Permalänk
Medlem

Nytt headset!

Nu när dustin har weekend rush så kostar detta headset 499kr och jag behöver ett nytt. Är det värt att köpa?

http://www.dustinhome.se/product/5010462035/steelseries-7h-us...

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

Nej, sämre skit får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Har själv tänkt köpa det men ångrat mig då åsikterna om det är så varierande. Många säger att det går enkelt sönder medan andra tycker att det är väldigt väl gjorda. Linus som har den stora Youtubekanalen Linustechtips brukar rekommendera dessa till alla som frågar efter headset och han har själv ett par och när man läser recensioner har det fått relativt goda betyg men när man frågar här på sweclockers så brukar man få mest negativa åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Har själv tänkt köpa det men ångrat mig då åsikterna om det är så varierande. Många säger att det går enkelt sönder medan andra tycker att det är väldigt väl gjorda. Linus som har den stora Youtubekanalen Linustechtips brukar rekommendera dessa till alla som frågar efter headset och han har själv ett par och när man läser recensioner har det fått relativt goda betyg men när man frågar här på sweclockers så brukar man få mest negativa åsikter.

Allting beror ju på hur höga krav man har, vem vet Linus är kanske halvdöv och då låter säkert det mesta relativt bra.
Om mycket bas är synonymt med bra ljud så är siberia en tio poängare.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Jag hade ett par sådana, de gick sönder - rekommenderas inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaippen:

Jag hade ett par sådana, de gick sönder - rekommenderas inte

Vad tyckte de annars om dem? Det är så många som haft problem med att de går sönder men man skulle tro att de är bättre byggda än t.ex. Siberiorna då 7H ändå är mera high-end av steelseries headset. Vad är det som går sönder i dem då?

Permalänk
Medlem

Det är jävligt konstigt att så dyra headsets skall gå sönder så snabbt, hade ett par hama hörlurar från ullared som jag köpte för 5-6 år sen för en hundring och dessa gick sönder för någon vecka sedan, man läser nu 700-800 krs headsets knappt klarar ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Har själv tänkt köpa det men ångrat mig då åsikterna om det är så varierande. Många säger att det går enkelt sönder medan andra tycker att det är väldigt väl gjorda. Linus som har den stora Youtubekanalen Linustechtips brukar rekommendera dessa till alla som frågar efter headset och han har själv ett par och när man läser recensioner har det fått relativt goda betyg men när man frågar här på sweclockers så brukar man få mest negativa åsikter.

Har kollat lite på Corsair Vengeance 1500. Blir nog ett par sådana

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC