Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Så för att jag har optiska utgångar på min receiver betyder det automatisk att jag använder det? nej. Det finns en sak som hetet
multi channel input som går via gamla hederliga kablar, men det vet ju knappast du vad är, för du är gissningsvis 17.

Kan inte hitta någon fördel med att använda dem, för det finns ingen? så det är ju fel att säga att man måste ha ljudkort för x antal kronor. om man skall ha högtalare för över 90 kr.. det gäller ju bara om man INTE KAN ha digitalt till sina högtalare/förstärkare.

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: 32" QD-OLED Samsung G80SD + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem

återkommer till denna tråd då jag inte riktigt känner att jag fått ett svar vad för paket jag annars ska köpa eftersom ni verkar se negativa saker i vad andra länkar

pratat med några andra och fått http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hemmabio/hgtalare-o... som svar, hittade även ett uppgradering för 500kr mer. http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hemmabio/hgtalare-o...

min fråga: känns det inte lite konstigt om man sitter med allt detta framför datorn? tror jag skulle känna mig som en snobb.. ^^ vad tycker ni? finns det billigare/bättre/enklare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

återkommer till denna tråd då jag inte riktigt känner att jag fått ett svar vad för paket jag annars ska köpa eftersom ni verkar se negativa saker i vad andra länkar

pratat med några andra och fått http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hemmabio/hgtalare-o... som svar, hittade även ett uppgradering för 500kr mer. http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hemmabio/hgtalare-o...

min fråga: känns det inte lite konstigt om man sitter med allt detta framför datorn? tror jag skulle känna mig som en snobb.. ^^ vad tycker ni? finns det billigare/bättre/enklare?

Golvhögtalare i all ära men kanske inte så lämpligt att ha dem som rena datorhögtalare,bättre med ett par aktiva stativhögtalare istället.
Är det inte bättre om du åker iväg och provlyssnar lite istället och köp det som du tycker låter bra,låter jobbigt kanske men finns inget bättre sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Golvhögtalare i all ära men kanske inte så lämpligt att ha dem som rena datorhögtalare,bättre med ett par aktiva stativhögtalare istället.
Är det inte bättre om du åker iväg och provlyssnar lite istället och köp det som du tycker låter bra,låter jobbigt kanske men finns inget bättre sätt.

finns det inget "det här ska man gå efter" som med datorkomponenter när det gäller högtalare? :/ nu räknar vi såklart över 1500kr högtalare ^^
har dessvärre ingen högtalar affär i närheten och gillar inte att gå runt och kolla i affärer, känns så bjökigt och att man tar så lång tid på sig haha.

EDIT: ärligt talat vet jag inte riktigt om det är så poppis att sitta med golvhögtalare framför datorn.. det känns lite mer som att man endast har det till stereo i vardagsrummet eller något då man brassar på volymen och är i ett annat rum, fast de "små" ("vanliga dator högtalare") kanske inte ger samma kvalité även på 30-40% max volym?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

finns det inget "det här ska man gå efter" som med datorkomponenter när det gäller högtalare? :/ nu räknar vi såklart över 1500kr högtalare ^^
har dessvärre ingen högtalar affär i närheten och gillar inte att gå runt och kolla i affärer, känns så bjökigt och att man tar så lång tid på sig haha.

Man köper det som låter bäst helt enkelt,ett tips är att sålla bort att skräp på marknaden ala Logitech,Corsair,billebroskit osv så blir det mindre att välja på.
Om du säger vad du är ute efter så blir det lättare att hitta nåt,finns ju allt från aktiva studiomonitorer till 5.1system med hemmabioreceiver.

Precis golvare passar mer till vardagsrumsanläggningen än att ha dem vid datorbordet,de brukar ju dock ha sina ljudmässiga fördelar jämfört med små högtalare om man gillar att spela högt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av norrby89:

det där är dock aktiva studiomonitorer bara att det är kompletts egna märke.. ska vara helt okej för deras ordinarie pris och för det där priset så lär det vara ett kap!

