Bra billigt webhotel med asp,php mysql mm...

Permalänk
Medlem

Bra billigt webhotel med asp,php mysql mm...

Jag tror jag har hittat ett bra billigt webhotell. www.b-one.nu Kostar 12:-/månad exkl. moms. Då ingår:

Pris pr. månad i SEK 12,-
Serverplats i MB 100
Trafik Fri
POP3 konti (ob. = obegränsat antal) ob.
FTP-login 1
ASP ja
PHP4 ja
MySQL ja
Statistik ja
Webmail ja
Gratis mailsupport inom 24 t. ja
Uppläggningsavgift 120,-

Inklusiva alla domän avgifter mm kostar det 492,50:- inkl. moms för ett år. Detta verkar bra tycker jag. Jag ahr reggat ett domän där och ska testa. Någon som testat detta företag förut?

Skicka ett mail och fråga om subdomains. Fick svar direkt att detta skulle komma väldigt snart och det skulle inte kosta extra.

Tycker det verkar hur bra som helst!

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Sen spelar ju snabbhet och stabilitet in rätt mycket.
Du får rapportera kvalitén sen.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Jepp ska göra detta!

Citat:

B-one ApS har ett av Danmarks mest säkra server-rum. Våra servrar är placerade på en 2*100 Mbit redundant förbindelse till Internet. Förbindelsen går direkt, via fiber, till den danska utvecklingspunkten (DIX).

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Internet - Uppkoppling - Nätverk

Permalänk

Jo, jag har också sett det... har du skaffat? Enligt statistiken har de haft 100% uptime sen i somras så d låter rätt säkert...

Visa signatur

Intel P4 Willamette 2020Mhz | Asus P4B | 512MB RAM | Seagate Barracuda IV 160GB | IBM 60GB 120GXP | GeForce 2 Titanium 64 MB DDR 260/420 | Soundblaster Live 5:1 Live! Player | Cambridge Soundworks DTT2200 | Memorex DVD | Memorex CD/RW 32X12X40 | Hansol 900P 19" | Onkyo TX-8211 | ((:: In Trance We Trust ::))

Permalänk
Medlem

Att notera är att de använder Chilisoft som asp-tolk. För de som utvecklar ASP vill säga.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bark
Att notera är att de använder Chilisoft som asp-tolk. För de som utvecklar ASP vill säga.

VAd innebär det?

Visa signatur

Intel P4 Willamette 2020Mhz | Asus P4B | 512MB RAM | Seagate Barracuda IV 160GB | IBM 60GB 120GXP | GeForce 2 Titanium 64 MB DDR 260/420 | Soundblaster Live 5:1 Live! Player | Cambridge Soundworks DTT2200 | Memorex DVD | Memorex CD/RW 32X12X40 | Hansol 900P 19" | Onkyo TX-8211 | ((:: In Trance We Trust ::))

Permalänk

Jag har b-one som webbhotell, har fungerat helt okej. Har dock bara haft det i fyra dagar men det fungerar.

jkproject.net

Visa signatur

stor och snabb dator
http://www.antiklimax.com

Permalänk

Okej... verkar ju bra... hur stor är din sida??=? För det går ju snabbt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur gör man med betalningen? Registrerade en sida precis och jag hittar inget postgironr eller likn.

Permalänk

Haha okej :-S SKUMT!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror man får ett inbetalningskort efter man skrivit under och skickat in registreringpapprena.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, det får man skickade ett mail till dom och fick svar kl 23:48! Så nog är de snabba allt

Permalänk
Medlem

Gött, jag faxade precis in domänregistrerings papprena. Undrar hur snabbt de jobbar på helgen Skickar de inbetalningskort via posten eller får man det på mailen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Gött, jag faxade precis in domänregistrerings papprena. Undrar hur snabbt de jobbar på helgen Skickar de inbetalningskort via posten eller får man det på mailen?

De skickar det på posten, ska skicka mitt domänregistrationspapper senare idag. Det verkar som de är riktigt snabba. Tack för tipset föresten

Permalänk
Medlem

NP, hoppas de är bra bara Tror de ska vara det. Martinsson's sida verkar vara riktigt snabb iaf. Jag ska använda php och mysql databaser. Jag kommer att rapprotera hur det fungerar när jag testat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

verkar inte va nåt för mig som föredrar asp, chilisoft är verkligen inte alls i närheten så bra som IIS :/

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt intressant.
Tear, hör av dig hur det går med PHP o MySQL då det är dessa jag är intresserade av med

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Jag hade tänkt lägga upp ett asp-forumscript på min hemsida... vad ska jag tänka på? Det är accessdatabas... Funkar det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej det kommer inte fungera med en access databas du får använda mySQL istället...

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Medlem

www.space2u.com sägs fungera riktigt bra.

Visa signatur

...Where The "A" In Socket-A Stands For Amazing...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiDDLeRN
www.space2u.com sägs fungera riktigt bra.

Men att det är svindyrt har ju inte med saken att göra

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leloy
nej det kommer inte fungera med en access databas du får använda mySQL istället...

Okej... är det mycket krångligare lr? Vilket program behöver jag då?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acidphreak

Okej... är det mycket krångligare lr? Vilket program behöver jag då?

Njae, du behöver inget program utan webhotellet har stöd för MySQL databaser. F.ö så är MySQL en gratis produkt.

MS access databas kostar pengar, därav tror jag att det tar betalt extra om du ska tillgång till det.

Permalänk

Okej, låter bra... är det svårt att hantera databaser med MySql då?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acidphreak
Okej, låter bra... är det svårt att hantera databaser med MySql då?

SQL-skriptspråk är samma till alla SQL-databaser.

Permalänk
Medlem

Jag har fått mitt ny adomänm nu! http://www.gbgonline.net/ Det fungerar skitbra och supporten är mkt bra. Får svar på mail inom någon timme. Enda nackdelen jag ser är med databasen. Man får bara en databas och jag kan inte ansluta till den från min dator utan jag kan bara administrera den via phpmyadmin. Detta spelar egentligen ingen roll för en vanlig person men jag har en spelserver som loggar statisitk in i en mysql databas och det hade varit grymt bra om jag kunde skicka datan direkt från spelservern in i databasen hos min webserver. Så för tillfället har ajg kvar min databas på spelservern för mysql. Jag ahr dock lagt in phpbb på webservern och det fungerar utan problem. Servern verkar snabb och bra. Testa lite och säg vad ni tycker om snabbheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Din sida var snabb att ladda.
Fick mitt idag också, måste säga att de verkar riktigt bra och snabba.

Permalänk
Medlem

Nu var den inte lika bra längre De har haft problem med sina servrar idag och mitt domän var nere i morse kom upp mitt på dagen men är nere igen nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror att det är många som reggar sig där så dom har nog en hel del att göra så det är förståligt att dom får problem nu ibörjan.

Kan vara att dom underskattade hur populärt det skulle bli med deras tjänst.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.