Inte helt sant ;), film bolagen bryr sig haha.
Själv är jag uppfödd med att man sprider information och data.
Det var inget jag såg som olagligt när jag var yngre, och då fildelades det en hel del.
Så att det inte är okej att fildela idag(och att man dessutom kan få sjuka straff) är helt galet i min värld.
Man kan undra vafan som händer egentligen.
Mitt största problem jag har är att företagen kräver lika mycket pengar för sin produkt. Lika mycket pengar som alla andra företag tar för sin.
Tex. Företag1 säljer en film för 200kr och den är jävligt bra. I det fallet ser jag inte varför man inte skulle betala/betala lite iaf
Men sen så händer det att företag2 släpper världens jävla skit film, kräver lika mycket pengar. Och sen när de ser att några har tankat filmen istället
för att filmen knappt är värd 5 kronor så säger dom "-Dom får inte ladda hem våran film, dom måste betala blabla" Det är fildelarnas fel att det går så dåligt. Det är inte så att det är DOM som har gjort en så jävla kass film att de borde be om ursäkt nästan?
Är typ som Ubisoft som gör skit spel och skyller på att deras business går dåligt pga piratkopiering.
Nej, så är det inte. Det går dåligt för att ni gör spel utan någon slags innovation ELLER kvalité.
Det är, och kommer alltid vara långfingret jag visar dessa hajar.
Stödjer hällre företag som faktiskt förtjänar ett handslag för att de gjort något nytt.
(tex Minecraft, DayZ) räknar jag in där. Det kanske inte är de bästa spelen, men de har fortfarande fört in något nytt och intressant.
Mena mer som moraliskt sätt som folk tänker, dvs fildelning ligger på lika låg nivå som fortkörning.