Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

WarZ värt att köpa?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

"Bluff" betyder inte att det inte existerar.

Det är iaf så jag tolkar det.

Vad betyder "bluff" för dig då i detta sammanhang?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problemet är ju att en del blir fanbois så fort de giller något. Själv skiter jag mest i vilket som andra tycker är populärt.

Vad som gör mig irreterad är när utvecklare ljuger och raggar in pengar för en alpha som de säger är ett 3 årigt projekt med en fake 2009 hemsida som registrerades i sommras.

Hade de varit ärliga med utvecklingstiden så hade de fått göra som de vill men detta är bedrägeri.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem

Man ser ju direkt att spelet är en skamlös kopia av DayZ för att kirra in snabba cash, men vad spelar det för roll egentligen? Visst snackar devsen massvist med skit och även om jag själv ser att WarZ inte är nåt för mig med dess löjligt casualiserade spelstil och RL cashshop trams så finns det säkert folk som kommer digga det.
Samma sak som med CS, CoD, MoH, Quake, BF, ArmA etc. Finns nåt för alla smaker, inget fel med det. Bara fanboys som rasar över så pass onödigt skit...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Det är iaf så jag tolkar det.

Vad betyder "bluff" för dig då i detta sammanhang?

Bluff ~ Bedrägeri

"När den erbjudna produkten eller tjänsten inte motsvarar beskrivningen som du har fått via annons eller på annat sätt."

Du har betalat för ett spel som "SKA" ha varit under utveckling en längre tid, vilket är en lögn, du har egentligen betalat för något som precis börjat utvecklas.

Bedrägeri/Bluff/Svindleri ~ Scam

The War Z är en Scam, att tjäna snabba pengar på

Tror du folk kommer betala för skiten om ett halvår? Folk kommer få upp ögonen hur dåligt det verkligen är snart, då spelet inte släppts ännu, vänta bara tills reviewers får sätta tänderna i det.

Hammerpoint Interactive är ett skämt, det är en hög inkompetenta nybörjare som inte vet vad dom håller på med. Det enda dom lyckats med än så länge är att ljuga.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Prova först, köp sen. Ångrar mig lite att jag köpte det.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför så många ogillar själva spelet.Själv skiter jag fullständigt i om dom ljugit om en del grejer då dom inte är ensamma om det! Jag tycker spelet är hur grymt somhelst och kan bara bli bättre = ) Jag är nöjd iallafall och pengarna det kostade har betalats igen bara att spela alphan tamefan = ) Ni som ogillar det måste pröva spel i grupp och inte bara själva också,då det är grymt kul..Smaken är dock som baken,eller hur..

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem

Man kan ju fråga sig hur många företag som INTE har "ljugit" i media sammanhang och reklam eller brutit löften för att få sålt en viss produkt... säger inte att TheWarZ är en "scam" eller "bluff" som vissa påstår här. Jag har spelet och spelar lite då och då, det har stor potential, om ni är osäkra försök att få tag på en 48 timmars nyckel. Själv vann jag min kopia av spelet!

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

"Bluff" betyder inte att det inte existerar.

Det var ju just det han sa...

Permalänk

Tänk också på att spelet är i alpha stadie jag kan tänka mig att det kommer utvecklas mycket mer.

Permalänk

Ja helt klart

Visa signatur

MSI GTX 660 Ti, I7 950,

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

"Bluff" betyder inte att det inte existerar.

CoD är mer bluff än War Z. Alla spel som släpps varje år är bluffar. Spel som skapas bara för att tjänas pengar på är bluffar. De försöker faktiskt göra ett nytt spel utav War Z.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

CoD är mer bluff än War Z. Alla spel som släpps varje år är bluffar. Spel som skapas bara för att tjänas pengar på är bluffar. De försöker faktiskt göra ett nytt spel utav War Z.

Ja men köp inte cod då. Så enkelt fungerar konkurrens. Problemet är ju att människor är dumma nog att gå på bluffarna annars hade de knappt existerat. "Microsoft" brukar ringa och erbjuda hjälp med datorn. Nappar ni på det med?

