Funkar min dator till League Of legends?

Permalänk

Funkar min dator till League Of legends?

Hej, vet inte om det är fel tråd eller inte. Hittade inte någon annan, kanske är blind trotsallt. Menmen! Tror ni min gamla dator klarar av League of legends?

Specs : Radeon Graphics HD 6470M 1GB
AMD E-350 Processor 1.60 GHz
4GB Ram
500 gb hdd

Allt som behövs nämnas antar jag ? ..
Väldigt tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem

Lite dålig titel...

Prova med: http://www.systemrequirementslab.com/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Lite dålig titel...

Prova med: http://www.systemrequirementslab.com/

Skickades från m.sweclockers.com

och det är ...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrickyZ*720:

och det är ...?

gå in på can you run it och välj spelet league of legends detta är inget virus helt ofarligt har själv gjort det en massa gånger sen kan du se om din dator klarar av spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrickyZ*720:

och det är ...?

Skrivet av shawn882:

gå in på can you run it och välj spelet league of legends detta är inget virus helt ofarligt har själv gjort det en massa gånger sen kan du se om din dator klarar av spelet!

Sidan verkar vara nere, det var nog det TS syftade på. Men den kom upp igen medan jag skrev posten.

Angående datorn så är jag lite osäker. Känns inte som om det kommer bli någon vidare rolig upplevelse, men det är väl bara att ladda ner och testa eller?

Permalänk

Eller så installerar man spelet och testar?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

svårt o tro att du kommer det :S

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the_speed:

Eller så installerar man spelet och testar?

precis, varför göra något enkelt till något krångligt? spelet är gratis, bara o ladda ner o testa, går det inte så går det inte.

Permalänk
Medlem

Nej. den är för dålig

Visa signatur

Chassi|NXZT Phantom Moderkort|Asrock Extreme3 Gen3 Z68 RAM|Corsair Vengence 2x4gb 1600mhz Processor|Intel i5 2500K @ 4.2ghz Grafikkort| ASUS Radeon6950 DirectCU II @ 900mhz PSU|Corsair TX750W Kylare|Cooler Master 212+ Scythe Gentle Typhoon 1450rpm SSD|OCZ Vertex 3 120gb|

Permalänk
Medlem

nja på mega low i grafik så kan det ju faktiskt gå, möjligen att det komma lagga lite vid fulla team fights men kolla länken eller bara intstalera och testa

Permalänk
Medlem

Som innan.. installera och testa ett custom game..

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk

Hehe, ska installera och testa det. Ska köpa min nya dator om 2 veckor. Vill bara ha någonting att spela just nu c: !

Permalänk
Skrivet av Racka:

Sidan verkar vara nere, det var nog det TS syftade på. Men den kom upp igen medan jag skrev posten.

Angående datorn så är jag lite osäker. Känns inte som om det kommer bli någon vidare rolig upplevelse, men det är väl bara att ladda ner och testa eller?

Ja, när jag klickade på länken så hände ingenting.. (:

Permalänk
Medlem

Klart den klarar LoL!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Ojdå! Har glömt att skriva här.. Installerade lol, spelar lol på högsta grafiken, med drygt 40 i fps. Droppar ibland till 30, och går upp snabbt igen, fast det laggar aldrig. )

Permalänk
Skrivet av TrickyZ*720:

och det är ...?

tryck på länken ....?

Permalänk
Medlem

Jag kunde spela det på min skoldator på medium/low innan jag visste att jag körde på integrerad grafik..
jag körde alltså på en i5 laptop processor med integrerad grafik i 60 fps (kunde gå ner till 50 ibland)
Så om jag får gissa, ja, du kommer kunna köra det

Permalänk
Moderator
Moderator

*uppdaterad trådtitel*

Jag fixade din trådtitel men du får gärna skapa lite bättre och mer beskrivande namn nästa gång, så får du lättare hjälp med exakt det du frågar efter. Då ser de som har kunskapen att du undrar. Hjälp dig själv att få hjälp från oss?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nej, datorn kommer få blåskärm och börja brinna;) Frågan är inte OM din dator klarar det utan HUR den klarar spelet, vilket jag skulle säga ok med dem lägsta inställningarna

Permalänk
Skrivet av Lan:

*uppdaterad trådtitel*

Jag fixade din trådtitel men du får gärna skapa lite bättre och mer beskrivande namn nästa gång, så får du lättare hjälp med exakt det du frågar efter. Då ser de som har kunskapen att du undrar. Hjälp dig själv att få hjälp från oss?

Okej Tack!