Nej det är vanliga aktiva högtalare som inte är gjort för studiobruk. Studiohögtalare har en helt annan ljudbild med väldigt snävt stereoperspektiv (då man sitter extremt nära) och så neutral ljud som möjligt. Dessutom har Kompletts högtalare endast en förstärkare som sitter i den ena högtalaren vilket kan ge lite balansfel högtalarna emellan. Visst är det ett bra pris men man ska nog inte förvänta för mycket.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Man köper det som låter bäst helt enkelt,ett tips är att sålla bort att skräp på marknaden ala Logitech,Corsair,billebroskit osv så blir det mindre att välja på.
Om du säger vad du är ute efter så blir det lättare att hitta nåt,finns ju allt från aktiva studiomonitorer till 5.1system med hemmabioreceiver.

Precis golvare passar mer till vardagsrumsanläggningen än att ha dem vid datorbordet,de brukar ju dock ha sina ljudmässiga fördelar jämfört med små högtalare om man gillar att spela högt.

grejen är att jag inte vet vad jag vill ha exakt ska ju använda dom framför datorn så vore väl bäst om dom kunde stå på bordet, baslåda vore väl fint men om det finns högtalare med inbyggd basfunktion vore det ju toppen! fast då blir väl ljudet lite sämre också? hmm, så svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

grejen är att jag inte vet vad jag vill ha exakt ska ju använda dom framför datorn så vore väl bäst om dom kunde stå på bordet, baslåda vore väl fint men om det finns högtalare med inbyggd basfunktion vore det ju toppen! fast då blir väl ljudet lite sämre också? hmm, så svårt.

Ja men då är det väl aktiva högtalare du ska ha då,har du nån plats för dem också på skrivbordet? För vissa högtalare är ju megastora,bästa vore kanske om man ställde dem på stativ bakom datorbordet som exempel.
Väljer stora högtalare med typ 8tums bas/mellanregister så behövs knappast en subwoofer sålänge man inte super basnörd,dessutom kostar de minst några tusingar om man ska ha nåt vettigt så börja med högtalarna först och sen kan du köpa sub senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Ja men då är det väl aktiva högtalare du ska ha då,har du nån plats för dem också på skrivbordet? För vissa högtalare är ju megastora,bästa vore kanske om man ställde dem på stativ bakom datorbordet som exempel.
Väljer stora högtalare med typ 8tums bas/mellanregister så behövs knappast en subwoofer sålänge man inte super basnörd,dessutom kostar de minst några tusingar om man ska ha nåt vettigt så börja med högtalarna först och sen kan du köpa sub senare.

http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-magic-fx-4-ex-white... skulle du kunna ta en titt på dessa? oerhört snygga tycker jag tror du dom skulle uppfylla mina krav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-magic-fx-4-ex-white... skulle du kunna ta en titt på dessa? oerhört snygga tycker jag tror du dom skulle uppfylla mina krav?

Jag vet inte vilka dina krav är,det där är ju mer bakhögtalare till 5.1 system som man har på väggen,dessutom lär du behöva en sub till dem om du ska ha nån bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Jag vet inte vilka dina krav är,det där är ju mer bakhögtalare till 5.1 system som man har på väggen,dessutom lär du behöva en sub till dem om du ska ha nån bas.

vet. finns en hel hög med modell här http://www.ljudfokus.se/vara-marken/dynavoice-magic-ex/364/ även baslåda. tror du man skulle kunna ha 1-2st såna där platta på varsin sida utav datorn och koppla in vänster höger på båda och direkt in i datorn?

haha märkte det efter att jag läste igenom lite, innebär detta att dom inte kommer prestera lika bra som andra högtalare? tyckte det vore smått tufft att ha dom liggandes på vardera sida utav bildskärmen fast om dom inte klarar av att spela upp bra kvalité tror jag att jag skippar dom..

EDIT: vad exakt är det man tittar på när man ska avgöra om den presterar bra eller dåligt jämfört med andra högtalare?

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1047548

Har ej hört ljudet, men har kollat igenom högtalare för en kompis (prisklass ca 1500kr) och kom fram till att dessa är de bästa. Både pågrund av mina egna erfarenheter och alla de bra omdömmen/recensioner. Riktigt snygga iallafall!

Visa signatur

Mina projekt: Simple | Drömlabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

vet. finns en hel hög med modell här http://www.ljudfokus.se/vara-marken/dynavoice-magic-ex/364/ även baslåda. tror du man skulle kunna ha 1-2st såna där platta på varsin sida utav datorn och koppla in vänster höger på båda och direkt in i datorn?

haha märkte det efter att jag läste igenom lite, innebär detta att dom inte kommer prestera lika bra som andra högtalare? tyckte det vore smått tufft att ha dom liggandes på vardera sida utav bildskärmen fast om dom inte klarar av att spela upp bra kvalité tror jag att jag skippar dom..

EDIT: vad exakt är det man tittar på när man ska avgöra om den presterar bra eller dåligt jämfört med andra högtalare?

Man lyssnar när man köper högtalare man kollar inte på nåt annat,en bra tumregel är att stora högtalare ger fylligare ljud och bättre bas och mellanregister än små satellithögtalare,kolla inte på massa HZ,watt ohm för det säger inget hur det kommer låta.
Du kan inte koppla in högtalare direkt i datorn,du måste köpa till förstärkare eller så köper man aktiva högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Man lyssnar när man köper högtalare man kollar inte på nåt annat,en bra tumregel är att stora högtalare ger fylligare ljud och bättre bas och mellanregister än små satellithögtalare,kolla inte på massa HZ,watt ohm för det säger inget hur det kommer låta.
Du kan inte koppla in högtalare direkt i datorn,du måste köpa till förstärkare eller så köper man aktiva högtalare.

borde inte frekvens och db siffrorna avgöra vilken som har klarast ljud kvalité? :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zlagge:

borde inte frekvens och db siffrorna avgöra vilken som har klarast ljud kvalité? :S

Nej. Producenterna ljuger som fan och även om en högtalare mäter bra behöver den inte spela bra. Finns ju många andra parameter än just frekvens och db, tex om basen är tillräcklig snabb, steroperspektiv och mycket annat. Har hört flera högtalare som mäter väldigt bra, men ljudet kändes dödstrist. En annan viktig aspekt är ju den övriga utrustningen. Man kanske hittar ett par riktigt fina högtalare, som låter bra i butik, men helt åt h*lvete när man väl kopplar in sina egna grejer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Kort svar: nej. Det säger inget om impulssvar, dist, hur jämt nivån ligger över frekvensspektrat, spridning osv osv. Säger som många andra sagt tidigare i denna tråd; satsa på ett par aktiva monitorer som är byggda för att sitta nära. Tycker du sedan att inte de går nog långt ner i frekvens, komplettera med en sub!

Annars skulle ju ett par lurar med lurstärkare i den prisklassen räcka väldigt långt.

Permalänk
Medlem

Z 506

Hejsan, ett litet tips är faktisk att du kan köra på en av logitechs 5.1 dem är bra vilket som jag sitter på Z506 och med ett externt ljudkort från creativ som heter sound blaster, dem 2 ger mig ett helt klart ljud för bådde musik och spel, härligt också med bf 3 och jag lyssnar också på metal oftast och där finns inga problem alls att höra något från låtarna ^^

Ljud kortet
http://www.pricerunner.se/pl/48-2787975/Ljudkort/Creative-Sou...

Exempel på högtalare
http://www.pricerunner.se/pl/267-2695144/MP3-och-PC-hoegtalar...
http://www.pricerunner.se/pl/267-2624710/MP3-och-PC-hoegtalar...

Inga problem med dem högtalarna ^^

Visa signatur

Gaming Machine: Steam Deck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Finns många olika faktorer, du ska lyssna på i flac med vilken förstärkare/stereo/whatever? aktiva eller passiva ? subwoofer eller inte? vad vill du ha? subb eller nä? helt omöjligt att veta exakt vad du vill ha. själv kör jag 7.1 Yamaha system ns-333-ns-c555-ns-444-SW nån jävla 300w sub och en yamaha receiver med två JAMO som ligger i taket i lägenheten. Är sinnesjukt nöjd. kosta dock 1700€ så det beror på hur seriös man är, mitt ljukort är asus xonar essence stx som kostar 180€ så tillomed det är seriöst, det ska du ha i åtanke, kör du inbyggt ljudkort kan du lika bra köpa 90kr högtalare och köra nån hillbilly bas med strömagg o 8" spräng men endå limmad o reparerad 20Wrms skitbas från mds. or whatever.

