Apple lanserar Iphone 5

Permalänk
Medlem

billigt

199$ var inte det sjukt billigt? Eller skyhöjer dom priserna när dom kommer till sverige?

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

sweclockers är såna j**** apple lovers, varför gjorde ni inte lika fin reklam för Nokias nya Lumia 920?

Lumia 920 är så sjukt mycket bättre än denna. Apple det är dags att gå och lägga sig nu va för iphone 5 suger pung och inte ens 4g nätet kommer fungera i Sverige. bra gjort. För att sen snacka om skärmen....... bra gjort där med.

även om det var givet att jag hellre skulle köpa en Lumia 920 redan innan så inser ju jag nu vilken grym telefon den måste vara när inte ens apple kommer i närheten av innovativitet.

en stor FLOPP..

Varför exakt skulle de? Hur många användare finns det ens för Windows Phone? 10?

Rent hårdvarumässigt så ter sig det inte var någon direkt fördel till 920.

Permalänk
Skrivet av obeleaf:

199$ var inte det sjukt billigt? Eller skyhöjer dom priserna när dom kommer till sverige?

Ja?! Passa på å ta några gratis iphone 4 också!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

ingen trådlös laddning
Vore smidigt, men inte någon deal breaker direkt.

ingen stor skärm
Man behöver inte heller använda två händer alternativt ha dasslock till händer för att använda den. Jag gillar S3, det är en bra lur. Men jag skulle aldrig köpa något så stort. Absolut inte note. Min smärtgräns går definitivt vid 4,3"(S2), fast inte heller den är riktigt bekväm med enhandsfattning. Fina färger dock. För stor skärm är nog den fetaste deal breakern hos en telefon för tillfället.

ingen USB
Dockan har sina fördelar, både gamla och nya. Blir ett för långt inlägg om jag ska rada upp alla.

ingen röststyrning på svenska
Hur bra fungerar androids variant? Har den uppdaterats? Vid lanseringen verkade den knappt fungera. Och jag ser hellre ingen alls, än en dåligt fungerande. Dåligt implementerade funktioner är ett större irritationsmoment för mig än saknade. Tror i och för sig inte att jag själv skulle använda det till mer än att diktera sms vid bilkörning. Men men.

inga widgets
Poäng. Vet dock inte om jag saknar det. Har det i OSX men det är inget jag använder.

ingen bra batteritid
Den är bättre än tidigare. Och även om den inte var allt för mycket att hurra för, räckte den. Oavsett om jag har 10%, 25% eller 60% kvar när jag går och lägger mig sätter jag den på laddning. Oavsett vad jag skulle ha för telefon. Sällan jag går utanför dörren utan en telefon på 100% i och med att man aldrig vet hur länge man blir borta. En timme eller ett dygn.

inget utbytbart batteri
Seriöst? Går du runt med ett batteri i fickan? Om ja, jisses. Du är nog i stort sett själv om det. En otrolig minoritet som har behovet, och en ännu mindre minoritet som faktiskt utnyttjar det.

inget utbyggbart minne (sdkort!)
Samma här, fiffigt om det gick. Men absoluta merparten av användarna använder förmodligen ett kort. Lika bra att bygga in det om telefonen kan göras mer slimmad.Speciellt i och med att korten är så små så att dom är otroligt lätta att fippla bort.

ingen smart stay
Ingen kommentar, vet helt enkelt inte vad du menar.

ingen äkta multitasking
I vilket läge har du nytta av 'äkta' multitasking i en mobiltelefon. I vardagen dvs.

ingen nfc
Finns mig veterligen inget som använder sig av nfc än, så än på ett tag är det ingen brist.

4G/LTE vet vi inte 100% säkert ännu men de löser dom nog.
Det får vi hoppas, vore faktiskt ett riktigt minus.

Mina tjugo cent. Sitter på en iphone4, och kommer förmodligen inte uppgradera. Men gör jag det blir det en iphone5. De android-mobiler som är aktuella, är helt enkelt för stora. Det går bara inte. WP8 ska jag väl inte räkna bort helt, i och med att jag inte klämt på någon. Men baserat på vad jag tycker om windows på en desktop-burk, har jag svårt att se att det blir succé mobilt.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obeleaf:

Det är väl som vanligt med ett kontrakt. Grundmodellen brukar som vanligt ligga runt 5500-6000kr vid introduktion i Sverige.

