Permalänk
Medlem

Tröttnat på WoW?

Hejsan!

Jag har spelat WoW sen November 2006, har nu en karaktär som jag skapade 2009 och har spelat på den mest, jag antar att man kan säga att jag har spelat WoW "på riktigt" sen 2009 och från 2006-2009 har jag väl bara tagit pauser och lärt mig om spelet. Iallafall, efter alla dessa år som jag har spelat på min 85 hunter, så börjar spelet bli väldigt tråkigt.

Det känns som att det knappt finns något att göra i WoW längre förutom att grinda dungeons/raids för mer Justice Points eller grinda BG's för mer Honor och sedan skaffa bättre gear, sedan stannar du bara i SW/Orgrimmar och väntar i kön varje vecka.

Känns så j*vla tråkigt just nu, och jag undrar: Vad ska man göra? Finns det något annat man kan göra just nu? Ska jag vänta tills MoP kommer?

Jag vet inte vad jag ska göra, så därför frågar jag er. Har ni några förslag?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

GW2?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Ta en break, mop kommer om 8 dagar.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Medlem

Gör något kreativt i verkligheten.

Permalänk

Efter att ha spelat WoW i 8 år gick jag till GW2 och jag ångrar mig inte en sekund.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebbon:

Hejsan!

Jag har spelat WoW sen November 2006, har nu en karaktär som jag skapade 2009 och har spelat på den mest, jag antar att man kan säga att jag har spelat WoW "på riktigt" sen 2009 och från 2006-2009 har jag väl bara tagit pauser och lärt mig om spelet. Iallafall, efter alla dessa år som jag har spelat på min 85 hunter, så börjar spelet bli väldigt tråkigt.

Det känns som att det knappt finns något att göra i WoW längre förutom att grinda dungeons/raids för mer Justice Points eller grinda BG's för mer Honor och sedan skaffa bättre gear, sedan stannar du bara i SW/Orgrimmar och väntar i kön varje vecka.

Känns så j*vla tråkigt just nu, och jag undrar: Vad ska man göra? Finns det något annat man kan göra just nu? Ska jag vänta tills MoP kommer?

jag gav nyss upp WoW och lirar bara gw2.. loggade in för sista gången idag och har lirat sen 11 maj 2005 non-stop men nu får det fan räcka.. MoP ser likadant ut som 4.3 patchen med dragon soul i cata med pisslätta hcs och LFR och annat trams :/ orkar inte mer..

http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/rewynn/advance...

som du ser har jag lagt ner en del tid på min karaktär

Permalänk
Medlem

Ge MoP en chans, det tänker jag göra. Blir det mycket sittande i städerna återigen så lägger jag wow på hyllan för alltid.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

ta ledigt från wow i två-tre veckor lagom tills att MoP har släppts och funnits en sväng, det gör iallafall jag lr gjort sedan mars iår hehe ;D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebbon:

Hejsan!

Raida på hög nivå och inte LFR?
Spela PvP på hög nivå och inte random queue?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Wow har alltid varit på casual nivå enligt MMO standarden, GW2 är även det casual.
Det som allltid har varit det roliga i Wow är pvp, open world pvpn var rolig men sen arena kom har wow varit jävligt kul att spela pvp i.

MOP är just en uppgradering av PVP:n och kommer ta bort massa jävla onödiga talent points som kommer göra PVP mer flexibel och mer balanserat. Ifall du tycker att pvpn är tråkigt, hoppa över till gw2 :).

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

jag gav nyss upp WoW och lirar bara gw2.. loggade in för sista gången idag och har lirat sen 11 maj 2005 non-stop men nu får det fan räcka.. MoP ser likadant ut som 4.3 patchen med dragon soul i cata med pisslätta hcs och LFR och annat trams :/ orkar inte mer..

Står det i länken hur många in game hours?

