Ungine Heaven benchmark - skärmflicker när man laddar DX11

Permalänk

Ungine Heaven benchmark - skärmflicker när man laddar DX11

Satte nyligen in ett GTX 660 Ti från ASUS och hade tänkt att köra Ungine benchmarken, men den vägrar att ladda DX11 versionen!
Här är en video på mitt problem:

Det här händer alltså 10 sekunder efter att den har börjat ladda, dock så kan jag komma ut genom att köra ctrl-alt-del, dvs hela datorn fryser inte eller dylikt.
Har någon en aning om vad problemet kan vara?
Kan lira både BF3 och 3Dmark 11 utan problem i DX11.

Värt att notera är att det fungerar hur bra som helst med DX10 eller lägre.

EDIT:
Glömde nämna att clocksen är default: GPU @ 980MHz, RAM @ 6008MHz
En annan snabb fråga: Är det normalt med en temp på 70 grader när man maxar BF3 på default clocks?
Känns ju som att den borde vara mycket lägre om swec-crew fick den till 67 under heavy load (antar 100%?).

Permalänk
Skrivet av toxicious:

Satte nyligen in ett GTX 660 Ti från ASUS och hade tänkt att köra Ungine benchmarken, men den vägrar att ladda DX11 versionen!
Här är en video på mitt problem:
http://www.youtube.com/watch?v=kGiLrMIuyiI&feature=youtu.be

Det här händer alltså 10 sekunder efter att den har börjat ladda, dock så kan jag komma ut genom att köra ctrl-alt-del, dvs hela datorn fryser inte eller dylikt.
Har någon en aning om vad problemet kan vara?
Kan lira både BF3 och 3Dmark 11 utan problem i DX11.

Värt att notera är att det fungerar hur bra som helst med DX10 eller lägre.

EDIT:
Glömde nämna att clocksen är default: GPU @ 980MHz, RAM @ 6008MHz
En annan snabb fråga: Är det normalt med en temp på 70 grader när man maxar BF3 på default clocks?
Känns ju som att den borde vara mycket lägre om swec-crew fick den till 67 under heavy load (antar 100%?).

Ingen anning om flickerproblemet men angående tempsen så kör väl swec med ett öppet system så det är nog därför tempsen skiljer sig. Annars så är ju 70 grader rätt bra skulle jag tro

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Ingen anning om flickerproblemet men angående tempsen så kör väl swec med ett öppet system så det är nog därför tempsen skiljer sig. Annars så är ju 70 grader rätt bra skulle jag tro

Jaha ja det är nog definitivt anledningen i så fall, blir ju lätt för varmluften att bara stiga upp då :>
Håller på och laddar ner 2.5 benchmarken för att se ifall den fungerar.

EDIT: Samma fel där. Suck.

Permalänk
Medlem

Har du Virtu MVP installerat så stäng av GPU Virtualization. Orsakade en hel del jävelskap i just Heaven för mig när jag försökte köra det i DX11.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk

Nope har inget sådant installerat. Blir till å köra lite andra benchmarks antar jag.

Permalänk
Hedersmedlem

Prova ta ur kortet ur datorn och rengöra kontaktytorna på PCIe-kontakten. När jag provade SLI för första gången så flimmrade hela skärmen i blått när jag skulle spela. Efter att ha rengjort SLI-kontakterna så försvann problemet. Kanske har du ett liknande problem.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Casgar:

Prova ta ur kortet ur datorn och rengöra kontaktytorna på PCIe-kontakten. När jag provade SLI för första gången så flimmrade hela skärmen i blått när jag skulle spela. Efter att ha rengjort SLI-kontakterna så försvann problemet. Kanske har du ett liknande problem.

Tack för tipset, dock så har jag kört en del BF3 på DX11 utan problem och körde även stress-test med Furmark igår kväll i 3 timmar utan flimmer, så jag är ganska säker på att det är program-specifikt
Ska ta en tur med 3Dmark idag också.