Hur i h*lvete skriver du pojk?! Mina ögon blöder!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThunderFrames:

Inga problem med dem högtalarna ^^

Förutom ljudet som är kasst. TS vill ju ha lite bättre ljudkvalité och då har Logitech nada intressant.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zlagge:

Hmm, vore bra om du kunde länka de du har i åtanke och berätta varför dom är bättre på sina olika sätt.
Jag är mest ute efter att kunna få så bra ljud kvalité som helst då jag tänkt köra musik i FLAC. Men utseendet är ju även där rätt härligt, prioriterar dock kvalité/funktion över utseendet.

Fråga inte efter bästa möjliga ljud utan att ange en budget såvida frågan verkligen är förutsättningslöst ställd, men ska du bygga ett rum och köp delar så börjar det på några 100 tusen och uppåt för att man ska kunna prata om "så bra som möjligt" Men däremot att köpa system för miljoner och inte fixa ett rum är inte vettigt på nått sätt ljudmässig då handlar det bara om att visa sin status.

Skrivet av Zlagge:

hur är det att spela bf3 med baslåda? blir det mer inlevelse eller inte? jag har inte tänkt lägga mer än 5000kr då jag inte ser att det är nödvändigt då jag inte är en dj eller liknande men vill fortfarande kunna ha bra ljud kvalité för musik, film och spel. och med bra menar jag att jag vill kunna höra steps i spel, småsaker som händer i filmer och även i låtar (dvs slagverk).

Skrivet av Zlagge:

jo njä 5:1 vet jag inte om jag orkar ha runt mig när jag sitter vid datorn känns som att det blir för trångt, visserligen kan man sätta dom i taket men tycker ändå att det är lite väl överdrivet då jag inte ser på film så ofta utan är mer spel och musik. vet inte om jag ska inskaffa en baslåda eller inte för detta dock. kan ingenting om högtalare och dess olika "sets" eller vad det kallas.
f ö vad innebär aktiva studiomonitorer och reciever och passiva högtalare?

Att spela är alltid bättre med högtalarsurround, men man riskerar att störa omgivningen. Separat baslåda eller inte säger absolut ingenting om prestandan hos ljudsystemet, de flesta bra system har inte en baslåda utan ev flera basdelar pga de akustiska fördelar det ger, men aldrig en lös bas, det är ett budgetalternativ som inte ger optimal prestanda.
En receiver är en apparat som innehåller en integrerad förstärkare och en radiomottagare.
Aktiv högtalare är när högtalaren har en dedikerad förstärkare som är anpassad för just den högtalaren, men förstärkaren behöver INTE sitta inbyggd i högtalaren.
Passiv högtalare är när högtalaren saknar en dedikerad förstärkare.
Aktiv delning är när filtren sitter före förstärkarna, passiv delning är motsatsen, dvs filter efter förstärkaren.
Man kan alltså bygga aktiva högtalare med passiva filter, men det är inte möjligt att bygga en aktivt delad högtalare utan att den blir aktivt driven.

Skrivet av Kent:

Nej det är vanliga aktiva högtalare som inte är gjort för studiobruk. Studiohögtalare har en helt annan ljudbild med väldigt snävt stereoperspektiv (då man sitter extremt nära) och så neutral ljud som möjligt. Dessutom har Kompletts högtalare endast en förstärkare som sitter i den ena högtalaren vilket kan ge lite balansfel högtalarna emellan. Visst är det ett bra pris men man ska nog inte förvänta för mycket.