Permalänk
Skrivet av obeleaf:

Det är om man binder sig till ett kontrakt i två år

EDIT: för seg...

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på priset mest av allt? 400 dollar är ju drygt 2 500 spänn ju, en galaxy s3 kostar väl närmare 6 000? En ny 4s är väl lika dyr den med, väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

I slutet av året ligger dom efter, igen. Som med allt annat.

Det tog ca 8 månader för Androidlägret att komma ikapp iPhone 4S grafiska prestanda...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

För att Apple ska få smaka på sin egen medicin.
Dom förtjänar pisk tillbaka efter hur illa dom uppfört sig.

Samt skulle det leda till mer debatt kring hur mjukvarupatent hämnar innovation och konkurrens så att vi kan få patent reform och bli av med mjukvarupatent som är till mer skada än nytta.

Och det blir inte ännu mer sandlåda då?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Varför?

Tycker det är spännande med alla människor som säger att Apple är hemska monster men det är skitballt om Samsung gör samma sak.

Men saken är ju att det har varit så mycket bråk om patent på sistone
med som exempel Apples fyrkant med avrundade hörn.

Att folk fortfarande inte tycker speciellt mycket om Apple är väl kanske inte bara om själva hårdvaran
dom slänger ihop, även hur ett företag beter sig ute på marknaden.
Jag är varken Android eller Apple fanboy, men har tappat min respekt för apple iom deras
förbannade patentkrig om redigt löjliga saker och deras priser som är skyhöga.

Jag kan tänka mig köpa en apple produkt när deras priser är okej till förhållandet av hårdvaran.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jag tänkte först "OMG satans vad billig den är!" men sen såg jag "Requires new two-year wireless service contract." på deras hemsida.

Jag väntar och ser hur mkt den kostar när den kommer till Sverige och jämför med Nokia Lumia 920. Lutar mer mot Lumia 920 om priset är rätt. Jag svor åt migsjälv för några år sedan att jag inte skulle köpa någon med Apple-produkt p.g.a. iTunes (till Windows)... Men det kanske har blivit bättre nu?

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cove:

näe det är skönt att de kan slänga det jobbet på apps utvecklarna istället.
mm de är nog väldigt förberedda, ser ut som de får tillgång till det. ungefär nu
http://www.engadget.com/2012/09/12/ios-6-seeded-to-developers...

iOS är inte hårdvara och detta gäller även GM, beta och developers har de haft tillgång till sedan Juni

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Är ingen Iphone ägare och kommer aldrig bli men måste säga att den var riktigt snygg, och 3d vy i kartprogramet såg häftigt ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Durkadur:

Jasså på vilket sätt märker du att jag föredrar Android?

Tja, du säger det ju rakt ut i denna kommentar t.ex

Visa signatur

Permalänk
Medlem

glad att jag inte har haft en enda iphone, ser ut som den tränden kommer att hålla i sej

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och det blir inte ännu mer sandlåda då?!

Klart det inte skulle...det är bara Apple som kan göra fel vet du väl? Att Microsoft hotar med stämningar och tar saftiga licensavgifter från så gott som alla stora Android-tillverkare eller att Motorola/Google försöker få säljstopp på massa Microsoft produkter och även, precis som Samsung försöker utnyttja sina FRAND patent är ju helt i sin ordning...Nä, det är bara Apple som bråkar i denna sandlåda, ingen annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBorking:

Hör mycket tjafs om NFC, vem )(%&# använder NFC?
Bara lite sådär spontant, har sen vi fick in NFC-taggar på kjelle sålt 1 förpackning! (Den ända i butiken!)
Det verkar vara världens grej när man snackar specar men i verkligheten så känns intresset super svalt!

