Apple lanserar Ipad 4 och Ipad Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Utveckla gärna

Den har iOS, 250 000 appar och är bättre byggd. Det gör den i mitt tycke bättre oavsett om den andra har högre upplösning.

Eftersom den är bättre är den för mig värd mer pengar.

Eftersom jag haft iPad 2 tidigare kan jag i alla fall ganska säkert gissa att jag skulle bli nöjd med produkten och den skulle leva upp till mina förväntningar. Det gör den prisvärd.

Mitt intryck av Android kommer ifrån min jobbtelefon (S2), jag tycker det är ok men inte lika bra som iOS, så jag kan nog gissa att jag skulle bli lite besviken på Nexus. Det gör den i mitt tycke icke prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robles:

iPad (3rd Generation) = iPad med Retina.

Stämmer inte, gå in på Apples hemsida och tryck på Ipad med Retina, så kommer du se att den har A6x. Ipad 3 är borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Nu kommer det inget nytt från Apple på 1 år. Google och Microsoft kan jobba nu. Tycker att det inte var ett så stort hopp från Apple. Visst var det snyggt. Men T.ex Samsung är inte så långt efter och kan lätt komma ifatt på ett halv år?

Hur ser Widescreen video ut på en 7.9" display som är i 4:3 (Youtube m.m.). Nexus 7 är i Widescreen.

Samsung kanske var ett dåligt exempel eftersom deras tablets inte är så bra.

Bildytan på skärmen blir ungefär 7.25" i 16:9, så du får en större bildupplevelse med Ipad Mini när du tittar på film.

Ipad Mini lär inte tilltala dom som är ute efter billigaste plattan, där är Nexus 7 oslagbar, men för den som söker en platta med lite högre byggkvalité så är detta ett ganska bra val. Jag har själv både en Nexus 7 och en Ipad 3, och är det något jag saknar på Nexus 7 så är det känslan av kvalité. Jag hade lätt kunnat betala 1000kr extra för att få den i ett Ipad Mini skal. Dock är den plattan inte tänkt att vara en exklusiv produkt, utan en prisvärd produkt, och det tycker jag att den trots allt är.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Going back in time!?

1024 x 768... FAIL!

Time Machine...

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Ah just så, den där kontakten tänkte jag inte alls på.
Nae dubbel prestanda är helt klart inget att klaga på, men behövdes det?
Jag menar, jag har lekt lite på den 3e generationens iPad då och då och allt flyter på fint och känns liksom stabilt och tryggt, även när man stressar den lite.
Vad ska man med den extra prestandan till om systemet ändå inte har stöd för äkta multi-tasking?

Har kikat på en vit iPad ur 3 gen. men om denna kommer ut till någorlunda samma pris så tar jag nog en sådan istället.
Hur många veckor sa dem att vi fick vänta innan denna besten är redo att skeppas ut till oss?

iPad (4th Generation) kommer ha samma pris som iPad (3rd Generation) men med bättre prestanda, bättre kamera och nya kontakten.

Permalänk
Medlem

De Ipad som Apple har nu är Ipad mini, Ipad 2 och Ipad with retina display (Ipad 4th generation).

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Ah just så, den där kontakten tänkte jag inte alls på.
Nae dubbel prestanda är helt klart inget att klaga på, men behövdes det?
Jag menar, jag har lekt lite på den 3e generationens iPad då och då och allt flyter på fint och känns liksom stabilt och tryggt, även när man stressar den lite.
Vad ska man med den extra prestandan till om systemet ändå inte har stöd för äkta multi-tasking?

Har kikat på en vit iPad ur 3 gen. men om denna kommer ut till någorlunda samma pris så tar jag nog en sådan istället.
Hur många veckor sa dem att vi fick vänta innan denna besten är redo att skeppas ut till oss?

Förhandsbokning den 26 Okt, sen släpps dem den 2 Nov.

Permalänk
Citat:

"Fourth, almost all of these new tablets use Android software, but even Google is telling the tablet manufacturers not to use their current release, Froyo, for tablets, and to wait for a special tablet release next year. What does it mean when your software supplier does not (inaudible) to use their software in your tablet? And what does it mean when you ignore them and use it anyway?"

