Tillbaka efter drygt 1 års uppehåll. Nån mer?

Permalänk
Medlem

Tillbaka efter drygt 1 års uppehåll. Nån mer?

Jaha, så var man tillbaka i WoW efter drygt 1 års uppehåll, såklart för att spela nya expansionen. Har loggat in igår kväll och börjat läsa på så smått kring förändringarna. Är en hel del som har hänt sen sist märker jag.

Helt nya skillträd som jag inte hunnit sätta mig in i än. Spontant saknar jag det gamla poängsystemet men är som sagt för tidigt att säga. Lite ny grafik är ju alltid trevligt. Har ny och större skärm sen sist så spelet känns ju lite nytt bara av att bilden ser annorlunda ut.

Ser fram emot att hoppa in och questa och köra dungeons igen med min kära fru som har saknat mig i WoW. Utöver det så försöker jag att inte ha så stora förhoppningar på MoP men lite spännande det.

Nån mer som är tillbaka och känner sig lite överväldigad av allt nytt?

Permalänk
Skrivet av Frux:

Jaha, så var man tillbaka i WoW efter drygt 1 års uppehåll, såklart för att spela nya expansionen. Har loggat in igår kväll och börjat läsa på så smått kring förändringarna. Är en hel del som har hänt sen sist märker jag.

Helt nya skillträd som jag inte hunnit sätta mig in i än. Spontant saknar jag det gamla poängsystemet men är som sagt för tidigt att säga. Lite ny grafik är ju alltid trevligt. Har ny och större skärm sen sist så spelet känns ju lite nytt bara av att bilden ser annorlunda ut.

Ser fram emot att hoppa in och questa och köra dungeons igen med min kära fru som har saknat mig i WoW. Utöver det så försöker jag att inte ha så stora förhoppningar på MoP men lite spännande det.

Nån mer som är tillbaka och känner sig lite överväldigad av allt nytt?

slutade också för ett år sedan ungefär och har inte hunnit prova mop en eller hunnit sätta mig in i nya specc systemet men jag undrar tycker du det är värt att prova wow igen? jag frågar alltså om din personliga åsikt om den nya expansionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjömannen:

slutade också för ett år sedan ungefär och har inte hunnit prova mop en eller hunnit sätta mig in i nya specc systemet men jag undrar tycker du det är värt att prova wow igen? jag frågar alltså om din personliga åsikt om den nya expansionen

Jag har heller inte hunnit spela än men Blizzard har sagt att de verkligen fokuserat på end game denna gången och se till att alla har något att göra. Det finns väldigt många dungeons tex, samt challenges i dungeons vilket kan vara kul. Sen fler dailys osv osv. Alltid kul med en ny kontinent också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Funderar på att dra igång igen med.. Slutade spela feb 2011, får se om jag köper det idag, hoppas de blir roligare nu

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela runt maj 2011 efter ca 5 års spelande och självklart blir man lite sugen på att testa MoP. Under tiden har man blivit farsa så dat är väl där skon klämmer mest.. inget kul att köra en raid/dungeon och behöva löpa iväg till ungen mitt i allt.

Men man kan ju alltid slö-spela lite, levla upp i sin egen takt.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjömannen:

MoP släpptes ju inatt och jag är på jobbet så jag har inte hunnit prova nåt än men det verkar ha en mysig old school-känsla över sig. Men ändå med nya saker som skillträdet osv.

Förra expansionen Cataclysm testade jag efter nästan 2 års uppehåll. Questade runt lite och kollade på världarna och så och det var väl ok. Men det var inte förrän jag lärde tjejen spelet och hon också började spela som jag fastnade ordentligt.

Så jag tror man ska hitta lite kompisar eller iaf en guild att spela med för gemenskap. Om man redan tröttnat på WoW i omgångar tidigare år, och loggar in igen i MoP och bara springer runt själv lite på måfå så tror jag att man tröttnar fort igen.

Jag och tjejen kommer köpa hamburgare på vägen hem och ta kvällen till att utforska de nya världarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag slutade spela runt maj 2011 efter ca 5 års spelande och självklart blir man lite sugen på att testa MoP. Under tiden har man blivit farsa så dat är väl där skon klämmer mest.. inget kul att köra en raid/dungeon och behöva löpa iväg till ungen mitt i allt.

Exakt samma sits för mig.. Vill gärna men hinner troligen inte med då man har kid och hus...

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

jag går i samma bana just nu jag med, men jag har inte kvar b-net kontot (glömt bort allt om det )
så jag måste nog köpa allt igen, är det värt det?
vad tycker du om mop?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Jag är tillbaka efter ca 8 månaders uppehåll. Har inte läst nånting om ändringarna så det ska bli en trevlig överraskning att logga in igen. Har två månader kvar på mitt annual pass så det påverkade beslutet lite grann. Jag gav 249 kr för spelet och kan välja att sluta när den tiden går ut.

Permalänk
Medlem

Ja lite sugen på att testa är man väll. New content är alltid trevligt i wow och i stort sett det enda jag gillar är att levla dom nya områdena och sedan lägga det på hyllan igen tills nästa kommer.

