Half-Life får nytt liv i gratisspelet Black Mesa – nu redo för nedladdning

Permalänk
Medlem

Jäkligt häftigt spel, kört typ 8 timmar nu och måsta säga att de ha lyckats. Kuudos till utvecklarna

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Samma ställe nice

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ska spelas

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Har samma problem med illamående efter några minuter..jag ökade FOV till max och då blev det bättre.
Det var samma sak i BF3 Betan

Japp, såg precis en youtube video från speltillverkare som förklarade fenomenet. Det har att göra med pereferiseendet som blir fel när man sitter så nära en skärm och samtidigt har låg FOV. Ögat förväntar sig att se mer av bilden, men gör inte det eftersom man sitter för nära. Av den anledningen så har inte folk upplevt samma problem 10år tillbaka i tiden heller eftersom man vanligtvis hade mindre skärmar då, t.ex. 19" 4:3. Nu har många 24" 16:9 eller större och sitter då för nära skärmen för att 75 FOV ska funka för hjärnan. På konsol och tv funkar det dock eftersom man sitter mycket längre ifrån.

Så så länge man inte har en gigantisk skärm, säg 32" eller större på skrivbordet mitt framför näsan, så borde det hjälpa att sätta FOV till 90-100 för att lösa problemet. Ska genast testa

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Ska mörda tentakelklo-monstret som är inne under en missilsilo.

Har precis startat en stor fläkt och nu kan jag inte komma upp igen utan att bli dödad av den. Råkade dessutom spara.

Så jag är fast under en stor fläkt och under mig är det bara ett hål så jag dör om jag hoppar ned där.

Skulle ju kunna använda noclip men vill bara höra om det är något jag missat först?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Ska mörda tentakelklo-monstret som är inne under en missilsilo.

Har precis startat en stor fläkt och nu kan jag inte komma upp igen utan att bli dödad av den. Råkade dessutom spara.

Så jag är fast under en stor fläkt och under mig är det bara ett hål så jag dör om jag hoppar ned där.

Skulle ju kunna använda noclip men vill bara höra om det är något jag missat först?

Gå till en save innan, och sen skyndar du dig upp mallan fläktbladen när fläkten snurrar långsamt Frågan är hur man gör lite längre fram...

Skrivet av The Sweeper x:

Haha, ja precis. Hade en gång 4st som följde efter, alltid kul med lite sällskap

Bara jag som dödar mina "kompisar" direkt och tar deras vapen?

Permalänk
Medlem

Du har inte missat något - du ska klättra upp igen så fort som möjligt efter att du startat den, så att du kan komma igenom rotorbladen innan den kommer upp i fart.

Jag har precis klarat det nu, och det höll för alla förväntningarna, helt enkelt en underbar remake som verkligen gör sig värdig att kallas för "Half Life 1 reloaded" om man nu så vill.

Jag störde mig på några* saker, men överlag är det ett mycket bra spel/remake/etc.
- Långa laddningstider.
- Oväntat krävande för en 5 år gammal grafikmotor. (ooptimerat?)
- Lite småbuggar, inget gamebreaking dock.
- Kraschtendenser - under en genomspelning så kraschade spelet ~10 gånger, och det är inte helt okej.
- Obalans i spelsvårigheten. Jag spelade på "Normal" och klarade mig överlag bra, men helikoptrarna får mig helt enkelt att vilja kasta ut skärmen genom fönstret. I synnerhet den man slåss mot vid en klippvägg.

8/10 --> 9/10 pga nostalgi och att det är gratis.
Jag hade gladeligen betalat några hundralappar för detta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Tror inte det handlar om att det är ooptimerat, snarare att de försöker att trycka in så att det ska bli så snyggt som möjligt i en motor som är lite föråldrad. Eller ja, det kan ju ses som ooptimerat kanske, men till följd av att det är snyggare gör det ju inget för mig.
Sen är det väl kanske självklart att ett gäng moddare inte kan klämma fram något med riktigt samma finish som valve själva gör - de har ju inte betalt utan har gjort det på sin fritid.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Japp, såg precis en youtube video från speltillverkare som förklarade fenomenet. Det har att göra med pereferiseendet som blir fel när man sitter så nära en skärm och samtidigt har låg FOV. Ögat förväntar sig att se mer av bilden, men gör inte det eftersom man sitter för nära. Av den anledningen så har inte folk upplevt samma problem 10år tillbaka i tiden heller eftersom man vanligtvis hade mindre skärmar då, t.ex. 19" 4:3. Nu har många 24" 16:9 eller större och sitter då för nära skärmen för att 75 FOV ska funka för hjärnan. På konsol och tv funkar det dock eftersom man sitter mycket längre ifrån.

Så så länge man inte har en gigantisk skärm, säg 32" eller större på skrivbordet mitt framför näsan, så borde det hjälpa att sätta FOV till 90-100 för att lösa problemet. Ska genast testa

Japp det hjälpte har spelat i en dryg timme nu och mår inte dåligt. Spelandet är räddat

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Går det att köra Co-op?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Går det att köra Co-op?

