Förslag på nya hörlurar + ljudkort, budget på ~3000:-
Hallå.
Är nu dags att skaffa ett par nya lurar och tänkte satsa på lite bättre kvalitet istället för de ~400 kronors lurarna som det tidigare blivit. Kan tänkas gå lite över 3000:- för lurar+kort om det blir stor skillnad. Dock är jag inte så kräsen vad gäller ljud och tror nog att det mesta blir mycket bättre än vad jag är van vid sen tidigare.
Lurarna kommer mestadels att användas till musik men även lite film/spel, så några "allround" lurar hade passat bra, om det finns?
Musik som spelas är mestadels metal, rock, hårdrock och även lite techno/trance (även om man är en allätare vad gäller musik, så det mesta kommer att spelar nån gång) så gärna några som låter klart men ändå har lite lagom, bra, bas.
Helst ska de vara heltäckande, öppna/slutna spelar inte så stor roll, bara det som ger bäst ljud för pengarna.
Har kollat runt och läst lite och kommit fram till att AKG/Sennheiser verkar ha de bästa i denna prisklassen, kan det stämma?
Funderade på om man skulle skaffa ett par trådlösa för att slippa sladd men vet inte om ljudet blir lidande p.g.a. det? Kollat på bl.a. Sennheiser RS170/180 som verkar ha fått hyfsad kritik, tänkte iväg och försöka provlyssna på dem också för att se vad man tycker.
Någon som har något annat förslag på ett par lurar som kan tänkas passa mig och min musiksmak? Denon AH-D2000 verkar som de hade passat också men tycks inte finnas någonstans att köpa? Någon nyare modell som kommit som är likvärdig?
Sen har jag ingen koll på ljudkort, hört gott om Asus Xonar olika modeller dock. Någon där som kan passa, kommer bara användas till hörlurar + en mic.
Tacksam för att hjälp i denna djungeln!