Datorn Bluescreenar, någon idé? Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Datorn Bluescreenar, någon idé? Snälla hjälp!

tjenatjena!
Köpte mig ett nytt moderkort till datorn P.G.A det förra var kras. Installationen gick snabbt och smidigt. Sen när jag starta datorn kunde jag spela, surfa m.m på den, då hade jag inte installerat in en ny kopia av W7. Jag märkte av lite fryslagg ibland med gamla drivrutiner så jag installera om allt. När det är installerat så är datorn i full gång, funkar riktigt bra!! Spelade WoW på datorn den dagen utan problem eller fryslagg. Sen dagen efter startade jag upp datorn utan problem, plötsligt blir det fryslagg på allt(efter Ca 10 minuter användning), jag väntade ut det och den drog igång igen men ca en minut efter det fick jag bluescreen och moderkortet starta någon "automatic shell" om man inte kunde göra något på. Detta har hänt ett par gånger men många gånger har jag kunnat undvika bluescreenen (på något konstigt sätt). Just nu håller den fortfarande på såhär tyvärr och vet ej vad jag ska göra. Läste att man kunde göra en restart på moderkortet men det har jag inte testat än för har inte manualen nära. (tror att jag har någon knapp bak på moderkortet som jag kan ttrycka på, min moderkort är "msi z77a-s01")
Fick en gång en memory varning om att minnet var fullt, kan detta vara ram minnet tro?
Så vad sägs? är det någon som har någon idé vad det kan vara?
MVH oscar!!
tack på förhand:)

Permalänk
Medlem

Jag har just nu ingen aning om vad det kan vara. Men jag kan brainstorma lite saker som jag hade gjort i vredet. Även om det inte kanske inte hjälper.

Rensa c-mos (batteriet/jumper)
Uppdatera BIOS
Plocka ur en ram sticka och prova kör med en, får du problem, byt till den andra och testa. (antar att du har två?)
Googla mer på ditt problem. Var kreativ med sökords formuleringen.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Jag har just nu ingen aning om vad det kan vara. Men jag kan brainstorma lite saker som jag hade gjort i vredet. Även om det inte kanske inte hjälper.

Rensa c-mos (batteriet/jumper)
Uppdatera BIOS
Plocka ur en ram sticka och prova kör med en, får du problem, byt till den andra och testa. (antar att du har två?)
Googla mer på ditt problem. Var kreativ med sökords formuleringen.

tetstat allt det :/ tyvärr funka inget!
På måndag beställer jag nya ramminnen! så hoppas jag på att det ska funka, skriver här sedan hur det blev :)!