Edit: Att man gör ett spel för att tjäna pengar är ingen bluff, det kallas arbete.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

CoD är mer bluff än War Z. Alla spel som släpps varje år är bluffar. Spel som skapas bara för att tjänas pengar på är bluffar. De försöker faktiskt göra ett nytt spel utav War Z.

Förstår verklingen inte hur folk kan försvara War Z på något vis, det är FRUKTANSVÄRT dåligt, jag har inte sett ett sämre spel typ.. någonssin.

DayZ har bättre Grafik, Ljud, Animationer, Modeller, Gameplay, UI, Balance, Server Browser, Anti-Cheat, Map, Detaljer, Skala, Utvecklingsteam och mycket mer

The War Z är här
|---|

DayZ är här
|----------------------|

Man måste jämföra dessa spel då War Z försöker vara DayZ, men det går egentligen inte för skillnaden är så enorm.

1. Rocket gör en Zombie mod för Arma 2
2. Modden är riktigt bra och blir en succé och alla pratar om det
3. Rocket försöker att släppa ett eget spel, som kommer tillåta honom att göra det ÄNNU bättre än vad det är idag
4. Ett par pengakåta amatörer får för sig att ta en del av DayZ succéns kaka, dom kör ihop ett team illa kvickt och kopierar DayZ på spelet War Inc och ljuger för allmänheten om att dom jobbat på det i en längre tid

Nu är vi här idag, det enda vi fick se i början av War Z var ett par tidiga screenshots med nya skins och banan, vi fick inte se några character models, vapen, loot, och första gameplay dröjde länge, och det var HORRIBELT att titta på, dålig motor + dåligt team + några veckor = skrämmande resultat

Dom väljer även att sälja spelet i 3 olika utgåvor, från 30 till 70 dollar, vilket är galenskap då DayZ endast kommer kosta 15 dollar.

Inte nog med det så inför dom micro transactions (för riktiga pengar) så att du kan köpa loot (vapen) innan du börjar spela, som du sedan förlorar när du dör i spelet, snacka om att mjölka sina spelar så mycket det bara går, till sista droppen.

Det sorgliga är att folk går på denna Scam, och betalar 70 dollar för detta, när det är uppenbart fruktansvärt dåligt spel i jämförelse med ett 10 år gammalt spel, Battlefield 1942 lika bra texturer och bättre animationer.

DayZ är sitt första av sitt slag, det är menat för en storskalig zombie apocalypse med realism.

WarZ försöker kopiera DayZ så mycket det bara går, det är ihopsnickrat på mycket kort tid och värre än dåligt, det är endast menat för att tjäna snabba pengar.

DayZ = Kvalité (15 Dollar)
WarZ = Dålig kinesisk kopia (30 Dollar)

Varför skulle någon välja WarZ över DayZ? Det är sämre på _ALLA_ vis och dubbelt så dyrt.

WarZ har en mörk framtid, vänta bara tills reviewers får sätta tänderna i det som kommer dom klanka ner på det hårdare än tors hammare.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Förstår verklingen inte hur folk kan försvara War Z på något vis, det är FRUKTANSVÄRT dåligt, jag har inte sett ett sämre spel typ.. någonssin.

DayZ har bättre Grafik, Ljud, Animationer, Modeller, Gameplay, UI, Balance, Server Browser, Anti-Cheat, Map, Detaljer, Skala, Utvecklingsteam och mycket mer

The War Z är här
|---|

DayZ är här
|----------------------|

Man måste jämföra dessa spel då War Z försöker vara DayZ, men det går egentligen inte för skillnaden är så enorm.

