Asus lanserar Padfone 2 – mobiltelefon med dockningsbar surfplatta

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar Padfone 2 – mobiltelefon med dockningsbar surfplatta

Asus slår två flugor i en smäll med den förvandlingsbara mobiltelefonen Padfone, som nu uppgraderas med alltifrån större skärm till LTE och NFC.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas att tvåan får mer fart i försäljning än ettan fick!

Permalänk
Medlem

Detta ser bra intressant ut Kanske blir en sådan när min Note gjort sitt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Den var riktigt snygg! En recension skulle vara trevligt!

Permalänk
Medlem

Intersant! ett test vill vi se!

Permalänk
Medlem

Har telefonen världens konstigaste bezel eller är det bara dålig photoshop?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Så surfplattan är bara en 'dummy'-touchskärm som visar telefonens bildsignal? Ganska coolt men jag hoppas bara att plattan inte prioriteras för mycket av priset.

Permalänk
Medlem

Köpte padfone 1 för drygt en månad sedan för 6000, fml
Kanske blir att uppgradera till denna, älskar konceptet.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Namnet padphone och designen får mej att tänka på kinesiska piratkopior på iphone 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamingShyGuy:

Så surfplattan är bara en 'dummy'-touchskärm som visar telefonens bildsignal? Ganska coolt men jag hoppas bara att plattan inte prioriteras för mycket av priset.

I artikeln står det ju:
"Från Taiwan rapporteras det om priser på cirka 4 200 kronor för instegsvarianten av telefonen medan surfplattedelen kostar ungefär 1 400 kronor extra."

Vilket verkar alldeles för bra för att vara sant. 1400kr för ett extra stort batteri och en skärm med funktionaliteten det innebär låter som en riktigt kap!

Permalänk
Medlem

Ser najs ut! Är på jakt efter en ny telefon, och den här ser mycket trevlig ut!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem

fint bara lite dyrt

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

hehe fyrkärning processor i mobilen.. var ska detta sluta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

fint bara lite dyrt

Du kan ju inte påstå att 4200kr är mycket för en telefon med den prestandan?
Tycker snarare det är otroligt billigt!

Jag skulle nog kollat på en om jag inte "precis" köpt s3

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

fint bara lite dyrt

Tycker det är helt rimligt om man kollar på hårdvaran.
Ligger i samma nivå som hig-end lurarna men man får möjligheten att använda enheten till mer än ett syfte

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Hur som helst gillar jag Padfonekonceptet starkt. Bara telefonen i sig är ju ett riktigt monster.

citat bort
Visa signatur

4770 | 980

Permalänk

När jag läste den här nyheten så slog det mig som en blixt från en riktigt mulen himmel. Säga vad man vill om Windows 8 men jag kan verkligen inte se ett bättre koncept för den typen operativsystem. Om MS på ett smidigt sätt hade kunnat få Win8 och Windows Mobile att fungera smärtfritt tillsammans så är den här typen av enheter, Bärbar dator/telefon/surfplatta helt enkelt perfekt. Plötsligt är bildöverföring, dokumenteditering, ja allt där du vill att din dator och mobil samt surfplatta ska kunna arbeta tillsammans möjligt, utan extra program eller sladdar. Så, släpp den med Windows Mobile/Windows 8 och vi har en deal.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många tum plattan är på?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Tänkte skriva att det bara saknades en tangentbordsdocka till den så vore produkten fulländad. När jag gogglar på den så visar det sig att så är fallet!
http://www.techtreme.com/gadgets/asus-padfone-2-specifications-detailed/
Helt klart mitt nästa köp! Telefonen solo på bussen/vagnen, dockad i paddan på flyget/tåget och hela kitet på mötet/skolan. 4G och GPS. Äntligen en produkt som har allt jag vill ha!

Permalänk
Avstängd

Verkligen en schyst grejj! precis köpt sg3 LTE 4g men denna verkar ju totalt super.
Får la köpa en sån här med då haha. bara klia i fingrarna när jag såg denna plus surfplatta till hur sablarns bra och smart är inte det konceptet? grymt Asus,

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Någon som vet hur många tum plattan är på?

"10.1 inches IPS display, 1280 x 800 pixels @ 514 g, 5000 mAh battery."

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddybeck:

När jag läste den här nyheten så slog det mig som en blixt från en riktigt mulen himmel. Säga vad man vill om Windows 8 men jag kan verkligen inte se ett bättre koncept för den typen operativsystem. Om MS på ett smidigt sätt hade kunnat få Win8 och Windows Mobile att fungera smärtfritt tillsammans så är den här typen av enheter, Bärbar dator/telefon/surfplatta helt enkelt perfekt. Plötsligt är bildöverföring, dokumenteditering, ja allt där du vill att din dator och mobil samt surfplatta ska kunna arbeta tillsammans möjligt, utan extra program eller sladdar. Så, släpp den med Windows Mobile/Windows 8 och vi har en deal.

Mm håller med här... kan bli en riktigt bra alternativ för arbete. Använda surfplattan som dokumenthanterare, presentatör, lagring o batteri.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, jag tycker också om konceptet. Men jag undrar hur smidig lösningen är när man pysslar med något på plattan/datorn och så ringer det i mobilen. Har man bluetooth headset så är det ju inga problem, men utan detta tillbehör så verkar det krångligt att svara i mobilen. Och några inkommande samtal per dag har nog ganska många.
Högtalartelefon fungerar visserligen, men jag känner inte alltid behovet av att dela med mig av konversationer i det offentliga rummet. Hmm... hade varit intressant med input från de som använt phonepad 1.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

3-i-1-lösningen som de hade i första modellen tycker jag är helt klockren. Jag hoppas att det blir så även med den här uppföljaren. Man får en grym mobil, surfplatta och netbook i en och samma enhet - till priset av en vanlig laptop. Bra deal, en sån vill jag definitivt ha!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Tänkte skriva att det bara saknades en tangentbordsdocka till den så vore produkten fulländad. När jag gogglar på den så visar det sig att så är fallet!
http://www.techtreme.com/gadgets/asus-padfone-2-specifications-detailed/
Helt klart mitt nästa köp! Telefonen solo på bussen/vagnen, dockad i paddan på flyget/tåget och hela kitet på mötet/skolan. 4G och GPS. Äntligen en produkt som har allt jag vill ha!

Well played Asus, wp... väldigt intressant inför plugget med tangentbordet!

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem

Tyckt android träsket känts småtorrt ett tag men detta lät ju sjukt intressant, precis skaffat en iPhone 5 men den går ju att ge till tjejen om det nu vore så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Surfplattan fungerar normalt även om inte Telefonen är inkopplad?

Permalänk
Medlem

Köpte ursprungsmodellen för en månad sedan (Jag fattar inte att den inte saluförs i sverige!) från komplett och är så nöjd med min att det inte stör mig att det kommit en uppföljare nu. Klart bästa tfn jag haft (jämför närmast med en Sensation) och möjligheten att ha plattan på tåget/när jag sitter ner och ha mobilen i fickan när jag går/gör saker är klockren! För att inte tala om den extra batteritiden! Nu skall jag bara skaffa tangentbordet också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Surfplattan fungerar normalt även om inte Telefonen är inkopplad?

Det gör den nog inte. "Surfplattan" är väl egentligen bara en skärm med batteri. Det är telefonen som står för gränsnitt, lagring, processor, etc.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Surfplattan fungerar normalt även om inte Telefonen är inkopplad?

Nej

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled