Permalänk
Medlem

Är det värt att köra bigadv?

Hej har tänkt att börja folda endel igen på min server och funderar på om det är värt att köra -bigadv eller om det ens går att köra längre? har varit bort från foldingen ett tag så vet inte riktigt vad som gäller längre mina specs är:
2 st x5570 HT
72gb RAM
Tror ni det funkar för bigadv i windows server 2012 eller ska jag virtualisera en linux maskin?

MVH
Fj0mp

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Medlem

Vad har du för processor?
72gb ram låter som en hel del och får mig att tro att det är ett system med flera processorer, då är det värt att köra -bigadv.
Grafikkorten är för långsamma för det tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vad har du för processor?
72gb ram låter som en hel del och får mig att tro att det är ett system med flera processorer, då är det värt att köra -bigadv.
Grafikkorten är för långsamma för det tror jag.

X5570 är processorerna
Grafikkortet har 10mb minne så det är nog inge vidare att folda med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fj0mp:

X5570 är processorerna
Grafikkortet har 10mb minne så det är nog inge vidare att folda med

Hahaha, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag läste det som dubbla AMD HD5570 grafikkort, haha, jag tar på mig dumstruten och ställer mig här borta i hörnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hahaha, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag läste det som dubbla AMD HD5570 grafikkort, haha, jag tar på mig dumstruten och ställer mig här borta i hörnet...

Haha ne jag har inte varit bort så länge så jag vet allt vad som krävs någorlunda av systemet amd 5570 hade nog varit aningen svårt att köra bigadv på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På ren magkänsla säger jag att det borde vara lönt att köra bigadv på 2xX5570

Dessa är Xeon versionen av 1366 i7orna va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

På ren magkänsla säger jag att det borde vara lönt att köra bigadv på 2xX5570

Dessa är Xeon versionen av 1366 i7orna va?

Ja det är 1366or om de bygger på i7 har jag ingen direkt koll på men den har väldigt likvärdiga prestanda som i7 940 så det kan nog vara möjligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snabb googling gav detta:
"stock x5650 hex cores (2.66ghz) is the minimum to make the deadline and stock 5670's give you about a 5 hour margin on the deadline"
x5570 har 2.93 GHz frekvens men mindre cacheminne 8MB, 5670 har 12MB. Det borde kunna fungera, men vet dock inte hur mycket PPD du kan räkna med att få in.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl_XII:

Snabb googling gav detta:
"stock x5650 hex cores (2.66ghz) is the minimum to make the deadline and stock 5670's give you about a 5 hour margin on the deadline"
x5570 har 2.93 GHz frekvens men mindre cacheminne 8MB, 5670 har 12MB. Det borde kunna fungera, men vet dock inte hur mycket PPD du kan räkna med att få in.

Dock har han 2st vilket borde göra att det är lugnt?

Permalänk
Medlem

Det borde vara värt att prova iaf, jag har extremt dålig koll men jag tror det räcker för att vara värt att köra -bigadv.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, är 2 st L5520, tillräckligt snabba tro?

45nm varianter av sockel 1336, 2,27 GHz, 8 MB cache, fyra kärnor, med HT (8 trådar).

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Lånar tråden lite, är 2 st L5520, tillräckligt snabba tro?

45nm varianter av sockel 1336, 2,27 GHz, 8 MB cache, fyra kärnor, med HT (8 trådar).

Efter en snabb googling verkar det inte som du kommer hinna inom deadline för att få bonus om du kör standard klock och bigadv. Om du har möjlighet att överklocka kan det gå på håret.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Efter en snabb googling verkar det inte som du kommer hinna inom deadline för att få bonus om du kör standard klock och bigadv. Om du har möjlighet att överklocka kan det gå på håret.

Ah, tråkigt :/ Inte värt det för min del i så fall. Tack för hjälpen iaf.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Ah, tråkigt :/ Inte värt det för min del i så fall. Tack för hjälpen iaf.

Om du har dessa i dina ägor kan du dock få ut 25-30k PPD i vanlig SMP

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Dock har han 2st vilket borde göra att det är lugnt?

Min beräkning var på 2 processorer så det ligger på gränsen, men kan gå.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]