1. Rocket gör en Zombie mod för Arma 2
2. Modden är riktigt bra och blir en succé och alla pratar om det
3. Rocket försöker att släppa ett eget spel, som kommer tillåta honom att göra det ÄNNU bättre än vad det är idag
4. Ett par pengakåta amatörer får för sig att ta en del av DayZ succéns kaka, dom kör ihop ett team illa kvickt och kopierar DayZ på spelet War Inc och ljuger för allmänheten om att dom jobbat på det i en längre tid

Nu är vi här idag, det enda vi fick se i början av War Z var ett par tidiga screenshots med nya skins och banan, vi fick inte se några character models, vapen, loot, och första gameplay dröjde länge, och det var HORRIBELT att titta på, dålig motor + dåligt team + några veckor = skrämmande resultat

Dom väljer även att sälja spelet i 3 olika utgåvor, från 30 till 70 dollar, vilket är galenskap då DayZ endast kommer kosta 15 dollar.

Inte nog med det så inför dom micro transactions (för riktiga pengar) så att du kan köpa loot (vapen) innan du börjar spela, som du sedan förlorar när du dör i spelet, snacka om att mjölka sina spelar så mycket det bara går, till sista droppen.

Det sorgliga är att folk går på denna Scam, och betalar 55 dollar för detta, när det är uppenbart fruktansvärt dåligt spel i jämförelse med ett 10 år gammalt spel, Battlefield 1942 lika bra texturer och bättre animationer.

DayZ är sitt första av sitt slag, det är menat för en storskalig zombie apocalypse med realism.

WarZ försöker kopiera DayZ så mycket det bara går, det är ihopsnickrat på mycket kort tid och värre än dåligt, det är endast menat för att tjäna snabba pengar.

DayZ = Svensk Kvalité (15 Dollar)
WarZ = Dålig kinesisk kopia (25 Dollar)

Varför skulle någon välja WarZ över DayZ? Det är sämre på _ALLA_ vis och dyrare.

WarZ har en mörk framtid, vänta bara tills reviewers får sätta tänderna i det som kommer dom klanka ner på det hårdare än tors hammare.

Kostade inte dayz modden 25 dollar?
Om jag räknar rätt nu så blir 15 + 25 = 40
War z kostade 20 dollar.

Som jag ser det så är det förenklat day z och om de håller vad de lovat så kommer det vara roligare. De ska även släppa nya större mappar. Allt hänger på att de håller vad de lovat, om de inte gör det så är mycket av vad du sa sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fanboywar at it's finest.

Man kan ju tro att folk har investerat mängder med pengar i antingen det ena eller andra företaget, men inte båda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Kostade inte dayz modden 25 dollar?
Om jag räknar rätt nu så blir 15 + 25 = 40
War z kostade 20 dollar.

Som jag ser det så är det förenklat day z och om de håller vad de lovat så kommer det vara roligare. De ska även släppa nya större mappar. Allt hänger på att de håller vad de lovat, om de inte gör det så är mycket av vad du sa sant.

Regular Price The War Z Survivor Edition = $29.90
DayZ Standalone = $15

"Förenklat", med andra ord Sämre. Hela konceptet med DayZ är att det måste vara realism, tas realismen bort så är det bara ett nytt Left 4 Dead fast större bana. Och det spelar ingen roll vad dom lovar, deras ord betyder ingenting, dessutom är motorn (Eclipse) inte i närheten lika kapabel som Real Virtuality, så vad dom än gör kommer det inte bli bättre än DayZ.

En av anledningarna till att dom valde namnet på spelet: The War Z (pga World War Z)
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_Z_%28film%29
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_Z

28 Weeks Later (2007) hade en budget på 15 miljoner pund
World War Z (2013) har en budget på ~150 miljoner dollar

Med andra ord, World War Z kommer att bli en väldigt stor film. (Brad Pitt, Matthew Fox, David Andrews m.fl)

Att ha ett spel med nästan samma namn är publicitet, vilket leder till $$$, tror ni namnet var ett sammanträffande? Allt handlar om pengar för dom.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Varför skulle någon välja WarZ över DayZ? Det är sämre på _ALLA_ vis och dyrare.

Kan du ärligt inte förstå det själv? Tycker alla om "realistiska" spel?

Varför i helvete tror du att alla tycker som du?

Denna tråd kommer spåra ur åt helvete, om den inte redan har gjort det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Kan du ärligt inte förstå det själv? Tycker alla om "realistiska" spel?

