Permalänk
Medlem

vilken ipad?!?

Tja jag har tänkt köpa ny dator skärm men vart dock sugen på en ipad 2:an kostar väll 3 k och 3:an kostar runt 4k då är frågan är det värt att betala dom där extra pengarna för en 3:a? Har tänkt spela på den kolla film och surfa

Permalänk
Medlem

Bara tusen spänn extra. Det är rätt mycket bättre grafikprestanda i 3an. Har iofs 2an och upplever inte att det är problem med några spel än iaf. Det är mycket skarpare text i 3an. Rekommenderar att du provar i butik om du kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bara tusen spänn extra. Det är rätt mycket bättre grafikprestanda i 3an. Har iofs 2an och upplever inte att det är problem med några spel än iaf. Det är mycket skarpare text i 3an. Rekommenderar att du provar i butik om du kan.

Tack för svaret! Jag ska prova i affär när jag kan.

Permalänk
Medlem

Testa lite olika websidor med mycket text på på 2'an och 3'an bredvid varandra så kommer du märka skillnaden.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

jag va och kollade på en ipad 2 och 3 idag och bilden i 3an är helt oslagbar, så om jag köper en så blir det en 3a utan tvekan.

Permalänk

Visst är skärmen väldigt trevlig på 3an, dock är det väldigt få appar som är anpassade för 3an, så är mest om du surfar som du kan nyttja upplösningen, sen är det såklart trevligt om man ska titta på film

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Visst är skärmen väldigt trevlig på 3an, dock är det väldigt få appar som är anpassade för 3an, så är mest om du surfar som du kan nyttja upplösningen, sen är det såklart trevligt om man ska titta på film

Iprincip alla nya appar och populära appar är/har anpassats till 3:an. Bättre än på android tablets där utvecklarna måste anpassa sina spel osv. till flera olika upplösningar.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Iprincip alla nya appar och populära appar är/har anpassats till 3:an. Bättre än på android tablets där utvecklarna måste anpassa sina spel osv. till flera olika upplösningar.

Har då inte märkt någon större förändring, men kanske inte använder iPaden tillräckligt, ligger ofta oanvänd

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Men ni som har en ipad 2 hur bra flyter spelen på?

Permalänk
Inaktiv

Det är väl ganska lika, vad jag har sett på för olika jämförelser på youtube.

Den största anledningen till att köpa en Ipad 3, är skärmen tycker jag. Personligen så tycker jag att det är värt 1000 kr extra att få en retinaskärm.

Permalänk
Medlem

Hur står sig iPaddorna mot övriga aktörer idag? Har inte varit insatt i plattor på ett tag nu.

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svj0hn:

Hur står sig iPaddorna mot övriga aktörer idag? Har inte varit insatt i plattor på ett tag nu.

Det är ju subjektivt

Själv var jag inte alls imponerad av plattorna som Samsung, Acer och de större tillverkarna när jag petade på olika modeller i butik. Skärmen på nästan alla andra plattor kändes rätt livlösa rent färgmässigt. Byggkvalitén varierade på olika tillverkare, och endel kändes väldigt plastigt och knakigt. Men visst, de kostar ju mindre som kan kompensera upp för det.

Permalänk
Medlem

Vad betyder retina skärm? Blir det skarpare text eller? Och det blir nog en ipad 3 men hur bra syns skärmen utomhus?

Permalänk
Inaktiv

Det menas att man inte kan se pixlarna på ett normalt avstånd.

Har dock inte provat skärmen i direkt solljus, men när man har suttit i bil eller buss så har det varit rätt bra om man skruvar upp till högsta ljusstyrkan. Men då får batteriet lida lite...

Permalänk
Medlem

Jag gick från första generations iPad till tredje.
Det är en gigantisk skillnad i prestanda. Min första generations började bli riktigt slö, framförallt i spel och sådär.
Samma sak kommer hända med iPad 2 och 3. Skillnaden är att 2an kommer bli slö redan efter ett år.

Så för 1000 kr extra får du en iPad som kommer funka bra i två år. Du får dessutom en mycket bättre skärm.

Jag tycker 3an!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Då jag inte har så bråttom med att köpa en så ska jag vänta tills rean efter julafton. men det blir nog en 3:a!