Vad använder man NFC till?
Tänkte köpa en batterilucka i aluminium till min men har läst att det hindrar NFC, så i min oro har jag inte gjort det än, men vad gör den egentligen?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 4870 Crossfire I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk

Tacka vet jag en ericsson r310s, the real shit!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då ska vi se..

Skrivet av ppoolliiss:

Besvikelse att de inte håller takten med S3 och One X. Har som tur är en S3! Bättre batteri, skärm, hårdvara och storlek än små iPhones...
http://1.androidauthority.com/wp-content/uploads/2012/05/ipho...

På vilket sätt är S3's skärm bättre? För att den är större?
Större är inte alltid detsamma som bättre. Dessutom är iPhone's PPI bättre än S3's. T.om. iPhone 4S som är äldre än S3 har bättre PPI än S3an.

Skrivet av NeryVice:

Ren dritt. Större skärm, 4inch, lite starkare göttans innuti, fan behöver det till iOS`?
Öppna ögonen och köp en Galaxy telefon (s3 eller GN2 föreslagsvis) som är både bättre (prestandamässigt) och billigare och har fler möjligheter!

Visst, Andriod är inte riktigt vart iOS är i termer av stabilitet, men med Jelly Bean är den fan ikapp, + så MKT MER FEATURES OCH ANPASSNING.
Har en 4s, värsta köpet ever. Bra telefon, men jävla vad tråkig och ordinär. GN2 here I come!

Fast det är ju just det som är saken. S3 kanske är bättre rent "prestandamässigt" men det är inte allting som folk tänker på när dom letar mobil. Säg inte åt folk vad dom ska köpa.

Skrivet av Pfeffe:

Ännu en ny Iphone som folk köper och kastar pengarna i sjön!

Hur är det kasta pengarna i sjön om dom är nöjda med telefonen? Om dom tycker priset är rättvist och alla inblandade blir nöjda så ser jag inte hur det någonsin kan ses som att det är pengarna i sjön.

Skrivet av Rojpen:

och vad vare som var nytt sa dom? är ju fan samma telefon med små ynka förbättringar.. varför göra en ny mobil om man inte kan komma med nått nytt stort.. sen deras OS är ju fan lika dant sen första iphonen kom i stort sett..

Om dom har gjort förbättringar så är det väl inte samma telefon? Hur tänkte du där? ..

Skrivet av tcntad:

Tro't eller ej så är S3:an ingen tegelsten. Tegelstenar är bra mycket större och tyngre framför allt medans S3an nästan är fjäderlätt och ligger bra i handen.

Det där är någonting vi normala personer kallar för "ordspråk".

Helt bedrövligt att det alltid blir samma visa när Apple står i nyhetsrubriken. Att SweC medlemmar är så barnsliga är ju pinsamt. Att säga att folk kastar pengarna i sjön ifall dom köper denna telefonen visar ju bara på att Android-fanboys varken klarar av att inse att folk tycker olika, eller tänka längre än utifrån sitt eget perspektiv. Är det inte lustigt att det alltid är Android-fanboys som hoppar på och smutskastar Apple-fanboys i Apple-nyheter och dessa trådar oftast spårar ur? Sällan, ifall någonsin, sker det tvärtom; att Apple-fanboys hoppar på Android-fanboys i Android-nyheter.

Varför kan folk inte inse att alla tycker olika och att folk köper vad fan dom än vill köpa. Om ni tycker Apple är ett skitföretag, tyck det då, men håll inte på och häv ur er att de som köper Apple-produkter är dumma i huvudet, kastar pengar i sjön, är idiotiska, tekniskt okunniga, etc etc, yadda yadda. Vad tjänar det till egentligen? Väx upp för fan och inse att alla telefoner(från alla tillverkare) har olika bra saker och olika dåliga saker. Deal with it.

Permalänk

The new iPhone 5. Not bad but not great. Dock måste man väl säga att deras lanseringsdatum är rätt så imponerande.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem
Skrivet av obeleaf:

Tror du på något sätt att den kostar 199$ och att det är allt? Att Apple skulle släppa en iPhone för runt 1200 svenska kronor? Ursäkta mig men herregud..
Självklart är det med abonnemang som den kostar 199$ och i det här fallet är det ett som du tecknar i 2 år. Vilket resulterar i att du säkerligen landar på en minsta kostnad på säkert 800 $. (i USA)

Och ja, det blir ännu dyrare i Sverige som vanligt.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silenceville:

Tacka vet jag en ericsson r310s, the real shit!

