Permalänk
Medlem

Guild wars 2 vs wow

Ja då har gw2 kommit och jag är nyfiken på hur många spelare ni tror det kommer ha inom ett år.Själv gissar jag på 3miljoner. Pandaria ser dåligt ut så tror wow kommer fölora flera miljoner spelare eller kanske få väldigt många p12or o spela kung fu pandor och pokemon petbattle. Anyway tror alla kan hålla med om att gw2 är det bästa freetoplay mmo
Om du kommer hit för att argumentera gtfo svara bara på frågan!

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Med tanke på free2play är det väl större chans att P12orna söker sig till GW2
Anyways... är ju alldeles för tidigt att komma med några som helst gissningar än.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

GW2 är ej f2p, eftersom du måste betala för att spela det. Sen att de inte har subscription är en annan femma. Men håller me, tycker du är dum som startar tråden när du är fanboy av ena. Skall man starta en sådan här tråd bör man ha en neutral åsikt tycker jag.

Permalänk

Wow är Wow...

Fast man kanske tycker det ser skit ut så kommer man ändå köpa det!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

Absolut kommer World Of Warcraft att tappa spelare men inte till Guild Wars 2.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat wow sedan 2004, tror jag då man fick en fri månad med i köpet.
Vad jag hört är dock att många valt att sluta spela det på senare tid. Misstänker att GW2 blir dödsstöten för SWTOR mest troligen vilket ju är synd i sig för det spelet gillar jag.
Har inte ens testat GW2 ännu utan hoppas få en key via mail imorgon men vad man sett via dvs gameplay klipp osv så verkar det som ett roligt spel och det faktum att man inte behöver lägga en krona i nån sorts månadsavgift gör den till en farlig utmanare för både wow och swtor.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rupenbritz:

GW2 är ej f2p, eftersom du måste betala för att spela det. Sen att de inte har subscription är en annan femma. Men håller me, tycker du är dum som startar tråden när du är fanboy av ena. Skall man starta en sådan här tråd bör man ha en neutral åsikt tycker jag.

B2P, eller Buy to Play är väl bästa sättet att förklara det.

Permalänk
Medlem

Nya MMO håller oftast ett par månader sen börjar dom tappa sina spelare. Antingen till något nytt eller så faller dom tillbaka till WoW.

Permalänk

Testade just GW2, kunde inte hjälpa att tycka det var väldigt rörigt stridssystem. Svårt att se skillnaden på npc, andra spelare och mobs. Grafiken kommer jag inte alls överens med, är det någon annan som tycker grafiken är så dålig att det nästan inte är spelbart? Jag förstår inte alls vad all hype med GW2 är. Har inte spelat WoW på 3-4 år men funderar nästan på att gå tillbaka till pandor och pokemon battles, känns iallafall bättre än det jag nyss testade i 2 timmar.

Visa signatur

Lägenheten: i72600k @ 3.4 GHz; HD 7970; 8 GB ram; Cooler Master HAF 922.
Frugans: AMD phenom2 X4 955 @ stock; HD5850; 4GB ram; antec skitchassi
Sommarstugan: i3 540 @ 4.3 GHz; HD 5850; 4 GB ram; Cooler Master CM storm

Permalänk
Skrivet av frilansare:

Testade just GW2, kunde inte hjälpa att tycka det var väldigt rörigt stridssystem. Svårt att se skillnaden på npc, andra spelare och mobs. Grafiken kommer jag inte alls överens med, är det någon annan som tycker grafiken är så dålig att det nästan inte är spelbart? Jag förstår inte alls vad all hype med GW2 är. Har inte spelat WoW på 3-4 år men funderar nästan på att gå tillbaka till pandor och pokemon battles, känns iallafall bättre än det jag nyss testade i 2 timmar.

Jag tycker att det är frustrerande att alla tar upp pandor och säger att Blizzard gjort en rip off på Kung fu panda då i själva verket pandor varit med sedan wc3..

Och Pet battle tycker jag kan bli ganska underhållande faktiskt!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrYgve:

3 miljoner tror jag inte, högst 2. jävla fanboy.

Skrivet av TrueCroj:

idd, fanboy...

Låter inte alls som att ni vore wow-fanboys. LOOOOOOL

Men GW2 har varit ganska nice hittils, men om det är bättre än wow när det var som bäst(vanilla/tbc)
det borde märkas ganska snart. !

level 19 ranger!

