Permalänk
Medlem

Vad tycker du saknas i Spotify?

Hej övriga Swecare hade tänkt att försöka samla ihop en lista på vilka band/artister som saknas.
Det har börjat bli ganska komplett i min mening men eftersom jag tex inte har koll på pop eller RnB så skulle vi kunna
Sammanställa en lista med det som vi tycker saknas. Funktioner/buggar som finns skulle kunna skrivas ner med

Syftet är i slutändan att skicka in listan som konstruktiv kritik till Spotify.

Jag kan vara först ut och nämna Metallica, Rammstein och AC/DC.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

ingen skulle bli gladare än jag om de kunde sluta lägga till saker :/
dom gjorde en halvdan musikspelare och sen dess har dom lagt all energi på att lägga till facebook, spamma med spellistor och massa skit. urk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

ingen skulle bli gladare än jag om de kunde sluta lägga till saker :/
dom gjorde en halvdan musikspelare och sen dess har dom lagt all energi på att lägga till facebook, spamma med spellistor och massa skit. urk!

Riktigt trött på Facebook, finns ju fanimej överallt! Död åt Facebook!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

1. Det borde finnas en funktion, där du söker på en låt. Och då kan du se i vilka av dina spellistor låten redan finns, exempel: Låten finns redan i listorna: Party, Bästa låtarna 2012, Jobbmusik, Gymmet, etc.

2. Sedan saknar jag kö och historiklistan på iPaden, iPoden och iPhonen!

3. Jag saknar en väckarklocks funktion.

4. Jag saknar en app eller program som gör att man kan mixa föregående låt med den kommande via ett virtuellt DJ-program.

5. Att kunna hoppa över ett par låtar i en spellista genom att "bocka ur" dom, på samma sätt som man kan göra i itunes!

Permalänk
Inaktiv

Möjlighet att stänga av låtbyte och endast tillåta köning. Alternativt en varningsruta som kommer upp när man försöker byta låt som påminner en om att köa istället.

Sen kan dom gärna ta bort allt vad Social och Facebook heter.

Permalänk

Att det inte finns någon repeat-funktion? Man måste göra en helt ny spellista, lägga in sin låt där, och repeata hela listan.

Saknar även Two Steps From Hell

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inte hittat Red Hot Chili Peppers, osäker på om korrekta Beatles finns. De borde se till så att fler artister vill ha med dem att göra

Oh, just det, gratis musik! xD

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Att det inte finns någon repeat-funktion? Man måste göra en helt ny spellista, lägga in sin låt där, och repeata hela listan.

Saknar även Two Steps From Hell

Men det finns det väl? Nedre högra hörnet, bredvid att den ska slumpa? (D.v.s. på tio låtar så behöver det inte vara låt 1, 2, 3, utan 5, 7, 3... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Riktigt trött på Facebook, finns ju fanimej överallt! Död åt Facebook!

Amen!

Permalänk
Medlem

En miniversion av spelaren som man kan ha på sitt skrivbord utan att den täcker över hela jävla skärmen, och möjlighet att byta skin.

Permalänk

Att de skulle slänga ut ansiktsboken är nog för mycket att hoppas på tyvärr.

Jag vill ha tillbaka en funktion de hade tidigare där jag i radion kunde välja genre och tidsperiod, jag gillar t.ex. att lyssna på jazz från 40- och 50-talet, men som radion fungerar nu blandas min jazz med en massa modern musik.

Permalänk
Medlem

PINK FLOYD!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Moderator
Moderator

Möjlighet att tömma history och play queue på något smidigt sätt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Sen ett par uppdateringar sedan så försvann ju live messenger's ''Spelas nu'' funktion och dom vägrar att fixa det :/.. Vad betalar man dom för? Och varför tar dom bara bort de så utan att fråga oss betalare innan..?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Har inte hittat Red Hot Chili Peppers, osäker på om korrekta Beatles finns. De borde se till så att fler artister vill ha med dem att göra

Oh, just det, gratis musik! xD

Men det finns det väl? Nedre högra hörnet, bredvid att den ska slumpa? (D.v.s. på tio låtar så behöver det inte vara låt 1, 2, 3, utan 5, 7, 3... )

Men red hot chili peppers finns ju på spotify http://open.spotify.com/artist/0L8ExT028jH3ddEcZwqJJ5

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

AC/DC, Pink Floyd, Led Zeppelin, Metallica och The Beatles är stora band som inte vill vara med i Spotify läste jag igår. Dessa banden saknas enligt mig. För min del saknar jag mest de tre första banden jag nämnde.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Men red hot chili peppers finns ju på spotify http://open.spotify.com/artist/0L8ExT028jH3ddEcZwqJJ5

Måste ha tillkommit nyligen.

Permalänk
Medlem

Fullt stöd för linux.

Permalänk
Rekordmedlem

Bättre ljudkvalitet, högupplöst okomprimerad musik, helst även bättre teknisk kvalitet på inspelningarna, de bör alltså ta in bättre skivbolag och sedan distribuera det i bästa tänkbara tekniska kvalitet utan att de själva försämrar kvaliten.