Du tror alltså inte The War Z försöker vara realistiskt?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Du tror alltså inte The War Z försöker vara realistiskt?

Som det är nu så är ju inte WarZ lika realistiskt som DayZ. Som andra har sagt, WarZ känns mer casual, dvs lättare.

Om det försöker; Ja, antagligen

EDIT: Finns vissa saker som känns mer realistiska i WarZ än DayZ, vice versa

Visa signatur
Permalänk

Många säger att War Z är jättebra, har spelat det själv rätt många timmar (vill veta vad jag snackar om när jag säger att ett spel är tomt och tråkigt), och skulle hemskt gärna vilja höra vad folk tycker är så roligt med det? Är det någon som faktiskt kan säga vad som är kul, för jag har då inte hittat någonting.

Kebabhyvlaren t.ex, som verkar vara ett av spelets största hyllare/fanboys, kan du förklara vad du tycker är kul att göra i spelet, och vad det gör bättre än t.ex DayZ?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Kan göra upp en lista på vad jag tycker de gör rätt och vad de gör fel

Vad War Z gör rätt:

- Attachments till vapen, istället för att sitta fast så kan man flytta dem mellan vapen (även om jag själv inte hittat ett enda).

- Täcker en annan målgrupp än DayZ gör; De som är mer casual gamers, som inte vill lära sig ett inventorysystem och hur det fungerar, utan bara vill kunna springa runt och hålla inne E för att grejerna ska sugas upp i väskan, eller som inte vill handskas med brytna ben, eller blödande, antingen dör man av skadorna eller så gör man det inte, svart eller vitt.

- Hattar; Sen TF2 vet ju alla att riktiga gamers vill kunna sätta sin egen stämpel på sin karaktär, självklart görs detta genom hattar.

- Riktigt melee vapen, inte några kortdistansvapen med ett yx-skin på.

- Global inventory; En intressant idé i urkasst genomförande.

Vad War Z gör fel:

- Tråkiga och repetiva omgivningar med extremt lågupplösta texturer, och slarvigt gjorda modeller där man jag krypa in i nästan varje träd, många pelare saknar en sida så att man kan gå in och ställa sig inuti dem, och på så sätt kunna se utan att folk utanför kan se in.

- Tar bort kampen mot naturen, man kan aldrig gå vilse i en skog, om det ens finns några områden med träd tätt nog för att ens gå att kalla en skog, man vet alltid var man är, och man vet var man är på väg med karta och GPS från start.

- Dåligt balanserad loot, och skumma spawns; I samma stund som du har 20-30 vattenflaskor har du i bästa fall 1-2 ätbara saker, där 60-70% av maten ger otroligt liten mättnad, som t.ex chips, choklad, conserver osv. trotts att din hunger och din törst höjs i samma takt. Det finns dessutom otroligt lite ammonition att hitta, vilket dock balanseras med att man kan bära 15-20 vapen i ryggsäcken.

- Tomma hus; Hus och lägenheter är alltid helt tomma, inga möbler, lampor eller någonting, rummen är som fyrkantiga lådor.

- Healthsystemet; Att dö av 3-4 slag av ett halvruttet lik när de själva tål 20-30 slag med en hammare mot kroppen känns varken balancerat, anpassat till casual gamers, eller verklighetstroget. Att bandage och smärtstillande dessutom hjälper en att överleva fler slag är bara rent ut sagt idiotiskt. Att man skulle börja halta av smärtan och smärtstillande hjälper mot detta, det köper jag, samma sak om man börjat blöda så hjälper bandage, men kommer någon och drämmer till dig i huvudet med en hammare två gånger, inte fan överlever du längre av att inte känna smärtan, och kan ta ett par smällar till.

- Zombies 2-3 meter långa armar; Har zombiemodellen normallånga armar ska de inte bli mer än dubbelt så långa så fort de försöker slå, är inte kul på något sätt att springa om sidan om en zombie, veta mycket väl att man har säkert 2 meter till godo, och ändå bli träffad av ett slag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kan göra upp en lista på vad jag tycker de gör rätt och vad de gör fel

Vad War Z gör rätt:

- Attachments till vapen, istället för att sitta fast så kan man flytta dem mellan vapen (även om jag själv inte hittat ett enda).

