Permalänk
Medlem

Okej ska nog fundera om det blir ett köp eller inte

Permalänk
Medlem

zhrooms var ju inte lite efter = S scamskiten är ett avslutat kapitel för fan..Jag personligen gillar WarZ mer än DayZ och det är betydligt snyggare och mindre buggit! Dom 20? dollar jag gav för Pioneer kitet har redan betalat sig med Alpha spelandet för fan hehe = )
Att dom använt motorn mm från WarInc är väl inget konstigt!? Vad fan gör bf och cod gänget? Knappast att dom bygger sina uppföljare från scratch liksom = S
Tror man det är man ju bara pinsamn! Att dom arbetat med WarZ i två år är väl inte helt omöjligt.
Dock så lär dom ju inte setat och slipat på själva spelet med all programmering mm utan det har väl gått från papper till alpha produkt på 2 år kanske... My 2 cents

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk

http://www.own3d.tv/FPSGeneral

FPSGeneral kör en stream nu kl 22.00

Permalänk

Det beror på, är du ute efter en något simulatorliknande zombie survival är detta inget för dig, men gillar du att springa runt och skjuta folk a la CoD och sabba folks dag, och klubba ner någon stackare med en hammare eller ficklampa med pinsamma animationer så visst Personligen tycker jag att nivån på spelet skulle vara okej för ett gratis spel, och är löjligt uppenbart att de bara är ute efter pengar när man måste betala mer för att spela unde Alphan än Betan, och att Alphan bara är 15 dagar, och uppenbarligen bara är till för att mjölka lite extra pengar.

Kort sagt är det en mod som de jobbat på i kanske 4 månader, som de tycker att det är okej att ta betalt för.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det beror på, är du ute efter en något simulatorliknande zombie survival är detta inget för dig, men gillar du att springa runt och skjuta folk a la CoD och sabba folks dag, och klubba ner någon stackare med en hammare eller ficklampa med pinsamma animationer så visst Personligen tycker jag att nivån på spelet skulle vara okej för ett gratis spel, och är löjligt uppenbart att de bara är ute efter pengar när man måste betala mer för att spela unde Alphan än Betan, och att Alphan bara är 15 dagar, och uppenbarligen bara är till för att mjölka lite extra pengar.

Kort sagt är det en mod som de jobbat på i kanske 4 månader, som de tycker att det är okej att ta betalt för.

Du förbeställer ju spelet.
Sen att du får vara med i alphan och betan när du förbeställt spelet är ju bara plus i kanten.
Många spel som gör så

Permalänk
Skrivet av batman:

Du förbeställer ju spelet.
Sen att du får vara med i alphan och betan när du förbeställt spelet är ju bara plus i kanten.
Många spel som gör så

I minecraft fick man ett lägre pris om man köpte (eller om man hellre säger förhandsboka) det under alphan, och fick på så vis en fördel av att alpha testa, och sen kommer man redan ha spelet när det släpps, samma sak är det tänkt i DayZ standalone, i War Z är det tvärtom, att man får betala extra för alpha tester, förklara gärna vad som är annourlunda

Varför behöver man betala extra för något som egentligen bara går ut på att hjälpa dem färdigställa spelet, och som är en period som i allmänhet brukar vara fylld av buggar och frustration.

Skrivet av Relish:

zhrooms var ju inte lite efter = S scamskiten är ett avslutat kapitel för fan..Jag personligen gillar WarZ mer än DayZ och det är betydligt snyggare och mindre buggit! Dom 20? dollar jag gav för Pioneer kitet har redan betalat sig med Alpha spelandet för fan hehe = )
Att dom använt motorn mm från WarInc är väl inget konstigt!? Vad fan gör bf och cod gänget? Knappast att dom bygger sina uppföljare från scratch liksom = S
Tror man det är man ju bara pinsamn! Att dom arbetat med WarZ i två år är väl inte helt omöjligt.
Dock så lär dom ju inte setat och slipat på själva spelet med all programmering mm utan det har väl gått från papper till alpha produkt på 2 år kanske... My 2 cents

De har inte bara använt motorn från war inc, de har använd banor, byggnader, vapen, animationer, modeller. Varför? För att det är en mod, även fast de inte låtsas som det.