Permalänk

Levla ny gubbe är aldrig helt fel!Spelade mest på druiden förut, skapligt gear. Sen så gjorde man en ny gubbe(Priest), efter den va 85 o gearad så vart det en till(Hunter). och nu inne på en mage(Lvl32)...Sant att de inte finns mycket o göra, men levla en ny gubbe för o sitta på samma hela tiden bli ju bara långtråkigt ;P.
Men ta en 2Veckors pause som en tidigare sa

Permalänk
Avstängd

Skit i GW2, typiskt MMO med kass motor och repetiv gameplay...

Sluta spela MMO spel helt eller gå till EVE Online och joina ett bra Corp.

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar.

Tar en liten paus tills MoP kommer. Hoppas det lever upp till mina förväntningar :).

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Skrivet av theBoosing:

Efter att ha spelat WoW i 8 år gick jag till GW2 och jag ångrar mig inte en sekund.

Jag kom till level 9 sen blev jag trött på GW2. Tråkigaste jävla leveling jag varit med om. Man gör sitt main quest tills det blir för svårt sedan går man till scout för att få reda på vart det finns events och så gör man de. Så det är i grunden fortfarande bara "gå dit gör det". Och det är alltid samma sorts quest. Man ska döda något som stör lokalbefolkningen eller så. Ingen dynamik i levelingen alls. Och eventen som kommer då och då känns nästan mer som att man måste göra de för att inte få några jobbiga myggor på sig eller någon stor mask för att den råkar vara precis där man har sitt "quest".

Jag blev trött på WoW och körde Star Wars och tyckte det var mycket dåligt finslipat, jag köpte nyss GW2 och tyckte det sög och jag har inte beställt MoP efter att inte ha spelat WoW på 9 månader, med undantag för en 7 dagars gratis vecka pga scroll of resurrection.
Jag har kommit fram till att MMORPG genren är extremt uttjatad och att det inte finns något spel som kommer bli bättre på det än WoW och endast WoW kan vara en "WoW-killer".

Så jag spelar helt enkelt andra spel genren. Jag spelar BF3 då och då, Heroes of Newerth när jag kör med kompisar, och single player spel så som Metro 2033 när jag känner för det. Så mitt tips är: Spela spel av andra genre. Du är inte trött på WoW, du är trött på MMO spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Står det i länken hur många in game hours?

nej, men det syns i mina achievement points, reputation, mounts, pets etc att jag lagt ner alldeles för mycket tid i WoW

har väl nästan 300 dagars played in-game time

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att folk som har spelat wow i 7 år och sen spelar gw i nån/några veckor och är helt bombsäkra på att det är en ersättare

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Det är klart att man tröttnar på WoW när man clearade DS för nästan 6 månader sedan, om inte mer? Våran guild säljer FL boost runs, DS boost runs för att få guld till MoP.

Det är bara att vänta på MoP, levla någon alt medans.

Permalänk
Skrivet av Rebbon:

Vad ska man göra? Finns det något annat man kan göra just nu? Ska jag vänta tills MoP kommer?

Jag spelade WoW från Vanilla till Wrath.
Vanilla var roligt mest hela tiden.
BC var spännande, men kändes fort tråkigt då all world PvP försvann och justice points och helvete började ta vid.
Wrath var skräp, förenklade skit ytterligare.
Cataclysm var spännande, men somsagt, lätt och ännu mindre world pvp.

När du insett att spelet inte går ut på något annat än att samla skit så kommer du inte glömma det. Sluta spela och se om du vill börja igen. Jag slutade vid Wrath och prövade igen vid cataclysm, men hjärnan låter sig inte luras längre. Det är tråkigt.

Spela andra spel! Super Meat Boy, Black Mesa, Psychonauts, Path of Exile! Finns mycket bättre spel som du garanterat kommer ha roligare med.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man kan jämföra att spela WoW med att skaffa en hund.

