Grupp för Hellfire ring

Permalänk
Medlem

Grupp för Hellfire ring

Hej! Jag och en polare tänkte försöka oss på att skaffa oss hellfire ringen. Vi är barb och wd och söker 2 spelare med ungefär motsvarande vårat gear! Vi drar igång i eftermiddag, och kör på tills vi lyckas!

Våra stats:

Barb: En ww barb, 50k dps, runt 1000 loh, 600ar, 40k hp, 6% lt osv.. Funkar bra upp till monsterlevel 5-6.

WitchDoctor: Tank/dps.. 40k dps, 1000 ar, 40k hp, 800loh , 24% ms..

Hör av er om ni vill lira!

D3: Brusarn # 2230

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag lirar tillräckligt mycket eller om jag har tillräcklig gear. Men jag tycker det verkar spännande.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/16462592
Kör helst på wizarden men kan även köra min monk. Spelar inte så stor roll men wizarden gör mest skada. Har dock inte hunnit lira något sen patchen så jag vet inte hur bra min build är nu.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Sen min DH 100k utan SS.

menurally#2826

Permalänk
Medlem

Härligt med respons. Addar er snart så får vi diskutera vilken monster level vi ska lira på..!

Permalänk
Medlem

jag kommer dock inte kunna lira förrän efter middag ikväll. Jobbar och sen måste jag städa lite i lägenheten inför en fest i helgen Men loggar in och kollar ifall jag ser att någon lirar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Är gärna på, men ni kanske ser mig mer som "tag along" då jag inte ligger där ni är ännu. Du/ni får väl avgöra, här är min profil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

jag kommer dock inte kunna lira förrän efter middag ikväll. Jobbar och sen måste jag städa lite i lägenheten inför en fest i helgen Men loggar in och kollar ifall jag ser att någon lirar.

Själv ska jag träna ikväll.. Så blir nog inget lir efter kl 20.00 tyvärr. Men imorgon kör vi på!

Skrivet av zin:

Är gärna på, men ni kanske ser mig mer som "tag along" då jag inte ligger där ni är ännu. Du/ni får väl avgöra, här är min profil.

Om vi bestämmer oss för att speedrunna i Monster level 1 så är du välkommen.. Men om vi ska köra på 5-6 så blir det nog inte så roligt tyvärr.. Saker slår hårt då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

mrfru#2877 En barb polare till mig.

Sen min DH 100k utan SS.

menurally#2826

Ska vi köra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Själv ska jag träna ikväll.. Så blir nog inget lir efter kl 20.00 tyvärr. Men imorgon kör vi på!

Om vi bestämmer oss för att speedrunna i Monster level 1 så är du välkommen.. Men om vi ska köra på 5-6 så blir det nog inte så roligt tyvärr.. Saker slår hårt då..

hehe, imorgon ska jag på företagsfest och lördag är jag upptagen på annat. Men adda gärna mig så ser jag när du lirar och jag kan joina då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som en kul idé ikväll lär jag inte ha så mycket tid men i helgen kanske?
Fast själv hänger jag på en teamspeakserver där vi är ett gäng som brukar spela och snacka med varandra.
Skype kan man väl bara köra 1 och 1 om man inte har premium?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Låter som en kul idé ikväll lär jag inte ha så mycket tid men i helgen kanske?
Fast själv hänger jag på en teamspeakserver där vi är ett gäng som brukar spela och snacka med varandra.
Skype kan man väl bara köra 1 och 1 om man inte har premium?

Hehe nej, det går många Hör av dig !

Permalänk
Medlem

Lyckats få första delen till att bygga den där Infernal Machine.
Hade tur i Act 1 att få den på andra försöket.
Lite jobbigare i act 2 då jag försökte 3 ggr men inget drop.

Får försöka igen på söndag när jag har tid igen

Såg lite på twitch.tv igår när det var en kille som körde en lvl 2 monk med en hellfire-ring. Han dödade diablo på normal med bara ringen på sig. Inget annat.
Så ganska bra ring för sina alts

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Lyckats få första delen till att bygga den där Infernal Machine.
Hade tur i Act 1 att få den på andra försöket.
Lite jobbigare i act 2 då jag försökte 3 ggr men inget drop.

