Permalänk

Har AH stagnerat?

Jag har senaste dagarna fått känslan av att AH helt har stagnerat. Åt minstone säljer ingenting som jag lägger ut, och jag hör vänner säga samma sak.
Visst har värdet på saker minskat ordentligt sedan 1.0.4, men att hela marknaden skulle stanna av är märkligt.
Eller är det bara jag som har den här känslan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Jag har senaste dagarna fått känslan av att AH helt har stagnerat. Åt minstone säljer ingenting som jag lägger ut, och jag hör vänner säga samma sak.
Visst har värdet på saker minskat ordentligt sedan 1.0.4, men att hela marknaden skulle stanna av är märkligt.
Eller är det bara jag som har den här känslan?

Försökte sälja gear till ett (ungefärligt) värde av kanske 300k för en tiondel bara för att "det ger i alla fall mer än att sälja till en merch", fick sålt en grej och det var ett bälte som inte var superbra. Rejält bra vapen, chests, osv... ingenting säljer längre.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt att saker som ligger på Buyout och högt utrop är svårsålda.
Lägger man ut dem för skräppriser så stinger det ändå rätt mycket sista minuterna. Tror folk helt enkelt har mer tålamod att hitta rätt saker helt enkelt. Så man gamblar ju lite om man lägger ut saker tokbilligt med utan buyout, men det är så jag har kört senaste dagarna, har funkat rätt ok. Nu har jag iof inte sålt något superitem, dyraste var nog en ring för 2½ mille som jag tyckte egentligen gick för bra mycket mer än den var värd egentligen. Men folk verkar gilla crit chanse, hur låg den än är...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Dom flesta har om jag fick gissa "spelat färdigt"

Permalänk

har sålt saker på ah för säkert 50 mile sen 1.04 så visst säljer det, dock har kraven på framför allt vapen höjts rätt många nivåer.

Permalänk
Medlem

Pga nerfsen behöver man inte lika bra gear längre för progression, tror att det är därför. Det AHt behöver för att få en boost är PvP patchen.

Permalänk
Medlem

Jag har inte upplevt det som sämre. Har sålt för 17M på några dagar, vilket inte är jättebra men bättre än den tur jag brukar ha.

Dock känns den stagnerad i att väldigt mycket saker ligger ute dyrt och inte säljer, så det är en massa folk som inte förstår markanden. Det är rätt patetiskt när man t ex kollar på en set chest armor och det ligger hur många ute som helst, men nästan ingen säljer för att nästan alla sätter liknande överpris. Men om man ger fan i att köpa till överpriser så måste de ju sänka till slut.

Permalänk
Medlem

Jag har inte sålt tok mycket precis men har märkt precis samma sak

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Har sålt för ca 50k men så säljer jag väl skitsaker också

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nej, har sålt för 70M+ i helgen.
Dock har värdet på många rares rasat då det kommit legendarys som är väldigt bra för vissa slots.

Permalänk
Medlem

Har knappt sålt ett skit, och då har ja ändå haft ett par daggers och svärd med 800+ loh uppe för typ 2 millar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Har knappt sålt ett skit, och då har ja ändå haft ett par daggers och svärd med 800+ loh uppe för typ 2 millar...

Fast vad har de haft för andra stats?
Alla 61&62 vapen kan ju få samma stats och DPS som level 63 vapen nu och de verkar droppa mycket oftare.
Innan patchen så hade jag knappt hittat några 800+ DPS vapen alls, efter patchen hittade jag 4 st i mitt första spel, polarn som har kört lite mer har hittat några 1000+ 1h vapen både med och utan LOH efter patchen när varken han eller jag hittat ett enda 900+ DPS innan patchen..

Dvs vapen i dagsläget om de inte har riktigt grym DPS och bra stats kommer inte sälja.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Fast vad har de haft för andra stats?
Alla 61&62 vapen kan ju få samma stats och DPS som level 63 vapen nu och de verkar droppa mycket oftare.
Innan patchen så hade jag knappt hittat några 800+ DPS vapen alls, efter patchen hittade jag 4 st i mitt första spel, polarn som har kört lite mer har hittat några 1000+ 1h vapen både med och utan LOH efter patchen när varken han eller jag hittat ett enda 900+ DPS innan patchen..

