Vinn nätagg från Seasonic

"Apples logga bör cencureras"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Öhh nej. Religion skapades för att kunna kontrollera folk bättre.

Säker på det? Konstitutionerna kanske.. men inte själva den religiösa iden som sprang fram i att människan försökte förstå sig på vad som skapade allt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Haha ja där ser man xD Dock har man ju hört mer långsynta anklagelser från Apple själva.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Haha ja där ser man xD Dock har man ju hört mer långsynta anklagelser från Apple själva.

Vem vet? Jobs kanske tog inspiration från Bibeln och berättelsen om Adam och Eva? Eller iaf konst och annat om just den bibliska händelsen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Vem vet? Jobs kanske tog inspiration från Bibeln och berättelsen om Adam och Eva? Eller iaf konst och annat om just den bibliska händelsen.

Ja, möjligen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Om man nu pratar om frukter kan man ju också gå vidare på det temat.. när det gäller olika religoner.

http://www.biblegateway.com/passage/?search=Matteus%207:15-20...

Själv är jag mer inne på att undersöka olika religioner och vad de står för..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att detta forum inte är rätt plats för denna diskussion?

Permalänk

Religion kom till för att vi människor är rädda för att dö...... Så vi började döda i guds namn.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

In Soviet Russia, Religion sues you!

OnT: Vart är världen påväg? Först vill någon stämma skaparna av Tíntin för att det var rasistiskt? Nu ska några religösa dårar stämma apple för ett äpplemärke :D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Religion kom till för att vi människor är rädda för att dö...... Så vi började döda i guds namn.

Har en jobbig kille på skolan, kan jag döda honom, och säga att det var gud som sagt det till mig? Och blir jag tagen kan jag ju ju anmäla polisen för att "hata" religösa? Sedan gå till kyrkan och be om förlåtelse!

Skojjar, by the way.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Är det bara jag som tycker att detta forum inte är rätt plats för denna diskussion?

Låt oss hänvisa folket till Flashback. Men iofs, det handlar ju om apple (;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Låt oss hänvisa folket till Flashback. Men iofs, det handlar ju om apple (;

Håller med.
Förutom att det handlar mer om religion och åsikter därkring än om själva Äpple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Håller med.
Förutom att det handlar mer om religion och åsikter därkring än om själva Äpple.

Sant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuggmate:

Det finns mycket som är värre. Krig, mord, våldtäkter, tortyr, misshandel, svält osv. Dessutom kan religion i många fall vara någonting positivt som bidrar till möten och samhörighet mellan människor.

Samhörighet finns inom religiösa grupper, men de är sällan väldigt vänliga mot andra grupper.

Svårt att respektera:
http://i.imgur.com/mpQA0.jpg

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Denna bild kan visa sig stötande mot vissa personer. Nu har ni blivit varnade, borde inte bli bannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

De tre abrahamitiska religionerna förespråkar krig, mord, våldtäkt, tortyr, misshandel, kvinnoförnedring, slaveri, rasism osv.

På sätt och vis men i den kristna Bibeln är det i apokryferna i nya testamentet sådant står. Jesus förespråkade inte sådant.
Ska säga att jag inte är så kunnig inom judarnas Torah (delar av gamla testamentet i Bibeln) och om det står något direkt om krigföring eller våldtäkt tex. vet jag inte, får väl utbilda mej lite
Vad som står i Koranen får jag nog ta och utbilda mig lite i oxå.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Denna bild kan visa sig stötande mot vissa personer. Nu har ni blivit varnade, borde inte bli bannad.

vänta här?
den beskriver ju världen perfekt...

ja, jag har alldrig varit speciellt religös

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Jag trodde att Swec var en elektronik sajt, inte en samhälls lektion!

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Samhörighet finns inom religiösa grupper, men de är sällan väldigt vänliga mot andra grupper.

Svårt att respektera:
http://i.imgur.com/mpQA0.jpg

Men lägg av, du pratar om extremister mot extremister och tar detta som normen.
Du har helt fel om detta. Jag har erfarenhet av att vara uppväxt som katolik (är ateist), har en del ateister, protestanter, muslimer och judar som vänner, har träffat hinduer och buddister, etc etc. Inte nånstants syns det du pratar om förutom hos extremister.

Permalänk
Avstängd

Snart så stämmer väl Apple Vatikanen för att dom har stulit Apples ide med att man tar en tugga från ett äpple.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Detta hade varit trevligt att se, Apple borde stå till svars för allt skit de ställt till med. Om detta är rätt sätt att utföra sagda sak är jag en av tvivlarna till.
Kan tillägga att jag är en någorlunda religiös kristen, om än på annat sätt. Skulle också vilja framföra att det finns en hel del underligheter i Bibeln, men religionen i ett modernt samhälle tycker jag att man ska se på ett annat sätt, inte på de extrema idioterna som bara vill att allt ska antingen bli som det varit eller vill att allt de tolkar som religion ska vara som religion 1.0.
I ett modernt samhälle så tycker jag att religionen är en gemenskap runt om i världen, där man alltid kan känna sig inbjuden till en kyrka/synagoga/moské etc för att ha det trevligt, och som en högre makt som beskyddar en och ser till att man alltid är bland vänner där man söker de.
OnT: Du måste ha vetat att detta skulle urartat enormt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Säker på det? Konstitutionerna kanske.. men inte själva den religiösa iden som sprang fram i att människan försökte förstå sig på vad som skapade allt.

Kristendomen skapades av romarna för att få bukt med att det fanns för mycket gudar folk tillbedde så det blev väldigt mycket splittringar pga det.
Tror det var Konstantin som då "skapade" kristendomen för att ena folket under en religion och för att kunna kontrollera dem bättre.
Kristendomen är egentligen lika mycket sekt som tex scientologerna är. Religion handlar om makt och pengar som allt annat.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Ja, det där sneddade väl ganska off-topic, håller ni inte med?

Vill ni diskutera religion och andra samhälleliga frågor så tipsar jag om "Övriga ämnen". Även där förväntar sig diskussioner vara sakliga.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.