Nej de slopade det tyvärr, men de sa att moddare får gärna göra ett co-op mode eller så får vi hoppas att Synergy får stöd för det.

Permalänk

sjukt bra att dom struntade i XEN-nivåerna.
nu tycker jag dom ska sätta igång med blue-shirt eller opposing force!

alternativt slutföra half-life 3 ;).
black mesa source visar så otroligt väl hur mycket bättre det första half-life var än half-life 2 och episoderna... :/

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Bara jag som dödar mina "kompisar" direkt och tar deras vapen?

Bara i början av spelet haha, annars går jag med full ammo de flesta gångerna

Har också klarat spelet nyss, körde på full grafik och 1920x1200 upplösning ända tills precis innan XEN, för då var det helt ospelbart typ haha. Annars, var det väldigt kul upplevelse

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Klarade spelet nyss(igen, är väl 10 år sen sist). Wow vilken nostalgitripp. Körde fast på några ställen men efter lite nötande så. Många tummar upp. Nu är det väl bara att vänta på resterande banor.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

Har spelat ett tag, tills dess att man tagit sig förbi armen av soldater och kommit vidare till det där monstret som hackar sönder en med sina långa armar och sylvassa klor. Fattar dock inte riktigt vad vitsen med det här spelet är. Är det inte precis som half-life1? Eller vad är annars skillnaden. Var ju som sagt sjukt länge sedan HL1 kom ut så jag minns inte riktigt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Har spelat ett tag, tills dess att man tagit sig förbi armen av soldater och kommit vidare till det där monstret som hackar sönder en med sina långa armar och sylvassa klor. Fattar dock inte riktigt vad vitsen med det här spelet är. Är det inte precis som half-life1? Eller vad är annars skillnaden. Var ju som sagt sjukt länge sedan HL1 kom ut så jag minns inte riktigt.

Half-life 1 i ny fattning är väl meningen med spelet?, ett av världens mest spelade spel. Många som var besvikna när hl2 kom med tanke på hur mycket bättre upplägget var i hl1, förstår inte din frågan riktigt. Mycket nytt tycker jag det är också i jämförelse med hl1.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Avstängd

asså jag fattar INTE vad fan jag gör för fel på sista kapitlet, professorn gnäller hela tiden fast jag slagit på coolant tank 1 & 2 å pump 1 & 2 å aux tank... wtf ska jag göra ?!?!?!?!?!?!?!?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

asså jag fattar INTE vad fan jag gör för fel på sista kapitlet, professorn gnäller hela tiden fast jag slagit på coolant tank 1 & 2 å pump 1 & 2 å aux tank... wtf ska jag göra ?!?!?!?!?!?!?!?

Låt de ta sin tid att klura ut lösningen! Belöningen blir så mkt större än att nån säger hur man ska göra. Får man hjälp så har man inte klarat spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

sjukt bra att dom struntade i XEN-nivåerna.
nu tycker jag dom ska sätta igång med blue-shirt eller opposing force!

alternativt slutföra half-life 3 ;).
black mesa source visar så otroligt väl hur mycket bättre det första half-life var än half-life 2 och episoderna... :/

Ah men utan Xen så är spelet inte komplett, men det kommer enligt vad de sagt.
Så jag misströstar inte.

Men jag är väldigt fundersam på vad Blue Shirt är för ngt Half Life spel.....
Blue Shift har jag på org-skiva ihop med de andra.....men Blue Shirt? Detta måste letas upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Half-life 1 i ny fattning är väl meningen med spelet?, ett av världens mest spelade spel. Många som var besvikna när hl2 kom med tanke på hur mycket bättre upplägget var i hl1, förstår inte din frågan riktigt. Mycket nytt tycker jag det är också i jämförelse med hl1.

Ja jag trodde att man skulle känna igen vissa moment, men att det skulle vara annan handling och andra "banor", men än så länge så sert det ut som så jag minns det. Det kanske är snyggare grafik och att jag numera kan köra Maxinställningar på grafik och 1920x1080 utan problem, men för övrigt så verkar det sig likt. Vad är det mer som skiljer sig förrutom upphottad grafik?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Hahahha, blue shirt.

Skrivet av Bejje:

Har spelat ett tag, tills dess att man tagit sig förbi armen av soldater och kommit vidare till det där monstret som hackar sönder en med sina långa armar och sylvassa klor. Fattar dock inte riktigt vad vitsen med det här spelet är. Är det inte precis som half-life1? Eller vad är annars skillnaden. Var ju som sagt sjukt länge sedan HL1 kom ut så jag minns inte riktigt.

Vitsen är att spela spelet i HL2 grafik, vad annars? det skulle vara kasst om de började ändra på spelet för mkt, då skulle det helt plötsligt inte vara HL1 längre.