Spelat GW2 till o från till lvl 75 och total tröttna så man kanske skulle ta sig en koll på allt det nya i wow och på så sätt ha något att göra efter jobbet igen och slö spela / levla och utforska.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abbebandy:

jag går i samma bana just nu jag med, men jag har inte kvar b-net kontot (glömt bort allt om det )
så jag måste nog köpa allt igen, är det värt det?
vad tycker du om mop?

hur glömmer man bort lösenord och även vilken mail kontot var bundet till?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Någon utav er här i tråden som spelar horde på Stormscale som skulle vara intresserad av questa och köra dungeons tillsammans? är 16 BTW så kan inte spela annat än på kvällar

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

hur glömmer man bort lösenord och även vilken mail kontot var bundet till?

inte så svårt, blev hackad återställde lösenordet men lyckades inte få tillbaka mailen

:C

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra källa till var man hittar förändringarna som har skett sedan t.ex. TBC tiden.. Det har ändrats för mycket tycker jag.

Permalänk

Slutade i december 2010, började spela igen för en månad sedan eftersom jag blev nyfiken på mop. Levlade till 85 på två dagar med raf och körde lite raids, har loggat in några gånger sedan mop releasen men inte tagit leveling på allvar. Jag tror jag att åldern har hunnit ikapp mig :/ hur mycket jag än vill att det ska vara roligt så är det inte som det brukade vara, det enda nöjet som finns kvar för mig nu är att prata med gamla vänner i guilden men det kan jag lika gärna göra på ansiktsboken eller på telefonen.

Wow är ett gammalt spel och det märks, inte mycket har ändrats i grunden, questen är de samma, raidsen är de samma till stor del och du behöver fortfarande farma dailies etc. Har man någon gång slutat på riktigt så är det nog väldigt svårt att börja spela seriöst igen, tiden då man kunde spela hela dagar är över för min del i alla fall.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Också tillbaka efter 1 års frånvaro. Slogs direkt av elitist-känslan i gillet och börjar fundera på att flytta över till jobbarkompisarnas server. Hade glömt att ilevel på gearen gjorde att det var för tidskrävande att stå i Stormwind AH och epenisflexa för att kunna snacka med gamla polare.

Så länge pokemonstriderna är skoj och dailys ger en känsla av progression kommer väl softcorespelare att ha skoj också antar jag och det är nästan huvudsaken för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Också tillbaka efter 1 års frånvaro. Slogs direkt av elitist-känslan i gillet och börjar fundera på att flytta över till jobbarkompisarnas server. Hade glömt att ilevel på gearen gjorde att det var för tidskrävande att stå i Stormwind AH och epenisflexa för att kunna snacka med gamla polare.

Så länge pokemonstriderna är skoj och dailys ger en känsla av progression kommer väl softcorespelare att ha skoj också antar jag och det är nästan huvudsaken för mig.

Ja sånt är trist, då är det bättre hitta en annan guild, blir roligare då

Permalänk
Medlem

Expansionen är bra, ja, bara bra. Eftersom jag som mainar Rogue så har Rogues blivit nerfade ända ner till marken, känns inte kul när jag kan critta max 40k i lvl 90. Och vill inte rerolla heller för att Rogue's spelstil är en av dem enda jag gillar just nu.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Samma gäller här...väntar tillskott i familjen om några veckor, så allt raidande läggs så klart åt sidan. Men expansionen känns som en frisk vind än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var inte borta ett år men gott och väl tio månader.
Jag och polarna började förra veckan och insåg kvickt att vi måste byta server för den vi spela på (Silvermoon) var Full.
Free migration till Doomhammer och nu är vi tolv polare som startat guild och snart ska börja raida igen.
Guilden är nu level 25 och min nya priest level 75.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Det har inte kommit en uppdatering sen diminishing returns kom in och gjorde att rogues med cds inte kunde döda VEM SOM HELST i vit gear som rogues inte har whinat om som en nerf. Min rogue polare whinar hela tiden också, men det hindrar dom inte från att ligga top3 eller överlägset vinna alla mop-raid videos jag tittar på?

Märkligt.

http://www.youtube.com/watch?v=DJdG7AlbSNM&feature=related

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Thorulk:

Det har inte kommit en uppdatering sen diminishing returns kom in och gjorde att rogues med cds inte kunde döda VEM SOM HELST i vit gear som rogues inte har whinat om som en nerf. Min rogue polare whinar hela tiden också, men det hindrar dom inte från att ligga top3 eller överlägset vinna alla mop-raid videos jag tittar på?

Märkligt.

A bladefury combat rogue på Claw + boss med 50 % inc dmg taken på boss mmm, + legendary daggers GG

Vissa bossar suger rogues skit mycket i nya MoP HC raids.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rebbon:

Expansionen är bra, ja, bara bra. Eftersom jag som mainar Rogue så har Rogues blivit nerfade ända ner till marken, känns inte kul när jag kan critta max 40k i lvl 90. Och vill inte rerolla heller för att Rogue's spelstil är en av dem enda jag gillar just nu.

Du menar att max critsen är 40k lvl 90?? vad har du för gear typ, våran rogue i guilden crittar väll 150k + Mutilate spec.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Märkligt.

Vad har en level 85 raid från Cataclysm med MOP att göra?
Rogues är helt klart underrepresenterade i dmg med bara 1 enda rogue på topplistorna på worldoflogs och detta gäller för alla versioner av raid instansen, alla andra klasser är ganska jämnt fördelade i listorna.
Spelar inte rogue själv nu för tiden men tycker synd om det som gör det, en klass som bara har damage som inriktning ska inte ligga sämst till och de som då fokuserar på heroic raiding kan då välja att bänka rogues eftersom de inte ligger i klass med övriga klasser även om de spelas av en bra spelare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.