Permalänk
Medlem

antistatarmband

Istället för att köpa ett sådant armband.kan man inte skala en smal elkabel så man får ut koppar tråden.och ta den koppar tråden runt handleden och sedan till chassit.? Man blir ju jordad av det och det är väl meningen med antistatarmband att få samma minus pol som chassit. Nån som vet eller testat det ? Mvh

Permalänk

Ett antistatarmband är mer än en ledare, det behövs ett motstånd också.
Jag har aldrig demonterat något så jag vet inte hur de bygger dessa, men min chansning är att de använder motståndstråd med rätt motstånd per meter för den längd de tillverkar.
Jag skulle gå till Kjell o Co och köpa ett i stället för att försöka ordna något hemma; de kostar inte många tior.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Du har ett armband för att du vill ha samma potential som med chassit och komponenterna. Men de känns som att om du inte vill lägga ut 50Kr så kan du skita i de överhuvudtaget:)

Permalänk
Medlem

köp ett riktigt, och det är inte "jord" du är ute efter, det är noll potential skillnad.
(det kan vara direkt ohälsosamt att jorda ner sig själv med en vanlig tråd, med lite otur etc..)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

sök på 'antistatarmband' och du lär få svar.

§ 2
Innan du skriver

För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

* tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.