Permalänk
Medlem

Sms betalning

Hej swec! hade sönder min telefon häromdagen så nappade på cdons "Sony ST21i Xperia Tipo Classic Black - 1000kr samtal ingår!"

Då jag redan har ett abonnemang som jag ringer grattis med, så undrar jag om det finns något vettigt man kan köpa med sms betalning?

tips är varmt välkomna

Mvh J

Permalänk

Du vill köpa saker för de fria sms/samtal du får med abonnemanget? Det enda som är "fritt" är om du ringer eller smsar till andra telefoner. Köper du saker via sms (typ SL biljetter) debiteras du iaf då de inte ingår i de fria minuterna/sms.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Hedersmedlem

Om det står "1000kr samtal ingår" så är det nog just det som ingår, tvivlar på att du kan använda den tusingen att köpa saker/tjänster för.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Gäller ej vid betaltjänster... läs avtalet....

Permalänk
Skrivet av lordnotan:

Du vill köpa saker för de fria sms/samtal du får med abonnemanget? Det enda som är "fritt" är om du ringer eller smsar till andra telefoner. Köper du saker via sms (typ SL biljetter) debiteras du iaf då de inte ingår i de fria minuterna/sms.

Skrivet av Phukkitt:

Om det står "1000kr samtal ingår" så är det nog just det som ingår, tvivlar på att du kan använda den tusingen att köpa saker/tjänster för.

Skrivet av Sparvone:

Gäller ej vid betaltjänster... läs avtalet....

Vanligtvis har ni rätt, men i det här fallet verkar det handla om ett kontantkort laddat med pengar:
http://cdon.se/hemelektronik/sony_st21i_xperia_tipo_classic_b...

Eftersom kontantkort är anonyma kan man inte debiteras utöver det saldo som finns på kortet, alltså borde sms-köp vara möjligt. Dock så är det allt vanligare att man måste registrera sitt kontantkort för att kunna göra sms-betalningar (tex. sl)