- Täcker en annan målgrupp än DayZ gör; De som är mer casual gamers, som inte vill lära sig ett inventorysystem och hur det fungerar, utan bara vill kunna springa runt och hålla inne E för att grejerna ska sugas upp i väskan, eller som inte vill handskas med brytna ben, eller blödande, antingen dör man av skadorna eller så gör man det inte, svart eller vitt.

- Hattar; Sen TF2 vet ju alla att riktiga gamers vill kunna sätta sin egen stämpel på sin karaktär, självklart görs detta genom hattar.

- Riktigt melee vapen, inte några kortdistansvapen med ett yx-skin på.

- Global inventory; En intressant idé i urkasst genomförande.

Vad War Z gör fel:

- Tråkiga och repetiva omgivningar med extremt lågupplösta texturer, och slarvigt gjorda modeller där man jag krypa in i nästan varje träd, många pelare saknar en sida så att man kan gå in och ställa sig inuti dem, och på så sätt kunna se utan att folk utanför kan se in.

- Tar bort kampen mot naturen, man kan aldrig gå vilse i en skog, om det ens finns några områden med träd tätt nog för att ens gå att kalla en skog, man vet alltid var man är, och man vet var man är på väg med karta och GPS från start.

- Dåligt balanserad loot, och skumma spawns; I samma stund som du har 20-30 vattenflaskor har du i bästa fall 1-2 ätbara saker, där 60-70% av maten ger otroligt liten mättnad, som t.ex chips, choklad, conserver osv. trotts att din hunger och din törst höjs i samma takt. Det finns dessutom otroligt lite ammonition att hitta, vilket dock balanseras med att man kan bära 15-20 vapen i ryggsäcken.

- Tomma hus; Hus och lägenheter är alltid helt tomma, inga möbler, lampor eller någonting, rummen är som fyrkantiga lådor.

Sammanfattar det ganska bra

EDIT: Angående nummer 2 så undrar man ju vilken målgrupp utvecklarna siktar mot. Är det casual gamers som inte gillade DayZ?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Sammanfattar det ganska bra

EDIT: Angående nummer 2 så undrar man ju vilken målgrupp utvecklarna siktar mot. Är det casual gamers som inte gillade DayZ?

Kanske, men de verkar vara lite osäkra på det själva, eftersom vissa delar är extremt förenklade, och andra saker är det tvärtom på. Med tanke på hur buggiga zombiesarna är kan jag tycka att det är ett idiotiskt designval att göra så att zombies dödar dig på 3-4 slag, och då slår de ändå snabbt, och många gånger kan de smyga fram till en bakifrån utan att göra ett enda ljud. Står man och skriver kan man vara död innan man hunnit reagera på att det ens är en zombie i närheten.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kanske, men de verkar vara lite osäkra på det själva, eftersom vissa delar är extremt förenklade, och andra saker är det tvärtom på. Med tanke på hur buggiga zombiesarna är kan jag tycka att det är ett idiotiskt designval att göra så att zombies dödar dig på 3-4 slag, och då slår de ändå snabbt, och många gånger kan de smyga fram till en bakifrån utan att göra ett enda ljud. Står man och skriver kan man vara död innan man hunnit reagera på att det ens är en zombie i närheten.

Yes, man får hoppas det fixar allt tills slutversionen är ute (vilket de antagligen inte hinner)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Många säger att War Z är jättebra, har spelat det själv rätt många timmar (vill veta vad jag snackar om när jag säger att ett spel är tomt och tråkigt), och skulle hemskt gärna vilja höra vad folk tycker är så roligt med det? Är det någon som faktiskt kan säga vad som är kul, för jag har då inte hittat någonting.

Kebabhyvlaren t.ex, som verkar vara ett av spelets största hyllare/fanboys, kan du förklara vad du tycker är kul att göra i spelet, och vad det gör bättre än t.ex DayZ?

