Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ja gråter, helt otroligt va kassa folk är på public games.
Har haft 3 dagar irad med 40% win oavsätt hur mycket man dödar.

Ser bara detta hos alla ja spelar med nu
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/270/676/83b....

Hur är det statistik möjligt med "3 dagar irad med 40% win oavsätt hur mycket man dödar"?
"Någon" måste ju vinna de övriga 60%:en.

Statistiskt sett borde du väl tillhöra 60%-arna varannan gång om man enbart tar hänsyn till din medspelares bidrag...

Permalänk
Medlem

Hm?

Det har gått skit oavsätt, loosar så gott som varje match.
Kanske är ett tecken på att ja borde gå ut i solen istället.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Frustration och högt blodtryck försämrar ens prestanda. Nu när det dessutom är helg så är det en god idé att gå ut i solen en dag och bara låta nykomlingarna få göra sitt ifred. Så kommer man tillbaka nästa dag med lite mer hopp om mänskligheten, nya idéer till spelstil, nytändning och en annan inställning.

Citat:

It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Igår kväll var vi 2 som körde tillsammans, vi bara förlorade och förlorade.
Efter 1 inatt var vi på väg att ge upp men då vann vi en match, å en till, å en till.
Till slut när vi gav upp vid 3 tiden hade vi vunnit 15 på raken, så skam den som ger sig

Permalänk
Medlem

Hmm hur är det möjligt körde nyss en match (random) jag och två till tåg högra flanken där vi fick möta 5 fiender varav tre var av deras högsta tier de tog vi ut utan förluster. Resten av laget tog vänstra och förlorade nästan direkt. Detta var i en tier 8 match lite mer taktik kan man la förvänta sig av folk som fixat tiger II och IS3.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är för enkelt att fixa sig höga tier tanks...

Permalänk
Medlem

Hur är Super Pershing?

Har redan type59 som jag tycker ger mest credits av de premium tanks jag har, även "bra" win% med den.

Edit: Måste bara nämna hur nice det är att lyssna på Sabaton medans man spelar WoT. Sätter alltid på "Art Of War" albumet då jag ska spela.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vad betyder det lilla "huset" eller vad det är, som lyser vid sidan av % på en av tankcrewen?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Jag behöver lite tips, vet inte om jag missat nått men det känns som att jag blir oneshottad oavsett vad jag kör och att mina skott alltid studsar av eller knappt gör någon skada alls. Har svårt att hitta min plats på fältet och blir oftast ägd head on... Ibland även om jag kommer bakifrån. Tycker spelet är roligt men hatar att jag blir så jäkla ägd hela tiden, uppenbarligen måste jag göra nått fel men vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jag behöver lite tips, vet inte om jag missat nått men det känns som att jag blir oneshottad oavsett vad jag kör och att mina skott alltid studsar av eller knappt gör någon skada alls. Har svårt att hitta min plats på fältet och blir oftast ägd head on... Ibland även om jag kommer bakifrån. Tycker spelet är roligt men hatar att jag blir så jäkla ägd hela tiden, uppenbarligen måste jag göra nått fel men vad?

Grunderna är att skjuta i sidan/baken då fronten på tanks oftast är det bäst bepansrade. Sen finns det också svaga punkter så som titthål mm. Och detta vet även fienden så se till att vara i rörelse när du vet att de skjuter på dig då det blir svårare att pricka just de ställena.

Men har du lust så kan vi köra lite plutoon, gör inte något för mig bara roligt att ha någon att köra med. Bara att lägga till mig ( jonatanset )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Grunderna är att skjuta i sidan/baken då fronten på tanks oftast är det bäst bepansrade. Sen finns det också svaga punkter så som titthål mm. Och detta vet även fienden så se till att vara i rörelse när du vet att de skjuter på dig då det blir svårare att pricka just de ställena.

Men har du lust så kan vi köra lite plutoon, gör inte något för mig bara roligt att ha någon att köra med. Bara att lägga till mig ( jonatanset )

Då spelet tar hänsyn till sådant som titthål, skjuta på hjulen så banden lossnar, externa bränsletankar, glipa mellan torn och kropp mm? Trodde det bara va liksom att antingen träffar du fram, sidor eller bak.

