Permalänk
Medlem

Ny skärm, hjälp!

Hej! Jag har flera frågor angående BenQ 24" LED XL2420T 120hz skärmen som jag beställde från komplett under deras dunder-rea idag.
Länk -> https://www.inet.se/produkt/2203191/benq-tft-24-xl2420t-120hz

1. Vilka kablar är optimalt att använda sig utav för att spela fps spel? Hört snack om att det bara går komma upp i 120Hz med en DVI-I Dual Link Kabel eller eventuellt en Displayport. Var kan jag hitta kablarna i så fall? (LÄNK PLEASE.)

2. HDMI-kabel bättre för film, redigering etc.? I så fall köpa?

3. Dålig färgkvalité? Någon som har erfarenheter utav bra inställningar på den?

4. Ska köpa näst intill allt nytt till datorn (Moderkort, Grafikkort, Nätaggregat, processor), något jag behöver tänka på med hänsyn till skärmen?

Ange gärna vilken/vilka av frågorna ni svarar på i er feedback. Tack på förhand!

MVH

Martin

Permalänk

1. DVI dual gör så att du kan få ut 120hz, den hänger med skärmen.
2. Tror DVI dual är bästa alternativet, dock inte säker på detta.
3. Färgerna ser inte verklighetstrogna ut. Kommer med urusla inställningar från början, dock lyckades jag hitta en video på Youtube som visade hur man fick bättre. Skärmen duger till spel, men skulle inte satsa på den för att kolla på film med eller redigera.
4. Grafikkortet ska ha DVI dual utgång. Sen om du vill ha 3D med Nvidia 3D vision så måste du ta ett Nvidia Geforce grafikkort. AMD funkar inte.

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem

Tack för de upplysande svaren! Du har inte möjlighet att ge mig länken till videon @ youtube?

Permalänk
Skrivet av kTeddy:

Tack för de upplysande svaren! Du har inte möjlighet att ge mig länken till videon @ youtube?

http://www.youtube.com/watch?v=aw6DxvVjblE

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem

Dual DVI-kabel följer med. Färgerna är ett skämt och blir inte bra med konfiguration.

HDMI eller DVI spelar ingen roll. Så länge det är digital signal så är det bra.