Får försöka igen på söndag när jag har tid igen

Såg lite på twitch.tv igår när det var en kille som körde en lvl 2 monk med en hellfire-ring. Han dödade diablo på normal med bara ringen på sig. Inget annat.
Så ganska bra ring för sina alts

Ja fast det va innan nerfen det...den gör ca 20k skada nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Det är nog med skada för att döda Diablo på Normal.

Innan buggen fixades kunde man ju döda bossarna på Inferno med ringen, även om man gav den till sin follower och lät den göra allt jobb. Ringen 4-5 shottade Azmodan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är nog med skada för att döda Diablo på Normal.

Innan buggen fixades kunde man ju döda bossarna på Inferno med ringen, även om man gav den till sin follower och lät den göra allt jobb. Ringen 4-5 shottade Azmodan.

Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Det var i förrgår jag såg videon när han livestreamade. Så det var efter nerfen.
Men innan nerfen var den ju helt galen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Har inte så att jag klarar mer en MP2. Men med hjälp av Fredag och Extrakebab så har jag fixat dom 2 första.
Man ska nog vara 4 st och ha så hög MP som det bara går. Bara åtminstånde 2 av dom 4 klarar hög MP.

Lyckades sista rundan innan läggdags att fixa 3:dje nyckeln. Nu är det den svåra . Planen på Act4.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag saknar Act II-ringen och planen till smeden. Juveleraren är betald och klar, tur att man hade två mille över!

Laserhona #2489
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Laserhona-2489/hero/851809...

Jag och Twoedge klarar väl MP2 själva, men när det blir dags för att öppna portalen behöver vi lite hjälp från er uberkillar.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Jag har inte fattat exakt hur den här skiten funkar men jag har iaf fått 3st nycklar och har således planen från act IV kvar om jag fattat det rätt. Men jag har även en "Vengeful Eye" som jag fick i av en überboss, vad är den till?

Adda ElSvahnomano#2997 om, ni vill lira. Brukar köra på MP4 eller MP5 då det går snabbt å smidigt

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/185...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag skulle gärna teama med en eller flera andra som har tre stycken Infernal Machine redo så att man kan maximera (minimera) speltiden. Kör Rend/Skorn Barb på MP5 när jag samlar Keys, men har även tank gear, dock inte jättebra sådant.

Någon som är intresserad av att köra i kväll söndag 22 oktober?

Ha det!

/crollo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crollo:

Hej!

Jag skulle gärna teama med en eller flera andra som har tre stycken Infernal Machine redo så att man kan maximera (minimera) speltiden. Kör Rend/Skorn Barb på MP5 när jag samlar Keys, men har även tank gear, dock inte jättebra sådant.

Någon som är intresserad av att köra i kväll söndag 22 oktober?

Ha det!

/crollo

Nu är det så att det är måndag idag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BattleTag "crollo#2375" stämmer åtminstone (ledig på en måndag, förvirringen är total)

Permalänk

Om nån känner för att farma keys osv så hänger jag gärna med.
Bara att adda Grimmen#2415.
Kör en DH.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Grimmen-2415/hero/16095740

Kan boosta upp dps till drygt 120k vid ren dps gear men ligger oftast på runt 80k när jag farmar runt.

Permalänk
Medlem

Ni får gärna adda PaPaGoja#2616
DH med power i
http://eu.battle.net/d3/en/profile/PaPaGoja-2616/hero/3297099

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PaPaGoja:

Även känd som DH med lägst critchans i 1.0.5? Ett tips är att strunta i SharpShooter och skaffa gear med critchans på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Hej! Jag och en polare tänkte försöka oss på att skaffa oss hellfire ringen. Vi är barb och wd och söker 2 spelare med ungefär motsvarande vårat gear! Vi drar igång i eftermiddag, och kör på tills vi lyckas!

Våra stats:

Barb: En ww barb, 50k dps, runt 1000 loh, 600ar, 40k hp, 6% lt osv.. Funkar bra upp till monsterlevel 5-6.

WitchDoctor: Tank/dps.. 40k dps, 1000 ar, 40k hp, 800loh , 24% ms..

Hör av er om ni vill lira!

D3: Brusarn # 2230

Har haft ett uppehåll på några månader, kan du berätta vad en hellfire ring är?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

nån som e på? hade vart bra om vi blir 3 och använder 1 machine var.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/MrJiM-2726/hero/10522813

Permalänk

Jag är på

Rilao#2289

Permalänk
Avstängd

Jag är också på, har de tre nycklarna. behöver planen från Act 4 bara.

ElSvahnomano#2997

Visa signatur