ganska sjyssta med sånt, och då de gillar ditt senaste bygge lär det ju inte vara något problem.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Rabbit_87:

kan säga att det var grymt snyggt chassi.. gillar verkligen hur du fick plats med allt..

Tackar! Ja det var lite trångt, men det gick till slut

Skrivet av Nikken:

Jäkla fint bygge!

Tack o bock!

Skrivet av Phukkitt:

Hmm, en tanke kring det är att du kanske kan få spons av Caseking nästa gång du bygger? Vet att de brukar vara ganska sjyssta med sånt, och då de gillar ditt senaste bygge lär det ju inte vara något problem.

Ja den tanken flög genom mitt huvud också Kanske slänger iväg ett mail om jag får för mig att bygga nytt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg dator!

5p=)

Permalänk

Mitt slott för din dator!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

jag har en fråga angående moderkortet.. hur många fläkt platser finns det? alltså 3pins.. finns det bara till cpu:n?

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk

Häftigt bygge! Imponerande att du fick plats med allting, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qrnis:

jag har en fråga angående moderkortet.. hur många fläkt platser finns det? alltså 3pins.. finns det bara till cpu:n?

Finns två 4-pins fläktkontakter

Skrivet av Edonkulator:

Häftigt bygge! Imponerande att du fick plats med allting, haha!

Tack tack! Blir intressant att se hur jag ska få plats med den nya pumpen som är typ dubbelt så stor

Permalänk
Avstängd

Väldigt coolt och snyggt bygge måste jag säga !!! Ska ochså bygga med det chassit snart men jag undra hur är luftflödet i datorn ??? ska bara spela och hur är temuraturen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

Väldigt coolt och snyggt bygge måste jag säga !!! Ska ochså bygga med det chassit snart men jag undra hur är luftflödet i datorn ??? ska bara spela och hur är temuraturen ?

Luftflödet kan bli mycket bra i denna låda. Har man en stor fläkt eller två små som insug i fronten och utsug bak samt kanske även i toppen så borde man kunna få ett bra flöde. Jag är nöjd med mina temps med tanke på hur mitt bygge ser ut. cpu runt 55 i spel och gpu runt 50 grader. Båda med hyffsad överklockning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av epizk:

Luftflödet kan bli mycket bra i denna låda. Har man en stor fläkt eller två små som insug i fronten och utsug bak samt kanske även i toppen så borde man kunna få ett bra flöde. Jag är nöjd med mina temps med tanke på hur mitt bygge ser ut. cpu runt 55 i spel och gpu runt 50 grader. Båda med hyffsad överklockning.

Wow tackar

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är nån som läser här? Lite updates på g:

Bytt pump nu till min nya D5a. Råkade dock få några droppar på moderkortet som jag ej hann se i tid så fick en kortis på det. Som tur vad hade min far ett likadant kort från en mITX bygge jag satte ihop till honom för ett litet tag sen. Så jag fick sno det!

Har även bytt till vit slang i hela loopen. Tyckte den svarta slangen var för intetsägande.

Tog även lite bilder nu när jag ändå hade isär hela datorn!

Nya bilder kommer inom kort! Håll utkik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Vet inte om det är nån som läser här? Lite updates på g:

Bytt pump nu till min nya D5a. Råkade dock få några droppar på moderkortet som jag ej hann se i tid så fick en kortis på det. Som tur vad hade min far ett likadant kort från en mITX bygge jag satte ihop till honom för ett litet tag sen. Så jag fick sno det!

Har även bytt till vit slang i hela loopen. Tyckte den svarta slangen var för intetsägande.

Tog även lite bilder nu när jag ändå hade isär hela datorn!

Nya bilder kommer inom kort! Håll utkik!

Ser fram emot det!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

sjukt nice! 5p

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Finner inga ord till denna fina skapelse

Permalänk
Medlem

utnyttjad till max detta chassi, löv it!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