Z1010 säger jag bara... Väger ett jävla ton men har fungerat helt klockrent sedan 2004-2005

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanderWilliams:

Jag har små händer och lyckas komma åt övre vänstra hörnet utan problem med en hand. Kan det kanske vara så att det inte är händerna som det är fel på?

Well då tillhör du nog inte normalfallet, det är svårt för de allra flesta att nå dit när man använder telefonen som vanligt, det nämns i de flesta seriösa recensioner.

Helt otroligt att man fortfarande kan ta upp en sådan grej som att skärmen är för stor när apple faktist har gjort sin skärm större. Det är väll klart att 4,0000000" är det absolut bästa, det är ju apple som har kommit fram till att det skall vara precis 4". Nästa år/generation är det nya mått, men det är det det som gäller för att apple har kommit fram till det och apple fansen hittade ett sätt att komma åt övre vänstra hörnet med en hand.

Det får stå för din tolkning av det hela. Poängen är inte den exakta storleken utan att man valt att behålla bredden som tidigare just som de nämner, för att det ska vara enkelt att använda telefonen med _en_ hand. Det är ett känt problem med så gott som alla andra 4"+ telefoner på marknaden idag.

Jag säger inte att en Galaxy s2/s3 har det perfekta måttet på en skärm, alla människor har olika preferenser, men 4,0" är bäst är en fullständigt idiotisk kommentar eftersom den tidigare idealen var mindre allt annat var skit innan apple kom ut med en större skärm.

Återigen: vem har sagt att exakt 4,0" är det bästa måttet? Jag har då inte påstått det. Jag har däremot påstått att behålla bredden på skärmen men öka höjden bibehåller simpliciteten i att använda telefonen med en normalstor hand, det är ingen åsikt dock utan fakta.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av #enbom:

Jag tänkte först "OMG satans vad billig den är!" men sen såg jag "Requires new two-year wireless service contract." på deras hemsida.

Jag väntar och ser hur mkt den kostar när den kommer till Sverige och jämför med Nokia Lumia 920. Lutar mer mot Lumia 920 om priset är rätt. Jag svor åt migsjälv för några år sedan att jag inte skulle köpa någon med Apple-produkt p.g.a. iTunes (till Windows)... Men det kanske har blivit bättre nu?

Du behöver inte använda itunes till din iphone. Ansluta mobilen till datorn är så 00-tal

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Revolutionerande!

Småändringar men helt ok ändå.

känns töntigt att du säger Revolutionerande.... den kommer bli lika revolutinerande som 4S. ingen stor skillnad.
och ska vi snaka revolutionerande ska vi snacka Windows 95.

inse nån gång Steve e död och så apples försprång i dator industrin.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

"Apple passar även på att inkludera stöd för mobilt bredband via höghastighetsnätet 4G/LTE, men frekvenserna som används fungerar inte med det svenska operatörsnätet."

Äpplet älskar Sverige.

Roligt att veta så använder de Samsungs Hårdvara, så varje gång någon köper en Iphone så får Samsung del av vinsten

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Jag ville att iPhone 5 skulle se ut som nya iPod Touch som är mycket snyggare, faktiskt lite besviken

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Z1010 säger jag bara... Väger ett jävla ton men har fungerat helt klockrent sedan 2004-2005

Precis, förr byggdes det i kvalitet. Så folk som diggar sin Samsung S3:a kvalite, vet inte vad ni snackar om

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

känns töntigt att du säger Revolutionerande.... den kommer bli lika revolutinerande som 4S. ingen stor skillnad.

Uhm, du tror inte att snubben var något sarkastisk?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

...eller inse att Steve Jobs varit med och tagit beslut om denna och minst 2 kommande modeller (och allt annat de släpper de närmaste åren)

Visa signatur