Vad snackar människan om egentligen? Froyo 2.2 kom 2010 och är verkligen inte deras "current release"!? Google släpper ju 4.2 nu i dagarna om ryktena stämmer och har sedan rätt länge i tekniksammanhang kört samma operativ i både tablets och telefoner.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Stämmer inte, gå in på Apples hemsida och tryck på Ipad med Retina, så kommer du se att den har A6x. Ipad 3 är borta

Ja, alltså, den som var 3:e generationes iPad var iPad med retina också, men nu är den ju inne på 4:e generationen.

Permalänk
Medlem

Tycker det går lite för snabbt med nya modeller nu

Permalänk
Medlem

Apple bashing åsido...

Kanske synen av iPad mini får de andra tillverkarna att dra ur tummen ur arslet och sluta göra gigantiska megafeta bezels som är helt jädra onödiga och får platterna att bli dubbelt så stora än dom egentligen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robles:

Ja, alltså, den som var 3:e generationes iPad var iPad med retina också, men nu är den ju inne på 4:e generationen.

De kör på samma sätt som med datorerna, de gamla blir ersatta med nya utan att de får ett "högre nummer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Bildytan på skärmen blir ungefär 7.25" i 16:9, så du får en större bildupplevelse med Ipad Mini när du tittar på film.

Ipad Mini lär inte tilltala dom som är ute efter billigaste plattan, där är Nexus 7 oslagbar, men för den som söker en platta med lite högre byggkvalité så är detta ett ganska bra val. Jag har själv både en Nexus 7 och en Ipad 3, och är det något jag saknar på Nexus 7 så är det känslan av kvalité. Jag hade lätt kunnat betala 1000kr extra för att få den i ett Ipad Mini skal. Dock är den plattan inte tänkt att vara en exklusiv produkt, utan en prisvärd produkt, och det tycker jag att den trots allt är.

Okey, det var ju inte så illa. Och jag förstår vad du menar med byggkvalitén. Men som många säger det kostar mer då. De riktar in sig på olika människor. Det som är dumt att folk vill ha sakerna som de kanske inte har råd med. pga att de tror de är så mycket bättre. Folk känner sig mindre när de har en lite billigare produkt fast skillnaden kanske inte är så stor. Börjar kännas lite som med kläder. Snygga hållbara men kanske inte så varma skor.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Feeku:

De kör på samma sätt som med datorerna, de gamla blir ersatta med nya utan att de får ett "högre nummer"

Jag vet, och jag skrev om det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Skönt att man sålde sina apple aktier för en månad sen. Ser inte ut som om apple har någon framtid på längre sikt utan Steve Jobs. Den mannen kunde sälja snö till eskimåer för premium pris. Dagens apple påminner lite om HTC för några år sen.

Snart tar Microsoft över i tablet branschen med W8 plattor. W8 är då f*n det coolaste tablet/mobil OS jag sätt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cyberdyne:

Vad snackar människan om egentligen? Froyo 2.2 kom 2010 och är verkligen inte deras "current release"!? Google släpper ju 4.2 nu i dagarna om ryktena stämmer och har sedan rätt länge i tekniksammanhang kört samma operativ i både tablets och telefoner.

Citatet kommer från oktober 2010.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robles:

iPad (4th Generation) kommer ha samma pris som iPad (3rd Generation) men med bättre prestanda, bättre kamera och nya kontakten.

Ah tackar så mycket, fastnade lite i Sons of Anarchy medan streamen gick lite i bakgrunden så jag missade lite detaljer (: Skönt, låter som ett givet val.

Skrivet av Feeku:

Förhandsbokning den 26 Okt, sen släpps dem den 2 Nov.

Härligt, härligt.
Tänkte ta en tillsammans med ett mobilt bredband så man kan surfa lite varstans. Gäller datumet för wifi-modellen endast eller kan man förhandsboka båda den 26e? (:
Som sagt, missade ett par detaljer av streamen och datumet var ett av dem!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Citatet kommer från oktober 2010.

Haha, ja jag tyckte väl att så dålig koll kan det inte vara möjligt att ha på sina konkurrenter!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Ah tackar så mycket, fastnade lite i Sons of Anarchy medan streamen gick lite i bakgrunden så jag missade lite detaljer (: Skönt, låter som ett givet val.

