Hörlurarna gick sönder, garantiärende?

Permalänk
Medlem

Hörlurarna gick sönder, garantiärende?

Hej, köpte ett par hörlurar för 1 månad sedan för 1200kr och häromdagen när jag skulle ta på mig dem så kände jag hur ena sidan gav vika.

Kollade lite närmre på dem o konstatera att skruven hade typ slitit sig från skruvhållaren o en spricka på plasten.

Vart nere på NetOnNet o frågade om jag kunde få ett par nya men de sa att de vart tvungna o skicka i vät dem o det skull kosta mig en slant mellan 200 -800 kr eftersom de sa att risken vart stor att det anser att det vart mitt fel att de gått i sönder eftersom det e en spricka och skruven typ slitits från skruvhållaren.

Så jag undrar nu om garantin o sådant eftersom de e bara en månad gamla, tog mig 3 månader o spara ihop till dessa hörlurar och jag har typ 0 inkomst så jag vill gärna inte punga ut 2-800 kr mer på dem?

Permalänk
Medlem

om man skall vara petnoga så bör de vara garanti för det är uppenbarligen dåligt material som redan efter en månad går sönder av materialutmattning.

eller så är du som min Ex-fru, hörlurskonsumtion på hög nivå, jag slutade köpa fina lurar åt henne för hon döda dem inom 1 månad
helt oberoende på märke eller kvalité.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem

Garanti gäller inte vid egenvållad skada, så är det tydligt att skruven ryckts ut tror jag du får det svårt med ersättning.

*Trådrubrik redigerad* ("dönder" är inget ord jag känner till)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av WDac:

om man skall vara petnoga så bör de vara garanti för det är uppenbarligen dåligt material som redan efter en månad går sönder av materialutmattning.

eller så är du som min Ex-fru, hörlurskonsumtion på hög nivå, jag slutade köpa fina lurar åt henne för hon döda dem inom 1 månad
helt oberoende på märke eller kvalité.

Känner igen detta, hon har nog bränt ut 5-7 par hörlurar här på strax under året. Förstår verkligen inte vad hon gör.

Ont: Troligtvis så kommer dom säga att det är ditt fel, det är inte ofta ett par lurar går sönder utan grov yttre påverkan.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Garanti gäller inte vid egenvållad skada, så är det tydligt att skruven ryckts ut tror jag du får det svårt med ersättning.

*Trådrubrik redigerad* ("dönder" är inget ord jag känner till)

Förkylt tngt-bord?

OT, i sådana här ärenden har jag lärt mig att det hjälper om man visar en tydlig irritation till säljaren över den dåliga kvaliteten och med lite argare attityd påpeka att detta får de fixa i rappet. Observera att med irritation och arg attityd så menar jag inte att man ska va otrevlig mot säljaren, tvärtom. Men däremot vara tydlig med hur förbannad man är på kvaliteten på produkten.

Kommer man bara in lite bortkommet med: -Eeeeeh, har ni möjlighet att vara snälla och ta detta på garantin? så är man körd direkt. Var tydlig med att ställa krav på produkten borde hålla kvalitet efter pris.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det möjligtvis ett par G930? De är notoriska på att ge sig i "gångjärnet", jag skulle vända mig direkt till Logitech isåfall. De har en helt grym kundservice!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?