Om man köper en valp, 8 veckor direkt från kullen, har man mycket jobb och frustration framför sig. Det kissas inne, tuggas på möbler, ylas på natten, krafsas på väggen. Man får lägga ner mycket energi i början på att uppfostra valpen så den kan uppföra sig ordentligt. Sedan börjar man lära den enkla "trick" - sitt, ligg, vacker tass, skall m m. Med tiden växer den, man kan ta den på längre promenader, börja med valpkurser, vidare till hundkurser. Man kanske använder den till något praktiskt när den blir äldre - jakt, vakthund, tävlingar, tjänstehund. Hela tiden följer man den lilla valpen från ett oregerligt busfrö till en välartad och väluppfostrad vuxen hund. Under den tiden har det varit mycket frustration, ilska, söndertuggade saker och annat men också mycket glädje. Man känner en stolthet att man fått vara med från början och forma valpen till att vara den hund du vill ha. Detta var WoW i Vanilla.

Sen kan man skaffa en vuxen hund. Troligen kollar man då efter just den typ av hund man vill ha. Man får hem den, "färdiguppfostrad" och klar. Man behöver inte göra så mycket mer än att sköta om den dagligen och ge den motion och kanske fortsätta utveckla den vidare, eller bara ha den som sällskap. I vilket fall som helst slapp man den jobbiga perioden men man fick heller inte vara med och forma den. Detta är WoW idag.

Vad jag vill mena är att WoW har filosofin "målet är viktigare än vägen" (och tyvärr tar många andra spel efter). Idag handlar allt om att rusa igenom storyn och landskapet, göra sina dungeons så fort det bara går - helst skippa så många bossar man kan - så man får sina JP för att kunna köpa det man vill ha. Allt handlar tillslut bara om att skaffa grejer, inte att ha kul på vägen dit.

För mig kunde WoW lika gärna vara en webbsida med en slumptalsgenerator som bestämmer vilket loot du får idag.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Inaktiv

Personligen tycker jag de gjort wow för enkelt. Då menar jag inte end-game raiding utan jag menar spelet som helhet, level 1-85. Det skulle varit MYCKET långsammare att levla, kanske inte 1-40 men därefter borde det vara ett par veckors jobb med varje level. Då hade gammalt fint content som Karazhan med mera betytt någonting fortfarande.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kika på ett sandbox spel om jag var trådskaparen - typ Eve där inlärningskurvan är milt sagt skarp, eller något annat sandbox spel.

Kommentaren om att göra något kreativt i verkligheten är bra, förutsatt att man inte spelar för att koppla av från studier eller ett jobb.

Spel bygger just på känslan av att ha åstadkommit saker utifrån olika svårighetsnivåer. Med rätt balans flyger tiden iväg i så kallat flow och man känner både upprymdhet och avkoppling. Det finns de som upplever detta "irl", vilket kanske t.o.m. generar en bättre ekonomi

Permalänk

[QUOTE="AlexanderGson;12700115"]Jag kom till level 9 sen blev jag trött på GW2. Tråkigaste jävla leveling jag varit med om. Man gör sitt main quest tills det blir för svårt sedan går man till scout för att få reda på vart det finns events och så gör man de. Så det är i grunden fortfarande bara "gå dit gör det". Och det är alltid samma sorts quest. Man ska döda något som stör lokalbefolkningen eller så. Ingen dynamik i levelingen alls. Och eventen som kommer då och då känns nästan mer som att man måste göra de för att inte få några jobbiga myggor på sig eller någon stor mask för att den råkar vara precis där man har sitt "quest".

Håller helt med, fast tog mej längre än lvl 9.. men var inte bra, combatsystemet sög, finns ingen anleding lägga ner tid på det heller, då det enda man kan få är lite finare gear (utseendet). Sitta farma saker för det känns ju inte så kul...

Har inte lirat wow på typ 8mån då jag lirar mycket LoL, BF3 och FM. Varit skönt med uppehåll då jag inte var så förtjust i cata. Dock blir de nog testa MoP då polarna fortfarande lirar och några ska börja igen till MoP.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Gör något kreativt i verkligheten.

