Filmer hackar med PS3 Media Server

Permalänk
Keeper of Traditions

Filmer hackar med PS3 Media Server

Hej hopp,

Får ett irriterande hackande när jag visar filmer och serier genom PS3'an till TV'n. Det är inte hela tiden, utan det är kanske med 5-10 minuters mellanrum, och då hackar sig bilden fram i väldigt låg bitrate i kanske 10 sekunder innan det går tillbaks till det normala. Om man pausar filmen en liten stund så hjälper det, så det är precis som när man har för långsamt internet och försöker se på typ Youtube och måste låta det buffra klart innan man börjar titta.

Det känns dock som att det inte skulle behöva buffra när man ska se på film över det lokala nätverket.

Filmerna ligger på en NAS som är kopplad till routern, PS3 Media server är installerat på en dator som också är kopplad med nätverkskabel till routern. Sen går det trådlöst till PS3, och jag antar att det kan vara här som problemen skapas. Jag tycker dock det borde gå bra att streama det trådlöst, om det trådlösa hade varit för långsamt, så borde det börja hacka oftare och under längre perioder, tycker jag.

Kan det vara inställningar i PMS som krångar till det?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Min ps3 klarar ej över 720p trådlöst utan att lagga och även 720 laggar ibland.
Jag drog en kabel så löste det sig.

Sen ska ju dina filer gå NAS->PC->PS3.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk

Tror det ligger i trådlösa anslutning som du säger, hände samma för mig när jag körde trådlöst, iaf lite tyngre filmer i 720p/1080p. Antar att trådlöst kan vara lite ostabilt/långsamt för att alltid klara av att streama 100% felfritt.

Så förslag är väl att testa med trådanslutning och se om det löser problemet.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Hade Samma problem, kabel löste de

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Blackbane78:

Min ps3 klarar ej över 720p trådlöst utan att lagga och även 720 laggar ibland.
Jag drog en kabel så löste det sig.

Sen ska ju dina filer gå NAS->PC->PS3.

Jo, det är så de går... Kan dock inte dra kabel då planlösningen i rummet är så urbota korkat

Kanske går att öka cachen, om nu det gör någon skillnad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

wifin på ps3an är tyvärr helt värdelös, kanske finns nån lösning med ett usb-kort? Annars är det kabel som gäller till den maskinen

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Keeper of Traditions

Ska testa med kabel och se om det är det trådlösa som krånglar... Får väl möblera om rummet i värsta fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är det trådlösa kortet som inte duger. Det är endast g-standard vilket tyvärr inte klarar av HD film helt lagfritt. Beror lite på bitraten av filmen men oftast går det inte.