Battlefield 3: New patch 4 September

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

I princip ja, bättre flyt bättre prestation. Inte för att jag spelar i någon klan eller så men jag tycker det är roligare att skjuta många och dö lite utan att för den sakens skull ligga i en buske >200m ifrån all action

Kör allt på low eller off, network smoothing har jag avslaget.

Grafiken på low är ändå ett underbart lyft ifrån consol världen där jag kommer ifrån.

Ok, då förstår jag. Men med så kraftig hårdvara är det ju också lite synd att din burk inte används till fullo nu när du kör på low. Men det är person till person hur man vill använda datorn.:D

Sen detta med att grafiken på low är ändå ett underbart lyft ifrån consol vet jag inte om jag törs hålla med dig om, eftersom DICE själva har sagt att low på PC är det högsta konsolerna klarar, så du kör på samma grafik som dem, alltså inget lyft alls. Men det kan hända att de ändrat det också.

Permalänk
Medlem

AK var en riktig besvikelse.. Galet mycket buggar, låg SPM (Gällde alla på servern max 6k efter 15min spelade Rank 46+ på alla)...

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Ok, då förstår jag. Men med så kraftig hårdvara är det ju också lite synd att din burk inte används till fullo nu när du kör på low. Men det är person till person hur man vill använda datorn.:D

Sen detta med att grafiken på low är ändå ett underbart lyft ifrån consol vet jag inte om jag törs hålla med dig om, eftersom DICE själva har sagt att low på PC är det högsta konsolerna klarar, så du kör på samma grafik som dem, alltså inget lyft alls. Men det kan hända att de ändrat det också.

Jo det kan ju vara lite slöseri, och ibland så drar jag upp om jag vill bara lalla på lite så helt bortkastat är det ju inte, men jag skulle nog behöva ett mycket större chassi än mitt Corsair 600T om jag skulle köra på hög upplösning hela tiden på low så blir mitt nedre gtx 580 ca 88c varmt. Då belastas de inte mycket mer än 50%

Jo men nu måste du nästan kolla min profil, jag spelar på PS3 där måste man köra i 576P för att spelet ska flyta så för mig är det ett lyft. På xbox360 kan man köra i 720p utan problem

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Skrivet av cLi:

AK var en riktig besvikelse.. Galet mycket buggar, låg SPM (Gällde alla på servern max 6k efter 15min spelade Rank 46+ på alla)...

Jasså har du provkört på PC? Eller är det på console? Jag har hört från folket som spelar i samma klan som jag på PS3an att det är lite action.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Jasså har du provkört på PC? Eller är det på console? Jag har hört från folket som spelar i samma klan som jag på PS3an att det är lite action.

PS3 och dom servrarna jag lirade på igår så va det kass action.. Bara massor av JAVs osv. Visst smällde det mycket men på PS3 så är det alldeles för lite tanks för att det ska bli intressant, kommer dock fortsätta spela AK så jätte kasst är det inte

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Avstängd

Hoppas att Armored får tillbaka mitt sug för BF3.
Synd är det dock att inga nya vapen kom med assignments): Hade hoppats på Garand, haha.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Jo det kan ju vara lite slöseri, och ibland så drar jag upp om jag vill bara lalla på lite så helt bortkastat är det ju inte, men jag skulle nog behöva ett mycket större chassi än mitt Corsair 600T om jag skulle köra på hög upplösning hela tiden på low så blir mitt nedre gtx 580 ca 88c varmt. Då belastas de inte mycket mer än 50%

Jo men nu måste du nästan kolla min profil, jag spelar på PS3 där måste man köra i 576P för att spelet ska flyta så för mig är det ett lyft. På xbox360 kan man köra i 720p utan problem

Hur mycket ökar det då om du skulle höja till High/Ultra? För är det verkligen så dålig kylning i det, för något större chassi behöver du nog inte, sitter på ett Carbide 500R och mitt GTX 590 når de graderna på Ultra och som jag fattat är detta normalt. Ligger i idle 39-43 grader och då har jag inte blåst ur den på dam på ett tag, skall nog göra det i helgen.