Anledningen till att det är mindre buggigt är att det är en väldigt simpel motor i jämförelse, i ARMA 2 finns bullet drop, spelarmodellerna har ett skelett som gör att man kan bryta ben osv, samma sak gäller fordon, däcken på bilar kan paja beroende på vilken terräng man kör på osv, det finns ofantligt många fler funktioner, självklart kommer det finnas fler buggar.

Vill man spela det som en simulator så är det kasst att dessa funktioner saknas, men vill man mer ha en arkad shooter så funkar det bra utan

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dem har inte utvecklat spelet under två års tid, men därimot så byggde de upp spelet från deras tidigare spel War inc. när DayZ blev populärt

Permalänk
Medlem

Precis som Goffen skriver så utvecklades inte WarZ innan DayZ, utan de jobbade på War Inc som är en modern shooter.

När DayZ blev riktigt populärt så skrev de en post på forumet (som nu är borttagen) om det fanns intresse att kopiera DayZ och införa microtransactions och lite annat smått och gott.

De beslutade att avsluta utvecklignen av War Inc och börja utveckla WarZ istället. De ändrade lite textures och började koda.

Senare lade de ut en hemsida med att de var Störst, Bäst och Vackrast, men framförallt FÖRST. I samma veva rensade de forumet på trådar och inlägg som bevisade motsatsen.

Jag ogillar företaget som står bakom WarZ, med hela mitt hjärta, och kommer aldrig spela spelet, oavsätt hur bra det blir. Det är en princip sak, man ljuger inte folk rakt i ansiktet med falska påstende och mörkar tidigare fakta.

Scam är det defenetivt inte, spelet finns och utvecklas. Att de kopierar konceptet är helt okej för mig, man bör ta ett bra koncept och göra det bättre, så utvecklingen går framåt, men då får man fasen stå för det också.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

I minecraft fick man ett lägre pris om man köpte (eller om man hellre säger förhandsboka) det under alphan, och fick på så vis en fördel av att alpha testa, och sen kommer man redan ha spelet när det släpps, samma sak är det tänkt i DayZ standalone, i War Z är det tvärtom, att man får betala extra för alpha tester, förklara gärna vad som är annourlunda

Varför behöver man betala extra för något som egentligen bara går ut på att hjälpa dem färdigställa spelet, och som är en period som i allmänhet brukar vara fylld av buggar och frustration.

Jag har köpt spelet, Och nej man betalar inte mer.
Du förbeställer spelet, alltså den fulla versionen
Sen om du förbeställer får du vara med i Alphan och Betan.
+ Att om du förbeställer så blir det billigare än om du köper det sen när det kommer ut.

Det finns 3 olika "slags" WarZ att köpa
Survivors, Pioneer och Legend.
Men Legend har varit slutsålt en tid nu.
Men iallafall enda anledning att du ska köpa Pioneer är att du får 3 guest keys till dina kompisar, du kan hosta en server i en månad och du får 15$ ingame pengar. och du får också spela alphan den 15 Oktober.
Medans om du köper Survivor Package så får du inte spela alphan förens den 31 oktober (Idag, Håller på att installera mitt just nu)

Och alla 3 package'n är billigare om du förbeställer och är med i alphan o Betan.
Du betalar inte för att få vara med i Alphan och Betan.
Utan du förbeställer spelet, och får en möjlighet att prova på Alphan och Betan.
Det du betalar mer för är att du får vissa förmåner, såsom 3 guest keys, 1 månads server hosting, 15$ ingame money och att du får prova på alphan tidigare än dem som köper Survivor Package.
Dem tvingar dej ju inte direkt att köpa den dyraste eller näst dyraste, utan du kan köpa den billigaste och få rabbat på alla 3 då du förbeställer men då för du räkna med att du får vänta tills 31 oktober innan du får spela, när alla andra som köpt legend o pioneer fick spela 15 oktober.
Och Legend Package får du också spela alphan vid exakt samma datum bara att du får längre hosting tid och mer ingame money, om du köper legend får du pengar i spelet värt 30$ och om du köper pioneer så får du pengar värt 15$ i spelet.
Och Survivor så får du bara själva spelet när det är klart och en möjlighet att vara med i alphan o betan.