Ja gärna det, hade varit kul:) är bara i tier 3 nu men har bara spelat i kanske 8h, blir mer nästa vecka!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Då spelet tar hänsyn till sådant som titthål, skjuta på hjulen så banden lossnar, externa bränsletankar, glipa mellan torn och kropp mm? Trodde det bara va liksom att antingen träffar du fram, sidor eller bak.

Ja gärna det, hade varit kul:) är bara i tier 3 nu men har bara spelat i kanske 8h, blir mer nästa vecka!

Vet ej hur mycket sånt det är men det finns svaga punkter att ta hänsyn till i alla fall, blir dock mer viktigt i högre tier

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Vad betyder det lilla "huset" eller vad det är, som lyser vid sidan av % på en av tankcrewen?

Att den kommer att få bonus-experience pga att din tank är fullt researchad. Den crew med lägst experience kommer att få bonusen. Bonusen är den exp som tanken skulle fått till reseach. Alltså, om du drog in 500 exp i en match, så kommer crew med lägst exp att få 1000 exp, om den överlevde matchen. Det är möjligt för en ur crew att få uppemot 210% av matchens exp.

Någon som undersökt detta närmare får gärna rätta mig om det behövs då jag endast gått efter forat och wikin.

Skrivet av Marticus:

Håll huvudet kallt. Visserligen spelar du nu under tier V så det är mycket som inte spelar roll exempelvis angående hur man siktar och att försöka räkna på hur lång tid motståndarens omladdning tar och så vidare. Men bara ta det kallt och du kommer hamna precis lagom långt bak där du inte blir huvudmål men fortfarande bidrar. Gå aldrig ensam emot en högre tier. Var tålmodig men inte feg.

Här har du dessutom hitzone skinn att studera in game. Går att googla på't också. Börja med att studera din egen tank så att du kan den och vet hur du ska försvara dig.
http://mirtankov.com/ har skins. http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/37693-075-hitzo... är kanske att föredra, men är inte säker.
http://gamemodels3d.com/ har fåtal modeller att studera.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Att den kommer att få bonus-experience pga att din tank är fullt researchad. Den crew med lägst experience kommer att få bonusen. Bonusen är den exp som tanken skulle fått till reseach. Alltså, om du drog in 500 exp i en match, så kommer crew med lägst exp att få 1000 exp, om den överlevde matchen. Det är möjligt för en ur crew att få uppemot 210% av matchens exp.

Någon som undersökt detta närmare får gärna rätta mig om det behövs då jag endast gått efter forat och wikin.

Håll huvudet kallt. Visserligen spelar du nu under tier V så det är mycket som inte spelar roll exempelvis angående hur man siktar och att försöka räkna på hur lång tid motståndarens omladdning tar och så vidare. Men bara ta det kallt och du kommer hamna precis lagom långt bak där du inte blir huvudmål men fortfarande bidrar. Gå aldrig ensam emot en högre tier. Var tålmodig men inte feg.

Här har du dessutom hitzone skinn att studera in game. Går att googla på't också. Börja med att studera din egen tank så att du kan den och vet hur du ska försvara dig.
http://mirtankov.com/ har skins. http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/37693-075-hitzo... är kanske att föredra, men är inte säker.

Game models hemsidan är bra att lära sig lite av, Men hitbox skins är lame.
Man ska inte lära sig med lathundar i spelet då kan det ge bakeld och man blir beroende av skinsen direkt det kommer en ny tank och tänker inte på logiska weakspots.

När vissa nya tanks kommer ut som det inte finns weakspots skins för än skjuter många som idioter mot den nya tanken medans efter några dagar när uppdaterade skins kommer ut då vet helt plötsligt alla vart weakspotsen sitter.

Man lär sig bäst genom att skjuta på tanks och själv bli skjuten på imho.

Sen blir man fundersam på någon tank kan man alltid fråga här eller leta lite på wot forumet.
Jag svarar gärna på frågor om "weakspots" och andra udda punkter man kan skjuta på.

Men det är bara vad jag tycker.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

T59 och T29 är några jag tycker mig ha problem att hitta bra grejor att skjuta på för att göra någon större skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Hm?

Det har gått skit oavsätt, loosar så gott som varje match.
Kanske är ett tecken på att ja borde gå ut i solen istället.

Om du är familjär med statestik så är testet att flippa en krona 500 ggr bra. Du kommer få många serier av krona och klave på rad, så många att du inte kan tro att det är sant.
Sen gäller det att lära sig spelet, gå inte ut och dö, analysera vad du gör rätt och fel. Om du dog, varför dog du? Vad borde du gjort i stället?