Permalänk
Medlem

"Removed flares from gunner position in helicopters. With the right combination of unlocks, an attack helicopter could be effectively invulnerable to lock on missiles. Removing the flares from the gunner balances the attack helicopter against ground fire."

Tumme upp!

Kan de även göra så att Jets går in i Stal om de flyger för långsamt så kanske man även kan börja köra på banor med flyg och helisar

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Hur mycket ökar det då om du skulle höja till High/Ultra? För är det verkligen så dålig kylning i det, för något större chassi behöver du nog inte, sitter på ett Carbide 500R och mitt GTX 590 når de graderna på Ultra och som jag fattat är detta normalt. Ligger i idle 39-43 grader och då har jag inte blåst ur den på dam på ett tag, skall nog göra det i helgen.

Det blir ju inte så mycket varmare tror jag, får lov att göra ett test ikväll.

Så ser det ut i lådan, har plockat bort lite saker.

Plockade av chassiet på ena GPU kortet på inrådan från en kille på Asus som hänger här på forumet, Funderar på ta bort det andra också.

Nu är vi lite O/T men tja.

Upplevelsen är bättre efter patchen, vet inte om de skalat ned något ytterligare men allt känns som mjukare från något som redan var bra med mina inställningar.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av cLi:

PS3 och dom servrarna jag lirade på igår så va det kass action.. Bara massor av JAVs osv. Visst smällde det mycket men på PS3 så är det alldeles för lite tanks för att det ska bli intressant, kommer dock fortsätta spela AK så jätte kasst är det inte

Blir nog mer fart med 64 spelare

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

bara jag jag som försökte hitta en A K server när det dök upp efter uppdateringen, även fast man visste att det inte skulle gå för att det släpps den 11e

"Tänk om det funkar!" O.o! sedan i mina tankar, jag är en idiot...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cLi:

PS3 och dom servrarna jag lirade på igår så va det kass action.. Bara massor av JAVs osv. Visst smällde det mycket men på PS3 så är det alldeles för lite tanks för att det ska bli intressant, kommer dock fortsätta spela AK så jätte kasst är det inte

Kanske p.g.a att du kör på PS3 med max 24 spelare...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Det blir ju inte så mycket varmare tror jag, får lov att göra ett test ikväll.

https://lh3.googleusercontent.com/-pIzhwjQI3rE/T6QASXbxYVI/AA...

Så ser det ut i lådan, har plockat bort lite saker.

Plockade av chassiet på ena GPU kortet på inrådan från en kille på Asus som hänger här på forumet, Funderar på ta bort det andra också.

Nu är vi lite O/T men tja.

Upplevelsen är bättre efter patchen, vet inte om de skalat ned något ytterligare men allt känns som mjukare från något som redan var bra med mina inställningar.

Gör ett test du:D

Permalänk

Är det jag som inbillar mig eller har fps:en blivit stabilare?
Sedan verkar flyg och heli blivit bra mycket sämre då det blev baserape på Kharg island för första gången för mig igår. Var lerduveskytte på plan och helis som for i backen direkt. Förut har det inte varit några problem för flyget att krossa tanksen för utbrytning på den banan. Eller var det bara kasst folk i luften? Har inte varit med om en sådan ojämn omgång förut (om man inte jämför med Metro).

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Är det jag som inbillar mig eller har fps:en blivit stabilare?
Sedan verkar flyg och heli blivit bra mycket sämre då det blev baserape på Kharg island för första gången för mig igår. Var lerduveskytte på plan och helis som for i backen direkt. Förut har det inte varit några problem för flyget att krossa tanksen för utbrytning på den banan. Eller var det bara kasst folk i luften? Har inte varit med om en sådan ojämn omgång förut (om man inte jämför med Metro).