Studiohögtalare har inte nått konstigt ljudideeal som du antyder när du skriver så där, de är förhoppningsvis gjorda för att låta neutralt och man sitter inte heller alltid nära, närfältsmonitorer är däremot gjorda för att man ska kunna sitta nära dem , men tar du tex större B&W, Genelec, ATC, TAD, Avalon eller andra större högtalarmodeller så är de inte direkt tänkta för att man ska sitta nära dem, de är ofta så stora att ljudet från alla element inte sammanfaller nära högtalaren utan man måste vara minst 3-4 meter bort för att de ska låta ok.

Alla högtalares huvudmål måste vara att spela bra, de ska vara neutrala helt oavsett vad de är tänkta för (hem eller studio eller PA) det som skiljer studioprylar och hemmamodeller är oftast mest ytbehandlingen, man lägger sällan ner enorma pengar på exklusiv finish på studiomonitorer eftersom man oftast inte tänker dekorera rummet med en möbel på samma sätt som hemma, detsamma gäller PA , där är det ofta stryktåligheten som är prio, men högtlarna kan däremot låta neutrala och bra helt oavsett var de är tänkta att användas, jag är rätt övertygad om att de flesta moderna PA system låter bättre än det 95% av alla har hemma

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Studiohögtalare har inte nått konstigt ljudideeal som du antyder när du skriver så där, de är förhoppningsvis gjorda för att låta neutralt och man sitter inte heller alltid nära, närfältsmonitorer är däremot gjorda för att man ska kunna sitta nära dem , men tar du tex större B&W, Genelec, ATC, TAD, Avalon eller andra större högtalarmodeller så är de inte direkt tänkta för att man ska sitta nära dem, de är ofta så stora att ljudet från alla element inte sammanfaller nära högtalaren utan man måste vara minst 3-4 meter bort för att de ska låta ok.

Alla högtalares huvudmål måste vara att spela bra, de ska vara neutrala helt oavsett vad de är tänkta för (hem eller studio eller PA) det som skiljer studioprylar och hemmamodeller är oftast mest ytbehandlingen, man lägger sällan ner enorma pengar på exklusiv finish på studiomonitorer eftersom man oftast inte tänker dekorera rummet med en möbel på samma sätt som hemma, detsamma gäller PA , där är det ofta stryktåligheten som är prio, men högtlarna kan däremot låta neutrala och bra helt oavsett var de är tänkta att användas, jag är rätt övertygad om att de flesta moderna PA system låter bättre än det 95% av alla har hemma

Jag som skrev fel, menar givetvis närfältsmonitorer (tror dock många andra också blandar ihop begreppen). Har testat ett antal vanliga stativhögtalare (Dali, B&W, Focal m.fl) och det låter inte bra på nära håll. Ska man ha bra skrivbordshögtalare tycker jag man ska ha närfältmonitorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som tidigare person sa. In och lyssna det som du tycker passar dig bäst! Olika högatalre passar olika bra för olika människor och för olika musikstilar. Man kan inte säga "dom här högtalarna är bra, dom där är mindre bra" (om vi inte snackar prisklass typ 150kr förstårs).

Enda sättet att veta vad som passar dig är att provlyssna!

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk

Jag lånar tråden en snabbis

Om jag har 2.000:- att lägga på en sub, vilken är mest vettig att satsa på? Jag har ett par Dynavoice Magic S-4 och en 5.1-förstärkare.

Har kollat på Proson och Dynavoice 8 & 10-tummare, men jag är ganska borta när det gäller bas.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Deathdancer:

Jag lånar tråden en snabbis

Om jag har 2.000:- att lägga på en sub, vilken är mest vettig att satsa på? Jag har ett par Dynavoice Magic S-4 och en 5.1-förstärkare.

Har kollat på Proson och Dynavoice 8 & 10-tummare, men jag är ganska borta när det gäller bas.

http://www.thomann.de/se/behringerb2092a_subwoofer.htm
Eller leta begagnat eller bygg själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

en som har klagat på ARGON högtalarna, kollade aldrig kommentarerna sist haha. tydligen stänger dom av sig efter ett tag och när man väl startar en låt eller liknande så ska det ta några sekunder innan högtalaren startat. http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/pc-hogtalare/ar...