Så ja.... Det är exakt såsom Minecraft du köper den under alphan (Förbeställer) för ett mindre pris och får också vara med i alla uppdateringar (Betan o sedan fullständiga spelet) Och du får det för ett billigare pris än vad dem får som köper det sen när det väl kommit ut helt.

https://account.thewarz.com/buy/buy.html

Permalänk
Skrivet av batman:

Jag har köpt spelet, Och nej man betalar inte mer.
Du förbeställer spelet, alltså den fulla versionen
Sen om du förbeställer får du vara med i Alphan och Betan.
+ Att om du förbeställer så blir det billigare än om du köper det sen när det kommer ut.

Det finns 3 olika "slags" WarZ att köpa
Survivors, Pioneer och Legend.
Men Legend har varit slutsålt en tid nu.
Men iallafall enda anledning att du ska köpa Pioneer är att du får 3 guest keys till dina kompisar, du kan hosta en server i en månad och du får 15$ ingame pengar. och du får också spela alphan den 15 Oktober.
Medans om du köper Survivor Package så får du inte spela alphan förens den 31 oktober (Idag, Håller på att installera mitt just nu)

Och alla 3 package'n är billigare om du förbeställer och är med i alphan o Betan.
Du betalar inte för att få vara med i Alphan och Betan.
Utan du förbeställer spelet, och får en möjlighet att prova på Alphan och Betan.
Det du betalar mer för är att du får vissa förmåner, såsom 3 guest keys, 1 månads server hosting, 15$ ingame money och att du får prova på alphan tidigare än dem som köper Survivor Package.
Dem tvingar dej ju inte direkt att köpa den dyraste eller näst dyraste, utan du kan köpa den billigaste och få rabbat på alla 3 då du förbeställer men då för du räkna med att du får vänta tills 31 oktober innan du får spela, när alla andra som köpt legend o pioneer fick spela 15 oktober.
Och Legend Package får du också spela alphan vid exakt samma datum bara att du får längre hosting tid och mer ingame money, om du köper legend får du pengar i spelet värt 30$ och om du köper pioneer så får du pengar värt 15$ i spelet.
Och Survivor så får du bara själva spelet när det är klart och en möjlighet att vara med i alphan o betan.

https://account.thewarz.com/buy/buy.html

För att få vara med i alphan måste man minst köpa pioneer, och alltså betala mer för att få spela i alphan än för betan där det räcker med survivor. Att de slänger med lite in-game bullshit rättfärdigar imo inte det, det är inte därför någon köper pioneer, det är för att få spela direkt.

De vet ju självklart detta, och vet att de kan tjäna extra pengar på det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

För att få vara med i alphan måste man minst köpa pioneer, och alltså betala mer för att få spela i alphan än för betan där det räcker med survivor. Att de slänger med lite in-game bullshit rättfärdigar imo inte det, det är inte därför någon köper pioneer, det är för att få spela direkt.

NEJ, Jag har köpt Survivor package och jag får vara med idag i Alphan de andra som köpte de dyrare versionen fick vara med i alphan den 15 oktober och det var ju inte den enda förmånen, utan de fick massa annat skit också.
Det är precis som Minecraft.
De tvingar ej dej att köpa survivor eller pioneer, det är bara det att du får fler förmåner om du köper pioneer och får möjlighet att spela alphan den 15 oktober istället för den 31 oktober!!!

Betan har inte ens kommit ut än, så nej man betalar ej mer för att få vara med i alphan utan man betalar mer för att få möjlighet att spela den tidigare än alla andra och pengar ingame o möjlighet att hosta en egen server osv.

Och det är ju ens eget val om man vill spela alphan direkt den 15 oktober eller om man kan vänta 16 dagar till.
Jag kunde.

Permalänk
Skrivet av batman:

NEJ, Jag har köpt Survivor package och jag får vara med idag i Alphan de andra som köpte de dyrare versionen fick vara med i alphan den 15 oktober och det var ju inte den enda förmånen, utan de fick massa annat skit också.
Det är precis som Minecraft.
De tvingar ej dej att köpa survivor eller pioneer, det är bara det att du får fler förmåner om du köper pioneer och får möjlighet att spela alphan den 15 oktober istället för den 31 oktober!!!

