Permalänk
Medlem

MP4-filer hänger sig,,,varför!?

Hej!

Är väldigt nöjd med min nya dator (sign) och allt fungerar bra, men har problem med att spela upp MP4-filer. Jag har en 720p kamera, som jag filmar med på resor och dylikt och med förra datorn (AMD ph2 555, hd5850, 8gb minne, samsung 7200rpm 1tb m.m.) var det inga problem med detta. Men med nya datorn, så hänger sig filmerna flera gånger under uppspelning. Har senaste directx, grafikdrivare och provat med windows media player classic, vlc m.fl. Nån som vet (kan gissa) felet?

Sen ett annat jobbigt problem som verkar hänga ihop med att jag använder firefox, är att pdf-filer vägar öppna sig på hemsidor. Har inte hittat nån lösning på detta, utan startar explorer då istället och då fungerar det. Går det att få firefox att öppna pdf på hemsidor?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Hej!

Är väldigt nöjd med min nya dator (sign) och allt fungerar bra, men har problem med att spela upp MP4-filer. Jag har en 720p kamera, som jag filmar med på resor och dylikt och med förra datorn (AMD ph2 555, hd5850, 8gb minne, samsung 7200rpm 1tb m.m.) var det inga problem med detta. Men med nya datorn, så hänger sig filmerna flera gånger under uppspelning. Har senaste directx, grafikdrivare och provat med windows media player classic, vlc m.fl. Nån som vet (kan gissa) felet?

Detta felet har jag på min dator också,dock är det en linux, men det kanske är några codecs du inte har ?

Testa att att installera K Lite Codec Pack eller Combined Community Codec Pack

Om du spelar upp undertexter i VLC hänger dom kvar hela tiden tills någon annan säger någonting?

Skrivet av pirpen:

Sen ett annat jobbigt problem som verkar hänga ihop med att jag använder firefox, är att pdf-filer vägar öppna sig på hemsidor. Har inte hittat nån lösning på detta, utan startar explorer då istället och då fungerar det. Går det att få firefox att öppna pdf på hemsidor?

Ladda ner https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/pdfjs/ för att läsa PDF filer i firefox.

Visa signatur

Laptop |OS: Foresight Linux |CPU: Intel Core i3-370M |VGA: NVIDIA Geforce 310M / 1GB DDR3 |RAM: DDRIII 4GB (2GB*2) |HDD: 500GB |