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag personligen har kul just nu med GW2, dock tror jag inte det är något jag fortfarande kommer spela om en månad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Allt detta WoW vs random speltitel börjar bli irriterande. Spela va fan du vill! Hur svårt ska det vara...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Det kommer aldrig en wow killer om det mot förmodan skulle göra det är det "wow 2------------>".

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Varför skulle man behöva vara neutral bara för att man är trådskaparen?
Skärp dig nu..

Permalänk

Fanboy...

Det enda som kan döda wow är wow själv...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

hittills så tycker jag att gw2 har varit riktigt underhållande men som sagt bara tiden kan avgöra om det blir hållbart i längden

Permalänk
Medlem

Gw2 är bra, men så är wow...
Wow har en unik känsla som ingen annan mmo idag fått till...även gw2..World pvpn, friheten, hur du styr gubben och så vidare, Blizzard har fått till de jävligt bra...Att WoW förlorar mkt spelare pga MoP vill jag se bevis på, då Cata fortfarnde har flera miljoner spelare och Cata var ren skit enligt jävligt många..MoP ser folk iallafall fram emot, mer än vad de gjort för Cata..Så för den delen tror jag att WoW kommer få tillbaka spelare...Kan till och med tilläga att de nya talentsystemet i wow som kommer i MoP är jävligt unikt och jävligt grymt, man speccar de man behöver, så de blir ingen "Whats the best specc" på google som 80% gör...

Gw2 däremot kommer med lite nya saker, och är ett jävligt underhållande spel, men att de inte innehåller subscription är de störta pluset med gw2..De kommer väl få många spelare, kanske någon miljon eller flera miljoner, hade vart kul om de lyckats, och om Arenanet håller det dem lovat. Men vad jag kan säga är att anlednigen till att Gw2 blir större än vad man förväntat sig är pga de stora subscription free tillägget..Gw1 hade dött ut för länge sen ifall de var pay2play, och gw2 hade förmodligen aldrig utveckats...

Som flera sagt tidigare, Gw2 kan vara döden för Swtor, Rift (kanske), och andra mmos, men den kommer inte döda wow. De wow lyckats med som inget annat mmo lyckats med är att hålla kvar spelare. Blizzard har lyckats med sin krock...De har flera miljoner subscriptions hela tiden..Bara o vänta o se vad gw2 har o erbjuda, Endgame kommer väl presentera spelets framtid för oss

Permalänk
Medlem

haha jag skrattade när jag såg svaren gw2 fanboy....jag har inte ens kört spelet lol. Jag har kört wow sedan vannila och jag tycker pandaria är ser fånigt ut truecroj som skriver här är ju uppenbart en wow fanboy. Jag tänker skaffa pandaria innan gw2 suger det så testar man ju gw2 wow har ju förlorat flera miljoner spelare. Jag säger inte att gw2 kommer slå wow inget spel kommer slå wow man har sagt sånt i 7år om rift,gw1,gw2,swtor,tera,warhammeronline,lotr och inget spel har varit i närheten. De enda spelet som kan döda wow är wow själv=pandaria dödar wow . Cataclysm va nära på att döda wow men patch 4.1 fixade hunters vilket gjorde att dom kom tillbaks.Tvivlar på om en patch kommer fixa pandaria.Ni som är wowfanboys bör vakna till och se att blizzard är desperata med sin scroll of resurrection.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Haha! Varför skulle jag vara en wow fanboy? Tyckte att de var löjligt av han/hon som skapade tråden att hata wow... så skrev idd fanboy. Nehe du din lille fail munk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

Jag tänker skaffa pandaria innan gw2 suger det så testar man ju gw2

Spela båda istället?

Wow har förlorat flera miljoner spelare? Förklarar att de har 10..

Permalänk
Skrivet av Lexius:

haha jag skrattade när jag såg svaren gw2 fanboy....jag har inte ens kört spelet lol. Jag har kört wow sedan vannila och jag tycker pandaria är ser fånigt ut truecroj som skriver här är ju uppenbart en wow fanboy. Jag tänker skaffa pandaria innan gw2 suger det så testar man ju gw2 wow har ju förlorat flera miljoner spelare. Jag säger inte att gw2 kommer slå wow inget spel kommer slå wow man har sagt sånt i 7år om rift,gw1,gw2,swtor,tera,warhammeronline,lotr och inget spel har varit i närheten. De enda spelet som kan döda wow är wow själv=pandaria dödar wow . Cataclysm va nära på att döda wow men patch 4.1 fixade hunters vilket gjorde att dom kom tillbaks.Tvivlar på om en patch kommer fixa pandaria.Ni som är wowfanboys bör vakna till och se att blizzard är desperata med sin scroll of resurrection.