Skrivet av Marticus:

Olika stridsvagnar har olika starka och svaga punker som kräver mer eller mindre hög pen. Lär dig dem, det kan ta sin tid men lär dig dem. Lär dig också hur du skall ställa din stridsvagn, vilka som skall vara vinklade rakt och vilka som inte ska vara det. Ta hull down possitioner när du kan. Gå inte in i en strid mot någon som är hulldown om du inte vet att du kan ta honom.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Game models hemsidan är bra att lära sig lite av, Men hitbox skins är lame.
Man ska inte lära sig med lathundar i spelet då kan det ge bakeld och man blir beroende av skinsen direkt det kommer en ny tank och tänker inte på logiska weakspots.

När vissa nya tanks kommer ut som det inte finns weakspots skins för än skjuter många som idioter mot den nya tanken medans efter några dagar när uppdaterade skins kommer ut då vet helt plötsligt alla vart weakspotsen sitter.

Man lär sig bäst genom att skjuta på tanks och själv bli skjuten på imho.

Sen blir man fundersam på någon tank kan man alltid fråga här eller leta lite på wot forumet.
Jag svarar gärna på frågor om "weakspots" och andra udda punkter man kan skjuta på.

Men det är bara vad jag tycker.

Mja, finns säkert de som förlitar sig allt för mycket på weakspotskinns, utan att ta hänsyn till grundläggande grejer som positionering, timing, vinklar och average penetration. Sen finns de de som kollar in skinnsen, får några uppslag och sen anser skinnsen vara i vägen för fortsatt utveckling. Ytterligare kategori fattar inte meningen med skins och tycker det är "mäh!".
Själv använder jag dem en gång i halvåret som ett uppslag, främst för att lära mig egna tanksen.

I slutändan är det ändå allt annat som spelar roll, vem man har med sig, vem man möter, när och hur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ganska intressant runda.
Jag drar mig så sakteligta ut mot fälten och får ihjäl 2st på långt avstånd. Ser sedan att alla mina friends dör inne i stan. Börjar lunka ditåt och när min "snabba" kv3 är där har alla dött och det är 3st kvar på mitt lag.
IS, T29, PZIV KV-1, M6 kommer mot mig i en skara. Kv1an dör på ett skott. Vänder tanken för att minimera min skada. BOM nästa skott dödar ISen som bara hade 50% kvar max. 2 skott på T29an och sedan är han borta. PZIV börjar fly. Får syn på honom under bron. Ett skott Borta. M6an fick ja ihjäl någonstans mitt i allt.
Alltid kul att få med sig lite flyt också.

Victory!
Battle: Highway den 12 augusti 2012 16:14:12
Vehicle: KV-3
Experience received: 2 774 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 32 604
Battle Achievements: Bölter's Medal, Top Gun, Master Gunner, Reaper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

T59 och T29 är några jag tycker mig ha problem att hitta bra grejor att skjuta på för att göra någon större skada.

På Type 59 gäller det bara att undvika övre glacis (fronten) och framsidan på tornet. Sidor, bak och undre glacis är inte så svåra att penna.

T29 är det bara att skjuta på allt annat än tornet i princip, då tornet är helt solitt och omöjligt att penna

Precis låst upp M18 Hellcat, hoppas den är lika rolig som T49 var. Roligaste tanken på länge!

Permalänk
Medlem

Tycker fronten på T29 är RÄTT stark med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

På Type 59 gäller det bara att undvika övre glacis (fronten) och framsidan på tornet. Sidor, bak och undre glacis är inte så svåra att penna.

T29 är det bara att skjuta på allt annat än tornet i princip, då tornet är helt solitt och omöjligt att penna

Precis låst upp M18 Hellcat, hoppas den är lika rolig som T49 var. Roligaste tanken på länge!

Tack för svaret. Jo det finns några ställen på T59an som går bra men det blir väldigt mycket boncers...