Betan har inte ens kommit ut än, så nej man betalar ej mer för att få vara med i alphan utan man betalar mer för att få möjlighet att spela den tidigare än alla andra och pengar ingame o möjlighet att hosta en egen server osv.

Och det är ju ens eget val om man vill spela alphan direkt den 15 oktober eller om man kan vänta 16 dagar till.
Jag kunde.

Det är för att de går över till beta idag, det är därför survivors får spela idag. Som jag sa innan verkar ju Alphan inte riktigt vara riktiga alphatester eftersom de bara varade i 16 dagar. Nu kanske de påstår att det fortfarande är alpha, men förut stod det att de med survivor bara får spela under betan från och med idag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är för att de går över till beta idag, det är därför survivors får spela idag. Som jag sa innan verkar ju Alphan inte riktigt vara riktiga alphatester eftersom de bara varade i 16 dagar. Nu kanske de påstår att det fortfarande är alpha, men förut stod det att de med survivor bara får spela under betan från och med idag.

Det är fortfarande Alpha, De har aldrig ens nämnt någon Beta än mer än att de som förbeställer får alla spela den såsom alphan.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt varför alla trashar WarZ. Allla länkar en videon WARZ SCAM. Seriöst? Är det scam bara för att den använder WarInc motorn? Nej. Spelet är jätte buggit! Har ni ens spelat det de senaste dagarna eller i huvudtaget? Spelet använder samma animationer och det är mod! Precis som DayZ Standalone kommer göra.

Permalänk
Medlem

Läs min senaste post f0kke.

Att de kallar det en scam var för att de påstodde massa saker som inte var sant och försökte mörklägga massa information som bevisade motsatsen.

[edit]Sen att kopiera andras legal agreement etc, gör ju inte saken bättre när det kommer till trovärdighet.
http://i.imgur.com/EBOr7.jpg

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av batman:

Det är fortfarande Alpha, De har aldrig ens nämnt någon Beta än mer än att de som förbeställer får alla spela den såsom alphan.

Om du tror det så har du inte varit speciellt uppmärksam, för lite mer än en vecka sen stod det på denna sida.
https://account.thewarz.com/buy/buy.html#

Det stod när man fick börja spela på varje version, och det stod 15 october Alpha på och Legend och Pioneer, medan det stod 31 october Beta på Survivor. Det är väldigt onödigt att uttala sig om saker man uppenbarligen inte har någon koll på, har haft långa diskutioner med folk i War Z om vad de tyckte om att Alphan bara var 16 dagar, och nästan alla hade koll på att de skrivit att Betan började den 31a.

http://www.techspot.com/news/50404-the-war-z-beta-starts-octo...

För övrigt förstår jag inte hur de kan ha mage att kalla War Z för en MMO, när servers håller 30 pers. Jag erkänner att spelet inte är skitkasst, det är okej, även om jag inte haft speciellt roligt med det, men det som gör mig förbannad är att de ljuger om allting. Att de har utvecklat spelet under 2 år, att de kallar sin grafik "AAA", som om det på något sätt nådde upp till en trippel A titel grafikmässigt, att det är världens första zombie survival.

Det jag ogillar är att utvecklarna kan bete sig hur svinigt som helst, och ändå kommer folk fortsätta att försvara dem, och dessutom slänga sina pengar över dem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Vart aktiverar jag mitt guest pass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Läs min senaste post f0kke.

Att de kallar det en scam var för att de påstodde massa saker som inte var sant och försökte mörklägga massa information som bevisade motsatsen.

[edit]Sen att kopiera andras legal agreement etc, gör ju inte saken bättre när det kommer till trovärdighet.
http://i.imgur.com/EBOr7.jpg

Den bilden är photoshop och kommer ifrån 4chan. Tro inte på allt du ser. Jag såg denna bilden vid alpha release och installerade själv det och det stod inte så. Helt ärligt bryr jag mig inte om dem säger att dem var först eller inte. Spelet i sig är ju det första Zombie MMO? Iallafall vad jag har hört och sett. Att dem kryddar på att det är det bästa, snyggaste och vackrast är ju vad 99% av spel som släpps kryddar ju spelet extra.