Det var nog du som hade lite otur att hamna med lite sämre lagkamrater, skulle jag tro:(

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Jag förstår ärligt talat inte vad alla menar med detta? Jag har inte haft något större problem med Battlefield 3 över huvud taget sedan release, vissa fick ju "rubber-banding" och det kan jag förstå var irriterande men det blev ju fixat så vad är det nu som är fel?

Driver du och dom 11 personerna som gillar din kommentar? Om jag säger Hitbox, Badluck, Delay, folk som hoppar över hinder när man skjuter på dom, vad säger du då?

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Det var nog du som hade lite otur att hamna med lite sämre lagkamrater, skulle jag tro:(

Nu var ju jag i det laget som "baserapade". Satt i en T-90 vid A och sköt ner jets och heli med canister på löpande band. Har aldrig varit så lätt att plocka flyg så jag undrar om det har med patchen att göra. Men som du skrev så var det nog lite sämre motståndare eller inte lite sämre utan mycket sämre

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Driver du och dom 11 personerna som gillar din kommentar? Om jag säger Hitbox, Badluck, Delay, folk som hoppar över hinder när man skjuter på dom, vad säger du då?

Hitbox: Den är perfekt, ge mig ett exempel där hitboxen är konstig?
Badluck: Det får man om man dödar sig själv eller går utanför kartan, gör inte det=Solved
Delay: Om du menar när man tar skydd och ändå dör så tycker jag att det är "realistiskt" på det sättet att kulorna träffar en men man är vid medvetandet i 1-2 sekunder till och dör sedan Det spelar ju ändå ingen roll för den som man blev skjuten av fick inget övertag, för den spelaren så träffade kulorna innan du tog skydd.

Antagligen kan man hoppa över ett hinder när man blir beskjuten? :S

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Nu var ju jag i det laget som "baserapade". Satt i en T-90 vid A och sköt ner jets och heli med canister på löpande band. Har aldrig varit så lätt att plocka flyg så jag undrar om det har med patchen att göra. Men som du skrev så var det nog lite sämre motståndare eller inte lite sämre utan mycket sämre

Haha, jaha det var så det var:D Men som sagt det är många servrar som det blir sådär och det blir värre när det blir en sån situation som du upplevde, för folk blir irriterade, okoncentrerade och får panik när det blir baserape, eftersom de är instängda i basen och då gör de allt för att komma förbi även om de skiter sig. Därför man ser fullt i folk som börjar klaga på baserape i chaten eller lämnar för de lyckas inte ta sig ut:D

Permalänk
Skrivet av Blesk:

Jag kan bara hålla med om att man i sällsynta fall inte kan reviva, dock är det inte alls något jag upplever irriterande och höjer en näve åt EA för. Jag kan förstå att det kan spela roll i E-sport sammanhang, klan-spel, cup osv. Men annars tycker inte att det är något att gnälla över. Mig händer det kanske en gång på 40 typ.

Claymores håller jag med om, de känns som att det inte riktigt fungerar som det är tänkt.

Slutligen TV-missil i helokoptern, den upplåsningen har jag inte än så det kan jag inte uttala mig om, men det låter väldigt irriterande.

I övrigt så har jag under 150timmar+ aldrig upplevt något av det övriga.

Testa köra metro rush på första steget, du kommer inte kunna reviva ngn som dör under buskarna. Skit jobbigt

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Haha, jaha det var så det var:D Men som sagt det är många servrar som det blir sådär och det blir värre när det blir en sån situation som du upplevde, för folk blir irriterade, okoncentrerade och får panik när det blir baserape, eftersom de är instängda i basen och då gör de allt för att komma förbi även om de skiter sig. Därför man ser fullt i folk som börjar klaga på baserape i chaten eller lämnar för de lyckas inte ta sig ut:D

Jag var ju bara vid A och försvarade den flaggan Förut så har det inte varit några problem att bryta sig ut på Kharg Iland.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Ok, då förstår jag. Men med så kraftig hårdvara är det ju också lite synd att din burk inte används till fullo nu när du kör på low. Men det är person till person hur man vill använda datorn.:D

Sen detta med att grafiken på low är ändå ett underbart lyft ifrån consol vet jag inte om jag törs hålla med dig om, eftersom DICE själva har sagt att low på PC är det högsta konsolerna klarar, så du kör på samma grafik som dem, alltså inget lyft alls. Men det kan hända att de ändrat det också.