Dvs vapen i dagsläget om de inte har riktigt grym DPS och bra stats kommer inte sälja.

Tycker väl att dom håller sig över medel..

Permalänk
Medlem

Enda jag säljer är för såna små summor, under 50 000 totalt värdelöst, har ett par saker för lite över en halvmiljon där andra vill ha exempel 5-10 miljoner men tro fan man inte efter en vecka har fått sålt skitspel kan varken progressa mycket när man inte får nåt sålt eller hittar bra saker som man själv behöver.

Permalänk
Medlem

Jag brukade hitta en del hyffsade items men sen 1.0.4 så har jag inte fått ett enda item jag kunnat sälja.. och jag är heeeelt luspank

Permalänk
Medlem

Alla ilvl63 items jag fått har varit sämre än 61&62. Dock märker även jag att ah är helt dött. Sålt för max 1mille senaste veckan.
Instämmer med att jag får massor med drops 61&62 med 7-900 dps. Crit dmg på typ varenda item. Inget säljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Tycker väl att dom håller sig över medel..

Jag skulle säga att de ligger under medel efter patchen.
Kollar du AH så finns det flera vapen med högre DPS och både hög LOH samt ledig socket eller crit för under 2 millar så om du lagt upp dessa för 2m så förstår jag att de inte sålt, ser till och med ett vapen som ligger runt 900 dps med både hög LOH och crit damage för under 1 miljon.
Vapenmarknaden lär sjunka ännu mer eftersom just vapen ändrades så mycket i patchen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Jag har upplevt att saker som ligger på Buyout och högt utrop är svårsålda.
Lägger man ut dem för skräppriser så stinger det ändå rätt mycket sista minuterna. Tror folk helt enkelt har mer tålamod att hitta rätt saker helt enkelt. Så man gamblar ju lite om man lägger ut saker tokbilligt med utan buyout, men det är så jag har kört senaste dagarna, har funkat rätt ok. Nu har jag iof inte sålt något superitem, dyraste var nog en ring för 2½ mille som jag tyckte egentligen gick för bra mycket mer än den var värd egentligen. Men folk verkar gilla crit chanse, hur låg den än är...

Jepp, det är bästa sättet att sälja saker på online-budgivning. Exakt samma förfarande funkar även utmärkt på Tradera, Ebay osv. Lyckas man locka tillräckligt många potentiella köpare till ett initialt ruskigt lågt pris, så brukar de förr eller senare börja "bråka" med varandra och priset stiger kraftigt, särskilt när det är nära deadline. Risken att det ska gå åt skogen är dock självklart större; om det finns för få potentiella köpare så går det oftast illa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jag skulle säga att de ligger under medel efter patchen.
Kollar du AH så finns det flera vapen med högre DPS och både hög LOH samt ledig socket eller crit för under 2 millar så om du lagt upp dessa för 2m så förstår jag att de inte sålt, ser till och med ett vapen som ligger runt 900 dps med både hög LOH och crit damage för under 1 miljon.
Vapenmarknaden lär sjunka ännu mer eftersom just vapen ändrades så mycket i patchen.

En effekt där är nog att folk blir mer kräsna vad gäller vilken typ av vapen de köper. Långsamma enhandsvapen blir nog osålda medan det fortfarande går att sälja de som är snabbare. Jag har visserligen bara kollat en gång på vapen efter patchen men det fanns inget svärd som var lika bra som det jag köpt som inte kostade mer än när jag köpte mitt.

Permalänk
Medlem

Känner av liknande, priserna går ner. Fick sälja ett par vantar för 10 miljoner, när de andra som låg uppe låg på det tredubbla. Folk verkar ha tålamod att snipa och invänta. Idag köpte jag grejer till min enchantress för 800k totalt, som hade kostat det tiodubbla för bara en månad sen.

Uppgraderade min MF från 0 till 150 och hittar tre gånger mera rares nu, det hade jag inte haft råd med för en månad sen, så att priserna går ner kan ju vara trevligt samtidigt. Daggers på 800dps ser jag numera som skräp, det går ju knappt att ge bort dem, så man får höja ribban lite...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Känner av liknande, priserna går ner. Fick sälja ett par vantar för 10 miljoner, när de andra som låg uppe låg på det tredubbla. Folk verkar ha tålamod att snipa och invänta. Idag köpte jag grejer till min enchantress för 800k totalt, som hade kostat det tiodubbla för bara en månad sen.