Permalänk
Geeks Gaming

99987a;12848515]Vart aktiverar jag mitt guest pass?[/QUOTE]

När du har laddat ner de så finns det Logain in eller regga

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Den bilden är photoshop och kommer ifrån 4chan. Tro inte på allt du ser. Jag såg denna bilden vid alpha release och installerade själv det och det stod inte så. Helt ärligt bryr jag mig inte om dem säger att dem var först eller inte. Spelet i sig är ju det första Zombie MMO? Iallafall vad jag har hört och sett. Att dem kryddar på att det är det bästa, snyggaste och vackrast är ju vad 99% av spel som släpps kryddar ju spelet extra.

Kan knappast vara det första när DayZ funnits i Alpha ett tag...ioförsig som mod till Arma men WarZ är bara en Mod av War inc så samma skrot och korn däriallafall.

Stora problemet med WarZ just nu är att kartan är liten och PVP är praktiskt taget vad folk gör. Och i den senaste updaten är zombies hyfsat farliga för en nyspawnad utan utrustning då de är svårare att undvika samt att de följer en väldigt länge och att man till slut får slut på stamina och kanske hittar en ny zombie vilket dödar en om man inte har vapen. Även om du har vapen vill du knappast skjuta om du inte kan undvika det då ljud drar till sig andra spelare som kommer att skjuta dig... Och sen att om du dör har 1 timmes respawn timer känns lite trist när man precis respawnat efter att dött 1 timme sedan och blir skjuten direkt av nån som campar spawnplatserna....

Dock så släpps det patcher till WarZ ofta och det blir förbättringar, men WarZ är mer en COD version av zombie apocalys medans DayZ är mer survival style zombie apocalypse. Vilken man gillar bäst beror väl på personliga förutsättningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Den bilden är photoshop och kommer ifrån 4chan. Tro inte på allt du ser. Jag såg denna bilden vid alpha release och installerade själv det och det stod inte så. Helt ärligt bryr jag mig inte om dem säger att dem var först eller inte. Spelet i sig är ju det första Zombie MMO? Iallafall vad jag har hört och sett. Att dem kryddar på att det är det bästa, snyggaste och vackrast är ju vad 99% av spel som släpps kryddar ju spelet extra.

Kan mycket väl vara så, dock i de sammanhang jag snappat upp bilden så sades inget om att det var photoshop, men du har onekligen gjort mer research kring detta än jag.

Då är vi olika du och jag, jag bryr mig lite om vart mina pengar går och vad jag får för produkt medans du skiter i företaget/personerna bakom spelet.

Hela förstasidan var falsk marknadsföring tidigare, de har reviderat den sedan dess ser jag.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av aileron:

Kan knappast vara det första när DayZ funnits i Alpha ett tag...ioförsig som mod till Arma men WarZ är bara en Mod av War inc så samma skrot och korn däriallafall.

Stora problemet med WarZ just nu är att kartan är liten och PVP är praktiskt taget vad folk gör. Och i den senaste updaten är zombies hyfsat farliga för en nyspawnad utan utrustning då de är svårare att undvika samt att de följer en väldigt länge och att man till slut får slut på stamina och kanske hittar en ny zombie vilket dödar en om man inte har vapen. Även om du har vapen vill du knappast skjuta om du inte kan undvika det då ljud drar till sig andra spelare som kommer att skjuta dig... Och sen att om du dör har 1 timmes respawn timer känns lite trist när man precis respawnat efter att dött 1 timme sedan och blir skjuten direkt av nån som campar spawnplatserna....

Dock så släpps det patcher till WarZ ofta och det blir förbättringar, men WarZ är mer en COD version av zombie apocalys medans DayZ är mer survival style zombie apocalypse. Vilken man gillar bäst beror väl på personliga förutsättningar.

DayZ är inget zombie MMO. Dessutom är WarZ ett riktigt spel och inte mod. Det är ju som att COD MW3 inte är riktigt eftersom den använder cod 4 motorn? Men jag förstår din poäng. Ja, jag blev väldigt överraskad hur "bra" zombie var idag. Det är bra att dem gör så det blir Zombie survival och inte endast manhunt.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att höra vad som gör WarZ till ett MMO om inte DayZ är det

Dayz stödjer upp till 60 spelare per server, din karaktär sparas på en central server, så du har samma karaktär oavsätt server.

