Nätagget passar inte. Köpa nytt?!

Permalänk

Nätagget passar inte. Köpa nytt?!

Hej!

Köpte precis ny dator men behöll det gamla nätagget, ett 2 år gammalt Corsair HX 750W 80+. Tyvärr gick det inte att montera nätagget i nya chassit. Skruvhålen på sidan som vätter ut från datorn stämmer inte alls med hålen i chassit, så nu ligger nätagget och skramlar omkring i datorn. Sladdarna var även lite väl korta vilket ledde till ful kabeldragning och kablar spända till bristningsgränsen. Därför tänkte jag köpa nytt nätagg och behöver lite råd. Vad ska jag köpa för nätagg??? Jag har kollat runt lite men tycker det är svårt att få någon uppfattning om kabellängder och ljudnivå. Snälla hjälp mig!

Mina krav:
- Minst 600 W. Lite mindre kanske fungerar också.
- Tystare än genomsnittet
- Kablarna måste vara tillräckligt långa

Min dator består (bland annat) av följande.
Moderkort: Gigabyte Z77 G1 Sniper
Grafikkort: GTX 680
Chassi: Fractal Design Define XL (en gnutta större än vanligt ATX-chassi)
Hårddisk: Ja, 6 st.

Tjoflöjt!

Dold text
Permalänk
Entusiast

Det är ett standard ATX-nätagg, och chassit du har följer ATX-standarden. Det passar. Du gör något fel.
Placerat nätagget upp och ner kanske?

Och kabellängden behöver du bara skarva. med färdiga skarvar.
Jag gissar att det är processor-försörjningen som är kort.

4 pins EPS:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

8 pins EPS:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd

Det borde passa testa att vända? Hx750 w är ett gediget ägg, så om kablarna år för korta köp förlängare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristin-92:

Hej!

Köpte precis ny dator men behöll det gamla nätagget, ett 2 år gammalt Corsair HX 750W 80+. Tyvärr gick det inte att montera nätagget i nya chassit. Skruvhålen på sidan som vätter ut från datorn stämmer inte alls med hålen i chassit, så nu ligger nätagget och skramlar omkring i datorn. Sladdarna var även lite väl korta vilket ledde till ful kabeldragning och kablar spända till bristningsgränsen. Därför tänkte jag köpa nytt nätagg och behöver lite råd. Vad ska jag köpa för nätagg??? Jag har kollat runt lite men tycker det är svårt att få någon uppfattning om kabellängder och ljudnivå. Snälla hjälp mig!

Mina krav:
- Minst 600 W. Lite mindre kanske fungerar också.
- Tystare än genomsnittet
- Kablarna måste vara tillräckligt långa

Min dator består (bland annat) av följande.
Moderkort: Gigabyte Z77 G1 Sniper
Grafikkort: GTX 680
Chassi: Fractal Design Define XL (en gnutta större än vanligt ATX-chassi)
Hårddisk: Ja, 6 st.

Tjoflöjt!

Dold text

Fractal Design XL har en liten speciallösning när du monterar ditt nätagg, nätagget ska bara vila uppe på de gummidämpningarna i botten, du ska också skruva loss den ena plåten och skruva fast den på nätagget först och sedan skruva fast plåten i chassit, satt också och undrade ett par minuter hur f*n nätagget skulle sitta när jag först började montera mitt nätagg men förstod efter en stund att det var så det skulle vara, så det är bara att köra igen för det ska passa, alla TX, HX, AX modeller ska sitter som smort i ditt chassi

citera om du vill ha mer hjälp så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan!

jag köpte iaf 8 pins förlängningskabel till mitt nätagg eftersom den var lite för kort men alla andra sladdar räckte till med god marginal

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Fractal Design XL har en liten speciallösning när du monterar ditt nätagg, nätagget ska bara vila uppe på de gummidämpningarna i botten, du ska också skruva loss den ena plåten och skruva fast den på nätagget först och sedan skruva fast plåten i chassit, satt också och undrade ett par minuter hur f*n nätagget skulle sitta när jag först började montera mitt nätagg men förstod efter en stund att det var så det skulle vara, så det är bara att köra igen för det ska passa, alla TX, HX, AX modeller ska sitter som smort i ditt chassi

Åfan, man ska skruva loss plåten?! Jag är en idiot.
Kollade ju i manualen till chassit men där står inget om det. Ska se om det fungerar, i så fall är jag tacksam att jag slipper köpa nytt. Spända kablar man man ju leva med.

Jag tyckte att det var märkligt att de skulle ändrat på standardstorleken på nätaggregat utan att jag blev informerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristin-92:

Åfan, man ska skruva loss plåten?! Jag är en idiot.
Kollade ju i manualen till chassit men där står inget om det. Ska se om det fungerar, i så fall är jag tacksam att jag slipper köpa nytt. Spända kablar man man ju leva med.

Jag tyckte att det var märkligt att de skulle ändrat på standardstorleken på nätaggregat utan att jag blev informerad.

det är typ en gummi list på den lilla plåten som ska minska vibrationerna efter du skruvat fast den och därav har dom gjort det valet att göra det på det viset själv har jag aldrig haft några problem med vibrerande nätagg men det kanske är vanligt har kört corsair nätagg sålängt jag kan minnas och ännu har inget haft några missljud eller spökat

Permalänk
Skrivet av Uvania:

det är typ en gummi list på den lilla plåten som ska minska vibrationerna efter du skruvat fast den och därav har dom gjort det valet att göra det på det viset själv har jag aldrig haft några problem med vibrerande nätagg men det kanske är vanligt har kört corsair nätagg sålängt jag kan minnas och ännu har inget haft några missljud eller spökat

Okej nu sitter skiten på plats. Skönt att det "bara" var jag som var efterbliven. Tack för hjälpen Uvania!

(För de som undrar, nej det tog inte tre timmar för mig att fixa detta. Jag gjorde andra grejer.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristin-92:

Okej nu sitter skiten på plats. Skönt att det "bara" var jag som var efterbliven. Tack för hjälpen Uvania!

(För de som undrar, nej det tog inte tre timmar för mig att fixa detta. Jag gjorde andra grejer.)

jo, det är logiskt när man väl fattar hur man får det på plats