Permalänk
Medlem

Gör skillen på crew stor skillnad? kan jag plocka gubbarna från min tex su76 och sätta in i su85b ?

Har riktigt dålig koll på crew =/.

Haha verkar som jag får härda ut ett tag till med andra ord ^^

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Gör skillen på crew stor skillnad? kan jag plocka gubbarna från min tex su76 och sätta in i su85b ?

Har riktigt dålig koll på crew =/.

Haha verkar som jag får härda ut ett tag till med andra ord ^^

Jag har kört ryska TDs upp till och med Object 704 och rent generellt så kan man säga att ryska TDs är väldigt dåligt bepansrade men har mycket bra kanoner. Just SU-85b är väl ingen jättelyckad TD och om man kollar mina egna stats så har jag spelat mycket mer och bättre med SU-85. (44% win i SU-85b vs 57% wins i SU-85). SU-85 har en riktigt bra kanon vilket hjälper mycket mot heavies.

Angående crews så gör det en väldigt stor skillnad men man hinner sällan träna upp dem speciellt högt i low-tiers innan det är dags att byta upp sig, om man inte vill spendera guld på att träna dem såklart..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

du skulle ha valt tyska och amerikanska träden till att börja med. de är mer balanserade enligt mitt tycke

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

du skulle ha valt tyska och amerikanska träden till att börja med. de är mer balanserade enligt mitt tycke

Jag tycker att alla TD-träd är intressanta på sitt sätt då alla har sina styrkor och svagheter. Jag måste dock säga att amerikanska TDs med turret är väldigt roliga att spela, speciellt Hellcat, Slugger och Wolverine som är väldigt bra för sina tiers. Min personliga favorit är Hellcat som är väldigt snabb, har bra kanon med bra skada samt det ack så viktiga gun depression.

Fransmännen har också en mycket bra Tier 5 TD, minns inte vad den heter, även den med mycket bra kanon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag har kört ryska TDs upp till och med Object 704 och rent generellt så kan man säga att ryska TDs är väldigt dåligt bepansrade men har mycket bra kanoner. Just SU-85b är väl ingen jättelyckad TD och om man kollar mina egna stats så har jag spelat mycket mer och bättre med SU-85. (44% win i SU-85b vs 57% wins i SU-85). SU-85 har en riktigt bra kanon vilket hjälper mycket mot heavies.

Angående crews så gör det en väldigt stor skillnad men man hinner sällan träna upp dem speciellt högt i low-tiers innan det är dags att byta upp sig, om man inte vill spendera guld på att träna dem såklart..

Och det är bara att flytta med dem till en högre tier sen då? crewen alltså.

Tror det är SU-85 dem nyligen tagit bort den bra kanonen med så man för leva med samma som på su-85b, =/ finns dock nån kortpipig HE-kanon till den

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Tror det är SU-85 dem nyligen tagit bort den bra kanonen med så man för leva med samma som på su-85b, =/ finns dock nån kortpipig HE-kanon till den

Jag brukar oftast flytta över min gamla crew och träna om dem med det option som kostar 20k credits per skalle. Om deras skill ligger över 75% dvs, annars kan man lika gärna köpa nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du ska inte flytta över din crew om dem inte har 90% eller högre skill, dem tappar 20% av sin skill (om man inte tränar om dem med guld) så har dem lägre än 90% så kan du lika gärna lägga ut 20k credits/gubbe för att köpa upp dem till 75%.
Jo dem nerfade bort en kanon nu i den senaste patchen, har ingen erfarenhet av HE kanoner då jag gärna sniprar med mina TDs.
Bara att prova och se om den passar din spelstil bättre.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte lägga in lite intresse i denna tråd då jag började med detta spel igår, spelade väll en 4h ungefär så kom en liten bit. Däremot så undrar jag om någon kan ge mig lite råd om vilket träd jag bör sikta in mig på med min spelstil i åtanke. Jag gillar att vara snabb och smidig, men ändå kunna panga på bra, det ska gå fort och det ska göra ont när jag träffar. Haubitzern va inget för mig, inte heller light tank som inte gjorde någon skada alls....