WarZ stödjer upp till 30 spelare per server, din karaktär sparas på en central server, så du har samma karaktär oavsätt server.

fail to see the diffrence

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Skulle vara kul att höra vad som gör WarZ till ett MMO om inte DayZ är det

Dayz stödjer upp till 60 spelare per server, din karaktär sparas på en central server, så du har samma karaktär oavsätt server.

WarZ stödjer upp till 30 spelare per server, din karaktär sparas på en central server, så du har samma karaktär oavsätt server.

fail to see the diffrence

De kommer att lägga in mer funktioner när WarZ släpps klart. Det är kanske då det kommer att börja klassas som MMO.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske är verkligen ordet, men argumenten är tydligen att "WarZ är ett MMO, DayZ är det inte.

OnTopic, WarZ är inte värt pengarna som det är nu, eftersom det kanske kan bli ett MMO och kanske kan bli bra i framtiden så förstår jag inte hur man kan rekommendera andra att köpa spelet just nu. Vänta och se säger jag.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av f0kke:

DayZ är inget zombie MMO. Dessutom är WarZ ett riktigt spel och inte mod. Det är ju som att COD MW3 inte är riktigt eftersom den använder cod 4 motorn? Men jag förstår din poäng. Ja, jag blev väldigt överraskad hur "bra" zombie var idag. Det är bra att dem gör så det blir Zombie survival och inte endast manhunt.

Som det har sagt ändlöst många gånger innan, War Z använder inte bara motorn från War Inc, utan texturer, modeller, delar av banor, vapen osv., de har inte ens brytt sig om att hitta på ett eget namn, utan bara slagit ihop namnen av de två komponenter spelet består av, War Inc och DayZ. Om du tycker detta är mindre mod än DayZ får du avgöra själv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vann min kopia idag faktiskt från en icke officiell källa. Hittills finner jag spelet intressant, mycket kvar att göras dock innan det kan kännas helt färdigt. Är det värt pengarna, det vet jag inte då jag inte har lagt ut en kr. När NDA ändras så kan jag tänka mig slänga upp en video eller två på gameplay om intresset finns.

Lyckades dö tre gånger på ca 1h, ganska svårt att hålla sig vid liv och hittade inga skjutvapen under den tiden. Spelet är mer eller mindre fortfarande i alpha, ser dock inte helt dåligt ut. Kör med höga inställningar, ultra fick det att kännas som att "mouse smoothing" var på, har inte mixxat så mycket med video inställningarna.

Ni kan försöka få tag på en guest key, mitt konto är endast survival och har inte fått några, endast pioner och veteran konton har fått guest passes som räcker i två dagar. Mer information finns på deras forum. Annars finns det alltid materiell att tillgå på tuben.

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

De kommer att lägga in mer funktioner när WarZ släpps klart. Det är kanske då det kommer att börja klassas som MMO.

Blir dock väldigt löjligt om man får hålla på så... Ska lägga upp en hemsida där jag påstår att det egentligt första Zombie Survival MMO är gjort av mig, med grafik värdigt en trippel A titel. Alltså...jag har ju inte infört de funktionerna än, just nu är det bara ett moddat COD där jag klistrat in lite texturer från Left 4 Dead, men det kommer komma i framtiden! 150 kr tack.

Det blir som sagt störtfånigt när de pratar om alla supercoola funktioner spelet har, för att det sen ska komma fram att det är saker de planerat att lägga till i framtiden, så som fordon, servrar som tillåter över 30 spelare, faktiskt öppna banor, uppdrag osv. osv. osv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

När jag trycker register account står det: Email you used to purschase the game
Serial number. Hur ska jag göra? jag har ju guestpass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Som det har sagt ändlöst många gånger innan, War Z använder inte bara motorn från War Inc, utan texturer, modeller, delar av banor, vapen osv., de har inte ens brytt sig om att hitta på ett eget namn, utan bara slagit ihop namnen av de två komponenter spelet består av, War Inc och DayZ. Om du tycker detta är mindre mod än DayZ får du avgöra själv.

Samma sak gäller cod. Dem använder samma röster, vapen, texturer, byggnader, ljud osv. Förstår inte varför dem skulle få göra det? Men folk trashar cod så fair enough.