Själv älskade jag min gamla T28 med 85mm + snabbare aim och reload. När 7.5 sålde ja denna för den blev sämmre än en MS-1. Nu är det KV-IS som jag ÄLSKAR med 122mm och vent samt reloadtime. Klart roligare än IS som så många verkar gilla. Skall över på KV-13 så fort ja får ihop pengarna. Denna säger de skall vara sämmre. Snabbare men sämmre på resten om jag fattat det rätt. Längtar tillbaka till min T54 ja hade i betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

M18 (elitad) är en av mina favoritvagnar som jag sparat, den är roligare (kraftfullare) än T49.
Happy hunting!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tack för svaret. Jo det finns några ställen på T59an som går bra men det blir väldigt mycket boncers...

Själv älskade jag min gamla T28 med 85mm + snabbare aim och reload. När 7.5 sålde ja denna för den blev sämmre än en MS-1. Nu är det KV-IS som jag ÄLSKAR med 122mm och vent samt reloadtime. Klart roligare än IS som så många verkar gilla. Skall över på KV-13 så fort ja får ihop pengarna. Denna säger de skall vara sämmre. Snabbare men sämmre på resten om jag fattat det rätt. Längtar tillbaka till min T54 ja hade i betan.

Typen är rätt jobbig ibland, framför allt om man är lägre tier och springer på den själv rakt framifrån.

Har märkt att KV-1Sen blivit populär efter patchen, har dom ändrat den?

Skrivet av Cybertsen:

M18 (elitad) är en av mina favoritvagnar som jag sparat, den är roligare (kraftfullare) än T49.
Happy hunting!

Får hoppas det blir samma för mig

Permalänk
Medlem

tier 6 heavys har dubbel inkomst per match under helgen.. är därför du ser så många skulle jag tippa.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tycker fronten på T29 är RÄTT stark med.

Den har ganska fin armor för tiern imo, Sen på T32an får man också riktigt fin armor för tiern (om man jämför med resten) och även den bästa tanken på tiern imo.

Tiger(p) 200
KV-3 120
IS-2 120
T-29 102
Tiger(h) 100
AMX M4 90

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Kan jag läsa på någonstans hur det funkar med att se/bli sedd? har 600m+ på min bt3a, men känns som att fienden alltid ser mig först oavsett om jag står i en buske och häckar eller racear runt behind enemy lines.

Skrivet av IceDread:

Olika stridsvagnar har olika starka och svaga punker som kräver mer eller mindre hög pen. Lär dig dem, det kan ta sin tid men lär dig dem. Lär dig också hur du skall ställa din stridsvagn, vilka som skall vara vinklade rakt och vilka som inte ska vara det. Ta hull down possitioner när du kan. Gå inte in i en strid mot någon som är hulldown om du inte vet att du kan ta honom.

Ska kolla lite mer på armorn för tanksen, tack för tipset Vad menas med "hulldown"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Kan jag läsa på någonstans hur det funkar med att se/bli sedd? har 600m+ på min bt3a, men känns som att fienden alltid ser mig först oavsett om jag står i en buske och häckar eller racear runt behind enemy lines.

Ska kolla lite mer på armorn för tanksen, tack för tipset Vad menas med "hulldown"?

NP

Hulldown är att dölja kroppen och bara visa stridsvagnens torn. I tex kuperade områden som det finns mer av på vissa kartor så gäller det att försöka nyttja dessa. Det går lättare om man har bra gun depression vilket dock blir mindre vanligt att stridsvagnar har vid tier 9-10, iaf för heavies.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

NP

Hulldown är att dölja kroppen och bara visa stridsvagnens torn. I tex kuperade områden som det finns mer av på vissa kartor så gäller det att försöka nyttja dessa. Det går lättare om man har bra gun depression vilket dock blir mindre vanligt att stridsvagnar har vid tier 9-10, iaf för heavies.

kan man endast skaffa heavies med guld köpt för egna slantar? än sålänge är det så för mig, men vet inte om man kan komma in till heavis via digiutvecklade mediumtanks?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

kan man endast skaffa heavies med guld köpt för egna slantar? än sålänge är det så för mig, men vet inte om man kan komma in till heavis via digiutvecklade mediumtanks?

Vilket land talar vi om?
Det finns guld tanks men de kan vem som helst köpa när som helst. Allt det som finns i varenda träd under vardera nation kan endast låsas upp med experience. Det finns pilar där det går att gena över till heavies eller tvärtom eller till arty/tds.

Ah, samt så behöver man xyz tusen/100tusen/miljoner silver för att köpa den upplåsta tanken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Nej, heavies brukar man nå till i tier 5-7 om du går i ett träd för det. Du går kika igenom tank-träden.

Visa signatur