Ja det kan jag.

Varför jag försvarar det är för att alla hatar detta spel så enormt mycket. Jag ser positivt att det släpps mer spel, speciellt zombiespel.
Alla spel är inte till för alla, så är det. Zhrooms verkar ju dock ha en helt annan uppfattning om detta.

Jag spelar själv både DayZ och WarZ, båda skilljer på vissa punkter med gameplay, funktioner etc.

Att gå in i alla trådar om WarZ och skriva hur det suger, och är värdelöst jämfört med DayZ gör mig arg.

EDIT: Och nej, jag har inte sagt att det är bättre än dayz?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja det kan jag.

Varför jag försvarar det är för att alla hatar detta spel så enormt mycket. Jag ser positivt att det släpps mer spel, speciellt zombiespel.
Alla spel är inte till för alla, så är det. Zhrooms verkar ju dock ha en helt annan uppfattning om detta.

Jag spelar själv både DayZ och WarZ, båda skilljer på vissa punkter med gameplay, funktioner etc.

Att gå in i alla trådar om WarZ och skriva hur det suger, och är värdelöst jämfört med DayZ gör mig arg.

EDIT: Och nej, jag har inte sagt att det är bättre än dayz?

Det har jag inte heller något emot, det jag har något emot är att de lurar folk att köpa ett spel som är helt ofärdigt, för ett alldeles för högt pris. Oavsett om man vill ha ett mer casual spel så går det ju inte att neka att det knappt finns något att göra i War Z medan det finns massvis med saker att göra i DayZ, oavsett om man gillar DayZ eller inte så måste man ju kunna erkänna detta.

Sa inte att du tycker det är bättre än DayZ, frågade vad War Z gör bättre än DayZ, för gör det ingenting bättre finns det ju ingen anledning att spela det istället för DayZ. Menar om du tycker att de har bättre zombies, roligare omgivningar, bättre utforskning, mer fokus på pvp, roligare pvp osv. osv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Det har jag inte heller något emot, det jag har något emot är att de lurar folk att köpa ett spel som är helt ofärdigt, för ett alldeles för högt pris. Oavsett om man vill ha ett mer casual spel så går det ju inte att neka att det knappt finns något att göra i War Z medan det finns massvis med saker att göra i DayZ, oavsett om man gillar DayZ eller inte så måste man ju kunna erkänna detta.

Sa inte att du tycker det är bättre än DayZ, frågade vad War Z gör bättre än DayZ, för gör det ingenting bättre finns det ju ingen anledning att spela det istället för DayZ. Menar om du tycker att de har bättre zombies, roligare omgivningar, bättre utforskning, mer fokus på pvp, roligare pvp osv. osv.

Okej

Bra med WarZ:

- Skönare miljö, ser mer ut som en zombie apokalypse.
- Lite smågrejjer som jag tycker DayZ borde ta med, te.x slåss med ficklampa, mer meele-vapen, stamina, bätter ljudeffekter på vapen,
- Bättre clientsystem, serverbrowse, hur man hanterar profiler, låsning av profiler, customization
- Disconnecting time (Buggar dock ibland)

Sedan finns det ju funktioner som inte har kommit än, som låter intressanta.

Kommer inte på mer just nu.

Somsagt, jag säger inte att WarZ är perfekt. Det har en hel del buggar.

EDIT: Vill du veta vad jag inte gillar med det också? ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vad War Z gör rätt:

- Attachments till vapen, istället för att sitta fast så kan man flytta dem mellan vapen (även om jag själv inte hittat ett enda).

- Täcker en annan målgrupp än DayZ gör; De som är mer casual gamers, som inte vill lära sig ett inventorysystem och hur det fungerar, utan bara vill kunna springa runt och hålla inne E för att grejerna ska sugas upp i väskan, eller som inte vill handskas med brytna ben, eller blödande, antingen dör man av skadorna eller så gör man det inte, svart eller vitt.