Härligt, härligt.
Tänkte ta en tillsammans med ett mobilt bredband så man kan surfa lite varstans. Gäller datumet för wifi-modellen endast eller kan man förhandsboka båda den 26e? (:
Som sagt, missade ett par detaljer av streamen och datumet var ett av dem!

Tyvärr

Citat:

Förbeställ från den 26 oktober.
Eller köp Wi-Fi-modellen i Apple Store-butiken från den 2 november kl. 08.00.
Modeller med Wi-Fi + Cellular kommer senare i november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Äsch vad synd, har ju spanat ett tag nu och var riktigt sugen på en ny platta.
Tackar för infon i alla fall!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Ah tackar så mycket, fastnade lite i Sons of Anarchy medan streamen gick lite i bakgrunden så jag missade lite detaljer (: Skönt, låter som ett givet val.

Härligt, härligt.
Tänkte ta en tillsammans med ett mobilt bredband så man kan surfa lite varstans. Gäller datumet för wifi-modellen endast eller kan man förhandsboka båda den 26e? (:
Som sagt, missade ett par detaljer av streamen och datumet var ett av dem!

Du ska kunna förhandsboka alla modeller från den 26:e, men det är endast WiFi modellen som börjar levereras den 2:a nov, när 3G/4G modellen kommer har jag då ingen koll på.

Permalänk
Medlem

Även om Apple inte säljer iPad 3 längre kommer väl återförsäljare ha kvar dem och sälja? Blir ju skitbra för folk som inte vill lägga för mycket kan då få iPad 3 billigt snart.

Permalänk
Medlem

http://www.gophoto.it/view.php?i=http://images.wikia.com/drag...

Jag blev riktigt förvånad över att det kom en ny "stor" iPad, jag trodde verkligen på att de skulle ha "The New iPad" året ut. Men men, eftersom att jag fortfarande har min iPad, som i mina ögon fortfarande är en riktigt snabb platta så får jag vänta till antingen surface, eller iPad "5".

Annars det vanliga, allt är lite bättre och lite snabbare.

Sen undrar jag bara till er som tycker att designen på iPaden är uttjötad? Jag tycker det är en hur bra design som helst. Jag har aldrig känt på en surfplatta som ligger lika bra i händerna som en iPad gör. Personligen kommer jag inte på något de skulle kunna ändra på designen, den funkar riktigt bra.

Alltid kul när det händer saker, riktigt "stoked" till Android eventet nu, hörde att de kan ha en riktigt fetupplöst platta på G! Ska bli kul och se vad som händer nu när Apple har gjort sitt drag så att säga.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cyberdyne:

Haha, ja jag tyckte väl att så dålig koll kan det inte vara möjligt att ha på sina konkurrenter!

Plus att han varit död ett tag också. Faktum är att han dog ett par veckor innan Android 4.0 släpptes så det är inte så konstigt att han inte hade koll på ICS
Citatet syftar ju självklart på Android 3 som ju var sådär lyckat. Men nu med 4.1 har de ett riktigt trevligt OS. Har dock inte testat det på platta utan bara på min telefon och där kör jag stock ROM med Apex Launcher.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det som är bra med Apples produkter är att de äntligen har fått tjejer att köpa teknik. En grupp so tyvärr har varit lite utanför tidigare av någon konstig anledning.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Hedersmedlem

*Meddelande borttaget*

Memeinlägg borttaget per policy.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Heter den förra iPaden fortfarande "The new iPad"?

Permalänk
Medlem

Ett A6-chip i den lille och det hade varit väääldigt intressant. A5 är ju inte ett dåligt chip, men det känns ändå lite "gammalt" faktiskt. Finns det någon operatör i Sverige som har Nano-SIM än förresten?

EDIT: Hade helt missat att iPhone 5 faktiskt hade Nano-SIM

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem

Aldrig har "Too little, too late" stämt så bra på apple. Det här var verkligen varken nytt eller coolt. Nu känns det mer som att de mjölkar fanboys (no pun intended)

Tråkigt.

Inte för att jag tänkt köpa, men endå... När Sweclockers hypar upp det såhär så väntar man ju sig något extra... Men icke.

Frågan är ju om nästa LG eler Samsungplatta får så mycket som en notis...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Heter den förra iPaden fortfarande "The new iPad"?

Nej, den heter numera något konstigt tecken och kallas för "The tablet formerly known as the new iPad"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.