Skrivet av mrqaffe:

Fråga inte efter bästa möjliga ljud utan att ange en budget såvida frågan verkligen är förutsättningslöst ställd, men ska du bygga ett rum och köp delar så börjar det på några 100 tusen och uppåt för att man ska kunna prata om "så bra som möjligt" Men däremot att köpa system för miljoner och inte fixa ett rum är inte vettigt på nått sätt ljudmässig då handlar det bara om att visa sin status.

Att spela är alltid bättre med högtalarsurround, men man riskerar att störa omgivningen. Separat baslåda eller inte säger absolut ingenting om prestandan hos ljudsystemet, de flesta bra system har inte en baslåda utan ev flera basdelar pga de akustiska fördelar det ger, men aldrig en lös bas, det är ett budgetalternativ som inte ger optimal prestanda.
En receiver är en apparat som innehåller en integrerad förstärkare och en radiomottagare.
Aktiv högtalare är när högtalaren har en dedikerad förstärkare som är anpassad för just den högtalaren, men förstärkaren behöver INTE sitta inbyggd i högtalaren.
Passiv högtalare är när högtalaren saknar en dedikerad förstärkare.
Aktiv delning är när filtren sitter före förstärkarna, passiv delning är motsatsen, dvs filter efter förstärkaren.
Man kan alltså bygga aktiva högtalare med passiva filter, men det är inte möjligt att bygga en aktivt delad högtalare utan att den blir aktivt driven.

min budget ligger på runt 2000-4000, fast för att gå över 3500 nått så får det allt vara någonting speciellt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

en som har klagat på ARGON högtalarna, kollade aldrig kommentarerna sist haha. tydligen stänger dom av sig efter ett tag och när man väl startar en låt eller liknande så ska det ta några sekunder innan högtalaren startat. http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/pc-hogtalare/ar...

min budget ligger på runt 2000-4000, fast för att gå över 3500 nått så får det allt vara någonting speciellt ^^

För två lakan finns det kanske inte så mycket roligt att välja på,men går man upp till 3-5k så finns det en del välljudande högtalare.
Dessa ska vara rätt bra http://www.thomann.de/se/behringer_b3031a_truth.htm tex,ingen mening att vara dumsnål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

För två lakan finns det kanske inte så mycket roligt att välja på,men går man upp till 3-5k så finns det en del välljudande högtalare.
Dessa ska vara rätt bra http://www.thomann.de/se/behringer_b3031a_truth.htm tex,ingen mening att vara dumsnål.

jodå, smått fula men bara dom låter bra så. f ö tjuvkikade du på mrgaffes högtalare, oss emellan? haha

Permalänk
Medlem

Inte orkat läsa hela tråden men jag kan säga att Corsair SP2500 är värdelöst på allt utom spel, glöm musik. Att Inet tar 2200 kr för det är ju sjukt. Jag köpte det för 1700 kr på CDON för ett år sedan.

Köp det inte om du vill lyssna på musik och har någon som helst känsla för hur musik ska låta.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/pc-hogtalare/bw... kan någon beräta för mig om dessa högtalare är så bra som det sägs eller om det bara är massa snobbar som kommenterat? rätt schysst design, men är dom något att jämföra med sådana stora högtalare ni länkat hittills?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zlagge:

jodå, smått fula men bara dom låter bra så. f ö tjuvkikade du på mrgaffes högtalare, oss emellan? haha

Jag har många högtalare även stora dyra saker (B&W 801 och Soundlab Pristine) men 3031orna är de som går mest (hela tiden) de är väldigt bra för pengarna och inte så dyra om man bara ser till kronor o ören, jag gillar de flesta av Behringers högtalare väldigt mycket (med undantag av ms serien och ipod dockprylarna) samtidigt så avskyr jag deras strängintstrument, de är inge roliga
Alla Truth modellerna ger mycket för pengarna så det är svårt att köpa fel i den serien, de större modellerna ger djupare bas och kan spela starkare jämfört med de mindre, men de har alla samma neutrala karaktär som vinner i längden och vill man ha bättre prylar så blir det 2-3 ggr pengarna för att det ska hända nått som (kanske) är värt att betala för.

Visa signatur