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Dem tog bort 107an från Su-85an och även 100mm från ryska med trädet fram tills T-44.
Så dem träden är inte vad dem brukar vara, Franska lights blir kul vid tier 5 - 6 och det enda bra med amx 40 är när man får den stora kanonen och hamnar i strider där man är bland de tyngsta för då har man armor att ta emot de mesta och gör ganska ont.
Annars så är det bara en ful anka.

Skrivet av Marticus:

Hej!

Tänkte lägga in lite intresse i denna tråd då jag började med detta spel igår, spelade väll en 4h ungefär så kom en liten bit. Däremot så undrar jag om någon kan ge mig lite råd om vilket träd jag bör sikta in mig på med min spelstil i åtanke. Jag gillar att vara snabb och smidig, men ändå kunna panga på bra, det ska gå fort och det ska göra ont när jag träffar. Haubitzern va inget för mig, inte heller light tank som inte gjorde någon skada alls....

Amerikanska mediums eller franska båda gör ganska ont vid högre tiers och är riktigt smidiga annars om du vill ha smidighet och rate of fire i high end skulle jag säga ryska meds.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Uj vad man ser fram emot 8.0. Fysiken verkar ju otroligt rolig och till viss del verkar den nya grafiken trevlig, även om jag personligen gärna drar ner inställningarna så att jag ser bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=hTYtOe_fru4&feature=player_emb...

Ojoj, ja det ser ja sjukt mycket fram emot. Men gissar det blir runt jul/nyår tidigast?
Ser väldigt läckert ut iaf hehe.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ojoj, ja det ser ja sjukt mycket fram emot. Men gissar det blir runt jul/nyår tidigast?
Ser väldigt läckert ut iaf hehe.

ÄNTLIGEN MULTICORE SUPPORT!
Det tog tid men det finns på "kartan" nu iaf..

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen alla!

nickname: Immort har jag om det är nån som vill lira med mig någon kväll då jag endast har 1 jag känner som jag spelar med kan det bli ensamt eller rentav finns något guild/klan med gubbar man kan vara med här på swec? villa,vovve,sambo,heltidsjobb gör att jag inte har all tid i världen så känn er fri att adda om ni är i samma sits

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

ÄNTLIGEN MULTICORE SUPPORT!
Det tog tid men det finns på "kartan" nu iaf..

Mycket trevligt :).

Men en fråga till dig. Du som kör 6990 hur får du det att fungera bra med CF? har sämre fps i det nu
än när jag körde med singelkort ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Mycket trevligt :).

Men en fråga till dig. Du som kör 6990 hur får du det att fungera bra med CF? har sämre fps i det nu
än när jag körde med singelkort ^^

Min fps är väldigt ostabil men det ligger över 40 så det funkar okish.
Hoppas att patch 8.0 löser det dock (när den kommer)...

Kunde ju köra eyefinity ett tag men sen så la dem in något som fick fpsen att droppa som bara den i eyefinity. : /

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

jo, det är den. Dock är den derfad och den drar in mindre pengar nu. Utan prem i en match som går halvbra blir det oftast 20k-40k och i sällsynta fall över 50k (men tycker dom har ändrat mer sen dom två senaste patcherna för man får inte lika mycket pengar). Har i för sig inte kört så hårt med den det senaste.

type 62 kan vara bra tills någon/några tycker den är overpower som type 59 var.

Fel, jag lyckas dra in ~80k utan Premium. Ska ta och leta upp min replay för dig

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Bara grund skillen blir dragen till 80 90 eller 100% beroende av val, Allt annat blir kvar på whutever det var.
Och alla skills funkar som vanligt även fast crewn är på 80% - 100%.

A då kan det ju vara värt att flytta på folket med andra ord än att köpa nya 75% hela tiden.