Sedan ska alla kopplingar till facebook och "sociala medier" omedelbart bort och aldrig någonsin ens övervägas att införas igen !

Och som tidigare nämnt så saknar även jag den "gamla" radiofunktionen, det var den som fick mig att börja använda tjänsten, jag trycker att de har blivit sämre vad det gäller utbudet och möjligheten att styra "radioutbudet" själv, förr var de en seriös konkurrent till internatradion, idag är det sällan man startar spotify, brukar bara leta nått speciellt eller länka nån låt, ren lyssning från Spotify har jag nästan slutat med eller så beror det på att de har blivit utkonkurrerade av SR s webkanaler, blir mycket p2 världen och p3 star beroende på humöret, men även en del p2 klassiskt. de är gratis, låter bra och går heller inte att styra "detaljerat nog" då får de ersätta spotifyradion

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

ingen skulle bli gladare än jag om de kunde sluta lägga till saker :/
dom gjorde en halvdan musikspelare och sen dess har dom lagt all energi på att lägga till facebook, spamma med spellistor och massa skit. urk!

Instämmer helt och hållet! Satsa på musikspelaren, lägga till equalizer och fixa så att man kan välja output, och liknande...

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

PINK FLOYD!

Roger Waters finns ju.
Inte the real deal, men samtidigt inte så fasansfullt långt ifrån.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av H.L:

Hej övriga Swecare hade tänkt att försöka samla ihop en lista på vilka band/artister som saknas.
Det har börjat bli ganska komplett i min mening men eftersom jag tex inte har koll på pop eller RnB så skulle vi kunna
Sammanställa en lista med det som vi tycker saknas. Funktioner/buggar som finns skulle kunna skrivas ner med

Syftet är i slutändan att skicka in listan som konstruktiv kritik till Spotify.

Jag kan vara först ut och nämna Metallica, Rammstein och AC/DC.

Skrivet av Kvickstick:

Riktigt trött på Facebook, finns ju fanimej överallt! Död åt Facebook!

Håller med båda talare (dvs Metallica, AC/DC och annan bra musik som saknas t.ex. Steve Lukather, vissa album av Queen, Aerosmith och Scorpions samt död åt facebook)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Varför enbart musik? Skulle vilja ha ljudböcker både som stream och offline.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Skrivet av borgona:

Har inte hittat Red Hot Chili Peppers, osäker på om korrekta Beatles finns. De borde se till så att fler artister vill ha med dem att göra

Oh, just det, gratis musik! xD

Men det finns det väl? Nedre högra hörnet, bredvid att den ska slumpa? (D.v.s. på tio låtar så behöver det inte vara låt 1, 2, 3, utan 5, 7, 3... )

Jo, jag har testat den, men den repeatar bara spellistan, inte en speciell låt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beatles!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem

möjlighet till att synka sina playlist till Ipod

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

FLAC, möjlighet att förändra utseendet till min preferens är mycket värt för mig. Därför kör jag Foobar.

Men annars saknar jag band som Rammstein osv

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

begränsa p2p skiten. Satt på 24/1 förut och det laggade sönder. gick inte att ha spotify igång och spela. Pingen gick åt H*lvete!

Samma sak gäller nu när jag kör 100/10 via comhem. Dock var det värre förut när man lirade bf2. Älskade hur pingen gick upp till 200 när man lirade klan match.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Det här är bara ett personligt klagomål men reklam som utformas efter min musiksmak. Det är kanske för mycket att be om men, när jag precis har lyssnat färdigt på en rörande Porcupine Tree-låt som Trains eller lyssnar på ett konceptalbum med Dream Theater där låtarna smälter in i varandra så finns det inget som stör upplevelsen mer än att en hip hop- eller dubstep-reklam kommer och förstör. Jag avstår från allt vad Premium heter och köper nu på skiva i stället.

EDIT: Jag vet att detta inte är band men ändå något jag saknar i Spotify. Animals As Leaders hade varit trevliga på Spotify, dock!

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Skrivet av H.L:

Hej övriga Swecare hade tänkt att försöka samla ihop en lista på vilka band/artister som saknas.
Det har börjat bli ganska komplett i min mening men eftersom jag tex inte har koll på pop eller RnB så skulle vi kunna
Sammanställa en lista med det som vi tycker saknas. Funktioner/buggar som finns skulle kunna skrivas ner med

Syftet är i slutändan att skicka in listan som konstruktiv kritik till Spotify.

Jag kan vara först ut och nämna Metallica, Rammstein och AC/DC.

Du kan inte fråga i stort sett vad som saknas i RnB på spotify när ungefär 50% av all RnB musik saknas på spotify. Men ja, jag är expert på det så använder inte Spotify så ofta heller. Men lite nya artister skulle vara kul om dom la till

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Håller med alla andra dö fejsburk!!!
Annars tycker jag att Janne Krantz borde finnas med, min idol

Med vänlig hälsning,
Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.