Uppgraderade min MF från 0 till 150 och hittar tre gånger mera rares nu, det hade jag inte haft råd med för en månad sen, så att priserna går ner kan ju vara trevligt samtidigt. Daggers på 800dps ser jag numera som skräp, det går ju knappt att ge bort dem, så man får höja ribban lite...

Ja priserna går ned på det som förut var bra, dock tycker jag det tråkiga med det är att det är svårt att hitta hyffsade saker för en billig penning för många kör Vendor på mycket av det som förr gick bra att spela med.
Vilket för med sig att fattiga som mig får det svårt att uppgradera till något vettigt...

Men kanske skall som du skaffa mer mf. Och med det kanske köra act1 istället för att hanka mig fram i act3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Känner av liknande, priserna går ner. Fick sälja ett par vantar för 10 miljoner, när de andra som låg uppe låg på det tredubbla. Folk verkar ha tålamod att snipa och invänta. Idag köpte jag grejer till min enchantress för 800k totalt, som hade kostat det tiodubbla för bara en månad sen.

Uppgraderade min MF från 0 till 150 och hittar tre gånger mera rares nu, det hade jag inte haft råd med för en månad sen, så att priserna går ner kan ju vara trevligt samtidigt. Daggers på 800dps ser jag numera som skräp, det går ju knappt att ge bort dem, så man får höja ribban lite...

Håller med, trevligt att priserna går .Fast för c:a en månad sedan så köpte jag 2 en-hands x-bow på runt 850dps och gav tillsammans ungefär 4,5miljoner.
Den summan verkar det som om jag inte får tillbaks, vilket gör att jag är pungsparkad gul o. blå.
Det ser ut till att gå bra för dej ändå eftersom du kan sälja saker för 10 miljoner.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Håller med, trevligt att priserna går .Fast för c:a en månad sedan så köpte jag 2 en-hands x-bow på runt 850dps och gav tillsammans ungefär 4,5miljoner.
Den summan verkar det som om jag inte får tillbaks, vilket gör att jag är pungsparkad gul o. blå.
Det ser ut till att gå bra för dej ändå eftersom du kan sälja saker för 10 miljoner.

Känner igen det där, man får nästan aldrig tillbaka vad man gett, om man inte suttit uppe en hel natt och snipat/fyndat.

Ibland kan man hitta riktigt fina enhandare med cold damage(500-600 dps) billigt... Även om den totala skadan går ner(t ex från 70k till 55k) skulle jag aldrig byta bort slow, man får in så mycket mera träffar innan man behöver fly att man hamnar på plus ändå. Använder man "Cull the Weak" så har man 15% till. Med multishot(full broadside) kan man då sänka ner väldigt många snabbt och effektivt, vilket är värdefullt för en DH. Att få sådana bågar med hög crit dmg och socket är ofta inga problem, de är enormt undervärderade på AH överlag.

Vantarna är de bästa jag hittat på flera hundra timmar, så de hör till undantagen. Trodde de var värda flera hundra tusen när jag hittade dem, fick ett glädjerus när sökningen på AH uppenbarade det riktiga värdet. Men med många rares per runda med hög MF, så hittar jag nästan alltid nått att lägga upp, men skippar skit som inte går garanterat för mera än 50k, det tar bara tid och plats nu efter patchen när man hittar så mycket.

En annan sak folk ofta missar, är att värdera grundskada på ringar och amuletter. 30-50 extra skada per ring gör enormt, och en del tar inte betalt för den statsen, utan skickar med den som bonus typ. Men nu är jag nog off topic rejält...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Känner igen det där, man får nästan aldrig tillbaka vad man gett, om man inte suttit uppe en hel natt och snipat/fyndat.

Ibland kan man hitta riktigt fina enhandare med cold damage(500-600 dps) billigt... Även om den totala skadan går ner(t ex från 70k till 55k) skulle jag aldrig byta bort slow, man får in så mycket mera träffar innan man behöver fly att man hamnar på plus ändå. Använder man "Cull the Weak" så har man 15% till. Med multishot(full broadside) kan man då sänka ner väldigt många snabbt och effektivt, vilket är värdefullt för en DH. Att få sådana bågar med hög crit dmg och socket är ofta inga problem, de är enormt undervärderade på AH överlag.