Från ditt första inlägg:

Anyway tror alla kan hålla med om att gw2 är det bästa freetoplay mmo

Hur fan kan du uttrycka dig om det om du inte ens kört spelet?

Titanic är en grym film! dock har jag inte sett den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Från ditt första inlägg:

Anyway tror alla kan hålla med om att gw2 är det bästa freetoplay mmo

Hur fan kan du uttrycka dig om det om du inte ens kört spelet?

Titanic är en grym film! dock har jag inte sett den.

Har sett livestreams och researchat mycket . Hur vet jag att de bättre än andra free2playmmo? De ganska uppenbart....

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

GW2 är ju mer baserat på spelarens induviduella skill istället för gear som i WoW, så man förstår ju varför WoW powergamers grinar.

Permalänk
Medlem

WoW är ju WoW men som trogen wow spelare så lär jag även köpa denna expansion för att testa:)

Har ingen aning om GW2 men en sak vet jag...Jag är less på att folk ska jämföra alla spel trots att de är olika på så många sätt.

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Har sett livestreams och researchat mycket . Hur vet jag att de bättre än andra free2playmmo? De ganska uppenbart....

Men vadå? Titanic är en grym film, har ju sett trailern...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Men vadå? Titanic är en grym film, har ju sett trailern...

Du är toki hahaha de borde du veta Min mening är positiv:D!!!

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel med att vara ett fanboy?

Pratade om en liknande sak med en polare i går kväll om varför han inte spelade GW2 med oss andra. Svaren var många men tillslut så kunde han erkänna att han var sugen men känner att han kommer bli besviken över att han inte har lika kul i gw2 som han har haft i WoW (vanilla och tbc). Vi satt efter detta och diskutera och kom fram till att inte heller jag kommer ha lika kul i gw2 som jag har haft i gw och att det är exakt samma anledningar som han har.

När han spela WoW och jag spela GW så var vi ~14-17 år och kunde verkligen uppskatta spelen på ett annat sätt än vad vi gör idag (21år). Nu finns det mycket annat som uppskattas minst lika högt som spelandet gjordes under de där åren och ingen av oss prioriterar spelande lika högt nu för tiden.

Det jag vill ha sagt är att det är omöjligt för en persson som har spelat WoW eller något annat mmorpg att avgöra vilket spel som är det bättre på grund av något så lätt som nostalgi. Har du spelat WoW (tex) i ett antal år har du såklart minnen som du kommer koppla med spelet och därför värdera dett över många andra även fast det i grunden kanske inte är bättre.

Tycker själv gw2 är det bättre spelet och hoppas på en ljus framtid. Dock kommer inte GW2 (eller något annat mmorpg) kunna döda WoW pågrund av all nostalgi som finns i det spelet och håller kvar många spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

När han spela WoW och jag spela GW så var vi ~14-17 år och kunde verkligen uppskatta spelen på ett annat sätt än vad vi gör idag (21år). Nu finns det mycket annat som uppskattas minst lika högt som spelandet gjordes under de där åren och ingen av oss prioriterar spelande lika högt nu för tiden.

Ja, som öl.

Jag håller med om att det är svårt att släppa minnet av WOW. Jag körde aldrig det mycket, typ 4 månader innan Cataclysm och ytterligare 4 månader efter, var inte med i nån klan och hann knappt ens börja raida. Men jag har ändå mycket trevliga minnen från det och alla MMORPGs jag kör jämför jag automatiskt med känslan från WOW.

Men om man ser några som tvekar, ge dom den käftsmäll och säg till dom att köpa GW2. Vad är det värsta som kan hända? Dom tar en gubbe till 80 efter ett par veckor och säger att spelet inte är för dom? Slår ju att köpa ett singleplayer spel för samma pris och sen är storyn slut på 5 timmar...

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att testa GW2. Har helt och hållet undvikit hypen, men lyckades ändå snappa upp något om att man kan göra uppdrag(events?) som faktiskt har en inverkan på världen, vilket låter intressant och ska bli spännande att se i praktiken. Om någon vill korrigera mig får ni hemskt gärna göra det.

... I övrigt tycker jag att Planetside 2 ser lovande ut.