- Hattar; Sen TF2 vet ju alla att riktiga gamers vill kunna sätta sin egen stämpel på sin karaktär, självklart görs detta genom hattar.

- Riktigt melee vapen, inte några kortdistansvapen med ett yx-skin på.

- Global inventory; En intressant idé i urkasst genomförande.

Attachments till vapen finns i DayZ Standalone

Hattar/Hjälmar kommer finnas i DayZ Standalone

Fler melee vapen kommer finnas i DayZ Standalone

Nytt simplare Inventory system kommer finnas i DayZ Standalone

------------

Ang "Casual", den största anledningen till att DayZ har blivit så stort är realismen har tagits till en ny nivå.

War Z kommer bli som "vilket fps som helst".

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Okej

Bra med WarZ:

- Skönare miljö, ser mer ut som en zombie apokalypse.
- Lite smågrejjer som jag tycker DayZ borde ta med, te.x slåss med ficklampa, mer meele-vapen, stamina, bätter ljudeffekter på vapen,
- Bättre clientsystem, serverbrowse, hur man hanterar profiler, låsning av profiler, customization
- Disconnecting time (Buggar dock ibland)

Sedan finns det ju funktioner som inte har kommit än, som låter intressanta.

Kommer inte på mer just nu.

Somsagt, jag säger inte att WarZ är perfekt. Det har en hel del buggar.

EDIT: Vill du veta vad jag inte gillar med det också? ^^

Ja, jag hör gärna vad du ogillar

Håller med om att DayZ borde fixa bättre, eller iaf okej ljudeffekter, och gillar att man kan slåss med lampan, dock tycker jag mycket bättre om DayZ staminasystem, dvs. att man efter att ha sprungit måste vila för att kunna sikta ordentligt, att man inte kan springa längre är bara irriterande, och i DayZ är det ju dessutom så att om man springer (dubbelklickar på W) så springer man mycket snabbare som utvilad, skiljanden är att man inte kan springa jättesnabbt för att sen plötsligt ta ett stort hopp i hastighet när man har slut på stamina, utan att man först kan springa snabbt, för att sen tappa hastighet allt eftersom man blir tröttare. Att man i War Z bara orkar småspringa i ca 1 minut för att sen börja småjogga känns rätt löjligt

DayZ har ju också disconnecting time, och utfört den på ett mycket bättre sätt imo Där kan man inte disconnecta 30 sekunder efter man varit i strid, istället för att alltid ha 10 sek. 10 sekunder i War Z tycker jag dessutom är för kort, blev påhoppad av en snubbe som började skjuta på mig, och fortsatte medan jag plockade upp en M16, la sig bakom en mur och loggade ut innan jag hann fram, 10 sek är ju ingenting

Skrivet av zhrooms:

Attachments till vapen finns i DayZ Standalone

Hattar/Hjälmar kommer finnas i DayZ Standalone

Fler melee vapen kommer finnas i DayZ Standalone

Nytt simplare Inventory system kommer finnas i DayZ Standalone

------------

Ang "Casual", den största anledningen till att DayZ har blivit så stort är realismen har tagits till en ny nivå.

War Z kommer bli som "vilket fps som helst".

Har inte sagt att jag behöver fler melee vapen, vill ha rikiga, inte några som skjuter ett ljuddämpat skott ungefär 2 meter när man "slår". Det om hattar var en skämt, tycker det är rätt löjligt, men tycker DayZ ska skaffa fler camos. Vad de säger ska komma värderar jag inte så högt, precis som att War Z lovar att massa saker ska komma, de kan ha det som en fjäder i hatten när det finns, inte när de säger att de ska fixa det. Simplare inventorysystem tycker jag inte de ska skaffa, tycker DayZ styrka är att det är avancerat. Invetoryt är superlätt att använda när man bara lärt sig hur det funkar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Simplare inventorysystem tycker jag inte de ska skaffa, tycker DayZ styrka är att det är avancerat. Invetoryt är superlätt att använda när man bara lärt sig hur det funkar.

ArmA 3's nya (Alpha) Inventory

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240