HTC HD2, vad kan jag göra med den?

Permalänk
Medlem

HTC HD2, vad kan jag göra med den?

Hejsan.

Fick min farsgubbes gamla HTC HD2 och nu undrar jag vad man kan göra med den? Kan för närvarande inte ladda ner appar men kan surfa runt på Opera samt tuben.

Har läst igenom lite snabbt att man kan installera andriod på den, hur går det till och hur pass bra funkar det jäntemot nya uppdateringar till symbian(?) som är installerat nu?
Eller är det mer värt att installera en nyare version utav det jag har nu.
Blir så jävla virrigt då jag inte vet vad jag har för OS nu, det står Windows när jag bootar men farsgubben snackade om symbian.

Finns säkerligen massor utav trådar som behandlar detta, säkert någon redig FAQ också, vänliga länka så kanske en kille som jag som är totalt oinsatt i dagens alla fräna mobiltelefoner.

Mvh Jesper

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Det är säkert det gamla goda Windows Mobile 6.5 som rullar på den. Däremot finns det möjligheter att köra Android som du nämner som vad jag har fått höra ska lira perfekt. Utöver Android så ska du även kunna köra det nyare Windows Phone 7. Leta på xda developer så får du läsa dig fram. Communityn till den där luren är gigantisk!
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=531
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Den kör förmodligen gamla Windows Mobile, som Creutz skrev.
Den är välkänd för att kunna köra väldigt många olika OS

Läs mer här: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=531
Där kan du få uppfattning om vilket OS du vill köra, och hur du gör för att installera det

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Fråga, hur fan gör jag för att uppdatera cellen? Tyckte xda verkade otorligt krångligt + att länkarna gav 404 så jag bestämmde mig att köra på HTC's egna updates. Laddade ner senaste ROMet och började köra. Har anslutit telefonen i Winsynctjossanhejsan och allt är frid och fröjd. Tills datorn mystiskt tappar kontakten med telefonen... Kollat runt på windows hemsida och dem säger att man ska uppdatera via Zune som inte ens hittar min telefon...

Börjar bli jävligt gråhårig på allt krångel, ge mig en snabb och fin update så blir jag glad..

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Troligtvis har du uppdaterat WM 6.5 men det är förlegat och nedlagt även om man hade sjukt roligt med det för ett par år sedan. Föreslår att du läser in dig rejält på xda innan du gör något men det är helt klart värt det då det du har nu är så pass gammalt. Android kanske är ett bra förstasteg, det finns garanterat någon noobie guide på xda.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Finns guider på XDA hur du gör steg för steg, har själv kört om flera HD2or till Android på jobbet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kiruna:

Hejsan.

Fick min farsgubbes gamla HTC HD2 och nu undrar jag vad man kan göra med den? Kan för närvarande inte ladda ner appar men kan surfa runt på Opera samt tuben.

Har läst igenom lite snabbt att man kan installera andriod på den, hur går det till och hur pass bra funkar det jäntemot nya uppdateringar till symbian(?) som är installerat nu?
Eller är det mer värt att installera en nyare version utav det jag har nu.
Blir så jävla virrigt då jag inte vet vad jag har för OS nu, det står Windows när jag bootar men farsgubben snackade om symbian.

Finns säkerligen massor utav trådar som behandlar detta, säkert någon redig FAQ också, vänliga länka så kanske en kille som jag som är totalt oinsatt i dagens alla fräna mobiltelefoner.

Mvh Jesper

Installera Windows Phone 8 på den, lär dyka upp massa roms i oktober.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade en sånt lur tidigare, då installerade jag in Android och det fungerade utan några som helst problem.
Surfa in på XDA forum, där har dem allt

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Kör "Jelly Bean" på min HD2:a och är skit nöjd,
Men som sagt så kräver det att du sätter dig in i hur du ska göra, allt du behöver (och lite till) finns på xda-developers forum.

Den stora nackdelen med HD2:an är att det interna lagringsutrymmet är väldigt klent 500ish MB, på detta ska man rymma både android och eventuella appar, som tur är så har en av killarna på xda-developers fixat vad han kallar "native sd install", vilket i enkla drag dirigerar om från den interna lagringen till en partition på ditt SD kort, själv kör jag med en 16gb stor partition och kommer nog inte få slut på utrymme inom det närmaste.

Ju mer jag lär mig om min HD2:a desto mindre sugen blir jag på att punga ut för en HTC-x eller en Samsung S3:a

Permalänk
Medlem

HD2´an är förmodligen den mest mod-vänliga nallen som finns. Du behöver verkligen LÄSA på vad du kan göra. Som komplement så finns det en hemsida som heter Youtube, söker du på HD2 + sökord ( magldr, hspl, ics eller jelly bean ) så kommer du kunna se instruktionsvideor på det mesta du behöver göra för att köra WP 7.8, android, ubuntu, meegoo eller WM 6.5 till och med.
Dock så är det du som behöver göra jobbet o det är lite att sätta sig in i - men det är det värt. Finns ju ingen skönare känsla än att ha klarat av något som verkar lite svårt.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows Phone 7.8 på HD2 nu och det fungerar sjukt bra. Det var smidigt att dra in också eftersom man flashar via USB-kabeln med DFT. Enligt mig så lirar Windows Phone skönare på HD2 än vad Android gör. Windows Phone nyttjar även hela minneskortet för lagring så det funkar outofthebox

Det är coolt att man kan köra 7.8 på en flera år gammal telefon när det inte ens finns ute till aktuella telefoner med Windows phone 7 på marknaden.

Kör med denna ROM

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1356833

Nybörjarguide för att installera finns här:

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=21010262&postc...

Man får dock ringa till HTC för att få en aktiveringskod för att kunna logga in med sitt Windows live konto men det var inga bekymmer, gjorde det senast igår

Har en del HD2or att labba med sprutar in på jobbet nu när våra användare byter ut sina mot nyare telefoner

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5