Ny dator ska byggas, verkar allt i sin ordning?

Permalänk
Medlem

Ny dator ska byggas, verkar allt i sin ordning?

Hejsan forumiter!

Nu ska jag äntligen bygga ihop en ny dator efter att min burk tjänat mig i drygt 5 år.
Jag kommer främst att spela spel på datorn. Dota 2, Starcraft 2 och Diablo 3 är väl det som kommer nötas mest. Lite mer krävande spel som fyndades på sommar-rean på Steam skulle jag vilja köra igenom också.

Plockar ihop alla delar i en kundvagn här nedan för att få en överblick på vad jag har tänkt mig.

Kundvagn på Inet

Det enda jag redan köpt är en Noctua NH-D14 CPU Kylare för att komplett hade kampanj på den.

Jag kommer inte köpa allting från ett ställe utan köra efter prisjakt lite mer och beställa några delar här och där. Skärm, tangentbord, mus och lagrings-HDD tar jag från min nuvarande dator. Har även Windows 7 på skiva redan och kommer bygga datorn själv hade jag tänkt. Det gick bra med den förra iallafall!

Så, kommer detta fungera bra tillsammans? Jag hoppas att den kan bli hyfsat tyst också när allt är på plats. Har ni några tips på förbättringar/andra delar för prestanda eller ljudnivå?

Tacksam för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zaghnol:

Hejsan forumiter!

Nu ska jag äntligen bygga ihop en ny dator efter att min burk tjänat mig i drygt 5 år.
Jag kommer främst att spela spel på datorn. Dota 2, Starcraft 2 och Diablo 3 är väl det som kommer nötas mest. Lite mer krävande spel som fyndades på sommar-rean på Steam skulle jag vilja köra igenom också.

Plockar ihop alla delar i en kundvagn här nedan för att få en överblick på vad jag har tänkt mig.

Kundvagn på Inet

Det enda jag redan köpt är en Noctua NH-D14 CPU Kylare för att komplett hade kampanj på den.

Jag kommer inte köpa allting från ett ställe utan köra efter prisjakt lite mer och beställa några delar här och där. Skärm, tangentbord, mus och lagrings-HDD tar jag från min nuvarande dator. Har även Windows 7 på skiva redan och kommer bygga datorn själv hade jag tänkt. Det gick bra med den förra iallafall!

Så, kommer detta fungera bra tillsammans? Jag hoppas att den kan bli hyfsat tyst också när allt är på plats. Har ni några tips på förbättringar/andra delar för prestanda eller ljudnivå?

Tacksam för svar!

Ser bra ut. Hade eventuellt övervägt Corsair AX 650W, men det är en smaksak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kalas!
Är Corsair AX 650W tyst i drift den med?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zaghnol:

Kalas!
Är Corsair AX 650W tyst i drift den med?

Det tror jag absolut, är även halvpassiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns ingen anledning att lägga ner så mycket pengar på ett nätagg.
Köp ett billigare och lägg dom extra kulorna på ett 680 istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macno:

Det finns ingen anledning att lägga ner så mycket pengar på ett nätagg.
Köp ett billigare och lägg dom extra kulorna på ett 680 istället!

Jag tänkte lägga ut lite mer pengar på nätagget för att jag misstänker att det jag har nu är boven till att min dator beter sig konstigt. Jag sparade in pengar när jag köpte nätagg förra gången.

Tror ni att man behöver köpa till någon/några chassifläktar till Define R4:an? Eller duger de fläktarna som följer med, vill helst ha tysta chassifläktar. Har hört mycket gott om Scythe Gentle Typhoon 120mm och be quiet! SilentWings 120mm. Fantastiskt svårt att välja sånna här saker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaghnol:

Jag tänkte lägga ut lite mer pengar på nätagget för att jag misstänker att det jag har nu är boven till att min dator beter sig konstigt. Jag sparade in pengar när jag köpte nätagg förra gången.

Tror ni att man behöver köpa till någon/några chassifläktar till Define R4:an? Eller duger de fläktarna som följer med, vill helst ha tysta chassifläktar. Har hört mycket gott om Scythe Gentle Typhoon 120mm och be quiet! SilentWings 120mm. Fantastiskt svårt att välja sånna här saker!

Dom fläktarna som följer duger utmärkt. När jag byggde min dator i vintras så valde jag bort dom medföljande fläktarna till Define R3:an.
Jag köpte till 5st Noctua fläktar istället. Med handen på hjärtat så tycker jag att Fractal design skickar med bra fläktar och det fins ingen direkt anledning att spendera dyra pengar på att "byta ut fläktar".

När det gäller nätagget så är jag ledsen att du hade otur med ditt gamla. Läs recensioner om olika nätagg på forum innan och välj ett i 6-800kr klassen för dom duger verkligen.

Permalänk
Medlem

Allt är beställt! Tyvärr så var grafikkortet restat från komplett.. när jag beställde så stod beräknat leveransdatum som 4e september. Nu är det den 18e september Man är ju redigt sugen att bygga ihop datorn