Skrivet av AplAy:

asså jag fattar INTE vad fan jag gör för fel på sista kapitlet, professorn gnäller hela tiden fast jag slagit på coolant tank 1 & 2 å pump 1 & 2 å aux tank... wtf ska jag göra ?!?!?!?!?!?!?!?

Ett tips, LÄS VAD SOM STÅR PÅ VÄGGARNA!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Ja jag trodde att man skulle känna igen vissa moment, men att det skulle vara annan handling och andra "banor", men än så länge så sert det ut som så jag minns det. Det kanske är snyggare grafik och att jag numera kan köra Maxinställningar på grafik och 1920x1080 utan problem, men för övrigt så verkar det sig likt. Vad är det mer som skiljer sig förrutom upphottad grafik?

och när du såg Remaken på flmen True Grit - hur mycket hade storyn i filmen ändrats?

Spelet är helt enkelt en nytappning av Half-life och inget annat.
Markant snyggare grafik och lite ändrade banor. Mycket mer dialoger och detaljer. Vissa delar är totalt omgjorda, där ibland kapitlet On a Rail.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

och när du såg Remaken på flmen True Grit - hur mycket hade storyn i filmen ändrats?

Spelet är helt enkelt en nytappning av Half-life och inget annat.
Markant snyggare grafik och lite ändrade banor. Mycket mer dialoger och detaljer. Vissa delar är totalt omgjorda, där ibland kapitlet On a Rail.

ok, har inte sett den filmen, varken original eller remake, men men.

Gillade i alla fall Half-Life 1 rejält och jag gillar även denna. Nu har jag dock kommit fram till det långarmade monstret med sylvassa klor som hackar sönder en i bitar och har för mig att jag höll på med den ett tag i originalspelet också. Minns inte riktigt vad jag gjorde för att undkomma klorna, men jag kommer säkert på det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ja jag trodde att man skulle känna igen vissa moment, men att det skulle vara annan handling och andra "banor", men än så länge så sert det ut som så jag minns det. Det kanske är snyggare grafik och att jag numera kan köra Maxinställningar på grafik och 1920x1080 utan problem, men för övrigt så verkar det sig likt. Vad är det mer som skiljer sig förrutom upphottad grafik?

Känns som om du kanske missförstod vad idén med modden var så förväntningarna stämmer inte Valve porta HL rakt in i source utan att förändra materialet. Black Mesa är en regelrätt remake med vissa saker förbättrade eller förändrade, andra lämnade som dem är men i HD lite enkelt förklarat.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Känns som om du kanske missförstod vad idén med modden var så förväntningarna stämmer inte Valve porta HL rakt in i source utan att förändra materialet. Black Mesa är en regelrätt remake med vissa saker förbättrade eller förändrade, andra lämnade som dem är men i HD lite enkelt förklarat.

OK då förstår jag

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag har alltid sagt att HL1 var mycket bättre än HL2 episoderna. Tror inte jag ens orkat spela igenom hela episode1 ännu.

Jag är överlycklig till Black Mesa, jag brukade tom spela igenom HL1 på den gamla motorn vart annat år. Man ser att spelet har 10 år på nacken, orginalet är verkligen usel grafik i jämförelse.

Det är även trevligt att man nu kan lira på tre skärmar i 5670x1080 upplösning

Man tas tillbaka till sommaren 99 när man satt fastklistrad vid sin 14' MMX 266mhz dator med horribla laddtider och sämst upplösning, men OJ vad roligt man hade

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Skrivet av Bejje:

ok, har inte sett den filmen, varken original eller remake, men men.

Gillade i alla fall Half-Life 1 rejält och jag gillar även denna. Nu har jag dock kommit fram till det långarmade monstret med sylvassa klor som hackar sönder en i bitar och har för mig att jag höll på med den ett tag i originalspelet också. Minns inte riktigt vad jag gjorde för att undkomma klorna, men jag kommer säkert på det.

Den lokaliserar med hjälp av ljud.
Distrahera, på eget valfritt sätt och spring sedan för livet

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Ibland lönar det sig att lyssna på vad NPCerna har att säga.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

var hela spelet ''campaign'' omgjord eller bara en liten bit? jag spelade aldrig 1:an pgr av grafiken nu har jag klarat spelet dagen efter release och det var fantastiskt fattade aldrig slutet man gick in i portalen sen var det slut är det så det slutar eller var det bara en liten del av spelet som blev omgjort. Om det inte var hela spelet kommer dom göra resten ?

MvH

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Större delen av HL1 är omgjort, men det som inte är omgjort är helt enkelt inte med.
HL1 fortsätter en liten bit efter att man går in i portalen.

Om resten kommer göras vet jag inte, men jag tror faktiskt inte det, inte av detta modteamet iallafall.
Man ska dock aldrig säga aldrig, jag har även hört att de jobbar på att göra klart spelet, men isåfall kan man ju undra varför de inte gjorde klart det först och släppte det nån månad senare istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.