Permalänk
Medlem

Lagom start på dagen

Fick till en bra runda med min KV-5

Seger!
Strid: Klippa den 10 augusti 2012 13:15:42
Fordon: KV-5
Erfarenhet mottagen: 4 680 (x2 för första vunna striden varje dag)
Krediter mottagna: 150 493
Stridsprestationer: Bölters medalj, Toppskytt, Prickskytt, Skarpskytt

//Ailuron ingame

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Så 2340 xp för en runda räcker inte till Ace tanker? eller har du redan en sådan på din KV5?
Bra runda i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Så 2340 xp för en runda räcker inte till Ace tanker? eller har du redan en sådan på din KV5?
Bra runda i alla fall!

Japp har redan ace tanker på den

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Fel, jag lyckas dra in ~80k utan Premium. Ska ta och leta upp min replay för dig

Drar in runt 100k+ med på fina rundor med premium. :3
Så ingen nerf vad jag har märkt. ;p

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon missat det ... kampanjkod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Drar in runt 100k+ med på fina rundor med premium. :3
Så ingen nerf vad jag har märkt. ;p

Är ju bara att det kommit så många Hög-Penetrations kanoner att det inte studsar lika mycket, i princip.

Skrivet av Cybertsen:

Den tackar vi för

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Tackar, den hade jag missat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Tack för den!

Permalänk
Medlem

Många som inte använder splash screenen längre i spelet? ;p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

jo, haft någon bra match runt 60k utan prem. Men gått sämre nu (i för sig inte kört mycket type). Får skylla på det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kör med Jagdpanzer E-100 och har lyckats hålla mig runt 49-50 % i win ratio, men det är svår tank att bemästra !

Är det stor skillnad i CW och dess win ratio än i public ? Vissa stunder är riktigt roliga i tanken, men nu efter 200 matcher, så börjar jag bli lite nojig på besten och då får man pigga upp sig med runda med den snabbe AMX ELC eller T2 LT, bara för att få lite skoj...

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Jag tycker att alla TD-träd är intressanta på sitt sätt då alla har sina styrkor och svagheter. Jag måste dock säga att amerikanska TDs med turret är väldigt roliga att spela, speciellt Hellcat, Slugger och Wolverine som är väldigt bra för sina tiers. Min personliga favorit är Hellcat som är väldigt snabb, har bra kanon med bra skada samt det ack så viktiga gun depression.

Fransmännen har också en mycket bra Tier 5 TD, minns inte vad den heter, även den med mycket bra kanon.

det har du rätt i att alla har. Hellcat är grym när man kommer i rätt läge. jag ska köpa den igen för jag saknar farten man hade samt kanonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Kör med Jagdpanzer E-100 och har lyckats hålla mig runt 49-50 % i win ratio, men det är svår tank att bemästra !

Är det stor skillnad i CW och dess win ratio än i public ? Vissa stunder är riktigt roliga i tanken, men nu efter 200 matcher, så börjar jag bli lite nojig på besten och då får man pigga upp sig med runda med den snabbe AMX ELC eller T2 LT, bara för att få lite skoj...

Tanken är en rullande eld fälla. Motor och växellåda fram, Synd att dem alltid gör dem tyska tanksen så svaga.
T110E4 är den bästa tdn just nu tätt följt av Obj. 268 och AMX 50 Foch 155 sen T110E3 och sist JPZE100.

Det som gör JPZE100 svagare än resten är den front monterade motorn och just att den fått ärva e-100ans svaghet, Dess enda styrka är den extrema alpha skadan.
T110E4 är den starkaste tdn pga sitt torn och mobilitet.
Det är dock bara vad jag tycker.

CW win ratio läggs inte till i dina stats, Men dock så gör company det tycker det är lite synd. Då vissa farmar company och får awsum stats och flexar sedan med sin "efficency rateing". Dem borde sära på company och random statsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja gråter, helt otroligt va kassa folk är på public games.
Har haft 3 dagar irad med 40% win oavsätt hur mycket man dödar.

Ser bara detta hos alla ja spelar med nu

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James