Hmm, att köra allt på low (Utom mesh) ger dit en stor fördel mot HIge/ultra du får en mycket skarpare bild och ser folk bättre. Du ser längre osv. Så oavsett burk kör jag LOW på allt för att få en fördel mot andra spelare.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Hmm, att köra allt på low (Utom mesh) ger dit en stor fördel mot HIge/ultra du får en mycket skarpare bild och ser folk bättre. Du ser längre osv. Så oavsett burk kör jag LOW på allt för att få en fördel mot andra spelare.

Jo, det gör det, men om man ska kolla på den hårdvara han har så är det ju ändå synd att se att inte kraften ur hårdvaran inte kommer till använding. Men som sagt det är person till person, jag har inte tvingat han att köra på High/Ultra.

Permalänk
Medlem

Försöker uppdatera, får detta, den bara stannar där.

(Vet att det står "reparerar inställning", men exakt samma sak händer under uppdateringen).

Edit: Och nu även detta:

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att jag redan kan se Armored Kill i serverlistan? Har inte laddat ner uppdateringen än, men ligger armored kill med i denna uppdateringen eller måste man ladda ner ännu mer när det väl släpps? Det var nästan vecka på tisdag va?

Edit: Jaha, det har alltså släppts för Premium-medlemmar. Trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Försöker uppdatera, får detta, den bara stannar där. http://gyazo.com/8531030b71509523478257acb9764934.png?1346861...

(Vet att det står "reparerar inställning", men exakt samma sak händer under uppdateringen).

Edit: Och nu även detta: http://gyazo.com/82b2e8c02cf1b0289d6c768b6fd59aa8.png?1346861...

Mitt fungerade efter jag valde att reparera installationen.
Hoppas du får rätt på det!

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaULF:

Mitt fungerade efter jag valde att reparera installationen.
Hoppas du får rätt på det!

Varken eller fungerade som de skulle, testar omstart av datorn.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Varken eller fungerade som de skulle, testar omstart av datorn.

Testa logga ut från Battlelog och starta om Origin, funkade för en kompis.

Permalänk
Medlem

Jag gav upp och tryckte "Avinstallation", vad händer jo?

"BF3 är nu uppdaterade".

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Hitbox: Den är perfekt, ge mig ett exempel där hitboxen är konstig?
Badluck: Det får man om man dödar sig själv eller går utanför kartan, gör inte det=Solved
Delay: Om du menar när man tar skydd och ändå dör så tycker jag att det är "realistiskt" på det sättet att kulorna träffar en men man är vid medvetandet i 1-2 sekunder till och dör sedan Det spelar ju ändå ingen roll för den som man blev skjuten av fick inget övertag, för den spelaren så träffade kulorna innan du tog skydd.

Antagligen kan man hoppa över ett hinder när man blir beskjuten? :S

Om någon hoppar över ett staket tex så går det inte att träffa om du siktar på gubben. Måste typ skjuta där han kommer landa.

Delayen är sjukt irriterande och det som förstör bf3 mest, det är inte bara att du dör efter du gått i skydd utan man kan plötsligt dö för att sedan se han som sköt dig komma runt hörnet 1 sekund efter (då det är riktigt illa). Och som du säger att "träffade kulorna innan du tog skydd" ja det beror ju på att man inte ens har märkt att man blivit träffad..
Badluck kan också inträffa när man springer på marken utan någon synlig anledning.

Tycker patchen var helt okey men fruktansvärt kasst av dom att inte fixa dom välkända småbuggarna som vissa har nämnt.
Deployscreen buggen, inget crosshair när man blir revivad och den jävla chatten som tex ibland byter från vanlig chat till squadchat bara för man skriver något som har "L" med i meningen, för att nämna några av dom jobbigaste.