Så rolig och originell du är, hoppas ts tar åt sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderGson:

Jag kom till level 9 sen blev jag trött på GW2. Tråkigaste jävla leveling jag varit med om. Man gör sitt main quest tills det blir för svårt sedan går man till scout för att få reda på vart det finns events och så gör man de. Så det är i grunden fortfarande bara "gå dit gör det". Och det är alltid samma sorts quest. Man ska döda något som stör lokalbefolkningen eller så. Ingen dynamik i levelingen alls. Och eventen som kommer då och då känns nästan mer som att man måste göra de för att inte få några jobbiga myggor på sig eller någon stor mask för att den råkar vara precis där man har sitt "quest".

Jag blev trött på WoW och körde Star Wars och tyckte det var mycket dåligt finslipat, jag köpte nyss GW2 och tyckte det sög och jag har inte beställt MoP efter att inte ha spelat WoW på 9 månader, med undantag för en 7 dagars gratis vecka pga scroll of resurrection.
Jag har kommit fram till att MMORPG genren är extremt uttjatad och att det inte finns något spel som kommer bli bättre på det än WoW och endast WoW kan vara en "WoW-killer".

Så jag spelar helt enkelt andra spel genren. Jag spelar BF3 då och då, Heroes of Newerth när jag kör med kompisar, och single player spel så som Metro 2033 när jag känner för det. Så mitt tips är: Spela spel av andra genre. Du är inte trött på WoW, du är trött på MMO spel.

Känns som att mmo-spel inte är något för dig över huvud taget, varför ska du då klanka ner på alla?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag har lirrat sen 2006. jag raidad hardcore 2 raids om dagen i vannilla etc raidade ganska hårt i tbc slutade skolan och började jobba då så hade inte lika mycket tid, sen kom wotlk då hade jag genast mer tid då det blev mer casual. sen kom cata som var skit kul som jag raida jätte mycket i. en dag i veckan räckte då för att cleara allt. nu har det blivit ännu mer casual och jag håller med dig det är inte så kul längre, skulle jag spela det idag så hade jag haft den där dagen i veckan att spela annars hade det vart allts som gällde har 6 85's sen visst jag tog inte all hc content men endå liksom jag håller med dig. inte lika kul längre i world of faceroll craft ^^

Permalänk
Medlem

Har kört WoW sen beta och har testat flera andra MMOs men aldrig fastnat för dem så som WoW. Det är helt enkelt något med WoW som lockar mer än AoC, TSW osv. Var tom hos en kompis och kollade på GW2 (ville inte köpa det i onödan) och det räcke med tre timmar för att jag skulle besluta mig för att fortsätta med WoW trots allt. Blir kul med en ny expansion som man kommer kunna köra lite casual (finns så många andra bra spel därute som inte är MMOs).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

De är bara att vänta tills mop, jag är också ganska trött just nu på wow för det finns inget man kan göra. så jag började lira lol ^^ men när mop kommer då blire!:D

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Uvania:

Inte för att vara sån men du säger att du logga in 11 maj men du har dödat sinestra spine madness raggy HC etc etc i augusti .
Du har tröttnat på va då? du spela madness i 35 % nerf + nerf på bossen och sinestra och raggy med 15 % nerf hp i HC typ.

Du har farmat lite rep + achivs som nu är account wide.

Och 300 dagar är inte specielt mycket om du bara lirat på den charen, jag hade fattat vad du menat om du spelar end-game firelands BWD / BoT eller DS Prenerf.

Men du dödat allt i efter hand ofc det är tråkigt då när allt är easy-mode.

Edit: Tro fasiken att wow är tråkigt om man puggar DS 10 HC efter 8 månader och bara tycker men detta är ju easymode, a tro f*n det när jag döda madness igår 10 man HC med 7 pers, nästan 5 man HC ju.

OT: Till TS jag tycker du ska testa MoP om det inte är roligt och funkar för dig spela GW2 Tera online etc eller något annat spel tex dota 2 cs:go eller något annat.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

tvelander word! +1!

- Klart det blir tråkigt om man gör som TS gjort.

Gå med i en PvE orinted raid guild, så har man vänt på biffen.

GW2 var inget att hänga i tallen.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W