Vantarna är de bästa jag hittat på flera hundra timmar, så de hör till undantagen. Trodde de var värda flera hundra tusen när jag hittade dem, fick ett glädjerus när sökningen på AH uppenbarade det riktiga värdet. Men med många rares per runda med hög MF, så hittar jag nästan alltid nått att lägga upp, men skippar skit som inte går garanterat för mera än 50k, det tar bara tid och plats nu efter patchen när man hittar så mycket.

En annan sak folk ofta missar, är att värdera grundskada på ringar och amuletter. 30-50 extra skada per ring gör enormt, och en del tar inte betalt för den statsen, utan skickar med den som bonus typ. Men nu är jag nog off topic rejält...

Ska man fynda något på Ah så måste man sitta där på natten. Flera gånger har man hittat något bra när klockan är 22.30. Sluttiden brukar då vara 4-5 tim. längre fram.
Dock har jag sett lite fula saker. Det aktuella högsta budet är nästan aldrig uppdaterat när man söker.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Det här går ju inte . Inte en enda sak har jag plockat upp som är värd något för mej, och inte ett dugg har jag fått sålt på AH. Jag går ju för fan i konkurs snart.

Och inte en enda sak som jag behöver har jag råd med på AH heller. Det här spelet är ju snart bara till för dom som har ubergear och som rusar iväg i levels.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Spelet är helt jävla värdelöst, AH är ännu mer värdelöst. Varför ni inte hittar ett skit nu de senaste dagarna är för att Blizzard ändrat drop raten för att få AH att börja sälja igen. I början droppades det fint, fick 2 legendarys samt lite andra fina lvl 63 saker. Riktigt kul att spela efter patchen tänkte jag. Men nej nej, nu efter 3 dagar får jag inte ett skit och ingen av mina polare får något heller.

Och vi alla har börjat lira Guild Wars 2 nu. Diablo 3 är en fail och kommer fortsätta faila. Vad ville dom? Göra en kopia av D2 med 4 akter ungefär samma stuk, lite bättre grafik men totalt mycket sämre i alla aspekter annars. Inget gemytligt och inget kul.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Spelet är helt jävla värdelöst, AH är ännu mer värdelöst. Varför ni inte hittar ett skit nu de senaste dagarna är för att Blizzard ändrat drop raten för att få AH att börja sälja igen. I början droppades det fint, fick 2 legendarys samt lite andra fina lvl 63 saker. Riktigt kul att spela efter patchen tänkte jag. Men nej nej, nu efter 3 dagar får jag inte ett skit och ingen av mina polare får något heller.

Och vi alla har börjat lira Guild Wars 2 nu. Diablo 3 är en fail och kommer fortsätta faila. Vad ville dom? Göra en kopia av D2 med 4 akter ungefär samma stuk, lite bättre grafik men totalt mycket sämre i alla aspekter annars. Inget gemytligt och inget kul.

Med tanke på att ja drog 3 legendarys igår, så vågar ja påstå att du är ute o cyklar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Med tanke på att ja drog 3 legendarys igår, så vågar ja påstå att du är ute o cyklar..

Ok grattis. Med tanke på att jag backas av 3 irl polare samt 15 bra på battlenet samt 96% av forumet på Diablo 3 så är det många som är ute och cyklar. Har du ens läst på lite runt om utan att gå på din egna erfarenhet? Mr jag tror jag är bra.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Spelet är helt jävla värdelöst, AH är ännu mer värdelöst. Varför ni inte hittar ett skit nu de senaste dagarna är för att Blizzard ändrat drop raten för att få AH att börja sälja igen..

Sluta sprida så mycket skitsnack och omotiverade rykten tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Sluta sprida så mycket skitsnack och omotiverade rykten tack.

Ok för du har också underlag för att det inte är så. Kom med mottargument att det inte är så förutom att säga att du hitta en bra sak. En debatt på ett forum om AH stagnerat tack.

Här har vi en av alla 10000 länkar om hur det troligtvis är och varför jag inte sprider omotiverad dynga. http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/5207772439

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator